Säästäkää itsenne avioon!

  • Viestiketjun aloittaja "SannaMaria"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Panpula";27518444]Mähän olen pariin otteeseen jo sanonut että aloitus on ihan typerä. Ei uskovilla ( tarkotan nyt vaikka sen sirtin uskovia mitä itse olen) ole mitään asiaa muille tulla selittämään, miten pitäs elää. Siis asioissa, jotka ei ole rikollisia. Valinnanvapaus pitää olla kaikilla siinä, että mitä tekee.

Uskovalla on oikeus ainoastaan huomauttaa siinä omassa porukassaan olevalle tämmösistä jutuista. Ja missään porukassa ei saa olla pakko olla, eikä ahdistavissa porukoissa kannata olla. Ap on kyllä ihan hölmön aloituksen mielestäni tehnyt.[/QUOTE]

Samoilla linjoilla, AP on tehnyt hölmön aloituksen ja en itse ole sen kanssa monessakaan asiassa samaa mieltä, mutta ajattelin varastaa ketjun evankelioimiseen, on sopivan provosoiva aloitus jo valmiiksi niin nappaa monta lukijaa.

Myöskään en normaalissa facetoface/puhelin keskustelussa tuo ihmisten syntejä esille useinkaan, sillä Jumala oikoo ne rypyt.

Täällä foorumeilla tosin otan osaa keskusteluun jos synnistä puhutaan ja sanon synnin syntinä silloin kun asia sitä on. Intterwebissä ei päde kaikki samat soveliaan keskustelun säännöt kuin muissa tilanteissa. tämä siis IMO.
 
Viimeksi muokattu:
Kerberos
[QUOTE="Panpula";27518993]Vertailu. Kun on paljon kumppaneita, niitä vertaillaan. Minusta vedit mutkat hiukan suoriksi tuossa puberteettiasiassa... En ole kovin montaa 9 vuotiasta murrosikäistä nähnyt, enkä ole vakuuttunut, että edes suurin osa 14 vuotiaista pojista olisi sukukypsiä. Lapset eivät voi ottaa vastuuta sellaisesta asiasta kuin vauva. Kun ehkäisy ei näemmä aina aikuisiltakaan onnistu, on myös se asia, johon mielestäni lapsen ei tarvitse vielä kyetä. Nää on vaan mun mielipiteitä, mutta tuo sinun perustelusi alkoi kuulostamaan jo melkein jonkun imaamin puheilta.

Itseensä tutustumista en vastusta. Joku tutkimus oli, jossa sanottiin, että tytöillä varhaiset seksikikemukset saattavat olla yhteydessä orgasmivaikeuksiin aikuisena. Aikamoinen ongelmahan sekin on, kun kerran sekin on niin yleistä.

Jos ei pidättäydy, niin näkisin kumminkin, että lapsena ei ole hyödyllistä olla sukupuoliyhteydessä. Jos minä päättäisin, nostaisin suojaikää vielä vuodella.[/QUOTE]

Ei viedä asiaa pois alkuperäisestä. Puhuin puberteetista siksi, että kun seksuaalisuus on herännyt sen jälkeen sen kieltäminen on tukahduttamista. Se on eri ihmisillä eri aikaan, enkä tietenkään kannata lapsien seksiä. Se ollut oleellinen pointti.

Kun jätetään lapset tästä pois, niin en näe edelleenkään mitään järkevää syytä "säästää" itseään sinne avioliittoon saakka. En näe myöskään järkeä kiirehtiä avioliittoa siksi, että saa "luvan" seksille.
 
