Säästäkää itsenne avioon!

  • Viestiketjun aloittaja "SannaMaria"
  • Ensimmäinen viesti
"Panpula"
Niin, no samaltahan tuo minustakin kuulostaa, mutta sinun täytyy muistaa, että oma totuutesi ei ole ainoa. Tiedän, että kristityillä on kova tarve huutaa syntiä jos joku muu on kontaktissa johonkin henkivaltoihin, mutta lähtökohtaisesti te olette 50%-50% yhtä todennäköisesti oikeassa. (Ja sitten on tietysti vielä paljon muitakin vaihtoehtoja.)
No joo tietysti kaikilla on oma totuutensa. Mä kerroin vaan mitä raamattu sanoo asiasta, mutta jos lucifer ei sillätavalla katso raamattua ohjeekseen, niin sitten mulla ei ole sen kummempaa sanottavaa asiaan. Sehän on vähän niinkuin tää neitsyysjuttu, ei se ole tärkeää ihmisille, jotka ei raamatusta välitä. Eikä sellaista voi vaatiakaan. (Vaikka pitäisin kyllä vainajille juttelua pahempana asiana, vaikkei se tietty mun asia ole ollenkaan) näissä uskon asioissa on aina semmoinen juttu, että itse pitää itseään vaan vahtia, eikä uskovaiset voi mennä eiuskovilta vaatimaan sitä, mitä itseltään vaativat. Niin sen kuuluukin olla.
 
lucifer
[QUOTE="Panpula";27517795]No joo tietysti kaikilla on oma totuutensa. Mä kerroin vaan mitä raamattu sanoo asiasta, mutta jos lucifer ei sillätavalla katso raamattua ohjeekseen, niin sitten mulla ei ole sen kummempaa sanottavaa asiaan. Sehän on vähän niinkuin tää neitsyysjuttu, ei se ole tärkeää ihmisille, jotka ei raamatusta välitä. Eikä sellaista voi vaatiakaan. (Vaikka pitäisin kyllä vainajille juttelua pahempana asiana, vaikkei se tietty mun asia ole ollenkaan) näissä uskon asioissa on aina semmoinen juttu, että itse pitää itseään vaan vahtia, eikä uskovaiset voi mennä eiuskovilta vaatimaan sitä, mitä itseltään vaativat. Niin sen kuuluukin olla.[/QUOTE]lohdutukseksi sinulle voin sanoa että olen ihan kristitty joka lukee raamattua, käy kirkossa ja uskoo jeesukseen kristukseen. mutta en tee asiasta numeroa ja meuhkaa siitä erikseen ja yritä käännyttää 8palstallakaan) ketään.
 
"Panpula"
No jos tämä ei sinusta sitten kuulu kuin Raamattuun uskovaisille, niin miksi mielestäsi tällä palstalla on avaus "säästäkää itsenne avioon?" Eihän sen pitäisi koskea meitä syntisiä. Mitä luulet aloittajan ajaneen takaa?
Mähän olen pariin otteeseen jo sanonut että aloitus on ihan typerä. Ei uskovilla ( tarkotan nyt vaikka sen sirtin uskovia mitä itse olen) ole mitään asiaa muille tulla selittämään, miten pitäs elää. Siis asioissa, jotka ei ole rikollisia. Valinnanvapaus pitää olla kaikilla siinä, että mitä tekee.

Uskovalla on oikeus ainoastaan huomauttaa siinä omassa porukassaan olevalle tämmösistä jutuista. Ja missään porukassa ei saa olla pakko olla, eikä ahdistavissa porukoissa kannata olla. Ap on kyllä ihan hölmön aloituksen mielestäni tehnyt.
 
Tuo tummentamani on just se, mikä aiheuttaa ihan turhaan kriisejä. Eli jos siitä seksistä tehdään liian tärkeä asia, niin sitten siihen suhtaudutaan niin vakavasti, että virheet ja inhimillisyys on poissa. Kun taas jos se on pariskunnalle tärkeysjärjestyksessä ei-niin-tärkeä-asia, niin sen puuttuminen tai huononeminen ei kriisiytä parisuhdetta läheskään niin usein.

