Saisikohan KÄSITYÖHAASTE tulta alleen?

Onko täällä riittävästi käsityöihmisiä, joilla on ylimääräistä luppoaikaa?

Eilen taisi jossakin ketjussa pyörähtää idea lastenvaatteen ompelemisesta ja siitä jäin sitten ideaa mielessäni pyörittelemään. Itselläni ei pysy langat käsissä...joku toinen ei välttämättä tunne ompelukonetta omakseen. Mutta jos tyyli, materiaali jne. olisi vapaa? Eikä sen tarvitsisi olla lapselle tehty, vaan voi olla aikuiselekin, tai vaikka kotiinkin.

Vai löytyykö kiinnostusta ehkä enemmän kuitenkin siihen, että olisi jokin aihe tms? Viikko aikaa toteuttaa, jonka jälkeen uutta aihetta kehiin?

...löytyykö kiinnostusta ylipäätään?
 
vierass
Mä en käsityöhaasteeseen osallistu just nyt mutta kysyn kun sut täältä bongasin että voidaanko teillä jo paremmin? Ootte ollu mielessä kun omat lapset suunnilleen saman ikäisiä. Tsemppiä tyttärelle!!
 
jvvvb
Mun mielestä tosi hyvä idea. Sellainen viikkohaaste on kiva, mutta ehtiikö viikossa tekemään? Minäkin oon viikot töissä ja käsitöitä ehtii tekemään lähinnä viikonloppuisin. Mutta unohtuuko haaste, jos se on kuukausihaaste?
Mitä mieltä muut käsityöihmiset?
 
Mun mielestä tosi hyvä idea. Sellainen viikkohaaste on kiva, mutta ehtiikö viikossa tekemään? Minäkin oon viikot töissä ja käsitöitä ehtii tekemään lähinnä viikonloppuisin. Mutta unohtuuko haaste, jos se on kuukausihaaste?
Mitä mieltä muut käsityöihmiset?
Kuukausi on kyllä melko pitkä aika. Toki, jos jotain isompaa aikoo tehdä, niin silloin se kuukausi on hyvä. Olin itse ajatellut ihan vain jotain pientä, esim. että ompelen pojalle paidan. Peruspaidan teossa ei kauaa nokka tuhise...jos nyt aloitan, olen tunnin sisällä valmis :)

Mullakin se ompeluaika on yleensä melko kortilla. Lähinnä illalla saattaa olla hetki aikaa (se on kyllä sitten yöunista monasti pois) ja viikonloppuisin. Mutta jos en sitten joku viikko ehdi osallistumaan, niin josko sitten seuravana? :)

Mutta tosiaan, olen kyllä avoimin mielin kuulemassa muidenkin ehdotukset. Jos enemmistö haluaa kuukauden, niin mä otan itselleni sitten tavoitteeksi tehdö vaikka sen kahdeksan paitaa ja osallistun kahdeksen paidan setillä :D
 
Onko täällä riittävästi käsityöihmisiä, joilla on ylimääräistä luppoaikaa?

Eilen taisi jossakin ketjussa pyörähtää idea lastenvaatteen ompelemisesta ja siitä jäin sitten ideaa mielessäni pyörittelemään. Itselläni ei pysy langat käsissä...joku toinen ei välttämättä tunne ompelukonetta omakseen. Mutta jos tyyli, materiaali jne. olisi vapaa? Eikä sen tarvitsisi olla lapselle tehty, vaan voi olla aikuiselekin, tai vaikka kotiinkin.

Vai löytyykö kiinnostusta ehkä enemmän kuitenkin siihen, että olisi jokin aihe tms? Viikko aikaa toteuttaa, jonka jälkeen uutta aihetta kehiin?