"vieras"
Mäkään en koe että seksi (avioliitossa) veisi poispäin Jumalasta. Silloinkin kun mä olen paastonnut muutamia päiviä kerrallaan ja ollut lähellä Herraa, niin kyllä mä olen kaivannut seksiä, en mitenkään syntisesti vaan niinkuin nainen kaipaa miestään. Olen kaivannut omaa miestäni jota rakastan, se on luonnollisista eikä syntiä, joten rukouselämä ei vaikuta siihen. Eri asia olisi kaivata synnillistä seksiä... Syntiset houkutukset on kyllä pysyneet poissa silloin kun olen rukouksessa. Mun mielestä seksi on avioliiton paras asia. Syy mennä naimisiin. MUTTA se ei tarkoita että se on ainut syy. En tietenkään PELKÄSTÄÄN seksuaalisen kiinnostuksen takia valinnut juuri häntä... vaikka eka asia se oli joka hänessä kiinnosti. Seksikäs, komea ja miehekäs. Sen jälkeen huomasin luonteen. Ja varsinkin sen että hän rakastaa Herraa. Se olikin tärkein ehto avioliitolle. Ja tämä ei myöskään tarkoita etten pystyisi pidättäytymään seksistä kun on pakko. Välillä joutuu pidättäytymään, ja se on vaikeaa muttei mahdotonta. Sairaudet, väliaikainen väsymys, kiire... Välillä tuleee liikaa muuta hommaa joka vie puolisoiden yhteistä aikaa, vaikka meille oma perhe on ykkönen, koko perheen yhteinen aika ja puolisoiden kahdenkeskinen aika. Onneksi useimmiten illalla ehdimme olla kahdestaan lasten nukkuessa. Eli ehdimme nauttia läheisyydestä, seksistä ja keskusteluista (lähes) päivittäin. Vaikka välillä väsyneinä... mutta ihanaa seksi on silti vaikka väsyttää. En kuitenkaan tarkoita että seksi olisi aina intohimoista ja räiskyvää (yhdyntää). Se vaihtelee... mutta ihanaa se on aina. Rakkautta, rakastelua. Se piristää, antaa energiaa, tuo hyvän olon. Auttaa stressiinkin, mä olen kauhee stressaamaan mutta kiva hetki miehen kanssa saa kehon ja mielen rennoksi. Raamatun lukeminen ja rukous on kuitenkin sillä tavalla ykkönen, ettei ilman pärjää mitenkään. Joskus vietän päivän ja yön rukouksessa niin omistautuneena jolloin jätän kotityötkin vähemmälle, hoidan lapset ja pakolliset hommat, mutta vapaahetket vaan rukoilen. Se ei johdu siitä etten pystyisi seksiin jos tahtoisin, mutta haluan käyttää kaiken energiani silloin rukoukseen. Kun koen siihen kehoitusta. Mutta seksi oman puolison kanssa ja rukous ei ole ristiriidassa keskenään. Koen Jumalan läheisyyttä ja kuulen hengessäni Hänen puhetta. Silti kun tapaan mieheni ja halaan häntä, nin kehoni reagoi häneen. Hän on oma mieheni. En tarkoita että seksuaalinen yhteys olisi KAIKKI mutta on se tärkein. Se on se joka erottaa suhteemme täysin muista ihmissuhteista. MUTTA jos mieheni loukkaantuisi niin ettei pystyisi enää seksiin, niin en todellakaan jättäisi häntä, olen sitoutunut häneen 100 %. Uskon että Jumala auttaisi silloin. Luotan Herraan. Ja kun vanhenemme niin seksi ehkä muuttuu, en tiedä. Tällä hetkellä, edelleen, kuitenkin seksi vaan on se paras juttu. Olen noin 30 vuotias ja 10 vuotta ollut naimisissa ja kaksi lasta, jos mun elämäntilanne kiinnostaa... Sairauksia ja kaikenlaista on ollut paljonkin... ei elämä helppoa ole ollut. Mun menneisyyskin on vaikuttanut... Mutta yhdessä selviämme kaikesta, Jumalan avulla. Mieheni on myös läheisin ihmiseni jonka kanssa voin puhua kaikesta, hän on paras ystäväni ja kumppanini. Ja rakastajani. Ja Jeesus on Herrani. Kaikessa. Häntä seuraan koko sydämestäni. Häneltä sain mieheni. Lapsemme ovat Jumalan Lahjoja. On ihania uskovaisia ystäviä. Jumala on siunannut. Elämäni oli ennen uskoontuloa todella vaikeaa... koin paljon väkivaltaa, myös seksuaalista... lapsuus ja nuoruus meni "hukkaan"... kunnes pelastuin. Jumala on antanut sen tilalle niin paljon hyvää, moninkertaisesti. <3
 
