Orimattila, Nordean konttori
Nainen (~30v) menee vuorollaan tiskille tyttölapsen (~5v) kanssa. Tyttö seisoo laukkutasolle ja katsoo pankkineitiä, jolla on paljon koruja ja sormuksia.
Tyttö: Vau! Saitsä noi kaikki pääsiäismunasta?
Rovaniemi, yökerho CanCan
Voimakkaasti juopunut mies (~20v) pyrkii sisään yökerhoon.
Portsari: Mikä on kunto?
Mies: Mitäh?
Mies: Siis mitääh?
Mies: No Enontekiö!
Helsinki, bussi
Kaksi keski-ikäistä naista keskustelee bussissa:
Nainen #1: Juu, sit se mun naapurin nainen kysyi multa, että kun joku se hänen tuttavansa ulkomailla lähettelee hänelle postia ja siinä kirjeessä lukee että I love you (lausuttuna niin kuin kirjoitetaan). Niin mä sanoin, että kuule, se lausutaan "ai lav juu".
Nainen #2: Niin, pitäis sitä ihmisen nyt sen verran ymmärtää, että tietää miten joku lausutaan, vaikkei tietäiskään mitä se tarkoittaa!
Helsinki, Kodin Anttila
Mies (~30v): ootsä koskaan hei ajatellu, et mistä tulee sanonta "än-yy-tee, nyt"?
Nainen (~30v): No, en.
Mies: No hei, tajuutsä mistä se tulee? Kato. ÄN YY TEE - nyt! Tajuutsä?
Nainen: Siis täh?
Mies: Siis noi kirjaimet, än yy tee, niistä muodostuu sana NYT! Tajuutsä?
Nainen: No kyl mä ton tajuun. Mä vaan luulin, et sä tarkotit jotain syvällisempää.
Mies: No en. Kato ku mä en ollu tajunnu ku vasta ihan äsken!
Helsinki, bussipysäkki Hakaniemessä
Tyttö (~16v) #1: Arvaa mitä mä tein äsken?
Tyttö (~16v) #2: No?
Tyttö #1: Pierasin... Vähä se muute ois kamalaa, jos joku kattois nyt jollai lämpökameral! Näkis vaa ku ihmiste jälkee jäis sellaset punaset jäljet!
Tyttö #2: Vähä mä haluisin sellaset aurinkolasit, jos ois lämpökamera... Mut sit kyl ei näkyis mitää muuta ku punast ilmaa ku kaikki vaa piereskelis.
Tyttö #1: No ei, ku kylhä ihmiset erottais, koska... Tai siis ainaki must tuntuu et ihmiset on sentää vähä lämpimämpii ku pierut.