Saisikohan KÄSITYÖHAASTE tulta alleen?

Ainakin nyt löytyy pakasta viimevuotisia pipokankaita, jotka oltiin mätsätty takkeihin...siis niihin takkeihin, jotka viime vuonna olivat sopivia. Enää eivät. Nyt on siis pipokangasta, jolle ei löysy sopiva takkia. Oi ja voi :D
No joudut nyt vaan ostamaan sitten pipoihin sopivaa takkikangasta. Ikiliikkujan keksiminen -check!

Mä lauloin ja jumppasin, mutta nyt alan vakavissaan etsimään niitä lankoja mitä olin ajatellut siihen päälliseen.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
..ihan hirveenkauheesti kyllä kiinnostais ja ainakin olisin ilolla seuraamassa tämän haasteen kukkasia, jos vaikka se oma osallistumiseni kuitenni jäisikin sille hyvin vahvalle ehkä- asteelle :snotty:...tiiä sitten ilkiäiskö sitä näin julkisesti mitään väsäilyjään ja tunarointejaan näytellä - heti meinaa jo ajatuksen voimasta nousi rima taivaisiin :D

Mutta sen verran kuitenkin ilmeisesti jäi mulle tämä juttu kytemään, että tässä ehdin pikaisesti suunnittelemaan liivimekon sekä tunikan kaikkien noiden muidenkin enempi vähempi suunnittelu- ja keskeneräisyysvaihessa olevien tekeleiden seuraksi :). Näiden valmiiksi saattamisissa on ainoastaan se ajan puute, joten....

Kattellaan, kattellaan :)
 
Kurkkailen täältä kiinnostuneena. :) Just eilen ajattelin että taitaa olla syksy, kun katse harhailee jo lankaosaston suuntaan kaupassa käydessä. :D Mutta mulla on hirmuinen chiliurakka meneillään sadon kanssa, en tiedä kerkiänkö muuta projektia ottamaan vielä. Seurailen kumminkin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
..ihan hirveenkauheesti kyllä kiinnostais ja ainakin olisin ilolla seuraamassa tämän haasteen kukkasia, jos vaikka se oma osallistumiseni kuitenni jäisikin sille hyvin vahvalle ehkä- asteelle :snotty:...tiiä sitten ilkiäiskö sitä näin julkisesti mitään väsäilyjään ja tunarointejaan näytellä - heti meinaa jo ajatuksen voimasta nousi rima taivaisiin :D

Mutta sen verran kuitenkin ilmeisesti jäi mulle tämä juttu kytemään, että tässä ehdin pikaisesti suunnittelemaan liivimekon sekä tunikan kaikkien noiden muidenkin enempi vähempi suunnittelu- ja keskeneräisyysvaihessa olevien tekeleiden seuraksi :). Näiden valmiiksi saattamisissa on ainoastaan se ajan puute, joten....

Kattellaan, kattellaan :)
Voi kuule...joskushan täällä pyöri palstaprojekti-niminen ketju ja osallistuin siihen pikku tekeleelläni, joka sai aikalailla murskatuomion. Olin tehnyt pussilakanasta 3 mekkoa lapsilleni.

Enkä mä ymmärtänyt lainkaan, että miksi mut niin murskattiin. Enkä kyllä ymmärrä vieläkään. Joo, eihän se nyt ehkä olleet niin hienoja, kuin mitä kaupasta ostetut...olihan niissä ehkä vähän hakemista mittasuhteiden kanssa ja helmakäänne olisi tehnyt niistä viimeistellymmän näköiset. Mutta...ne oli mun tekemät. Olin ITSE tehnyt ne lapsilleni. Minä...siis MINÄ. Ihminen, joka ei oikeasti osaa.

Musta nää ei nyt ole NIIN pahoja, että tarttee sillälailla ihmistä mollata :D



Tästä on aloitettu...joten laske vaan se rima alas :D

Jos vaan saat aikaa ja inspistä, niin mukaan vaan. Aikaa on tosiaan nyt sen 2 viikkoa :)
 
Kiitosta nyt kovasti, chef, riman "laskemisesta" :) - tosin en kyllä ymmärrä miksi ihmeessä olet saanut tuuletusta nuista mekoista, hirmu nättejähän ne ovat :)! Kateellisten paheksuntaa vaan, sanon mä.