Meillä seksi on niin hyvää aina ettei siitä ole koskaan koitunut kriisiä. Sitä on ollut paljon ja se on ollut aina laadukasta, me natsaamme niin hyvin yhteen että jo eka yhteinen yö oli yhtä säkenöivää tykitystä. Seksi on ollut aina niin loistavaa että en ole koskaan kokenut halutonta jaksoa, raskaana tai synnytyksen jälkeenkään. Seksielämämme on monipuolista ja upeaa. Kuten muukin elämämme, olemme sielunkumppaneita, parhaita ystäviä, rehellisiä, huomaavaisia, uskollisia ja rakkauttamme ei voi sanoin kuvata. Arkemme pyörii moitteettomasti ja lapsemme ovat onnellisia. Olemme naimisissa.
Mutta emme missään nimessä ole toistemme ensimmäisiä, harjoituskappaleita jäi selkiemme taakse monta, monta, monta ja mekin olimme harjoituskappaleita entisille partnereillemme. Kiitollisena heitä muistelemme vaikka huonojakin kokemuksia on takana. Emmehän me muuten eläisi nyt tässä viisaudessa ja kokemuksessa, emmekä osaisi arvostaa toista ja toisen sopivuutta kuten nyt kun se oikea vastakappale on vierellä. Ja ajatella, me emme koskaan joudu miettimään olisiko ruoho vihreämpää aidan takana, emmekä ikinä joudu miettimään että josko se seksi voisikin vielä parempaa olla.
Ja ei tarvii mummona katua ettei elämää ole eletty :) Olen oikein onnellinen ja välini "yläkertaan" on oikein hyvässä kunnossa. En tarvitse kirkkoa enkä Raamattua vaalimaan omaa uskoani. <3 Enkä himouskovaisia höppänöitä.
Hienoa kuulla taas pariskunnasta, jolla seksi toimii! Mutta vielä iloisempi olen teidän kohdalla noista tummentamistani jutuista:niiden avulla avioliitto pysyy parhaiten kasassa.

Siitä onko oltava aina läheskaikenoppinut seksin saralla ennen avioliittoa: me oltiin hääyönä surkeita aloittelijoita, mutta parin päivän päästä häämatkalla jo aika pätevöityneitä eksperttejä. Opettelussa ei mene kauaa. ;)
No niin ja taas tuli vietyä yöunet ja mielen rauha monilta, kuka nyt haluaa kuulla fundamentalistiuskovan seksielämän yksityiskohdista mitään...
 
"Panpula"
Ei viedä asiaa pois alkuperäisestä. Puhuin puberteetista siksi, että kun seksuaalisuus on herännyt sen jälkeen sen kieltäminen on tukahduttamista. Se on eri ihmisillä eri aikaan, enkä tietenkään kannata lapsien seksiä. Se ollut oleellinen pointti.

Kun jätetään lapset tästä pois, niin en näe edelleenkään mitään järkevää syytä "säästää" itseään sinne avioliittoon saakka. En näe myöskään järkeä kiirehtiä avioliittoa siksi, että saa "luvan" seksille.
Noh. Niinkuin sanottu, muut tekee mitä tahtoo, mutta halusin sanoa, ettei se minusta tukahduttamista ole. Minusta se on seksuaalisuuden ohjaamista sinne, minne se kuuluu, siis näin minun maailmankuvasta käsin ajateltuna.

Onhan sekin ihan luonnollista, että voi alkaa kaupassa tehdä mieli seksiä... Kyllähän se halu pitää silti ohjata toiseen tilanteeseen, vaikka se olis kuinka luonnollista. Ei sekään kai tukahduttamista ole. Mä en oo niitä, jotka vaatii pidättäytymistä kaikilta, mutta jos kysyy mun mielipidettä, mä sanon, että se on hyvä juttu, eikä tukahduta seksuaalisuutta.
 
Kerberos
Täällä pari uskovaista itsensä säästelyn kannattajaa onkin päässyt kivasti ääneen, mutta silti en koe saaneeni kysymykseen vastausta. Eli mikä järkisyy puoltaa itsensä säästämistä avioliittoon?

Joku uskova halusikin jo kiertää aihetta ja kirjoittaa ”en tässä ketjussa vastaa enää kaikkiin trolleihin ja väitöksiin vaan tahtoisin puhua enemmän Jumalan armosta..”. No armosta tai jumalasta puhuminen on varmasti tärkeää, muttei se nyt valitettavasti vastaa tuohon esitettyyn väitteeseen. Minä voisin puhua mieluusti harrastuksestani kalliokiipeilystä, mutta sekin taitaa mennä aiheen vierestä.

Lopetetaan siis keskustelu huumeista, riippuvuudesta ja muistakin sairauksista, demoneista ja sen semmoisista. Seksin harrastaminen ennen avioliittoa johtaa huumeriippuvuuteen samalla validiteetilla kuin marjojen poimiminen värisokeuteen. En ymmärrä miten kukaan täysijärkinen voi väittää niillä olevan mitään tekemistä keskenään.

Jopa ihan uskonnollisesti puhuen tämä väite ”seksi vie pois jumalan luota” on täysin absurdi. Se on yhtä höpöpuhetta, kuin että ruoan syöminen johdattaa pois jumalasta. Päinvastoin oman terveen seksuaalisuutensa piilottaminen ja tukahduttaminen voi johtaa henkiseen onnettomuuteen tai pahimmillaan seksuaalisuuden kieroutumiseen ja vääränlaiseen purkautumiseen. Tästä karmaisevampia esimerkkejä on eri tiiviistä uskontosuuntauksista ja kirkoista paljastuneet pedofiliatapaukset. Kun seksiä ei muuten ole, niin kuoropoikia sitten kosketaan.

