Säästäkää itsenne avioon!

  • Viestiketjun aloittaja "SannaMaria"
  • Ensimmäinen viesti
Minä olen itse Mr. Romanttisuus.

HAH! Ei miehen tarvitse säästellä itseään, naisten kuuluu.


:popcorn:
Oi voi ystävä hyvä :(.

Kun jätät trollisi huolimattomasti näkyviin niin että sen kankku näkuu sillanalta kaikki huomaa sen jo kaukaa. Nyt vähän parempaa naamiointia kehiin !

Suomalaiset on aina ollut huolellista käsityökansaa ja toivoisin tän "made in Finland" tason näkyvän myös ketjun trolleissa. :)
 
"Panpula"
Minä en saa kiinni tuosta ajatuksesta, että seksi valtaa mielen ja vie kauemnas jumalasta. Luultavasti olen liian alkeellinen alkuasukas sellaiseen. Minulla päivän mittaan ajatukset ja fiilikset vaihtelee, välillä aina alapää alkaa toimia, ilman minkään ajattelua. Sekään ei estä rukoilemasta ja höpöttelemästä Jumalalle. Pikkuvauvoillakin voi pippeli napottaa ja silti äiti iskä vaihtaa vaipan. Ajattelen asiasta samaan tapaan, että minulla nyt on näitä ruumiintoimintoja ja ne toimivat niin kuin pitääkin. Jumala myös on tässä ihan vierellä aina, elän hänen valtakunnassaan juuri nyt, vaikka olenkin hormoneja täynnä oleva yksinkertainen ihminen. Ehkä en osaa eritellä niin näitä kaikkia asioita irralliseksi, kun alapääkin kulkee aina mukana.
 
[QUOTE="Panpula";27519136]Minä en saa kiinni tuosta ajatuksesta, että seksi valtaa mielen ja vie kauemnas jumalasta. Luultavasti olen liian alkeellinen alkuasukas sellaiseen. Minulla päivän mittaan ajatukset ja fiilikset vaihtelee, välillä aina alapää alkaa toimia, ilman minkään ajattelua. Sekään ei estä rukoilemasta ja höpöttelemästä Jumalalle. Pikkuvauvoillakin voi pippeli napottaa ja silti äiti iskä vaihtaa vaipan. Ajattelen asiasta samaan tapaan, että minulla nyt on näitä ruumiintoimintoja ja ne toimivat niin kuin pitääkin. Jumala myös on tässä ihan vierellä aina, elän hänen valtakunnassaan juuri nyt, vaikka olenkin hormoneja täynnä oleva yksinkertainen ihminen. Ehkä en osaa eritellä niin näitä kaikkia asioita irralliseksi, kun alapääkin kulkee aina mukana.[/QUOTE]

Se on hyvä jos sulla seksuaalisuuden osio pysyy hallinnassa. Mutta mulla, ja joillakin muilla riippuvuusherkillä ihmisillä ei.
Mutta oletko koskaan kokenut olla vaikka pari päivää Jumalan antamissa voimakkaissa fiiliksissä, kulkea kuin pumpulissa, sydän täynnä Jumalan rakkautta ja voimaa? Silloin seksi ei tule mieleen, vaikka yrittäisi. Koska Jumalallakin on prioriteetit, ja Hänen voimassaan kulkeminen on ykkönen, sitä meidän pitää Raamatun mukaan tavoitella.
Sekstata voi ja tietysti saa puolison kanssa edelläkuvatunlaisinakin päivinä, mutta sydäntäsi et kerta kaikkiaan pysty kuin pieneksi aikaa keskittämään seksiin, et telkkariin jne.

Arkielämän ja uskonelämän hoitaminen ovat tärkeitä.
Mutta uskonelämä ei ole aina muuttumaton tai stabiili: se menee jatkuvasti joko ylöspäin tai alaspäin (sen mukaan hoitaako sitä vai ei) koska meitä vedetään kahteen suuntaan. Ne muutokset alaspäin eivät ole monesti mitään dramaattisia, vaan hiljalleen luopumista poispäin Jumalasta, ja sitä hiljaista huonoa kehitystä emme edes usein huomaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ronzki
Huoli pois! Omani menetin jo 13-vuotiaana, mutta Jumala antoi kaiken anteeksi minulle ja siunasi vielä raittiuden lahjalla ja uskonlahjalla ja paketti tarjoukseen heitti vielä puolison mukaan! Kyllä nyt kannattaa tarttua Jumalan käteen oikein kahdella kädellä!
Mie oon saanut jo kolmannen puolison lahjaksi, impenä pysyin paljon pitempään kuin sie ja alkoa en tykkää juoda. Ihan vaan omasta ittestä kiinni.
 
