särkänniemi, pituusraja? Mitataanko kengät jalassa vai ilman?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja h
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

h

Vieras
Tarkoitus suunnata Särkänniemeen huvittelemaan. Pojan pituus siinä ja siinä että meneekö 120cm rikki. Kengät jalassa tulee täyteen 120cm.. Saadaankohan se ranneke, että pääsee 120cm pituusrajallisiin laitteisiin? Kokemuksia?

Kengät jalassa, ja aikanaan ainakin mun kuopuksella lyötiin leima käteen kun oli mitattu ja riittävän pitkäksi todettu, ettei tarvinnut joka koneella mittalla uudestaan.
Likka oli aika pätkä, mutta laittoi aina tietyt kengät jalkaan, joiden kanssa ylitti nuo maagiet pituusrajat.

Eiköhän kengät jalassa mitata. Miettisin kuitenkin vähän niiden laitteiden kohdalla mihin kannattaa mennä. Vaikka kaitpa ne on älynneet jättää vähän varaa noihin. Muistelen vaan, että joskus sisko, joka on "vain" 150 cm sai tosissaan pitää jossain laitteessa kiinni, ettei luiskahtanut kaiteen ali.

Mua jotenkin ihmetyttää nää pituusraja pähkäilyt, ihan kun vanhemmat ei ymmärtäisi miksi niitä rajoja on. Mulle ainakin on tärkeää, että lapsi on turvallisesti kyydissä, eikä se että jollain vippakonsteilla pääsee laitteeseen.

Tällä viikolla Särkänniemessä käyty. Kengät jalassa mittasivat ja leiman käteen laittoivat.... Huomioni kiinnittyi myös tyttöön (vähän pitempi kuin omani, eli oisko ollut sen 140cm) jolla oli korkokengät jalassa. En tiedä mittasivatko hänetkin kengät jalassa. Omani pääsi ainakin lenkkarit jalassa mittaukseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä;20886046:
Mua jotenkin ihmetyttää nää pituusraja pähkäilyt, ihan kun vanhemmat ei ymmärtäisi miksi niitä rajoja on. Mulle ainakin on tärkeää, että lapsi on turvallisesti kyydissä, eikä se että jollain vippakonsteilla pääsee laitteeseen.

Mun lapsi ylitti viime kesänä 120 cm rajan. Vielä tänäkään kesänä en päästä kaikkiin laitteisiin, vaikka pituuden puolesta pääsisikin. Ehtiihän sitä. Lasta kiinnostaa vielä "isojen" laitteiden ohella nuo pikkulastenkin laitteet...

Mun lapset oli viime kesänä jotain 95 cm pienin keskikokonen 105 cm ja vanhin jotai 127 cm. En päässy melkein mihinkää laitteesee sen pikku ipanan takia. Tänä vuonna ei tuu mukaan ja se on totta!

oman järjen käyttö on salittua! jos laittaa korolliset kengät vain sen takia että pituusraja täyttyy nii kannattaisko miettiä pikkasen sitä TURVALLISUUTTA että miksi siellä ne rajat on?! Jotkut laitteet on sen verran vaativia "lapsille" missä tarvitaan jalkoja ja lihaksia turvakaiteiden lisäksi.Ei se laite ole mikään nautinto kun pitää pelätä henkensä edestä

Joo, en ymmärrä minäkään moista pähkäilyä.
Mikä kumman kiire niihin laitteisiin on? Siellä on kuitenkin tosi paljon kivoja alle 120 senttisillekin.
Jos se lapsi ei ole 120 pitkä, niin miksi pitää kikkailla? Vaikka sitten kuinka olis kengät jalassa just rajan yli...

Minä ainakin kikkailen ensi kerralla. Mistähän saisin riittävän korkeat lenkkarit? En voi todellakaan ymmärtää, miksi viime vuonna kaksi vuotiaani pääsi rekkaralliin ja tänä kesänä ei pääse. Mittauksessa jäi sentin alle! Jalassa oli tennarit, joten lenkkareilla olisi mitta täyttynyt. En voi tajuta, miten se on hänelle vaarallisempaa tänä vuonna, kun älyä ja järkeäkin on tullut vuosi lisää. Sentit ja älykkyys kun eivät aina kulje käsi kädessä. Ipanakausikortilla pääsee alle 100 cm pitkä vain neljää laitteeseen yksin. Rekkaralli on pienten poikien suosikki, joten sen puutetta ei taikajoki tai possujuna korvaa. En todellakaan usko, että turvallisuudella on tässä tapauksessa roolia.

[QUOTE="qwer";24123748]Mun lapsi ylitti viime kesänä 120 cm rajan. Vielä tänäkään kesänä en päästä kaikkiin laitteisiin, vaikka pituuden puolesta pääsisikin. Ehtiihän sitä. Lasta kiinnostaa vielä "isojen" laitteiden ohella nuo pikkulastenkin laitteet...[/QUOTE]

Meidänkin melkein 6v oli 122cm kengät jalassa ja olikin vain tarkoitus mennä koskiseikkailuun johon pituusraja 120cm.

Oikeasti noi pituusrajat ovat jotain 3-6cm yli sen ilmoitetun, ihanvaan turvallisuuden takia.
Tuli nimittäin pienenä mitattua ne mitat kun ei millään voinu uskoo niiden tuloksia :D

Yhteistyössä