Väite että seksi vie pois jumalan luota on siinäkin mielessä käänteisen väärä, että luonnollisen tarpeen peittäminen saa ne ajatukset juuri siihen itse asiaan. Terveessä seksuaalisuudessa elävä ei mieti seksiä alituisesti, koska on tyydytetty. Sitävastoin puutteessa elävälle luonto muistuttaa olemassaolostaan vähän väliä.
 
[QUOTE="vieras";27519860]Mäkään en koe että seksi (avioliitossa) veisi poispäin Jumalasta. Silloinkin kun mä olen paastonnut muutamia päiviä kerrallaan ja ollut lähellä Herraa, niin kyllä mä olen kaivannut seksiä, en mitenkään syntisesti vaan niinkuin nainen kaipaa miestään. Olen kaivannut omaa miestäni jota rakastan, se on luonnollisista eikä syntiä, joten rukouselämä ei vaikuta siihen. Eri asia olisi kaivata synnillistä seksiä... Syntiset houkutukset on kyllä pysyneet poissa silloin kun olen rukouksessa. Mun mielestä seksi on avioliiton paras asia. Syy mennä naimisiin. MUTTA se ei tarkoita että se on ainut syy. En tietenkään PELKÄSTÄÄN seksuaalisen kiinnostuksen takia valinnut juuri häntä... vaikka eka asia se oli joka hänessä kiinnosti. Seksikäs, komea ja miehekäs. Sen jälkeen huomasin luonteen. Ja varsinkin sen että hän rakastaa Herraa. Se olikin tärkein ehto avioliitolle. Ja tämä ei myöskään tarkoita etten pystyisi pidättäytymään seksistä kun on pakko. Välillä joutuu pidättäytymään, ja se on vaikeaa muttei mahdotonta. Sairaudet, väliaikainen väsymys, kiire... Välillä tuleee liikaa muuta hommaa joka vie puolisoiden yhteistä aikaa, vaikka meille oma perhe on ykkönen, koko perheen yhteinen aika ja puolisoiden kahdenkeskinen aika. Onneksi useimmiten illalla ehdimme olla kahdestaan lasten nukkuessa. Eli ehdimme nauttia läheisyydestä, seksistä ja keskusteluista (lähes) päivittäin. Vaikka välillä väsyneinä... mutta ihanaa seksi on silti vaikka väsyttää. En kuitenkaan tarkoita että seksi olisi aina intohimoista ja räiskyvää (yhdyntää). Se vaihtelee... mutta ihanaa se on aina. Rakkautta, rakastelua. Se piristää, antaa energiaa, tuo hyvän olon. Auttaa stressiinkin, mä olen kauhee stressaamaan mutta kiva hetki miehen kanssa saa kehon ja mielen rennoksi. Raamatun lukeminen ja rukous on kuitenkin sillä tavalla ykkönen, ettei ilman pärjää mitenkään. Joskus vietän päivän ja yön rukouksessa niin omistautuneena jolloin jätän kotityötkin vähemmälle, hoidan lapset ja pakolliset hommat, mutta vapaahetket vaan rukoilen. Se ei johdu siitä etten pystyisi seksiin jos tahtoisin, mutta haluan käyttää kaiken energiani silloin rukoukseen. Kun koen siihen kehoitusta. Mutta seksi oman puolison kanssa ja rukous ei ole ristiriidassa keskenään. Koen Jumalan läheisyyttä ja kuulen hengessäni Hänen puhetta. Silti kun tapaan mieheni ja halaan häntä, nin kehoni reagoi häneen. Hän on oma mieheni. En tarkoita että seksuaalinen yhteys olisi KAIKKI mutta on se tärkein. Se on se joka erottaa suhteemme täysin muista ihmissuhteista. MUTTA jos mieheni loukkaantuisi niin ettei pystyisi enää seksiin, niin en todellakaan jättäisi häntä, olen sitoutunut häneen 100 %. Uskon että Jumala auttaisi silloin. Luotan Herraan. Ja kun vanhenemme niin seksi ehkä muuttuu, en tiedä. Tällä hetkellä, edelleen, kuitenkin seksi vaan on se paras juttu. Olen noin 30 vuotias ja 10 vuotta ollut naimisissa ja kaksi lasta, jos mun elämäntilanne kiinnostaa... Sairauksia ja kaikenlaista on ollut paljonkin... ei elämä helppoa ole ollut. Mun menneisyyskin on vaikuttanut... Mutta yhdessä selviämme kaikesta, Jumalan avulla. Mieheni on myös läheisin ihmiseni jonka kanssa voin puhua kaikesta, hän on paras ystäväni ja kumppanini. Ja rakastajani. Ja Jeesus on Herrani. Kaikessa. Häntä seuraan koko sydämestäni. Häneltä sain mieheni. Lapsemme ovat Jumalan Lahjoja. On ihania uskovaisia ystäviä. Jumala on siunannut. Elämäni oli ennen uskoontuloa todella vaikeaa... koin paljon väkivaltaa, myös seksuaalista... lapsuus ja nuoruus meni "hukkaan"... kunnes pelastuin. Jumala on antanut sen tilalle niin paljon hyvää, moninkertaisesti. <3[/QUOTE]

