Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Apropoo! Mistä tuo ”hakotie” oikein tulee?
Se tulee hakemisesta, eikä suinkaan haoista. Eli jos joku asia ho availun( hakemisen) varassa. Sanottiin myös, että joku asia on hakusessa. Eli sille jollekin haettiin vielä ratkaisua.
Eli alkuperäinen tarkoitus oli, että asia on epävarma, nykyisin sitä käytetään varmana pieleenmenona.
Toinen nykyinen merkitys on, että joku asia päätyy ns. sivuraiteelle, keskitytään johonkin merkityksettömään yksityiskohtaan ja itse pääasia unohtuu.
 
vierailija
Se tulee hakemisesta, eikä suinkaan haoista. Eli jos joku asia ho availun( hakemisen) varassa. Sanottiin myös, että joku asia on hakusessa. Eli sille jollekin haettiin vielä ratkaisua.
Eli alkuperäinen tarkoitus oli, että asia on epävarma, nykyisin sitä käytetään varmana pieleenmenona.
Toinen nykyinen merkitys on, että joku asia päätyy ns. sivuraiteelle, keskitytään johonkin merkityksettömään yksityiskohtaan ja itse pääasia unohtuu.
E1520💡🎯
 
vierailija
Mut ens keväänä mä kasvatan pers...iljaa. (y) Persilja on yks parhaista yrteistä ruuassa ku ruuassa. Mut on niin pänniny raahata yksittäistä ja kallistakin persiljaruukkua kaupasta, siinä ruukussa kun on ensin se kirkas suojamuovi, sit se musta muovinen ruukku.

Kutsun sit kaikki palstalaiset kahville mun persiljaplantaasille. Silmänkantamattomiin persiljaa siintää auringonlaskun valossa. Tilliäki muutama rivi. :love:

(Ehkä liioittelen sekä plantaasin että kutsun osalta)
NYt ne vois kerätä talteen⛄
 
vierailija
Miksi sun olis sinne mentävä? Sinnehän on jonoja pelkästään siksi kun kaikille 65 vuotta täyttäneille lähettävät kikkarenäytepakkauksia, joiden tuloksen takia täytyy mennä tähystykseen. Siinä on joku "arvojärjestys". Lähettävät toisenkin kutsun, jos ei vastaa siihen ensimmäiseen. Ei sentään kotoa tule hakemaan:D:ROFLMAO:
"Hoitovelkaa". Höpö höpö🎯
 
Algoma on Kanadan Ior Bock. Aamuisin vatkaus ja tulos niellään, jotta mitään ei mene hukkaan.
Ior Bock on kertonut haastattelussa juovansa joka aamu oman spermansa? Miksi?
Tämä pitää paikkansa. Ior on pyrkinyt koko elämänsä ajan toteuttamaan ikivanhaa terveysoppia, jonka mukaan spermaa ei tule heittää hukkaan. Joten jos sitä ei käytetä siittämiseen, se kannattaa niellä.

Hyi helv... Toivottavasti saat bannia...
 
Taas kerran on ihan pakko kysyä, että mistä sä kuvittelet niitten mehiläisten tietävän, miiä kukka on luomua ja mikä ei ole?
Just hunajan kohdalla toi luomukusetus on huipussaan.

Mut jos kerään hunajaa alueella missä ei ole varsinaisesti viljelyä, kuten vaikka pohjois-lapissa, niin eittämättä mehiläiset keräävät metensä puolukoista, horsmista, pajuista, mitä ikinä siellä sit luontaisesti kasvaakaan.
 
Hyi helv... Toivottavasti saat bannia...
Et ilmeisesti ole Iorin seuraajia, en tosin minäkään. Hänellä kai oli jonkinlaisen gurun maine ja "opetuslapsia".
Algoman vastaus "M1es on usein hakoteillä, mutta nyt hän ehdottomasti paransi tulostaan." kertoo, että hänellä oikeasti on hyvä huumorintaju/vahva itsetunto, minkä toki on nähnyt aiemminkin. (y)
 
En minä tiedä.


Mut ne, jotka ovat asettaneet kriteerit luomuhunajalle, varḿasti tietävät miten isolta alalta ne mettä normaalisti keräävät.
yeah right, uskoo ken tahtoo
Ja mulle on ihan sama, onko hunaja luomua vai ei. Syön sitä joskus harvoin jogurtin kanssa ja lotraan teehen ku oon kipeä.

En kauheasti tykkää.
mää laitan teehen ja tykkään kovin
 

Yhteistyössä