Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
  • Tykkää
Reactions: Echo
Tietääkö kukaan muuten mitään hyvää kanapadan reseptiä?:)
Mihin ei välttämättä tulis kermaa tai tuorejuustoa yms.
Tein viime viikonloppuna pitkästä aikaa maitokanaa. Kuulostaa hirveältä, mutta maistuu taivaalliselta.
Ruskistan kanan pinnat pannulla käännelleen, kiehautan maidon kattilassa, siihen joukkoon pari laakerinlehteä, suolaa, yrttejä, sitruunan kuori ja osa sitruunan mehusta.
Sitten vain kaikki samaan astiaan ja 200 asteiseen uuniin siksi aikaa kun on lenkillä :D
 
Tietääkö kukaan muuten mitään hyvää kanapadan reseptiä?:)
Mihin ei välttämättä tulis kermaa tai tuorejuustoa yms.
600 g marinoituja broilerin fileitä
2 rkl juoksevaa voita
1 ½ dl vettä
1 prk smetanaa ( ei oo kermaa!:D )
3 rkl tomaattipyreetä
2 valkosipulin kynttä ( enempi!:p )
2 isoa punaista paprikaa
pala purjoa
Aurajuusto murusta maun mukaan
mustapippuria
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
Tein viime viikonloppuna pitkästä aikaa maitokanaa. Kuulostaa hirveältä, mutta maistuu taivaalliselta.
Ruskistan kanan pinnat pannulla käännelleen, kiehautan maidon kattilassa, siihen joukkoon pari laakerinlehteä, suolaa, yrttejä, sitruunan kuori ja osa sitruunan mehusta.
Sitten vain kaikki samaan astiaan ja 200 asteiseen uuniin siksi aikaa kun on lenkillä :D
Tuo maito juttu on jonkun lihan ohessa käynyt mielessä, mut en oo uskaltanut. Täytyy kyllä repäistä ja kokeilla, käyköhän siihen laktoositon maito?o_O
Tai sit kokeilen jonkun pienen erän vaan mulle ja muksuille (ukko saa p*skahalvauksen jos se hoksaa että keittelen kanaa maidossa:ROFLMAO:) Täytyy tehdä niin ettei mies nää:D
Mies narisee kaikesta oudosta, sen takia mä varmaan vähän kammoonkin kaikkia villejä vedoksia:)
Vaikka lähes poikkeuksetta hän on positiivisesti yllättynyt:)
 
600 g marinoituja broilerin fileitä
2 rkl juoksevaa voita
1 ½ dl vettä
1 prk smetanaa ( ei oo kermaa!:D )
3 rkl tomaattipyreetä
2 valkosipulin kynttä ( enempi!:p )
2 isoa punaista paprikaa
pala purjoa
Aurajuusto murusta maun mukaan
mustapippuria
Tääkin kuulostaa hyvältä, kirjottelen noi ylös vihkoon, välillä aattelen et täältä palstaltahan ne kivasti sit löytyy(siis jotkut hyvät ohjeet) mutta eipäs löydykkään, nopeasti häviää muiden viestien joukkoon:)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Tein viime viikonloppuna pitkästä aikaa maitokanaa. Kuulostaa hirveältä, mutta maistuu taivaalliselta.
Ruskistan kanan pinnat pannulla käännelleen, kiehautan maidon kattilassa, siihen joukkoon pari laakerinlehteä, suolaa, yrttejä, sitruunan kuori ja osa sitruunan mehusta.
Sitten vain kaikki samaan astiaan ja 200 asteiseen uuniin siksi aikaa kun on lenkillä :D
Tarkennus tähän, eli siis kokonainen kana?:)
 