Hienoa lukea tätäkin. Mutta saanko tulkita sanomaasi vähän sun ylitsesi, mutta positiiviseen suuntaan?
Sanoit, että seksi on teillä parasta mitä on, mutta sitten kirjoitit, että kuitenkaan seksittömyyden takia et miestäsi jättäisi, ja että rakkaus Herraan oli tärkein ehto avioliitolle. Eli: teidän avioliitto ei ole seksistä kiinni, seksi ei ole avioliittonne tärkein juttu. Vaan teidän avioliiton osasista seksi on paras = kukoistaa ehkä eniten. :) Eli paras ja tärkein ovat eri asioita.

Ymmärsinkö oikein?
 
äskeinen vieras
Pakko lisätä, ettei tule väärää käsitystä kellekkään, että miekin luotan Jumalan Sanaan Raamattuun ja Jumalan antamiin rajoihin seksissä. Ennen uskoontuloani, mua vastaan rikottiin niin paljon että en ehkä pystyisi nauttimaan seksistä miehen kanssa jos en olisi tullut uskoon. Jumala paransi niistä haavoista. Jumala ei ole seksikielteinen, mutta Hän on tarkoittanut seksin miehen ja naisen välille avioliittoon. Ihmisen parhaaksi.
 
Täällä pari uskovaista itsensä säästelyn kannattajaa onkin päässyt kivasti ääneen, mutta silti en koe saaneeni kysymykseen vastausta. Eli mikä järkisyy puoltaa itsensä säästämistä avioliittoon?

Joku uskova halusikin jo kiertää aihetta ja kirjoittaa ”en tässä ketjussa vastaa enää kaikkiin trolleihin ja väitöksiin vaan tahtoisin puhua enemmän Jumalan armosta..”. No armosta tai jumalasta puhuminen on varmasti tärkeää, muttei se nyt valitettavasti vastaa tuohon esitettyyn väitteeseen. Minä voisin puhua mieluusti harrastuksestani kalliokiipeilystä, mutta sekin taitaa mennä aiheen vierestä.

Lopetetaan siis keskustelu huumeista, riippuvuudesta ja muistakin sairauksista, demoneista ja sen semmoisista. Seksin harrastaminen ennen avioliittoa johtaa huumeriippuvuuteen samalla validiteetilla kuin marjojen poimiminen värisokeuteen. En ymmärrä miten kukaan täysijärkinen voi väittää niillä olevan mitään tekemistä keskenään.

Jopa ihan uskonnollisesti puhuen tämä väite ”seksi vie pois jumalan luota” on täysin absurdi. Se on yhtä höpöpuhetta, kuin että ruoan syöminen johdattaa pois jumalasta. Päinvastoin oman terveen seksuaalisuutensa piilottaminen ja tukahduttaminen voi johtaa henkiseen onnettomuuteen tai pahimmillaan seksuaalisuuden kieroutumiseen ja vääränlaiseen purkautumiseen. Tästä karmaisevampia esimerkkejä on eri tiiviistä uskontosuuntauksista ja kirkoista paljastuneet pedofiliatapaukset. Kun seksiä ei muuten ole, niin kuoropoikia sitten kosketaan.

Väite että seksi vie pois jumalan luota on siinäkin mielessä käänteisen väärä, että luonnollisen tarpeen peittäminen saa ne ajatukset juuri siihen itse asiaan. Terveessä seksuaalisuudessa elävä ei mieti seksiä alituisesti, koska on tyydytetty. Sitävastoin puutteessa elävälle luonto muistuttaa olemassaolostaan vähän väliä.
Pointtini oli se seksin määrä, varsinkin ajatusmaailmassa. Tarpeen tyydyttäminen joo okei, mutta seksinhuuruissa kulkeminen pitkin päivää vie pois Jumalasta. Seksi on hyvä mauste elämässä, mutta ei sovellu pääruuaksi. :D
 
ajattelin varastaa ketjun evankelioimiseen, on sopivan provosoiva aloitus jo valmiiksi niin nappaa monta lukijaa.