...löytyykö kiinnostusta ylipäätään?
HEI sä otit onkeen!!!!! jos oot mukana, oon mäkin :) Ja sitten ei saa arvostella mitään saumoja!!! Mä hyppään ulos, jos jollakin on pipo tiukalla :) mutta sormistaan näppärät on yleensä rentoja :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30187544:
HEI sä otit onkeen!!!!! jos oot mukana, oon mäkin :) Ja sitten ei saa arvostella mitään saumoja!!! Mä hyppään ulos, jos jollakin on pipo tiukalla :) mutta sormistaan näppärät on yleensä rentoja :)
Jep...viime päivinä ompelukärpänen on kutitellut, joten sun eilinen ajatuksesi muuttuikin sitten todellisesti Ajatukseksi :)

Piukista (vai onko se piukoista?) pipoista ei niin kannata välittää...mä olen sitä mieltä, että käsitöissä pääasia on se itse tekeminen. Onhan se ihan jees, jos lopputuloskin miellyttää, mutta ei sen nyt NIIN tarkkaa, jos kaikki ei mene ihan vimpanpäälle...oman käden jälki saa näkyä :)

Toivotaan, ettei ihan näin pieneen porukkaan jäädä, vaan saadaan mukaan vielä muitakin...joten huhuuu! :)
 
Jep...viime päivinä ompelukärpänen on kutitellut, joten sun eilinen ajatuksesi muuttuikin sitten todellisesti Ajatukseksi :)

Piukista (vai onko se piukoista?) pipoista ei niin kannata välittää...mä olen sitä mieltä, että käsitöissä pääasia on se itse tekeminen. Onhan se ihan jees, jos lopputuloskin miellyttää, mutta ei sen nyt NIIN tarkkaa, jos kaikki ei mene ihan vimpanpäälle...oman käden jälki saa näkyä :)

Toivotaan, ettei ihan näin pieneen porukkaan jäädä, vaan saadaan mukaan vielä muitakin...joten huhuuu! :)
MÄ NIIIN PEESAAN....ja että into saa näkyä....voi tsiisuus..olisinpa näkemässä kun pyörittelette silmiä :D



JOO EI MIKÄÄN KIIRE...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30187595:
NO NI, haluutko laittaa isolla et än yy tee nyt! :) Ja tänään alkaa!? :)
Onko se sitten se viikko...vai kuukausi?

Aloittaa voidaan NYT, mutta pitää vielä määritellä se, että milloin se loppuu?! Ensi viikon sunnuntaina klo 20...vai kuukauden päästä?

Ja MUKAAN SAA TULLA ihan koska tahansa :)
 
5n äiti
Täällä ollaan mukana, jos harmaa saa osallistua. Huomenna olis tarkoitus kaivaa kone jostain kaapin perukoilta ja tytölle vaatetta tehdä.
Kannatan kahden viikon aikaa. Nimittäin jos joskus sukkaa tms alkaa tehdä, ne vie helposti pitemmän ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
No lähdetään sitten sillä kahdella viikolla...ja muutetaan sitä sitten tarpeen niin vaatiessa suuntaan taikka toiseen, jos se 2 viikkoa ei tunnu hyvältä :)

Aihe...halutaanko me välttämättä aihetta?

Pohdin sitä, josko tämä saisi paremmin tuulta alleen siten, ettei ketään blokata ulos siksi, ettei aihe ole itselleen sopiva. Kuten tuossa jo rustailin, niin osa ompelee, osa kutoo...osa tekee lapselle, osa itselleen, osa kotiin. Kenties joku suunnittelee jo pakettia pukinkonttiin? :)

Onko ok, jos nyt mennään ainakin tämä ensimmäinen pariviikkoinen ilman aihetta. Eli ideana olisi tehdä jotain, jota voi käsityöksi kutsua? Jos jatkossa tuntuu siltä, että aihe olisi kiva, niin sitten vaan seuraavalle rundille aihetta kehiin...itse vähän tosiaan sitä kaihdan, mutta ehkä sopeudun ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja 5n äiti;30188363:
Täällä ollaan mukana, jos harmaa saa osallistua. Huomenna olis tarkoitus kaivaa kone jostain kaapin perukoilta ja tytölle vaatetta tehdä.
Kannatan kahden viikon aikaa. Nimittäin jos joskus sukkaa tms alkaa tehdä, ne vie helposti pitemmän ajan.
Tottahan toki harmaakin voi osallistua :)
 