"Panpula"
Se on hyvä jos sulla seksuaalisuuden osio pysyy hallinnassa. Mutta mulla, ja joillakin muilla riippuvuusherkillä ihmisillä ei.
Mutta oletko koskaan kokenut olla vaikka pari päivää Jumalan antamissa voimakkaissa fiiliksissä, kulkea kuin pumpulissa, sydän täynnä Jumalan rakkautta ja voimaa? Silloin seksi ei tule mieleen, vaikka yrittäisi. Koska Jumalallakin on prioriteetit, ja Hänen voimassaan kulkeminen on ykkönen, sitä meidän pitää Raamatun mukaan tavoitella.
Sekstata voi ja tietysti saa puolison kanssa edelläkuvatunlaisinakin päivinä, mutta sydäntäsi et kerta kaikkiaan pysty kuin pieneksi aikaa keskittämään seksiin, et telkkariin jne.

Arkielämän ja uskonelämän hoitaminen ovat tärkeitä.
Mutta uskonelämä ei ole aina muuttumaton tai stabiili: se menee jatkuvasti joko ylöspäin tai alaspäin (sen mukaan hoitaako sitä vai ei) koska meitä vedetään kahteen suuntaan. Ne muutokset alaspäin eivät ole monesti mitään dramaattisia, vaan hiljalleen luopumista poispäin Jumalasta, jota emme edes usein huomaa.
Vähän hävettää sanoa, mut ei mulla oo kai tuollaisia pumpulikokemuksia ollut. Ehkä harmi. On ollut sellaista, että on "kuullut" jumalan puhetta enemmän ja kokenut enemmän ja oon ollut hyväntuulinen ja sydän on ollut tosi iloinen ha on ollut halu olla puhdas. Mut ei se oo vaikuttanut tohon seksiasiaan minun mielestä. Voi olla, et en tajua mitä tarkotat, ettei saa sydäntä mukaan siihen, ku en niin tarkasti mieti semmoisia. Missään tapauksessa en halua hiljalleen luopua. Uskon ettei jumala ainakaan luovu minusta, vaan pitää kiinni sillloinkin, kun vedetään toiseen suuntaan. Seksin en ole kokenut olevan semmoista, mikä vetää pois. Voishan se tietty olla sitäkin, mietin, että jos se ois jotain, jonka kokisin vääräksi ja tulisi epäpyhä olo. Tai siis että onhan sitä kaikkea sellaista sopimatontakin olemassa, mitä en ittelle haluis ottaa seksielämään.

Mä en ihan tajuu sun juttuja, me ollaan vrmaan erilaisia ja koetaan eri tavalla. Varmaan molempien kokemukset on totta silti.
 
TÄRKEÄ TIEDOITUS!


Nyt on ketjussa muutama joka puhuu jo reilusti vastustajan suulla ja pitääpä itsekkin laittaa kapuloita rattaisiin, että Jumalani nimi kirkastuu ketjussa paremmin.

Ketjussa tapahtuu seuraavaa:

Vastustajan suulla puhuvat henkilöt kyselevät vain vaikeista ja raskaista aiheista Raamatusta tarkoituksenaan saada minutkin puhumaan vain näistä pelottavista ja vaikeista asioista.

Tämän toiminnan päämäärä on saada Raamatun Jumala vaikuttamaan julmalta ja pahalta ja epäoikeudenmukaiselta Jumalalta mitä Jumala ei todellakaan ole! Ei ikinä!

Sekä saada Jumalan seuraajat vaikuttamaan pikkumaisilta joustamattomilta saivartelijoilta, kun eivät suvaitse mitään.

Sen vuoksi en tässä ketjussa vastaa enää kaikkiin trolleihin ja väitöksiin vaan tahtoisin puhua enemmän Jumalan armosta , rakkaudesta, anteeksiantamisesta ja uskollisuudesta sekä myös Jumalan ihmeteoista ja voimasta , halleluja!

Toinen este minkä paha saatana teille aiheuttaa on se että hän haluaa uskotella teille että ette koskaan pysty elämään Raamatun vaatimalla tavalla ja että luovutte kaikesta kivasta jos häntä seuraatte.

Tämäkin on harhaa, Jumala ei VAADI muuttumaan , Jumala AUTTAA muuttumaan.

Se toimii näin:

Itselleni ennen maistu viina ja doupit (lähinnä piri, mundot,texit ja blosse) ja biletys sekä tietysti irtosuhteet ja seksi.

Tuollaista elämää vietin noin 20 vuotta voitte kuvitella että kaikki kaverini ja tuttavani myös näin tekivät ja elämäni kietoutuikin näiden syntien ympärille. En KOSKAAN olisi halunnot lopettaa niitä, aamun alotin ronzkisti kaljalla ja poltin sairaat hitit bongista heti aamusta.

Kuitenkin kun rukoilin Jumalaa sydämmeeni silloin kylpyhuoneen lattialla veret suonista tippuen hän ei parantanut kaikkea ZIPZAP taikasäteellä heti, vaan Jumala antoi minulle uuden sydämmen.