--

Täällä foorumeilla tosin otan osaa keskusteluun jos synnistä puhutaan ja sanon synnin syntinä silloin kun asia sitä on. Intterwebissä ei päde kaikki samat soveliaan keskustelun säännöt kuin muissa tilanteissa. tämä siis IMO.
Olet siis evankeljuileva ristiretku, jolle keskustelu on vain toissijaisesti tärkeää. Soveliaan keskustelun säännöistä ovat täällä kiinnostuneita erityisesti modet, joilla on valta bannata erityisen ärsyttäviä foorumilaisia. Siinä eivät paljoa paina lait sananvapaudesta, joihin vetosit ketjun alkupuolella. Voit toteuttaa sananvapauttasi aivan vapaasti perustamalla oman foorumisi, jonka (toivottavasti lukuisat) jäsenet saavat nauttia sanojesi leivästä ja viinistä. Modet eivät tosin kovin herkästi banaania jaa. Mielestäni otit ison askeleen siihen suuntaan demonisoimalla minut ja muut kriitikot, mutta se on vain minun mielipiteeni.
 
[QUOTE="Panpula";27519956]
Onhan sekin ihan luonnollista, että voi alkaa kaupassa tehdä mieli seksiä... Kyllähän se halu pitää silti ohjata toiseen tilanteeseen, vaikka se olis kuinka luonnollista.[/QUOTE]

Uteliaisuudesta kysyn, että miten suhtaudut seksuaalisiin poikkeavuuksiin? Jos sinun alkaisi kaupassa tehdä mieli seksiä juuri banaanitiskin kohdalla, niin tukehduttaisitko perverssit mielihalusi, vai toteuttaisitko niitä mielin määrin?
 
Panpula.
Turbo, ei teitä ole demonisoitu, vaan me uskotaan, et niitä on ihan kaikkialla ja että ne häiritsee ja häärää. Ette te ole meidän vihollisia. Mä vältän puhumasta yleensä näistä demoneista, koska mun mielestä niille eo tarttis antaa enää yhtään enempää jalansijaa ja kiinnostusta ja koska sellainen puhe myös loukkaa ja kiepsaittaa äkkiä keskustelun epäedulliseksi yhtään mihinkään.

Mutta usko, kun sanon, ettei se ollut loukkaus teitä kohtaan, vaan maailmankuvan yhteentörmäys.
 
Niin mutta edelleen kysymykseen odotamme vastausta; miksi seksi on pahasta ennen avioliittoa? Kuinka se vie kauemmas Jumalasta?
Kopsasin tämän aiemmin kirjoittamani:
Ei se neitsyys varmaan ole Jumalalle se ihan ykkösjuttu, vaan se, että suurimmalle osalle meistä on ehkä varattu vain yksi puoliso, ja että vain tämän kanssa saisi sekstata. Joskus sitä uskova erehtyy seurustelukumppanin suhteen ja huomaa seurustelun aikana, että ei tämä ole hänen puolisonsa, ja silloin on hyvä jos ei ole harrastanut seksiä tämän kanssa.

Mies ja nainen ovat Raamatun mukaan yksi liha. Jos tulee sekstattua jonkun muunkin kanssa ennen naimisiinmenoa, niin sitä on sitten yhtä lihaa senkin kanssa, suomeksi: sika-nautaa. <---Joo, oli huono...
 
  • Tykkää
Reactions: Ronzki
"Panpula"
Uteliaisuudesta kysyn, että miten suhtaudut seksuaalisiin poikkeavuuksiin? Jos sinun alkaisi kaupassa tehdä mieli seksiä juuri banaanitiskin kohdalla, niin tukehduttaisitko perverssit mielihalusi, vai toteuttaisitko niitä mielin määrin?
En mä taida ymmärtää kysymystä... Tarkoitatko, että pitäisin banaanista? Jos minun miehelle asia ois ok, ostaisimme banaanin ja veisimme kotiin. En toteuttaisi sitä siinä tiskillä. En silti suosittele kellekään, koska siitä voi irrota jotain roskaa.

Jos alkais tehdä mueli eläinkaupan kohdalla, niin tukahduttaisin halun , en ostaisi eläintä ja hakeutuisin johonkin hoitoon.