Onko kohtuullista edes olettaa että seksi on aina hyvää? Seksi on vähän altis häiriöillekin: on väsymystä, kiirettä ennen työaamua, saati sitten synnytysten ja lasten mukana tuleva haluttomuus. Jos noiden takia suhde on kriisissä, niin sanon kyllä sen että siinä kriiseillään turhaan, jos parisuhde muuten on hyvä.

Juu, en jaksanut ottaa kaikkia parisuhteen muotoja esimerkeiksi, esimerkkini oli ääripäät. Mutta ehkä tuo suoritusmentaliteetti näkyy nykyään _enemmän tai vähemmän_ kaikissa parisuhdetyypeissä - paitsi meidän vanhoillisten uskovien kömpelöissä aviollisissa turraamisissa sängyn puolella. :saint:
Meillä seksi on niin hyvää aina ettei siitä ole koskaan koitunut kriisiä. Sitä on ollut paljon ja se on ollut aina laadukasta, me natsaamme niin hyvin yhteen että jo eka yhteinen yö oli yhtä säkenöivää tykitystä. Seksi on ollut aina niin loistavaa että en ole koskaan kokenut halutonta jaksoa, raskaana tai synnytyksen jälkeenkään. Seksielämämme on monipuolista ja upeaa. Kuten muukin elämämme, olemme sielunkumppaneita, parhaita ystäviä, rehellisiä, huomaavaisia, uskollisia ja rakkauttamme ei voi sanoin kuvata. Arkemme pyörii moitteettomasti ja lapsemme ovat onnellisia. Olemme naimisissa.
Mutta emme missään nimessä ole toistemme ensimmäisiä, harjoituskappaleita jäi selkiemme taakse monta, monta, monta ja mekin olimme harjoituskappaleita entisille partnereillemme. Kiitollisena heitä muistelemme vaikka huonojakin kokemuksia on takana. Emmehän me muuten eläisi nyt tässä viisaudessa ja kokemuksessa, emmekä osaisi arvostaa toista ja toisen sopivuutta kuten nyt kun se oikea vastakappale on vierellä. Ja ajatella, me emme koskaan joudu miettimään olisiko ruoho vihreämpää aidan takana, emmekä ikinä joudu miettimään että josko se seksi voisikin vielä parempaa olla.
Ja ei tarvii mummona katua ettei elämää ole eletty :) Olen oikein onnellinen ja välini "yläkertaan" on oikein hyvässä kunnossa. En tarvitse kirkkoa enkä Raamattua vaalimaan omaa uskoani. <3 Enkä himouskovaisia höppänöitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Turbojurpo
Hmm, tavallaan tottakin! Kyllä mä joudun päivittäin kieltäytymään, kun meillä on tärkeämpiä asioita. Mä kirjoittaisin mieluummin vaikka lapsen reissuvihkoa tai valmistaudun kiireessä kaupunkiasioille lähtöä varten kuin kävisin hommailemassa pikaiset makuuhuoneen puolella. Koska meillä on moonta tärkeämpää ja kiireisempää asiaa kuin seksi. Elämämme on aika täyttä ja kiireistä. Seksi on tärkeä ja mahtava juttu, mutta tulee arjessa sijalla...öö..254?

Sitä en ole sanonut, ettenkö nauttisi seksistä. :whistle:
Jos sä siitä aidosti nauttisit niin tosiaan sen reissuvihkon kirjaaminen ei menis pikapanon tai suuseksisession edelle :D Joudut päivittäin kieltäytymään? :O Ja vielä väität että nautit? No, mä tunnistan tilanteen, itsekin exän kanssa asuessa keksin aina tärkeempää kun seksi oli mukiinmenevää (ja ihan nautinnollistakin)... Mut sit kun on sellainen partneri että lahje kostuu pelkästä ajatuksesta niin et sä joka päivä joudu kieltäytymään ;) Mä en ole vielä koskaan kieltäytyny mun aviomieheltä, päinvastoin, yhtä usein itse alan lämmitellä :p
 
  • Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
"Panpula"
Kyllä minunkin pitää sanoa, ettei meillä seksi ole aina niin hyvää. Joskushan sitä on kipeänäkin pitkiä aikoja ja silloin on tosi kiva, kun toinen ei vaadi seksiä ihan raivona tai ala syyllistää. Ja joskus ei jaksa ja sit vaan ollaan sylikkäin. Ei se saa tärkein juttu olla, mutta on se tärkeä. Kyllä se varmasti osaltaan pitää kasassa monet liitot. Jos ei olisi sellaista asiaa, kuin seksi, niin mikä järki olisi edes mennä naimisiin... Tai mulle ainakin se oli just se osasyy siihen. Muuten me oltas voitu olla hyviä ystäviä ja muuten vasn muuttaa asumaan yhdessä.
 
