Kuulin tänään radiosta homoista ja lesboista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juupajuu..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juupajuu..

Vieras
Tänään kun kuuntelin kuuntelijan ääntä järviradiosta, sielä oli aika kuuma keskustelu homoista ja lesboista. Yksi soittaja oli sitä mieltä, että naispappeus ja homous on saatanasta. Toinen oli sitä mieltä, että kun salkkareissa näytetään homojen pussailua , niin nuoret miehet ottavat mallia ja armeijassa se jatkuu.. Yksi oli sitä mieltä että se on vakava sairaus. Näitä puheluita olis vaikka millä mitalla mutta en viitti kaikkia tähän kirjottaa.. OK, nuo oli vanhempia ihmisiä, mutta tietääköhän ne, että esim. suomen sodissa oli jo homoja. Ei se ihan niin ole, että salkkareita kattomalla kaikki nuoret pojat tulee homoiksi.. Itse olen hetero, mutta ihmettelen vaan tuota homofobiaa. No, kyllähän telkkarissa on aika paljon homoja, myönnän, mutta kyllä aika paljon jäis ohjelmia pois (mm.sisustus yms.)

Kyllä sekin vaikuttaa, millainen kasvuympäristö on ollut, mutta ei kasvuympäristö tee kenestäkään homoa tai lesboa. Seksuaalisuuteen vapaasti suhtautuvassa kasvuympäristössä on vaan helpompi tuoda omaa seksuaali-identiteettiään esiin. Hyvin tiukassa ja vanhanaikaisessa kasvuympäristössä myös seksuaalisuus puristetaan kasaan, ahdistetaan tiettyyn muottiin, eivätkä ihmisen todellinen seksuaalinen identiteetti tule välttämättä ikinä esiin.

Voin kuitenkin sanoa, ettei meistä kukaan ole niin 100% hetero tai homo kuin kuvittelee olevansa. Olen aivan varma, että kuka tahansa meistä voi kiihoittua myös samaa sukupuolta olevista jos ne sisäiset lukot saadaan auki ja kaikki puitteet ovat otolliset. Itse olen bi, suhteita on ollut molempiin sukupuoliin, ja tämä on todennäköisesti luonnollisin mahdollinen seksuaalisuuden tila, mitä kenelläkään voi olla. Nyt tämä kommentti saa tietenkin hirveät haukut ja peräänkuulutetaan todisteita, mutta tähdennän, että tämä on minun mielipiteeni. Olen aivan varma, että oikeanlaisessa mielentilassa, oikeanlaisissa puitteissa, minä saisin KaksPlussan heterorouvat kliimaksiin, jos sellainen mahdollisuus tulisi eteen... Ja monia näitä kommentteja ja keskustelunaloituksia lukeneena epäilen, että tekisin sen paremmin kuin jotkut teidän miehistänne.

birgitte, oon niin samaa mieltä sun kanssas! isot plussat sulle. "homous" on nyt vaan ollut "muotia" ja saippuasarjoissahan näytetään asioita jotka "järkyttää" ja huom ei kaikki mies homot ole sellasia piipittäviä meikkaavia ja pinkkiin pukeutuvia. itse olen bi-nainen. nykyään miehen kanssa naimisissa.

Yhteistyössä