Rasistinen Helsinki ei tahdo lisää mamuja :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Helsinki ei suunnittele uusia vastaanottokeskuksia
25.11.2009 18:30
A A Riku Jokinen
Helsingin Sanomat

Helsinki ei aio avata uusia turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskuksia. Näin sanoi apulaiskaupunginjohtaja Tuula Haatainen (sd) keskiviikkona valtuuston kyselytunnilla.

Haatainen vastasi valtuutettu Jussi Halla-ahon (perus/sit) kysymykseen. Halla-aho halusi tietää, suunnitellaanko budjettiin kirjatulla 6,2 miljoonalla eurolla uusia keskuksia. Haataisen vastauksen mukaan nämä rahat on varattu jo aiemmin perustetuille Uudenmaankadun ja Kaarlenkadun keskuksille, eikä uusia ole suunnitteilla.

Helsingissä on nyt neljä vastaanottokeskusta. Uusimmat avattiin Kaarlenkadulle ja Uudenmaankadulle tänä vuonna.

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Helsinki+ei+suunnittele+uusia+vastaanottokeskuksia/1135251019982

Turvapaikanhakijat ja mamut ei oo kylläkään ihan sama asia... :whistle:

Mutta oon samaa mieltä, ettei kaikkia turvapaikanhakijoita pidäkään sijoittaa Helsinkiin, missä on maan korkeimmat asuinkustannukset. Eikös muuttotappiokunnissa ole ihan kokonaisia kerrostaloja tyhjillään??

Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Mutta oon samaa mieltä, ettei kaikkia turvapaikanhakijoita pidäkään sijoittaa Helsinkiin, missä on maan korkeimmat asuinkustannukset. Eikös muuttotappiokunnissa ole ihan kokonaisia kerrostaloja tyhjillään??

Aivan niin. Samaa mieltä olen, ottamatta sen kummemmin kantaa itse asiaan. Ja sen sanon vielä, että jos/kun tulijoiden on tarkoitus jäädä tänne pidemmäksi aikaa, jopa vuosiksi tai lopulta kokonaan, olisi kotouttamissuunnitelmia todella päivitettävä. Ei voida ottaa lisää ihmisiä niin kauan, kuin ei tiedetä miten heidän kanssaan toimitaan. Vaikka ymmärrän kyllä asian humanitäärisen puolen.

Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:

Samaa mieltä minäkin.

Ja ihmettelen ylipäätään koko systeemiä: turvapaikanhakijoita pidetään täällä kuukausikaupalla, kun hakemusten käsittely on niin hidasta - osahan voitaisiin käännyttää jo rajalla, tai päivän parin päästä, jos systeemi olisi fiksumpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Tosiaan ihan kaksi eri asiaa mamu ja turvapaikanhakija.. Sitä paitsi miksi kaikki pitäisi Helsinkiin sijoittaa? Pitäisihän Suomessa olla muitakin kaupunkeja :whistle:

Kasataan paska ennemmin yhteen läjään kuin ripotellaan sitä joka paikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamu itsekin:
Siis tämä Suomen hallituksen päättäjien märkäuni siitä, että mamut paikkaisivat työt mitä suomalainen ei tekisi niin on kyllä puhdasta fantasiaa.

Älä, ihaks totta :D

Kuka kertoisi sen myös Astrid-tädille niin että hän tajuaisi sen?

Yhteistyössä