Kerberos
Ihminen eroaa muista nisäkkäistä paljonkin muunmuassa poikkeuksellisen älynsä vuoksi , sekä siksi että pystyy kontrolloimaan ja hallitsemaan seksuaalista käyttäytymistään.
Mitä tekemistä älyllä on sen kanssa, että tukahduttaa luonnon antamaa viettiä? Se ei ole älykästä, vaan älytöntä. Se että pystyy johonkin, ei ole minkäänlainen peruste sen älyllisyydestä.

Totta, lisäksi pystymme hallitsemaan näitä viettejä, joka osaltaan erottaa meidät eläimistä.
Lue edellinen kohta. Kyllä nälkäinen ihminen voi pidättäytyä syömästä. Mutta ei viettinsä tukahduttaminen ole älykkyyttä, vaan vastoin luonnon omaa järjestelmää, eli älytöntä.

Itse olen puhunut siitä että seksikkäät mediat saavat meidät haluamaan useammin seksiä, en todellakaan sanonut että "Yhteiskunta luo tarpeen seksille".
Kyllä ihan kuten herkulliset ruokamainokset saavat meidät haluamaan ruokaa. Mutta kun syöminen tai seksi eivät ole itsessään mitenkään pahoja asioita. Eli mitä sitten jos mainostaja vetoaa tällaisiin?

Ei ole, me pystymme hallitsemaan omia tarpeitamme ja viettejämme, siksi se ei ole sisäänrakennettuna samalla lailla kuin eläimmissä.
Edeleen jankutat tätä kuin matraa. Minä voin ihmisenä tehdä monta muutakin asiaa, mutta se ei tarkoita tekemisen olevan älykästä. Perustele miten toimiminen luontoa vastaan on älykästä, äläkä vain sano että niin voi ja pystyy tekemään.

Koska uskova säästelee itseään ei hän näe mitä?mikä metsä ja mikä puu tarkoittamassasi esimerkissä?
Hän ei näe sitä, että onnellisuus ei ole onnen/nautinnon tukahduttamista. Kärsimys on kärsimystä ja nautinto on nautintoa. Uskova monesti ajattelee nurinkurisesti, että kärsimys olisi jostain syystä nautintoa.

Viimeisessä kirjoituksessani sanoin etten ole kuullut yhtään ainoaa järkevää perustelua seksuaalisuutensa kieltämiselle. Sinun sanomasi on kiteytettynä se, että ihminen voi niin halutessaan tehdä. Se ei ole vastaus, eikä järkiperuste. Ihminen voi viiltää kätensä verille niin halutessaan, mutta se ei tee siitä millään tasolla järkevää.
 
Älä väännä asioita toiseen ääripäähän, älä oleta semmoista mitä en ole sanonut. Koitat mua ajaa jonkun ahdistuneen nutturapään muottiin.

Kerron nyt tämänkin: mieheni osaa hoitaa, ja hoitaakin erittäin paljon meidän lapsia mun kanssa, oman päivätyönsä ohessa. Mutta mä voisin luetella erittäin paljon asioita vielä lisää, jotka tekevät päivistämme tosi kiireisiä. Ja illalla ollaan niin poikki että ei jakseta seksiä ajatella.

Jos joku on huolissaan vielä meidän seksielämästä, niin on mulla mielessä kyllä siihen kovemmat keinot: syy on isommassa määrin ajankäyttö. Eli koska muksut vievät isoimman osan meidän ajasta, niin heidät johonkin hoitoon ja meille miehen kanssa miniristeily tai hotelliyö. Mutta kun meillä on niin mukavaa näinkin ja rakkaus kukoistaa (koska seksin puuttuminen ei ole ongelma), niin ollaan sitä aina lykätty...
Sanoit että joudut päivittäin kieltäytymään seksistä. Kuitenkin tässä sanot monikossa että teillä seksi on viimeisin ajatuksista kun olette niin väsyneitä. Menee pahasti ristiin.
Toivon että saatte parisuhteenne ja seksielämänne toimimaan. Toivon sinulle aitoja, tajunnanräjäyttäviä orgasmeja, monipuolisia kokemuksia ja tärisyttävää himoa makuuhuoneeseen. Minäkään en tiennyt niistä paljoakaan ennen kuin löysin pitkän etsinnän ja valikoinnin jälkeen mieheni.
 