Miks tämmösii kyselet? :D onko tän tarkotus osottaa, että onen ihan tyhmä tyyppi ja ettei mun kanssa kannata puhua?
 
[QUOTE="Panpula";27519446]Ronzki, nämä keskustelut menevät aina tällä tavalla. Olet varmaan oikeassa silti, kyllä tässä taustalla jokin vaikuttaa. Minäkin alussa esittäydyin niin, että vertasin itseäni muihin uskoviin ja asetin itseni muka paremmaksi, muka vähemmän tekopyhäksi. Olin liian hätäinen ja lukenut ketjua hutiloiden. Vasta sitten äkkäsin, että Echon sanoja vääristellään, eikä edes haluta ymmärtää. On vaikeaa keskustella, jos ei alunperinkään ymmärrä, mitä toinen yrittää sania, tai ei itse saa sanottua sitä, mitä tarkoittaa.

Anteeksi, että johdin ihmiset, teitä harhaan. Varmasti olen jo paljastunut myös vähemmän kivaksi uskovaksi ja tekopyhyyskin tuli jo todettua.[/QUOTE]

Sydämmeni riemuitsee suuresti vilpittömyydestäsi, tällä viedään taas Jumalan armon sanomaa eteenpäin, hienosti tehty!

Pyydän minäkin anteeksi lukioilta, olen vastaillut nenäkkäästi ja provosoinut. Tekopyhyyden myönnän myös.Pyydän anteeksi kaikilta ja koitan tulevaisuudessa paremmin.

Koitelkaa kaikki sanomani Raamatun valossa niin emme voi johtaa teitä lukijat harhaan! Halleluja!
 
"vieras"
Hienoa lukea tätäkin. Mutta saanko tulkita sanomaasi vähän sun ylitsesi, mutta positiiviseen suuntaan?
Sanoit, että seksi on teillä parasta mitä on, mutta sitten kirjoitit, että kuitenkaan seksittömyyden takia et miestäsi jättäisi, ja että rakkaus Herraan oli tärkein ehto avioliitolle. Eli: teidän avioliitto ei ole seksistä kiinni, seksi ei ole avioliittonne tärkein juttu. Vaan teidän avioliiton osasista seksi on paras = kukoistaa ehkä eniten. :) Eli paras ja tärkein ovat eri asioita.

Ymmärsinkö oikein?
No ehkä paras ilmaisu olisi sanoa että Jumala on tärkein asia avioliitossa ja seksi kivoin asia. Mutta sekin kuulostaa hassulta. Jumala on kuitenkin kivoinkin. Mutta sanotaan että maallisista asioista seksi on paras juttu avioliitossa. Sitouminen on kuitenkin se mikä pitää avioliiton lopulta koossa, mutta tunnepuolella se tuntuu että seksi olisi se joka liimaa meidät yhteen. Ja kuitenkin kaiken vaikuttajana on Herra. Mä olen tosi onnellinen seksin lahjasta, koska joskus mä olen luullut että mä en ikinä pysty enää olemaan miehen kanssa... Vaikka kaipasin seksiä niin tuli sellainen yök tunne. Kunnes Jeesus pelasti ja paransi, ja sain mennä naimisiin terveenä ja uskovaisen miehen kanssa. On ihan Jumalan ansiota meidän hyvä seksielämä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Mutta usko, kun sanon, ettei se ollut loukkaus teitä kohtaan, vaan maailmankuvan yhteentörmäys.
En usko, muttet sinä siihen syyllistynytkään. On jonkin verran kornia sanoa: "Minusta sinä ja sinunkaltaisesi ovat syvyyksien demonien ohjastamia tahdottomia käskyläisiä, jotka eivät muuta haluakaan kuin juoda viattomien verta. Älä ota tätä henkilökohtaisesti, tällainen ajattelutapa on vain seurausta maailmankuvani tinkimättömästä noudattamisesta." Sitähän se dualistinen maailmankuva teettää, varsinkin kun itseään ei vahingossakaan aseta sille pimeälle ja pahalle puolelle.

Mitenkäs minä sitten tuumin? En usko, että minulla olisi totuus hallussani. Uskon, että sitä ei ole kenelläkään. Kukaan ei voi asettautua Valon, Hyvyyden ja Totuuden puolelle, paitsi Teräsbetonin sanoituksissa. Siitä huolimatta moni tekee juuri niin. Sitten tarkoitus pyhittää keinot ja inkvisitio on täällä taas. No, toivottavasti se ei sentään mene niin pitkälle. Mutta yritystä on.
 
