Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Manta sanoo Ellulle "adios, kissamuori" ja änkää komean kissaherran seuraan viereisessä puskassa. Palaa ens marraskuussa takas mökille, pakkasten tultua. Väsyneenä, mutta onnellisena.
No onneksi ei tiinenä, jos tulis niin soittaisin paikalliselle ell:lle ja antaisin pari valittua sanaa kissojen steriloinnista.
 
Muuten hyvä idea, mutta me ollaan kuin paita ja (kissan karvainen) peppu, erottamattomat...tuo tulee suihkuunkin ja vessaan samaan aikaan (omalle laatikolleen toki).
meillä sama, oon vakuuttunut että emokissaa on käynyt tuuppasemassa myös joku kylän koirista kun tuo on ihan ku koira. Pihallaki sipsuttaa mun perässä ja tulee mukaan saunaan ja vessaan ja aina kun tuun kotiin kipittää autolle vastaan
 
meillä sama, oon vakuuttunut että emokissaa on käynyt tuuppasemassa myös joku kylän koirista kun tuo on ihan ku koira. Pihallaki sipsuttaa mun perässä ja tulee mukaan saunaan ja vessaan ja aina kun tuun kotiin kipittää autolle vastaan
Joo mun pojat kutsuu tuota ''varjoksi'' kun seuraa nenä melkis kiinni pohkeessa ..olen muutaman kerran meinanna mennä väsyneenä mukkelismakkelis kun olen yrittänyt aamusella mennä vessaan tai laittamaan kissalle ruokaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Bitch
Mä olen nähnyt vaan sellasia minne mahtuu iso kukka
Ensiksikin, jos otat nyt siemenen appelsiinista, mandariinista tai jostakin muusta sitruksesta ja kylvät sen, se on vuoden päästä noin kymmenen senttiä korkea ja leveyttä hiukkasen vähemmän.
Kannattaa muuten ottaa se siemen heti tuoreeltaan ja kuoria ennen kylvöä. Se nopeuttaa itämistä jokusella viikolla.
Mutta sitten joskus, muutaman vuoden kuluttua, kun puusi on jo lähes puolimtrinen, lampsit vain paikalliseen Etraan ja pyydät puolikkaan millisestä PK-levystä.
Sitten pyöräytät sopivankokoisen lieriön siitä levystä ja asetat sen puusi suojaksi.
Jos se katinrutasles on niin itsepäinen, että tuonnekin vielä änkeää, on helppo laittaa siihen katto (siis sen puun päälle, ei kissan) jostakin sopivasta levystä tai vaikkapa vain muovipussista.
Sitä suojaa tehdessä kannattaa käyttää ylä- ja alapäissä lukkoliinaa, niin suojaa voi näiltä kiristäen /löystyttäen pienetää/suurentaa.
Ja eikun kokeilemaan puun kasvatusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Huh, mikä päivä. Aamusella, kun menin valmistelemaan vasikoitten vieroitusta, niin karsionassa tölhöili ihan upouusi vasikka. no, eikun täyskäännös ja hakemaan merkkejä ja pihtejä. Siinä merkatessa sitten selvisikin, kuka ryökäle oli ehtinyt tähän hässäkkään vassun tuuppaamaan.
Se oli Noora, jolla on vielä entinenkin vasikka perässä. Tosin huomenissa vieroitetaan.
Mutta sitten kun meinasin ihan vain huvin vuoksi oikaista koko laitumen halki, niin eikös siellä yhden männyn juurwessa loikoillutkin laina ja sen edessä taas vasikka. Ja eikun taas merkkausvehkeitä hakemaan.
Siinä merkatessa pistin merkille sellaisen jutun, ettei Laina välittänyt, sananmukaisesti kaarvan vertaa vasikastaan. siinä se vassuparka makasi ja tärisi hangella ja vielä varjon puolella.
Jokusia hyväksi havaittuja konsteja koteltuani tulin siihen tulokseen, että vasikka lämpimään ja äkkiä sittemnkin.
Oli suorastaan hengästyttävä homma kantaa tuollainen elottomanvetelä vasikka sieltä hangen läpi edes tielle ja siitä kotiin.
Sinnehän sen sitten lopuksi sain, peti vain pirtin lattialle ja emännän hiustenkuivaaja kehiin. Yli kolmen tunnin lämmittelyn jälkeen tärinä alkoi loppua ja samoihin aikoihin alkoi löytyä jonkinlaista imurefleksiäkin.
Onneksi oli vielä lypsylehmien ajoilta pakasteessa ternimaitoa ja tuttipullo tallessa ja vasikka sai kuin saikin sen ensimmäisen ratkaisevan ternimaitoannoksensa.
Siellä se nyt sitten kuorsaa tyytyväisenä, keskellä pirtin lattiaa.
 
