Sairaalakassi - puuttuuko jotain mielestäsi oleellista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakkaava odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pakkaava odottaja

Vieras
Kassissa on nyt:
-parit sukat
-liivinsuojia
-imetysliivit ja -toppi
-pesukamat
-lakua ja karkkia
-huulirasva

Lähtiessä heitän mukaan
-neuvolakortti
-lompakko (sis henkkarit)
-kännykkä+laturi

Mies huolehtii kamerasta ym ja tuo sekä vauvalle että mulle kotiinlähtövaatteet sitten kun on kotiinlähdön aika.

Saippua siel on. Jotain evästä jos sattuu meneen aikaa enemmänkin. Ittelläni oli neuvolakortti ja riitti hyvin. Msito nous kunnol vast koton ja rintsikoita en käyttäny ku ahdistivat. Eväät oli mut niitä en kerenny edes syömään.

Minulla oli muistiinpanovälineet ja kirjoittelin synnytyksen kulkua itselleni ylös. On ollut mielenkiintoista lueskella myöhemmin, enkä ole kokenut tarpeelliseksi tänne noita tietoja jakaa. Myös mies kirjoitteli tunnelmiaan vihkoon hetki pojan syntymän jälkeen, ja siellä on taatusti kauneimmat sanat mitä hän on ikinä minulle kirjoittanut.

Muistinpanovälineet? wtf? Ai et voi jonnekin mammapalstalle tilittää koko synnytyksen minuutti minuutilta..?

• Tykkää
Reactions: Vanna
mä en oo ikinä tajunnut tuota huulirasvaa?En muutenkaan käytä sitä,mutta esikoista synnyttäessä pakkasin sellaisen sairaalakasssiin kun jossain oppaassa luki että pitää olla :D

[QUOTE="sara";26227616]mä en oo ikinä tajunnut tuota huulirasvaa?En muutenkaan käytä sitä,mutta esikoista synnyttäessä pakkasin sellaisen sairaalakasssiin kun jossain oppaassa luki että pitää olla :D[/QUOTE]

Hyppäätkö sä kaivoonkin jos niissä oppaissa käsketään?

• Tykkää
Reactions: Halin
Imetystukihenkilön puhelinnumero/imetystukipuhelimen numero!

Siltä varalta että tulee kysyttävää. Sairaalan henkilökunnan asiantuntemus ja asenne asiaa kohtaan voi olla mitä tahansa ja sattumankauppaa, imetystukipuhelimesta saa tietoa ja neuvoja ilman syyllistystä.

Itse olisin kyl pärjännyt vain neuvolakortilla,kotiinlähtövaatteilla(omilla ja vauvan) ja pesuaineilla. Turhaan pakkasin suuren kassin jossa kaikkea mahdollista, olinkin niin kipeä ettei kirjaakaan tullut luettua vaikka 2 päivää olin sairaalassa ennen synnytystä. Yhdet villasukat toki ehdin kutomaan mutta se oli pakko kun piti lahjaksi saada. :)
Omia vaatteita en missään nimessä olisi käyttänyt sairaalassa, varsinkin kun synnytyksen jälkeen painellaan kohtua ja vaatteet likaantuu...

Jos ei huvita käyttää sairaalan vaatteita, niin omat olovaatteet. Sisätossut, kuten joku mainitsi, mutta myös varvastossut tai vastaavat, joita voi suihkussa käyttää. Kaikissa sairaaloissa ei ole mukavia siteitä, joten mahdollisesti paketti omia mukaan. Tosin ekat pari päivää täytyy varmaan kuitenkin käyttää niitä osaston jättisiteitä.

Omasta mielestäni parhaimmat imetysliivit ovat sellaiset urheiluliivien tyyliset, jotka eivät purista ja joissa on mukava nukkua, kun maito nousee ja rinnat paisuu entisestään.

Ja turvakaukalo. :D

Viimeksi muokattu:
minä oon joka kerta lähteny synnyttämään vain hygieniatarvikkeet,vaihtoalusvaatteet ja ja neuvolakortti mukanani ja hyvin on pärjänny.Mies tuo sit vauvalle ja mulle kotiutumisvaatteet.

Itse olisin kyl pärjännyt vain neuvolakortilla,kotiinlähtövaatteilla(omilla ja vauvan) ja pesuaineilla. Turhaan pakkasin suuren kassin jossa kaikkea mahdollista, olinkin niin kipeä ettei kirjaakaan tullut luettua vaikka 2 päivää olin sairaalassa ennen synnytystä. Yhdet villasukat toki ehdin kutomaan mutta se oli pakko kun piti lahjaksi saada. :)
Omia vaatteita en missään nimessä olisi käyttänyt sairaalassa, varsinkin kun synnytyksen jälkeen painellaan kohtua ja vaatteet likaantuu...
sama täällä, sairaalanvaatteet on just sopivan rennot siellä oloon. ja ei tarvi varoa. itellä oli mukana vain kännykkä, kamera ja laturit. kirjoja ja lehtiä sai sairaalan kirjastosta ja mies toi sitten muuta jos tarvi.

turhaan olisin roudannu suurimman osan tässä ketjussa maituista tavaroista mukanani vaikka olin viikon sairaalassa.

Ohivuotoja tulee helposti, maito vuotaa, herää hiestä märkänä, kun kaikki turvotukset katoaa yhdessä yössä, vauva onnistuu pissaamaan/kakkaamaan päälle pepun pesureissulla hoitopöydältä lavuaarille.. On se mukava päästä vaihtamaan puhtaa useampaan kertaan päivässä tarpeen mukaan.

Yhteistyössä