"Panpula"
Ei se avioliittoon odottaminen ole seksuaalisuuden kieltämistä. Siinä vaan lykätään seksin aloittelu sinne täysi-ikäisyyteen, näin ensinnäkin. Tarkoitus ja ihanne on, että opetellaan homma yhdessä sitten, turvallisesti, niin ettei tarvitse pelätä hylkäämistä. Seurusteluvaiheessa varmasti huomaa, onko vetovoimaa vai ei. Jos pidättäytyminen on helppoa, voi olla, että on vähän vääränlaiset kemiat.;)
 
Kepsis
[QUOTE="Panpula";27518616]Hyvin sanottu, tuo on omiaan nostamaan ronantiikkakäyrän nousuun! Säästitkö itse muuten itseäsi? :)[/QUOTE]

Minä olen itse Mr. Romanttisuus.

HAH! Ei miehen tarvitse säästellä itseään, naisten kuuluu.


:popcorn:
 
IhanaValo
Minä olen itse Mr. Romanttisuus.

HAH! Ei miehen tarvitse säästellä itseään, naisten kuuluu.


:popcorn:
Hmm..kenes kanssa ne miehet sit "harjottelee" kun naisten pitää säästää itteään avioliittoon? Jo naimisissa olevien naisten? Vai toisten miesten? Vai jo eronneiden naisten kans, jotka ei enää uuteen avioliittoon kelpaa kun ovat jo "käytettyjä"?
 
"Panpula"
Hmm..kenes kanssa ne miehet sit "harjottelee" kun naisten pitää säästää itteään avioliittoon? Jo naimisissa olevien naisten? Vai toisten miesten? Vai jo eronneiden naisten kans, jotka ei enää uuteen avioliittoon kelpaa kun ovat jo "käytettyjä"?
Eikö ykeisesti ole juuri ajateltu prostituoitujen olevan sitä varten? Iljettää kyllä sydänjuuria myöten tuollainen ajatusmaailma. Parempi että saa harrastaa seksiä milloin tahtoo, kuin että naiset eivät saisi, mutta miehet saisivat.
 
Kerberos
[QUOTE="Panpula";27518716]Ei se avioliittoon odottaminen ole seksuaalisuuden kieltämistä. Siinä vaan lykätään seksin aloittelu sinne täysi-ikäisyyteen, näin ensinnäkin. Tarkoitus ja ihanne on, että opetellaan homma yhdessä sitten, turvallisesti, niin ettei tarvitse pelätä hylkäämistä. Seurusteluvaiheessa varmasti huomaa, onko vetovoimaa vai ei. Jos pidättäytyminen on helppoa, voi olla, että on vähän vääränlaiset kemiat.;)[/QUOTE]

Murrosikä, eli puberteetti alkaa tavallisimmin ihmisellä 9-14 vuoden iässä, jolloin saavutetaan sukukypsyys. Tämän aikana ihmisen seksuaalisuus herää. Jos avioliittoa on odotettava vähintään 18-vuotiaaksi, niin kyllä siinä joutuu seksuaalisuuttaan joko tukahduttamaan tai purkamaan masturbaatiolla.

Mikä ihmeen tarkoitus ja ihanne on opetella homma yhdessä? Tai siis yhdessähän se aina jonkun henkilön kanssa opitaan, mutta miksei ennen avioliittoa? Miten opettelu yhden "tanssiparin" kanssa olisi oppimisen kannalta tehokkaampaa, kuin "tanssiparien" vaihtelu? Miten hylkäämisen pelko ja seksi liittyvät toisiinsa yhtään mitenkään, niin edesauttavasti kuin sitä vähentävästi? Tässä taas logiikka on jotenkin niin hukassa...
 