Mutta joo, pitää tässä kattoa ja kehitellä kyllä ja kasvattaa sitä rohkeutta niitten tekeleittensä kuvaamiseen ja julkaisemiseen. Ite tässä ajattelin että omalla kohdalla vois olla paremmin kyseessä "elä tee tällä tavalla"- haasteketjusta :D - sitä kun sattuu ja tapahtuu aina, kun olen ompelukoneen ääressä. Varoaluetta saa olla runsaasti :D

Joo, täähän vaikuttaa varsin innoittavalta kyllä. Hyvä olis, jos saatais tässä tämmönenkin haaste- ja inspiraatioiden lähdeketju aikaiseksi :). Loistava idea siis!
 
  • Tykkää
Reactions: chef
HippuTAR
Täähän ois kiva.
Mun ehdottomasti pitäis ruveta kutomaan sukkia, tumppuja ja pipoja.
Ja kaivella ompelukonekki esille kun useammat housut odottaa korjausta, ehkä sitä sit innostuis ompelemaan muutakin.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Joo ny ei haittaa työt harrastuksia, mutta oon kipiänä. :snotty: Enkä oo kyllä viä päättäny mitä teen. Vähä on kyllä käyny mieles tehdä yhdet sukat likalle, mutta kattoo ny. Sain eilen tulostettua ruudukkokuvan yhdestä kuvasta niin saa neuleeseen sitte sen kuvan kätevästi.
 
..mie oon täällä nuita keskeneräisiä kattellu sillä silmällä, että mikähän se ajatus on lienee ollutkaan :D ja siihen lisäksi olen hiukan ehtinyt kaavoitella ja leikata valmiiksi ompelua varten odottelemaan...jotakin :snotty:

Tiiä sitten oikeesti milloin valmistuvat ja mitä niistä tuleekaan,tahtoo toi aika itse ompelemiseen olla se kynnyskysymys - sitä hätinä ehtii pari saumaa pärrätä kun tulee jo muuta tilannetta ja kun palaan homman äärelle, huomaakin saavani seurustella ratkojan kanssa :snotty: :D

Että oho!- meiningillä täällä kovasti yritetään :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: chef
5n äiti
Joo ny ei haittaa työt harrastuksia, mutta oon kipiänä. :snotty: Enkä oo kyllä viä päättäny mitä teen. Vähä on kyllä käyny mieles tehdä yhdet sukat likalle, mutta kattoo ny. Sain eilen tulostettua ruudukkokuvan yhdestä kuvasta niin saa neuleeseen sitte sen kuvan kätevästi.
Onko tuohon ruudutukseen olemassa valmista ohjelmaa vai itsekö teet ne.
Minä, aloittelija, haluaisin tilkkupeiton tilkkuun esim sydämen, mutta se on ollut liian haastava (en siis ole jaksanut alkaa tekemään kaaviota ;)).
 
Alkuperäinen kirjoittaja 5n äiti;30195711:
Onko tuohon ruudutukseen olemassa valmista ohjelmaa vai itsekö teet ne.
Minä, aloittelija, haluaisin tilkkupeiton tilkkuun esim sydämen, mutta se on ollut liian haastava (en siis ole jaksanut alkaa tekemään kaaviota ;)).
Kannattaa laittaa kirjamerkkeihin tämä linkki. Omista kuvista saa selattua mihin haluaa sen ruudutuksen. Käytin tuota eilen vasta ekan kerran, että en noista eri vaihtoehdoosta osaa sanoa, annoon vain olla valintojen missä on ja hyvä tuli. Pitää joskus koittaa muitaki.
// knitPro web app
 
HippuTAR
Kiitos scarlett linkistä! Mä talvella yritin ettiä tommosta mutta en löytäny.

Mun on pakko ottaa ekaksi projektiksi noi poijan housunvyötärön pienentämiset joten vielä en kerkee mukaan.
 
jvvvb
Kelpaako tällanen, joka valmistui eilen, mutta ikuisuus meni tekemiseen (aloitettu kuukausi sitten)? Vai teenkö jotain tän kahden viikon aikana aloitettua?
Ihana ketju!
Ja tässä siis tytölleni (1,5 v) tekemäni mekko bambulangasta:
http://aijaa.com/HN4LGN
 

Yhteistyössä