Eli uuden arvomaailman ja pikkuhiljaa tämä uusi sydän näytti läpi synnin valheen mitä ne huumeet ja viinat oikeasti minulle tekevät ja miten kylmä on niiden rakkaus!

Hissukseen sitten alkoi paheetkin OMASTA halustani uuden sydämmen ja Jumalan avuin putomaan elämästäni pois. Olin ollut erakoituneena ja yksinäinen pitkään ja kaikki tuntemani kaverit olivat huume maailmasta, kuitenkin Jumala lähetti mahtavalla ihmeella uskovia veljiä elämääni ja sain vihdoin oikeita hyväsydämmisiä ystäviä , joiden kanssa saattoi olla ilman viinaa ja huumeita ja käydä kalassa ja olla turvassa ja rauhassa, Kiitos Herra Halleluja! Nytkin tapaamme säännöllisesti ja tutkimme Raamattua ja tuemme toisiamme perhesuhde asioissa ja elämän myrskyissä.

Tämmöinen pelastaja on minun Jumalani , ei se ole mikään harmaa vihainen hurupää ukko pilvenpäällä joka on kiinnostunut vain tuomitsemaan ja kyttäämään syntejänne.

Vaan se on armon ja rakkauden Jumala joka kantaa ja opettaa totisesti! KOSKAAN et ole liaan likainen tai huono tai kelpaamaton Jumalalle!
 
Viimeksi muokattu:
"Panpula"
Ronzki, nämä keskustelut menevät aina tällä tavalla. Olet varmaan oikeassa silti, kyllä tässä taustalla jokin vaikuttaa. Minäkin alussa esittäydyin niin, että vertasin itseäni muihin uskoviin ja asetin itseni muka paremmaksi, muka vähemmän tekopyhäksi. Olin liian hätäinen ja lukenut ketjua hutiloiden. Vasta sitten äkkäsin, että Echon sanoja vääristellään, eikä edes haluta ymmärtää. On vaikeaa keskustella, jos ei alunperinkään ymmärrä, mitä toinen yrittää sania, tai ei itse saa sanottua sitä, mitä tarkoittaa.

Anteeksi, että johdin ihmiset, teitä harhaan. Varmasti olen jo paljastunut myös vähemmän kivaksi uskovaksi ja tekopyhyyskin tuli jo todettua.
 
Tiedätkö Ronskin sortin uskovainen, minä voin suoraan sanoa että olen siunattu ja uskon että Jumala on sallinut minulle kaiken sen hyvän joka minulla on. Pyrin tekemään hyvää toisille, auttamaan silloin kun apua tarvitaan ja pyrin kohtelemaan kanssa eläjiä hyvin. Uskon hyvyyteen ja siihen että paha saa palkkansa.
Mutta minusta sillä että uskon ja sillä että kiitän ja kunnioitan Jumalaa, ei ole tekemistä minun seksuaalisten tekojeni kanssa. En koe tehneeni syntiä harrastaessani irtoseksiä ennen avioliittoa enkä koe olevani millään tavalla kenellekään siitä tilivelvollinen enkä tunne minkäänlaista katumusta. En koe todellakaan tarvetta pyydellä syntiäni anteeksi koska olen vain toteuttanut luonnollista haluani. (seksuaalisuus on luonnollista ja sen tukahduttaminen luonnotonta)
Seksi on ihana asia kun siitä nauttii, siinä ei ole mitään saastaista ja likaista vaikka se sisältäisi eri variaatioita kunhan siinä ei ketään pakoteta tai hyväksi käytetä. Myös homorakkaus on ihana, Jumalan antama lahja.
Olen eronnut kirkosta koska se Taivaan isä, johon minä uskon, ei kiellä rakkautta, ei lokeroi sitä.

Olen joskus miettinyt mikä siinäkin on; papit kyllä saavat siunata vaikka lypsykoneita kunhan vain eivät siunaa kahden aikuisen, toisiaan rakastavan ihmisen liittoa.
 
Kepsis
Se voi tuntua mahdottomalta toimia järjen ja logiikan uskomattomassa urbaaniviidakossa, mutta usko ystäväni se on mahdollista, sinäkin voit kieltäytyä huumeista, huorin teosta ja valheista, ilman mielikuvitusystävääkin, voit luottaa omiin vaistoihin moraalikysymyksissä, etkä tarvitse muiden vakuutteluja siitä onko tämä oikein.

Sinäkin voit olla kunnon ihminen, aivan itsenäisesti!

Voi tuntua mahdottomalta olla ilman joukkopainostusta tai paheksuntaa joka ohjaa käytöstäsi yhteisön haluamalla tavalla, tämäkin on mahdollista!
 
"Panpula"
Se on siis totta!

