Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Pesuaine tai pöly. Onko sumutinpullo? Aine menee hengitysteihin. Ei hyvä. Mä käytän siivouksessa litran muovipulloa. Mulla on siivousainetiivisteitä joita laimennan pulloon.
On sumutinpullo. Meillä yleensä tehdään seos Sanytolista ja vedestä suihkepulloon mut nyt mies oli saanut ahaa elämyksen kaupassa ja osti tuota mr.musclea. No, saa siivoilla itse sillä jatkossa:)
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
Ja se mikä yhdistää näitä miehiä, on herkkyys, pieni melankolisuus. Ovat mukavia ja lutusia.

Mokoma herkkyys, sanon minä. Täysin kyllästyneenä.
Mieluummin semmonen arkinen äijä, joka tekee tasaisesti hommia ja oikeita asioita, kuin sympaattinen taiteilijasielu jostain korpimökistä.
Näin 50-100 äijän otannalla.
Onhan noita sullakin kokemuksia.
 
Ja siis on miehellä onneks paljon kavereita, jotka pärjäävät.
On jotenkin jännä, mikä erottaa pärjääjän ja ei-pärjääjän (huom, en puhu nyt menestymisestä, vaan pärjäämisestä).

Ne pärjääjät vaan on käytännönläheisempiä: jos masennus iskee, nousevat sieltä aika pian. Ehkä ovat joskus kireämpiä kahvipöydässä, koska heillä on kiire ja vastuita enemmän. Puhuvat usein asiaa, ovat korrekteja.

Mutta jotenkin en vaan jaksa enää semmoista iloisen leppoisaa suunsoittajarenttua. Ne on hauskempaa seuraa kuin suorittajat, mutta ovat kohta kuitenkin alkoholisminsa kanssa semmoisia perässävedettäviä.

Enkä nyt yleistä. Alkoholismia on paljon johtoportaassakin.
 
Ja ihan hirveesti on noilla huonoja isäkokemuksia. Isä ei ole ollut läsnä, ei ole kehunut, eikä varsinkaan opettanu tekemään asioita.

Mä arvostan ihan hulluna niitä jotka jaksaa olla urheilulajin valmentajia joillekin nuorille pojille. Tai jotka on illat pitkät pojan kanssa auton rasvamontussa.
 

oon
tätä
mieltä.

Että elämässä pitää olla vähän karu luonne. Tai semmonen sitkeä. Sillä luonteella jaksaa tehdä oikeita asioita.
Jos kämmää, niin sit vaan nousee siitä.
Muuten olen samaa mieltä, mutta karuluonne sekoitetaan usein kovuuteen ja jopa kylmyyteen ja sellanen taas en ole.
Olen sitkeä, periksiantamaton, mutta sellanen joka nauraa herkästi (joskus tilanteissa missä se on sopimatonta ja mitä enemmän yritän olla nauramatta sillon sitä kovempaa nauran) ja olen aina valmis kuuntelemaan toisen huolia.
Kunpa tietäsitkin miten pahoista asioista sitä on vaan nostanut ittensä ylös....viimesimmästä tosin oli auttamassa moni ihana ihminen omalla tahollaan ylös ja sitä korvaamatonta jeesiä en ikinä unohda:love::love: ...kuuluisat viimeiset sanat ennen isoa Deetä.
 
Perusluonne on, joo, aika muuttumaton. Mutta on paljon ihmisiä jotka joutuvat ryhdistäytymään esim. lasten takia.
En puhu vain juomisesta. Elämässä voi sattua mitä vaan. Tiedän omista kokemuksista. Ei aina voi vain ryhdistäytyä. Entinen pomo sanoi kerran mulle että pitää ottaa itseä niskasta kiinni, kyllä se siitä. Vitutti tuo sanonta. Huomaa että ei tajunnut mun tilannetta. Nyt se asia on mennyttä mutta vaikuttaa vieläkin mun ja lapsen elämään. Lapsen elämään aika pahasti.
 
Muuten olen samaa mieltä, mutta karuluonne sekoitetaan usein kovuuteen ja jopa kylmyyteen ja sellanen taas en ole.
Olen sitkeä, periksiantamaton, mutta sellanen joka nauraa herkästi (joskus tilanteissa missä se on sopimatonta ja mitä enemmän yritän olla nauramatta sillon sitä kovempaa nauran) ja olen aina valmis kuuntelemaan toisen huolia.
Kunpa tietäsitkin miten pahoista asioista sitä on vaan nostanut ittensä ylös....viimesimmästä tosin oli auttamassa moni ihana ihminen omalla tahollaan ylös ja sitä korvaamatonta jeesiä en ikinä unohda:love::love: ...kuuluisat viimeiset sanat ennen isoa Deetä.
Mikä on iso D? :eek: Dannykö? Kakka?

Juu, sitkeä sissi olet. Mutta -vähättelemättä sun kokemuksia- naiset tuntuu olevan miehiä sitkeämpiä.
 
  • Haha
Reactions: Elena777
En puhu vain juomisesta. Elämässä voi sattua mitä vaan. Tiedän omista kokemuksista. Ei aina voi vain ryhdistäytyä. Entinen pomo sanoi kerran mulle että pitää ottaa itseä niskasta kiinni, kyllä se siitä. Vitutti tuo sanonta. Huomaa että ei tajunnut mun tilannetta. Nyt se asia on mennyttä mutta vaikuttaa vieläkin mun ja lapsen elämään. Lapsen elämään aika pahasti.
Juu, siis elämän kohentuminen ei ole aina pelkkää sitkeyttä tai ittensä ottamista niskasta kiinni. Tarvitaan tukea, ihmisiä ympärille, aikaa, jne.

Mutta mä puhun semmosista elämäntapalusmuista.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.

Yhteistyössä