Tuo maito juttu on jonkun lihan ohessa käynyt mielessä, mut en oo uskaltanut. Täytyy kyllä repäistä ja kokeilla, käyköhän siihen laktoositon maito?o_O
Tai sit kokeilen jonkun pienen erän vaan mulle ja muksuille (ukko saa p*skahalvauksen jos se hoksaa että keittelen kanaa maidossa:ROFLMAO:) Täytyy tehdä niin ettei mies nää:D
Mies narisee kaikesta oudosta, sen takia mä varmaan vähän kammoonkin kaikkia villejä vedoksia:)
Vaikka lähes poikkeuksetta hän on positiivisesti yllättynyt:)
Käy laktoositon, kunhan on sitä rasvaisempaa laatua. Ja ei sitä tarvitse syöjille kertoa, kun ruuan valmistuttua nostaa tipusen jollekin lautaselle, niin ei kukaan tiedä, että missä se on paistettu :D
Ja siitä töhnäliemestä, mitä uunivuokaan jää, saa ihan megahyvän kastikkeen vähän aikaa keittämällä.
 
Tääkin kuulostaa hyvältä, kirjottelen noi ylös vihkoon, välillä aattelen et täältä palstaltahan ne kivasti sit löytyy(siis jotkut hyvät ohjeet) mutta eipäs löydykkään, nopeasti häviää muiden viestien joukkoon:)
Täytys aloittaa reseptiketju!:coffee:

Tiiä vaikka joku höveli vuotais jonkun salaisen, maukkaan, suvussa kulkeneen reseptin!:sneaky:
 
Paljon joutuu ite tekemään.
Yhden sopivan leikkeleen oon löytänyt ja vain snelmannin all nautural lenkki, chirizo ja kebabmakkara ja nakit sopii,lihat on oltava maustamattomia,leivistä sopii 1 tai 2 vatsaystävällistä.
st
Valmiista ruuvista ei oo löytynyt sopivia tuotetta
Kaikki leivonnaiset,hillot,sinapit,yms salaatinkastikkeet teen itse,niistä ei löydy sopivaa.
Herkut on vähissä.
Jauhoista vain perunajauhoja ja pienet määrät kaurajauhoja sopii.
Ihan älyttömän työlästä!:confused: Siis ainakin minulle olis!
Mutta pakkohan se on tehdä, ymmärrän.
Saisivat tehdä enemmän tuotteita mitkä sopii, mutta toisaalta: tietää ainakin varmasti mitä syö - pystyy välttämään säilöntäaineet summuut pahat!(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Ihan älyttömän työlästä!:confused: Siis ainakin minulle olis!
Mutta pakkohan se on tehdä, ymmärrän.
Saisivat tehdä enemmän tuotteita mitkä sopii, mutta toisaalta: tietää ainakin varmasti mitä syö - pystyy välttämään säilöntäaineet summuut pahat!(y)
Jooh, välillä on työlästä. Tosin mies tekee ite paljon ruokiaan.
Mulle jää enemmän kaikki nuo leivonnaiset,hillot,sinapit yms herkut. Välillä teen sitten miehelle ruokaakin.
Toisaalta tykkään kovasti tehä itse ja nykyään aika helpppo tehä vaikka hilloja ja marmeladia ja jäätelöä :)
Harmittaa vaan ettei mies voi syödä pizzaa,pastaa,eineksia ja vaikka ihanaa suklaata ihan noin vaan
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Nonni. Jokavuotinen glögiketjuhan se siellä kummitteli etusivulla! Ei ois tarvinu katsoa.:notworthy: Son sitten lähettävä kaupasta hakemaan glogiä!:love: Vesi herahti jo kielelle.:p
On muuten ekat glögit sitten viime talvikauden!:coffee:
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Echo
Tuleeko teille muille kipeenä mielitekoja jotka saattavat jäädä joko kokonaan tai osittain syömättä, kun ei teekään enää mieli kun ruoka on valmista tai pitserian tuotokset kotona?

Mulla on jääkaapissa tällä hetkellä: puolikas pizza, puolikas chiquita, lautasellinen riisipuuroa, leipäviipale (josta puraisin peräti kerran).
 

Yhteistyössä