Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Et ilmeisesti ole Iorin seuraajia, en tosin minäkään. Hänellä kai oli jonkinlaisen gurun maine ja "opetuslapsia".
Algoman vastaus "M1es on usein hakoteillä, mutta nyt hän ehdottomasti paransi tulostaan." kertoo, että hänellä oikeasti on hyvä huumorintaju/vahva itsetunto, minkä toki on nähnyt aiemminkin.
No minä olen sitä mieltä, että jos minusta jotain irtoaa, niin en sitä takaisin itseeni halua...
 
  • Haha
Reactions: Lispetti ja m1es
En minä tiedä.


Mut ne, jotka ovat asettaneet kriteerit luomuhunajalle, varḿasti tietävät miten isolta alalta ne mettä normaalisti keräävät.
Mä taas ajattelen asian niin, että mehiläinen on sikäli herkkä ja massaltaan pieni, ettei se pysty mitään myrkkyjä liiemmin keräilemään.
Tässä mun naapurissa oli ennen melkoinen hunajantuottaja, joka opetti mullekin koko lailla kyseisten otusten elämästä ja vaatimuksista, joita ne ympäristölleen asettavat.
Aika oli ennen EU:a, joten myrkkyjen käytön ohjeet ja rajoitukset pohjautuivat pelkästään pakkausten käyttöohjeisiin. Ja nehän eivät tunnetusti tuohon aikaan juurikaan ottaneet ympäristöasioita huomioon.
Naapuri väitti, että kukkimattomien kasvustojen myrkytys pitäisi aina tehdä aamupäivisin, kasteen haihduttua. Tämä siksi, että aamuisin lennolle lähtiessän mehiläiset ovat yön jälkeen janoisia ja juovat aamukastetta.
Jos kasvusto on, pakkauksen ohjeita noudattaen, myrkytetty kasteen aikana, sillä alueella lentävät mehiläiset kuolevat lähes poikkeuksetta.
Kukkivia kasvustoja ei taas mehiläisten keruualueilla pitäisi myrkyttää ollenkaan, vaan myrkytys pitäisi tehdä vasta kukinnan jälkeen.
Hänellä ei siis ollut niinkään huolta (vaikka luomutuottaja olikin) siitä, että myrkyt kulkeutuisivat hunajaan, kerääjien hengissäpysyminen oli se pointti.
 
Ei kukaan sattuisi tietämään jotakuta joka myy pihkaa?

Tiedän kyllä, että voin valuttaa sitä itse keväällä mutku haluaisin heti NYT enkä myöhemmin.

Mehiläisvahat j öljyt löytyy jo, pihkavoide ois aikomus sulatella.
Voi rähmä, mulla olis ollut pari viikkoo takaperin, mut se meni jo hakkeen joukkoon ja on kai jo poltettukin.
Emmää älynnyt, että sitäkin joku vois tarvita, saati sitten ostaa.
Ennenvanhaan meillä oli sitä aina jokunen nyrkin kokoinen klimppi jemmassa, kun sitä käytettiin remmivahana.
 
Voi rähmä, mulla olis ollut pari viikkoo takaperin, mut se meni jo hakkeen joukkoon ja on kai jo poltettukin.
Emmää älynnyt, että sitäkin joku vois tarvita, saati sitten ostaa.
Ennenvanhaan meillä oli sitä aina jokunen nyrkin kokoinen klimppi jemmassa, kun sitä käytettiin remmivahana.

Ku teillä kerran on se tilamyymälä niin keräät tulevaisuudessa ja myyntiin.
 
No voi paska!

*halirutistus*

Mutta toisaalta. Loppu on aina uuden alku.
Totta töriset.
Mutta kun se vie aina hiukkasen aikaa, että tottuu näin rajuun muutokseen.
Ja siihen, että jose, että pääsee sängystä ylös, on toisinaan jo melkoinen suoritus.
Mutta tosiaan, eitässä nyt olla kanteleita pajuihin ripustamassa, tuli mitä tuli.
Mitä ei voi estää, se täytyy kestää.
 

Yhteistyössä