-Mitä me halutaan?
-Parempi muisti!!!!!
-Milloin se tapahtuu?
-Ai mikä?


Unohin ostaa uuvven topan jauhoja, toivottavasti ei tuu lettutaikinasta liian liprua.😱
 
Viimeksi muokattu:
  • Haha
Reactions: Elena777
Huh, mikä päivä. Aamusella, kun menin valmistelemaan vasikoitten vieroitusta, niin karsionassa tölhöili ihan upouusi vasikka. no, eikun täyskäännös ja hakemaan merkkejä ja pihtejä. Siinä merkatessa sitten selvisikin, kuka ryökäle oli ehtinyt tähän hässäkkään vassun tuuppaamaan.
Se oli Noora, jolla on vielä entinenkin vasikka perässä. Tosin huomenissa vieroitetaan.
Mutta sitten kun meinasin ihan vain huvin vuoksi oikaista koko laitumen halki, niin eikös siellä yhden männyn juurwessa loikoillutkin laina ja sen edessä taas vasikka. Ja eikun taas merkkausvehkeitä hakemaan.
Siinä merkatessa pistin merkille sellaisen jutun, ettei Laina välittänyt, sananmukaisesti kaarvan vertaa vasikastaan. siinä se vassuparka makasi ja tärisi hangella ja vielä varjon puolella.
Jokusia hyväksi havaittuja konsteja koteltuani tulin siihen tulokseen, että vasikka lämpimään ja äkkiä sittemnkin.
Oli suorastaan hengästyttävä homma kantaa tuollainen elottomanvetelä vasikka sieltä hangen läpi edes tielle ja siitä kotiin.
Sinnehän sen sitten lopuksi sain, peti vain pirtin lattialle ja emännän hiustenkuivaaja kehiin. Yli kolmen tunnin lämmittelyn jälkeen tärinä alkoi loppua ja samoihin aikoihin alkoi löytyä jonkinlaista imurefleksiäkin.
Onneksi oli vielä lypsylehmien ajoilta pakasteessa ternimaitoa ja tuttipullo tallessa ja vasikka sai kuin saikin sen ensimmäisen ratkaisevan ternimaitoannoksensa.
Siellä se nyt sitten kuorsaa tyytyväisenä, keskellä pirtin lattiaa.

Näitä kun lukee, ni alkaa ihan hitosti ärsyttää se, että olen sekä lehmille että heinille pahasti allerginen.

Vasikat! <3
 
Väsy päivä, kun on yöunet ollu mitä sattuu. Yritin nukkua päikkärit mutta uni ei tullu. Kauppareissu kesti ikuisuuden kun aina unohtui jotain.
Viikkosiivous on tuskaa, mutta mä haluan ainaki nää lattiat puhtaaks näin loman alkajaisiksi.

Jotenki vielä isompi homma on patistaa nää lomafiiliksissä olevat muksut siivoamaan. Olis paljon helpompi tehdä itse, mutta ei: siivotkoot itse huoneensa.

(Juu voisin jakaa viikkosiivouksen useammalle päivälle ja yleisiä tiloja siivoankin tiheemmin, mut viikkosiivous on silti noille muksuille selkeempi)
 
Väsy päivä, kun on yöunet ollu mitä sattuu. Yritin nukkua päikkärit mutta uni ei tullu. Kauppareissu kesti ikuisuuden kun aina unohtui jotain.
Viikkosiivous on tuskaa, mutta mä haluan ainaki nää lattiat puhtaaks näin loman alkajaisiksi.

Jotenki vielä isompi homma on patistaa nää lomafiiliksissä olevat muksut siivoamaan. Olis paljon helpompi tehdä itse, mutta ei: siivotkoot itse huoneensa.

(Juu voisin jakaa viikkosiivouksen useammalle päivälle ja yleisiä tiloja siivoankin tiheemmin, mut viikkosiivous on silti noille muksuille selkeempi)
Miks lomalla pitää siivota?
 

Yhteistyössä