[QUOTE="Panpula";27520159]
Miks tämmösii kyselet? :D onko tän tarkotus osottaa, että onen ihan tyhmä tyyppi ja ettei mun kanssa kannata puhua?[/QUOTE]

Ei, vaan hämärän kysymyksen tarkoitus oli osoittaa kömpelöä kiintymystä. Pidän sinusta, vaikka oletkin uskis. Pyrit reiluuteen ja tasapuolisuuteen.
 
"Siis"
Aina kun kuljet tuolla ulkona niin olet mainosten vaikutusten alaisina.

Mielestäni ainakin keväisin tulevat H&M-mainokset suorastaan tihkuu seksiä kun siinä joku anorektikko keikistelee stringi biksuissa.

Minua ärsyttää suunnattomasti naistenpuolesta kun heille tuputetaan tuommoista "roadkill" anorektista kroppaa ainoaksi seksikkääksi rungoksi, miten tavallinen nainen voi koskaan kilpailla huomiosta ammatti-mallin kanssa jonka kuvia on vielä photoshopattu? Nämä mainokset romuttaa naisten itsetuntoja ja luo heille turhia ulkonäköpaineita. Sitten miehet luulevat että tuommoinen rimpula on kaunis ja seksikäs. Tahdon venusnaisen takaisin!! :D


Lisäksi samalla tavalla meitä pommitetaan seksillä muissakin mainoksissa joita ulkona näemme ja tätä tuputetaan mieliimme halusimme tai emme. Siltä ei voi välttyä.
Katseletko sinä syntinen seksiä tihkuvia mainoksia?!
 
Kerberos
Kopsasin tämän aiemmin kirjoittamani:
Ei se neitsyys varmaan ole Jumalalle se ihan ykkösjuttu, vaan se, että suurimmalle osalle meistä on ehkä varattu vain yksi puoliso, ja että vain tämän kanssa saisi sekstata. Joskus sitä uskova erehtyy seurustelukumppanin suhteen ja huomaa seurustelun aikana, että ei tämä ole hänen puolisonsa, ja silloin on hyvä jos ei ole harrastanut seksiä tämän kanssa.

Mies ja nainen ovat Raamatun mukaan yksi liha. Jos tulee sekstattua jonkun muunkin kanssa ennen naimisiinmenoa, niin sitä on sitten yhtä lihaa senkin kanssa, suomeksi: sika-nautaa. <---Joo, oli huono...
On varattu EHKÄ vain yksi puoliso... eli olet lähtökohtaisesti tästäkin jo arvailulinjalla. Toisekseen vaikka niin olisikin, niin miten se liittyy seksiin? Miksei seksiä voisi harrastaa kenenkään toisen, kuin "vain sen oikean" kanssa? Ja jos harrastaa seksiä ja huomaa jossain vaiheessa, ettei tämä henkilö ole itselle se oikea, niin miksi se on hyvä ettei olisi harrastanut koskaan seksiä?

Summa summarum: ainoa vastaus nyt on se, että teidän uskonnon mukaan se on väärin. Mihinkään muuhun selitykseen te ette kykene vastaamaan. Aiheesta on turha yrittää käydä enää keskustelua, sillä tuo teidän perustelunne "ässä hihassa" on sitä luokkaa että oksat pois.
 
"vieras"
Ja mieheni on tosi hyvä ja ihana mulle... Jumala antoi mulle juuri oikean puolison.

Välillä mua on vaivannut se että olisin likainen kun mulle on tehty sellaista... Mieheni on saanut minut uskomaan etten ole likainen enkä syyllinen vaan paras, täydellinen ja ainut nainen joka hän haluaa. Mutta silti toivoisin etten olisi ikinä ennen kokenut mitään... Ymmärtäkö kukaan mitä tarkoitan... Kyllä kaiken pitäisi alkaa hääyöstä. Tai edes sen oikean ja lopullisen ihmisen kanssa.
 
[QUOTE="Panpula";27520335]Luulen, ettet pitäisi, jos tuntisit paremmin. Mutta ei se haittaa, annan sinun kuvitella vähän aikaa että olen sellainen josta pitäisit. :)[/QUOTE]

No IRL se tietty on eri asia. Näen täällä sinusta niitä piirteitä, mitä olet päättänyt itsestäsi näyttää. Sama juttu se tietysti on minun kohdallani. Koenkin kirjoittavani foorumihahmon nimissä, en omissa nimissäni. Hahmolla on useita samoja piirteitä itseni kanssa, mutta myös aivan toisia. No one here is exactly what he appears.
 

Yhteistyössä