Nostellaas tälle päivälle :)

Oma käsityöni ei ole vielä edes suunnitteluvaiheessa, mutta onhan tässä vielä aikaa. Aamulla kyllä kävi mielessä, josko tekisin pienille takit...mutta sitä ennen pitäisi saada nuo jo aloitetut paidat pois työn alta. En tiedä riittääkö aika takkeihin...pitää pohtia :)
 
Mua huvittaisi osallistua, mutta en ole varma onko aikaa. Tai siis aikaa on mutta kun se inspis saattaa vaihtua matkalla monta kertaa. Ehdottomasti ehkä!
Ehdottomasti ehkä on parempi, kuin ehdoton ei.

Mutta...jos nyt heti aloittaisit tämänhetkisellä inspiksellä...niin milloin olisit valmis? ;)

Mua tosiaan hidastaa nuo keskeneräiset hommat, mitkä pitää saada ensin alta pois...mutta ne on tosiaan vain hidasteena, ei esteenä :)
 
Mutta...jos nyt heti aloittaisit tämänhetkisellä inspiksellä...niin milloin olisit valmis? ;)
Tänään, ensi vuonna, ei ikinä...mitä näitä vaihtoehtoja nyt on :D (ja addillahan niitä on)

Mutta mitäs tekisin? En tarvitse mitään. Lapsetkaan ei oikeastaan tarvitse mitään. Mutta yksi turhake on mielessä, nimittäin hieromatyynyn päällinen. Se alkuperäinen on kammottavan ruma.
 
Tänään, ensi vuonna, ei ikinä...mitä näitä vaihtoehtoja nyt on :D (ja addillahan niitä on)

Mutta mitäs tekisin? En tarvitse mitään. Lapsetkaan ei oikeastaan tarvitse mitään. Mutta yksi turhake on mielessä, nimittäin hieromatyynyn päällinen. Se alkuperäinen on kammottavan ruma.
Kohta, ihan pian, illalla, viimeistään huomenna...eilen. Jep, vaihtoehdot ei lopu kesken :D

Miten niin lapset ei tarvitse mitään...viimevuotiset pipot, vanttuut ja villasukat ei enää mahdu. Ainakin tämä äiti joutuu saumurin ääreen pipoja tekemään ennen, kuin ilmat viilenee ja niille on jo tarve. Jos en tee ennakkoon, voi käydä niin, että teen ne...no ensi vuonna, ehkä?! :D

Ainakin nyt löytyy pakasta viimevuotisia pipokankaita, jotka oltiin mätsätty takkeihin...siis niihin takkeihin, jotka viime vuonna olivat sopivia. Enää eivät. Nyt on siis pipokangasta, jolle ei löysy sopiva takkia. Oi ja voi :D

Mutta jos vaikka aloitat siitä päälisestä? Saat sitten sen ruman pois :)
 
En mä viä oo pahemmin siihen tutustunu. Mitää en oo sillä viä ommellu eikä langatkaa oo paikallaan. Mutta kone onki eri paikas ku mä. :D Mutta mitäpä eilenkää olis ehtiny tutustua ku oli 12 tunnin työpäivä.
No mutta jospa sitten tosiaan huomenna :)

Ja jos jotain positiivista, niin ainakin sulla on rahaa ostaa kivoja kankaita, kun paiskit duunia. Aina pitää koittaa hakea ne hyvät puolet, asiasta, kuin asiasta ;)
 
No mutta jospa sitten tosiaan huomenna :)

Ja jos jotain positiivista, niin ainakin sulla on rahaa ostaa kivoja kankaita, kun paiskit duunia. Aina pitää koittaa hakea ne hyvät puolet, asiasta, kuin asiasta ;)
Kankaita ei kyllä tarvittisi ostaa yhtää koska niitä on vuosien varrella kyllä kertyny, mutta ku ei oo jaksanu takuta vanhan koneen kans tai sitte jotaki satiinikangasta ei oo uskaltanu ommella sillä koneella.

Mutta tosiaan ei tarvittisi mutta ku.... :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: chef

Yhteistyössä