Saatteko mieheltänne rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perhe on yhteinen yritys. Emme jaottele rahoja tai laskuja. Emme myöskään vahdi toistemme rahan käyttöä. Taidamme kumpikin olla aika vastuullisia. Ensin hoidetaan pakolliset menot ja jos jotain jää niin sitten rahat käytetään vuoroin kummankin toiveiden mukaan.

Meilläkin yhteinentili ja molemmilla kortit sinne. Mä käyn pääasiassa kaupassa ja hoidan laskut. Mulla ei mitään tuloja (tietenki lapsilisät) kun nuorinkin täyttänyt 3v. eli kyllä mies elättää perheensä =)

Olen keskustelun aloittaja ja mielenkiinnolla luen teidän kommentteja.

Ehkä se on niin että toisessa avioliitossa sitä tulee niin kriittiseksi että ei enää haluakkaan jakaa rahojaan eikä antaa kotonahoitavalle puolisolle kun on vanhat erot ja katkeruudet vielä takaraivossa. Pihejä eronneet yleensä on kun vertaa ensikertalaisiin... ; ) :laugh:

Minä olen ekassa avioliitossa ja mies samoin ja höylään miehen luottokorttia kuin omaani. Tosin ostelen lähinnä vain ruokaa kotiin ja vaatteita ja leluja ja ruokaa lapselle. Itselle en osta juuri koskaan mitään, vaan tuhlaan vain lapseen miehen tilin. Mies on ihan tyytyväinen.
Lapsi on hänen ainoa ja vain parasta hänelle. ;)

Niin tai maksan mä aina joskus omat syömisenkikin sillä kortilla kun käytän lasta jossakin.

Ei ole tullut pieneen mieleenkään että pitäisi jotenkin pitää sitä vaikeana näi vääränä. Pidän korttia omanani kun siinä on mun nimi, enkä edes ole miettinyt että mistä ne rahat tulee... :laugh:

Muutenkaan en ole koskaan miettinyt rahaasioita... olen aina antanut pappa betalar kun olen vanhempieni kanssa liikenteessä. Samoin anopinkin maksaa vaikka vaipat kun ollaan kaupassa ja jos niitä ostetaan. Pidän sitä luonnollisena ja niin vanhempani ja appi ja anoppinikin...

En mietin rahaa yhtään, vaan ostan mitä haluan. Tosin kerran mies uhaksi ottaa kortin pois, mutta se oli siksi että huusin hänelle muista asioista ja hän hermostui ja sanoi että ottaa vielä joskus kortin pois jo hänelle kotona huudetaan. Mutta ei ole ottanut.

Toisaalta mulla oli senverran hyvät tulot ja säästöjä on että pärjäisin ilmankin eli omillani joten siitä varmaan johtuu että en tunne alemmuuden tunnetta vaikka perhe maksaa mun puolesta...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2006 klo 13:20 Minkkuliina kirjoitti:
Olipa helpottavaa lukea että muillakin tosiaan voi olla samanlaista eikä ainoastaan meillä! Mies tienaa huomattavasti enemmän kuin minä, jos minulta rahat loppu niin mies ei auta. Ja kun minimi äitiysrahalla olen niin jokainen varmaan tietää ettei se riitä 5 henkisessä perheesä edes ruokaan. Puhelin, autovakuutus ym. minun mielestä pekollisiin laskuihin mies ei puutu, jos sanon että pitäis maksaa mutta ei oo rahaa niin toteaa vaan että jää sit maksamatta. Mies myös omistaa talon ja kaiken muunkin eli minulla ei osuuta mihinkään. Mies on päivät töissä ja illat opiskelee, minä hoidan kodin ja lapset, (myös hänen edellisestä liitosta) enkä juurikaan nurise. Koen kai jotenkin että kun itselläni ei ole tähän yhteiseen yritykseen mitään antaa niin ei ole sitten oikeutta mitään vaatiakkaan. Surullinen ja masentunut tästä tilanteesta kyllä olen ja toisinaan menee päiviä masennuksen kourissa ettei saa aikaiseksi muuta kun itkua.