Tuossa on vinha perä. Hippiaikoina monet hipit tulivat tosiaan vakuuttuneeksi siitä, että on jotain suurempaa, oltuaan tajuntaa laajentavien aineiden vaikutuksen alaisena. Alkoivat etsiä sitä jotain, mikä selittäisi sen.

Minä en ole koskaan käytellyt. Minut on kasvatettu uskovaiseksi ja sittemmin olen moneen kertaan valinnut Jeesuksen seuraamisen aina uudestaan. Olen epäillyt ja kyseenalaistanut, luopunut hitaasti ja palannut taas.
 
"Panpula"
Se voi tuntua mahdottomalta toimia järjen ja logiikan uskomattomassa urbaaniviidakossa, mutta usko ystäväni se on mahdollista, sinäkin voit kieltäytyä huumeista, huorin teosta ja valheista, ilman mielikuvitusystävääkin, voit luottaa omiin vaistoihin moraalikysymyksissä, etkä tarvitse muiden vakuutteluja siitä onko tämä oikein.

Sinäkin voit olla kunnon ihminen, aivan itsenäisesti!

Voi tuntua mahdottomalta olla ilman joukkopainostusta tai paheksuntaa joka ohjaa käytöstäsi yhteisön haluamalla tavalla, tämäkin on mahdollista!
Toki, mutta kuka hullu nyt painostuksesta kieltäytyisi. ;)
 
[QUOTE="Panpula";27519325]Vähän hävettää sanoa, mut ei mulla oo kai tuollaisia pumpulikokemuksia ollut. Ehkä harmi. On ollut sellaista, että on "kuullut" jumalan puhetta enemmän ja kokenut enemmän ja oon ollut hyväntuulinen ja sydän on ollut tosi iloinen ha on ollut halu olla puhdas. Mut ei se oo vaikuttanut tohon seksiasiaan minun mielestä. Voi olla, et en tajua mitä tarkotat, ettei saa sydäntä mukaan siihen, ku en niin tarkasti mieti semmoisia. Missään tapauksessa en halua hiljalleen luopua. Uskon ettei jumala ainakaan luovu minusta, vaan pitää kiinni sillloinkin, kun vedetään toiseen suuntaan. Seksin en ole kokenut olevan semmoista, mikä vetää pois. Voishan se tietty olla sitäkin, mietin, että jos se ois jotain, jonka kokisin vääräksi ja tulisi epäpyhä olo. Tai siis että onhan sitä kaikkea sellaista sopimatontakin olemassa, mitä en ittelle haluis ottaa seksielämään.

Mä en ihan tajuu sun juttuja, me ollaan vrmaan erilaisia ja koetaan eri tavalla. Varmaan molempien kokemukset on totta silti.[/QUOTE]

Et sä sen huonompi ole vaikket pumpulissa ole lillunut, ja pari senttiä maanpinnan yläpuolella. Ei munkaan arki aina sellaista ole. Mutta hei, sullehan pitää alkaa rukoilla tuollaista Jumalan antamaa tujausta! :) Siinä tilanteessa ei voi muuta sanoa kuin että WUUUUUUUHHH...

Tämä ei ole sulle kohdistettu, vaan jatkoa edelliseen tekstiini: se mitä Jumala eniten meistä haluaa, on sydämemme. Jopa teot ovat toissijaisia (vaikka tärkeitä nekin ovat).
 
"Panpula"
En, mutta meidän sarvipäisyytemme tuossa äskettäin vasta kunnolla paljastui. Minäkin luulin kirjoittaneeni avoimesti omasta puolestani, en kenenkään rikinkatkuisen entiteetin puolesta.
Hei älä ota itseesi, tässä törmää vaan eri maailmankuvat. Mä ainakin uskon, että henkivallat vaikuttaa koko ajan siihenkin mitä puhutaan ja ajatuksiinkin ne voi tunkea. Ei se oo mitään henkilökohtasta teitä kohtaan. Ne vaikuttaa myös uskovissa tämän tästä, eikä siitä asiasta tartte tehdä numeroo, eikä sen taakse voi piiloutua ja sanoa, että en se minä ollut. Esimerkiksi se, miten mä vertasin itseäni Echoon, ei ollut hyvin tehty. Siitä vihtahousu varmaan vähän ilahtui ainakin. Tai kun joku puhuu negatiivisiä asioita koko ajan, että oken ihan ruma ja paska ja ei musta oo mihinkään.

Kyse on siis maailmankuvasta, jonka mukaan tälläisiä demoneita siis pomppii vapaana ja ne hämmentää meidän pääkoppaa ja heittää meille ajatuksia.

Sun maailmankuvan mukaan tälläisiä ei ole, vaan uskovat on mielenvikaisia, hyväuskoisia, tai manipuloivia. Ja ilkeitä. :)
 

Yhteistyössä