[QUOTE="vieras";27514472]Ronzki ja muut, mitä ajattelette "lopun ajoista" ja niistä tapahtumista? Itsellä pää pyörällä monesta eri tulkinnasta...[/QUOTE]

No kun kattoo niitä merkkejä mitä Raamatussa lopunajoista annettiin , niin kyllähän ne sopivat tähänpäivään aika mallikkaasti. (En listaa etten pelottele)

Jeesuksen tuleminen on hieno asia ja Jumala on luvannut pitää omistaan huolta täydellisesti ja tähän luotan 100% varmuudella ,joten en ole lopunajoista huolissani. Lopunaikoina saadaan ylistää Herran sanomaa oikein urakalla ja Jumala pelastaa luoksensa paljon ihmisiä.

Moni profetia johon luotan lupaa Suomelle suuren herätyksen aallon ja jotkut saavat melkein apostolisia armolahjoja Jumalalta. Kyllä täällä vielä ihmisten silmät tulevat aukeamaan ja polvet notkistumaan, se on varma! Myös sinun läheisesi voi olla yksi herätyksen saavista, ihmiset tulevat uskoon vasemmalta ja oikealta Halleluja!

Mutta älkää antako lopunajoista puhumiselle ja nwo:teorioille liikaa valtaa, kukaan ei tiedä Herramme saapumisen hetkeä ja se voi olla pitkänkin ajan kuluttua.

Tärkeintä on rakastaa lähimmäisiänne ja pysyä kiinni Jumalan sanassa, ei ole syytä mihinkään huoleen!
 
"Panpula"
Murrosikä, eli puberteetti alkaa tavallisimmin ihmisellä 9-14 vuoden iässä, jolloin saavutetaan sukukypsyys. Tämän aikana ihmisen seksuaalisuus herää. Jos avioliittoa on odotettava vähintään 18-vuotiaaksi, niin kyllä siinä joutuu seksuaalisuuttaan joko tukahduttamaan tai purkamaan masturbaatiolla.

Mikä ihmeen tarkoitus ja ihanne on opetella homma yhdessä? Tai siis yhdessähän se aina jonkun henkilön kanssa opitaan, mutta miksei ennen avioliittoa? Miten opettelu yhden "tanssiparin" kanssa olisi oppimisen kannalta tehokkaampaa, kuin "tanssiparien" vaihtelu? Miten hylkäämisen pelko ja seksi liittyvät toisiinsa yhtään mitenkään, niin edesauttavasti kuin sitä vähentävästi? Tässä taas logiikka on jotenkin niin hukassa...
Vertailu. Kun on paljon kumppaneita, niitä vertaillaan. Minusta vedit mutkat hiukan suoriksi tuossa puberteettiasiassa... En ole kovin montaa 9 vuotiasta murrosikäistä nähnyt, enkä ole vakuuttunut, että edes suurin osa 14 vuotiaista pojista olisi sukukypsiä. Lapset eivät voi ottaa vastuuta sellaisesta asiasta kuin vauva. Kun ehkäisy ei näemmä aina aikuisiltakaan onnistu, on myös se asia, johon mielestäni lapsen ei tarvitse vielä kyetä. Nää on vaan mun mielipiteitä, mutta tuo sinun perustelusi alkoi kuulostamaan jo melkein jonkun imaamin puheilta.

Itseensä tutustumista en vastusta. Joku tutkimus oli, jossa sanottiin, että tytöillä varhaiset seksikikemukset saattavat olla yhteydessä orgasmivaikeuksiin aikuisena. Aikamoinen ongelmahan sekin on, kun kerran sekin on niin yleistä.

Jos ei pidättäydy, niin näkisin kumminkin, että lapsena ei ole hyödyllistä olla sukupuoliyhteydessä. Jos minä päättäisin, nostaisin suojaikää vielä vuodella.
 
Oikeastaan voisin säästää, mutta kun en enää voi. Menin annoin ihan suosiolla jo 15-vuotiaana. Ei enää saa saldoa takaisin ja sitä säästämällä kasvatettua. Kyllä harmittaa.:mad:
Huoli pois! Omani menetin jo 13-vuotiaana, mutta Jumala antoi kaiken anteeksi minulle ja siunasi vielä raittiuden lahjalla ja uskonlahjalla ja paketti tarjoukseen heitti vielä puolison mukaan! Kyllä nyt kannattaa tarttua Jumalan käteen oikein kahdella kädellä!
 
Itsensä ”säästämiselle” avioliittoon ei ole olemassa yhtään ainoaa järkevää perustetta, tai ainakaan itse en ole sellaista kuullut. Ensinnäkin ihminen on nisäkäs siinä missä muutkin. Seksuaalisuus on elämän perusvietti, joka ajaa lajin jatkumiselle – ihan kuin nälkä ruoan hankkimiselle.