Hyi hitto minkä miehen olet itsellesi valinnut. Ei ihme että masentaa. Mies vaan käy töissä ja opiskelee illat, ja sinä teet kaiken, ja jopa hoidat hänen edellisen liiton lapsiaan. Miten ihmeessä suostut tuohon.
Mitä tarkoitat mitään antaa? VAsta vähän aikaa naiset ovat käyneet perheen ulkona töissä, ja kotityöt on raskaita ja lastenhoito.

sulla on täysin itsekäs mies, sinuna lähtisin. Pärjäisit paremmin yksin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2006 klo 10:11 Sollu kirjoitti:
Kyllä kyllä,rahaa saa pyytämättäkin.Tahtoo olla vaan niin,että sen vastaanottaminen ei ole aina niin helppoa.. =)

sama täällä vastaanottaminen ei todellakaan aina ole helppoa.... ;)

Meillä omat tilit, mutta yhteisen verkkopalvelun johdosta, voimme siirellä helposti rahaa suuntaan jos toiseenkin tarpeen mukaan, toimii meillä. "omista rahoista" maksan opintalainaani, ja meillä ei muita lainoja, joten ehkä siksi olemme päätyneet tällaiseen ratkaisuun. Rahaa saan aina kun tarviin.

Molemmilla eri tilit ollut alusta lähtien avoliitossa kun eletään. Mies maksaa vähän mukisten joka kk vuokran. Itse maksan oikeastaan vain omat menoni, oman vakuutukseni, kännykkäni, lapsen vaatteet ja ruokakuluja. Tosin vaadin mieheltä osan ruokakuluista, jos ostan hänelle jotain mitä vain hän syö.

Mies haluaa elää vähän pihisti. Asutaan pienessä asunnossa eikä meillä ole autoa talvella käytössä ja luovuimme kiinteästä puhelinlinjasta. Hän sijoittaa rahansa. Mies kyllä aikanaan on ostanut kaikki lapsen kalliimmat hankinnat kuten rattaat, turvaistuimen ja sängyn.

Mihin menoihinne saatte mieheltä rahaa?

Unohdin vielä sanoa että mies kyllä kovin puhuu että yhteisesti tässä asutaan ja ollaan vaikka pitää rahat visusti itsellään. On tosin maksanut pari ulkomaan reissua aikanaan.

Täytyy varmaankin ehdottaa jotain yhteistä tiliä johon mies saisi laittaa kuukausittain vähän rahaa ruokakuluja varten.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.03.2006 klo 23:04 Äiti kirjoitti:
Saatteko mieheltänne rahaa?
Miten olette hoitaneet rahan saannin? Vai pärjäättekö hoitotuella?
Siis ne jotka ette ole töissä!

Ennen lapsia käytäntö oli se, että minä maksoin kaikki laskut ja ruuan, mies asuntolainan ja auton huollot (ei tuntunut silloin reilulta.... maksoin niin paljon). Nyt kotihoidontuella minä yritän saada tuet riittämään ruokaan ja puhtauteen ym. mies maksaa mukisematta loput. Rahaa saan jos tarvitsen, meillä eri tilit olleet kuitenkin aina. Käteisellä tai siirtää mun tilille. Talo on yhteinen, auto on yhteinen ja kaikki yli n. 3000 ? maksava tullaan tulevaisuudessakin ostamaan molempien nimiin, vaikka mies on parempituloinen. Tämä koti on minun työni nyt ja mies maksaa siitä, että sitä hoidan.

Alkuun kun jäin kotihoidontuelle tuntui nöyryyttävältä, kun en ollutkaan enää itsenäinen ja pystynyt hoitamaan entisiä velvoitteita, nyt osaan jo ottaa rahaa vastaan.

Yhteistyössä