Miten kasvattaa suvaitsevaisuutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitämissämilloi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täytyy elämän olla vaikeaa jos noin ajattelee, huh. No hyvä asia on se, että itse tunnut kuitenkin ymmärtävän, että se ei ehkä ole kovin fiksua. Matkustele ja näe maailmaa, se avaa silmäsi. Minä olen matkustellut paljon, ja asunut hetkellisesti ulkomailla, ja ne ovat olleet elämäni parhaimpia hetkiä. Olen tutustunut monenlaisiin ihmisiin eri kulttuureista, ja se on vain ja ainaostaan rikastuttanut elämääni. Mielestäni olisi hyvin tylsää, jos tuntisin ainaostaan suomalaisia, enkä olisi koskaan maistanut ulkomaalaisia ruokia, nähnyt ulkomaalaisia elokuvia ja käynyt katsomassa historiallisia paikkoja muissa maissa. Elämää kannattaa elää avoimin mielen, siitä saa paljon enemmän irti siten.

Ajatteletko myös, että sinä et sitten saisi matkustella, mennä siis muiden kotinurkille? Mua ainakin ahdistaisi valtvavasti jos olisin rakentanut itselleni tuollaisen vankilan.

Katsos kun muualla päin maailmaa turisteilta otetaan rahat pois, Suomessa taasen (turvapaikka)turisteille maksetaan, joten eiköhän ne turistimaat halua rahakkaiden suomalaisten tuovan rahansa ja ison osan näiden maiden elintasosta.

[QUOTE="vieras";25047586]Täytyy elämän olla vaikeaa jos noin ajattelee, huh. No hyvä asia on se, että itse tunnut kuitenkin ymmärtävän, että se ei ehkä ole kovin fiksua. Matkustele ja näe maailmaa, se avaa silmäsi. Minä olen matkustellut paljon, ja asunut hetkellisesti ulkomailla, ja ne ovat olleet elämäni parhaimpia hetkiä. Olen tutustunut monenlaisiin ihmisiin eri kulttuureista, ja se on vain ja ainaostaan rikastuttanut elämääni. Mielestäni olisi hyvin tylsää, jos tuntisin ainaostaan suomalaisia, enkä olisi koskaan maistanut ulkomaalaisia ruokia, nähnyt ulkomaalaisia elokuvia ja käynyt katsomassa historiallisia paikkoja muissa maissa. Elämää kannattaa elää avoimin mielen, siitä saa paljon enemmän irti siten.[/QUOTE]

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/R.../1135263677178

Raiskattu teinityttö ja poliisi joutuivat hiv-vaaraan
9.2.2011 15:33 | Kommentit A A
STT
LAHTI. Lahtelainen 16-vuotias tyttö joutui raiskatuksi kauppamatkallaan viime marraskuussa. Afrikkalaissyntyinen mies pakotti hänet iltahämärissä kerrostalon sisäpihalle.

Päijät-Hämeen käräjäoikeus tulkitsi raiskauksen myös törkeän pahoinpitelyn yritykseksi, sillä mies sairasti hiv:tä ja väkivallanteko tiesi vakavan sairauden tarttumisen uhkaa.

Barnaba Feter Wor Gony, 32, joutuu maksamaan teinitytölle kivusta ja särystä sekä kärsimyksistä yhteensä yli 15 000 euroa.

Hiv-tartuntavaaraan joutui myöhemmin marraskuussa myös poliisi, joka tuli kollegoineen taltuttamaan Wor Gonyn ja toisen miehen tappelua keskikaupungille. Wor Gonyn pureman takia poliisi joutui aloittamaan lääkekuurin mahdollisen hiv-tartunnan varalta.

Päijät-Hämeen käräjäoikeus langetti väkivallanteoista yhteensä kaksi ja puoli vuotta ehdotonta vankeutta ja määräsi tuomion kärsittäväksi saman tien.

Tuomiosta kertoi keskiviikon Etelä-Suomen Sanomat.

[QUOTE="Amelie";25047773]Olen kulkenut yli 10-vuotta Helsingin metrolla säännöllisesti enkä koskaan nähnyt räkäklimppejä metron lattialla.[/QUOTE]

No, se nyt olikin vain sellainen metaforia.

En nyt jaksa enkä ehdi ruotimaan tätä sen kummemmin, mutta tuo maahanmuuttajien rikoksien tekemiseen ja sosiaalipummiuteen viittaaminen on jo aika kulunutta. Samalla logiikalla kaikki suomalaiset ovat rikollisia, ja sosiaaliavustusta saa moni kantasuomalainenkin.

Itse tunnen lukuisia maahanmuuttajia: japanilaisen, kiinalaisia, venäläisiä, virolaisia, somaleita...yksikään ei ole sosiaalipummi tai rikollinen, vaikka apua jotkut ovat maahan muuttaessaan tarvinneet ja saaneet.

En nyt jaksa enkä ehdi ruotimaan tätä sen kummemmin, mutta tuo maahanmuuttajien rikoksien tekemiseen ja sosiaalipummiuteen viittaaminen on jo aika kulunutta. Samalla logiikalla kaikki suomalaiset ovat rikollisia, ja sosiaaliavustusta saa moni kantasuomalainenkin.

Itse tunnen lukuisia maahanmuuttajia: japanilaisen, kiinalaisia, venäläisiä, virolaisia, somaleita...yksikään ei ole sosiaalipummi tai rikollinen, vaikka apua jotkut ovat maahan muuttaessaan tarvinneet ja saaneet.

paitsi palstalaisten mielestä..arvostelijat ei tunne yhden ainuttakaan ulkomaalaista,mutta silti he kuvittelevat että kaikki on samasta muotista ja tokihan kaikki tekee samalla tavalla..koska ne on mamuja..mua ainakin kyllästyttää noi iänikuiset "esimerkit" joista mutu-tuntumalta heitetään juttua..kertoo ihmisen yleissivistyksestä aika paljon..siksi en viitsi enää edes joka ketjuun kertoa mielipidettä,koska mun mielipiteisiin vedetään sitten mukaan myös mun mies,jota yksikään palstalainen ei edes oikeasti tunne..

Totta. Tähänkin ketjuun tuo yksi linkitti taas tuon saman jutun, minkä laittaa kaikkiin muihinkin vastaaviin ketjuihin. Itse kummastelen näitä "mamu raiskaa"-huutelijoita, kuvittelevatko he tosiaan, että jos ei ole tyhmä (kuten he), ei tiedä, että rikoksiakin tapahtuu?! Kyllä minä tiedän aivan hyvin, että pahoja asioita tapahtuu siinä missä hyviäkin. Ihan tavallista elämää ne "mamutkin" elää, myös Suomessa, kaikkialla maailmassa. Niin kauan kuin on "pahoja suomalaisia" on myös "pahoja mamuja"...hah :D Pitää nähtävästi näin lapsellisiin esimerkkeihin vajota, ehkä sitten ymmärtävät.. ;)

Yhteistyössä