Seksuaalisuuden tyrehdyttäminen on täysin turhaa ja pahimmillaan jopa haitallista. Onnellisuus syntyy tarpeen täyttymisestä. Jos nälkäinen saa ruokaa tai janoinen juomaa, tuntee hän hyvän olon tunteen. Jos ihmisellä on tarve hengelliselle yhteydelle, hän voi tyydyttää sen uskonnolla. Yhtä kaikki, kyse on tarpeensa tyydyttämisestä. Miksi pitäisi valita hengellisyys tai seksuaalisuus, kun molemmat tarpeet ovat tyydytettävissä?

Miksi ylipäänsä uskonto kieltää nautinnon? Miksi pitäydytään seksistä, joskus paastotaan ja jossain uskonnon suuntauksissa milloin ruoskitaan itseä ja milloin taas täydellisen karman saavuttaa ryömimällä kivisillä teillä. Kärsimys ei tuo hyvää elämää. Se ei ole mitenkään perusteltavissa.

Joku voi väittää yhteiskunnan luovan tarpeen seksille. On seksikkäitä mainoksia ja ties mitä. Perustelu on järjetön. Tarve on ihmisessä sisäänrakennettuna, kuten vaikka koirassa tai kissassa. Seksuaalisuudella voidaan myydä, ihan kuten ruokaa mainostetaan nälkäisille. Tautien leviäminen on myös ontuva perustelu, kun suojaus on keksitty. Tauteja voi saada flunssa-aikana lähikaupasta tai auton alle voi jäädä kotoa poistuttuaan. Silti lähikauppaa ja sen edessä olevaa suojatietä ei kannata pelätä.

Itsensä nostaminen jalustalle siitä, että miten hyvin pystyy vastustamaan kiusausta toteuttaa luontoa, on yhtä lapsellista kuin kehua sitä miten hyvin kestää kipua. Itse en osaa nimittäin arvostaa ihmistä, joka voi lyödä päänsä seinään ja sanoa ettei se sattunut.

Elämä on – kuten sanottua – Jumalan lahja. Sitä ei pidä käyttää väärin ja odottaa taivasta. Elämä on tässä ja nyt. Nautinnot ovat sen saman Jumalan luomia kuin kaikki muukin. Moni itseään säästävä uskova ei näe metsää puilta. Tähän loppuun asiasta lyhyt tarina:

Uskova mies joutui tulvan keskelle. Hän pakeni hädissään talonsa katolle ja rukoili Jumalaa avukseen häntä pelastamaan. Paikalle tuli naapuri veneellä ja sanoi ”hyppää kyytiin, niin pelastan sinut”. En tule, vastasi mies ja jatkoi: odotan Jumalan apua. Sitten paikalle tuli pelastusvene, mutta mies kieltäyti taas vedoten Jumalan apuun. Kolmantena tuli helikopteri ja pudotti miehelle köyden. ”En tule, koska odotan Jumalan apua”. Mies hukkui. Taivaan portilla hän kysyi Jumalalta, että miksei hän pelastanut. Jumala vastasi: ”minä kyllä yritin... kolme kertaa”.
Huomentapäivää!
Kirjoitit mielenkiintoisesta näkökulmasta -no, vaikka meinaankin nyt seuraavaksi teilata tekstisi, mutta silti toit hienosti uutta näkökulmaa. :)

Kun paaston otit esille, niin ei uskovainen jatkuvasti paastoa. Jeesuskin yleensä söi ja joi (ei varmaan ihan känniin asti). Itse käytän osittaista paastoa rukousten tehostamiseen: jos on joku iso ja vaikea asia rukoiltava asia, niin paasto vielä lisänä saa oman kokemukseni mukaan asioihin vielä enemmän vauhtia. Mutta aina en voi enkä jaksa paastota, ravitsemuksellisistakin syistä.

Mutta vielä tuosta seksistä ja hengellisyydestä. Sanoit että onni tulee tarpeen tyydyttymisestä. Asia on varmasti niin, mutta ei aina. Jos mun joka tarve tyydyttyy joka päivä, niin en silti välttämättä ole sen onnellisempi. Jos meillä on ollut miehen kanssa löhöpäivä eli ollaan saatu nukuttua, syötyä, sekstailtua, katsottua telkkaria ja tehtyä vaikka mitä, niin olo voi olla suht rentoutunut, mutta myös vähän pöhöttynyt. Joskus harvoin tuommoiset päivät on kivoja, mutta nuo toimii parhaimmillaan harvoin toteutettuina - ja tarkoitan siis tuommoista kokonaisuutta, eli täydellistä löhö-ja seksipäivää (erikseenhän nuo on kanssa tärkeitä, mutta ymmärtänet kai millaista päivää kuvailen tässä).

Mun mielestä onnellisuuteen kuuluu myös monien tarpeiden kieltäminen. Joku ruoskii itseään lenkillä vaikka kroppa huutaa hoosiannaa, joku poliitikko panostaa rankkaan työuraan yöunten kustannuksella jotta saisi tärkeänä pitämiään asioita läpi, joku karppaa itsensä ketoosiin saadakseen kevyemmän olon ja kiloja pois.
Kieltäymyksiä, jotta jotain suurempaa, jotain parempaa saisi aikaiseksi. Tietysti kehoa pitää kuunnella, liikaa ei saa itseään rääkätä.

Sitten: vaikka Jumala on luonut seksin ja seksuaalisuus on yksi meidän tarpeitamme, niin sen osuutta ei uskovana voi määrättömästi lisätä. Seksiriippuvuus on kielletty sekä tekona että ajatusmaailman tasolla. Ja siinäpä se, miten katot että et ole riippuvainen? Riippuvuudet vahvistuvat hyvin paljon niiden riippuvuuksien toteuttamisen kautta, eli aivoissa jokin muistijälki tms. vahvistuu, samoin psyykkisellä puolella tapa vahvistuu jne.

Samaan aikaan Raamatussa kehoitetaan olemaan mieli ylhäälle kiinnitettynä ja jatkuvassa rukouksessa (se on muuten ihanaa, on mahtava vaikka iltalenkillä siunata naapuritaloja tai rukoilla mielessään vaikka opiskelu-tai työpäivän aikana niitä tilanteita, teho on selkeä) ja sitten pitäisi olla puolisoaankin kohtaan himokas. Miten keskityt rukoukseen, kun hormonit hyrrää jatkuvasti ja ajattelet vaan alapääjuttuja?

Kuvailen siis uskonelämää nyt. Rukouksessa Jumala koskettaa voimakkaasti, on mielettömän kevyt ja hyvä olo. Mutta seksifiilikset ovat hyvin voimakas tunne myös, ja vaikka seksi avioliitossa ei ole syntiä, niin se meinaa välillä vallata mielen päiväkausiksi ja viedä Jumalayhteydestä kauemmaksi.

Uskovan elämässä on joko voimaa tai ei. Rukouksessa on ihmiskohtaloita muuttava voima, ja on mahtavaa kun pystyy auttamaan rukouksen avulla ihmisiä. Jos jätän uskovana rukoilematta vaikkapa jonkun syöpäsairaan kriittisen leikkauksen puolesta sen takia että mulla pyörii seksit mielessä, niin se on vaan itsekästä.

Uskon että Jumala kuitenkin antaa mun unohtaa maailman pelastamisen hetkeksi, ja antaa mun välillä virittäytyä seksitaajuudelle, koska haluaa että meillä mieheni kanssa on hyvä seksielämä. Mutta se pitää olla hetkellistä. MUTTA kun aina voisikin virittäytyä vähäksi aikaa, ja sitten taas keskittyä takaisin uskonjuttuihin. Enkä puhu nyt pelkästään uskonjutuista, vaan aina en pysty arjenkaan keskellä yhtäkkiä unohtamaan arkihuolia ja virittämään itseäni yhtäkkiä johonkin villiin seksiin - no, mieheni pystyy, hän on kuin ainavalmis-sauna...

Joku kuvasi että on hauskaa olla Prismassa seksinhuuruisena.:D No, ehkä Prisma-reissu menettelee, mutta kun siinä huuruissa meinaa mennä koko päivä...:D Kuljen tuolla kaupungilla silmät kiiluen ja posket hehkuen ja ajatukset on ties missä vaikka istuu jossain pankin vakuutusneuvottelussa...

Summa summarum: seksi on voimakas vietti, sitä ei ole aina helppo hallita.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä