Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Joutuuko itse tehdä paljon vai onko nykyään jo otettu tuotteissa huomioon noita rajoitteita?
Paljon joutuu ite tekemään.
Yhden sopivan leikkeleen oon löytänyt ja vain snelmannin all nautural lenkki, chirizo ja kebabmakkara ja nakit sopii,lihat on oltava maustamattomia,leivistä sopii 1 tai 2 vatsaystävällistä.
st
Valmiista ruuvista ei oo löytynyt sopivia tuotetta
Kaikki leivonnaiset,hillot,sinapit,yms salaatinkastikkeet teen itse,niistä ei löydy sopivaa.
Herkut on vähissä.
Jauhoista vain perunajauhoja ja pienet määrät kaurajauhoja sopii.
 
Liemi päälle ja uuniin!:p + pippurit lisätty nyt!!!!!
Näyttää niin hyvältä teidän padat että ens viikonloppuna hauduttelen minäkin jonkinlaisen padan, Moskovan pata olis ihanaa mut lapset ei voi sietää sitä. (ei ne kyllä siedä mitään muutakaan pataa:LOL:).
Huomiselle ei kerkiä enää kun pitäis olla lihat jo ostettu(n)
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Mun joulupöytään kuuluu kala, kaikissa muissa paitsi ei lipeä muodossa...
Niin ja musiikkina tänä vuonna haluisin kuunnella enemmän sellasia vanhempia amerikkalaisia joululauluja, niitä mitä kuului aina Samusirkan joulutervehyksissä.

Kyllä on, asiasta kukkaruukkuun mentynä taas, räkänen ja kipee olo.
Kaverin mielestä nielussa on sellanen soma valkonen peite, eli täytynee vissiin kävästä maanantaina lääkärissä.:sick:
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Päivää:coffee:
Jouluhuumaa puskee täälläkin, tekis niin mieli ostaa tälle vuodelle uudet jouluverhot(toiveissa ollut useampanakin vuonna), mutta kun olen niin nirso ettei mieleisiä löydy:oops: Kaikissa on aina jotain outoa:cautious:
Ja ruoat, tekis mieli vähän jotain uuttakin lisätä mutta kun meilläkin mies on herkkävatsainen (ja nirso) niin ei vaan meinaa keksiä mitään. Punajuuri-aurajuustolaatikkoa tein yksi vuosi mutta se ei oikein maistunuto_O
Verhot on aina jotenkin vaikea ostos!:coffee:
Voi mennä aikaa, että löytää mieleistä. Kankaista saattaisi olla helpompi löytää jos jaksaa ite askarrellapaskarrella.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
Mun joulupöytään kuuluu kala, kaikissa muissa paitsi ei lipeä muodossa...
Niin ja musiikkina tänä vuonna haluisin kuunnella enemmän sellasia vanhempia amerikkalaisia joululauluja, niitä mitä kuului aina Samusirkan joulutervehyksissä.

Kyllä on, asiasta kukkaruukkuun mentynä taas, räkänen ja kipee olo.
Kaverin mielestä nielussa on sellanen soma valkonen peite, eli täytynee vissiin kävästä maanantaina lääkärissä.:sick:
Sytämmet siis pois tuosta että voit räkäisesti! Toivottavasti ei oo mitään pitkäkestoista vaan menis nopiaan huspois!

Oih, ihanaa! Juuri nuo vanhat joululaulut on niiiiiin ehania!:love:

Minä laitoin lipeäkalan pöytään kera valkokastikkeen yhtenä jouluna - ite sain syödä sen mitä jaksoin ni empä laita toiste!:coffee:
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Verhot on aina jotenkin vaikea ostos!:coffee:
Voi mennä aikaa, että löytää mieleistä. Kankaista saattaisi olla helpompi löytää jos jaksaa ite askarrellapaskarrella.
On kyllä todella vaikeat, joko väri/sävy on väärä, kuviot liian isoja/pieniä tai tiheeseen/harvassa:). Pitäis vaan ostaa ja iskee ikkunaan sillä mentaliteetilla että kyllä niihin tottuu:LOL:.
Sit harvoin kun löytyy joku mistä pitää niin sit siihen on pakko iskeä kiinni heti vaikkei tarvetta just olisikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Mun joulupöytään kuuluu kala, kaikissa muissa paitsi ei lipeä muodossa...
Niin ja musiikkina tänä vuonna haluisin kuunnella enemmän sellasia vanhempia amerikkalaisia joululauluja, niitä mitä kuului aina Samusirkan joulutervehyksissä.

Kyllä on, asiasta kukkaruukkuun mentynä taas, räkänen ja kipee olo.
Kaverin mielestä nielussa on sellanen soma valkonen peite, eli täytynee vissiin kävästä maanantaina lääkärissä.:sick:
Voi ei:unsure: *halaus*
Että angiinaa se sitten ois.... no ainakin saat sitten lääkkeet, toivotaan että toimivat vikkelään(n)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Niin ja musiikkina tänä vuonna haluisin kuunnella enemmän sellasia vanhempia amerikkalaisia joululauluja, niitä mitä kuului aina Samusirkan joulutervehyksissä.
Mä kuuntelen nettiradion kautta aina noita vanhoja joululauluja, sinatraa yms. Toki lapset haluaa välillä kuunnella lasten jouluradiota. Ja meillähän rallattaa ne marraskuusta jouluun asti:D
 
Aqela
Karjalanpaisti on karjalainen perinneruoka, alun perin nimeltään pelkästään paisti tai tarkemmin määriteltynä ruukkupaisti, uunipaisti tai pätsiliha. Karjala-etuliitteen ruoka sai levitessään koko maahan sotien jälkeen evakkojen mukana[1].

Karjalanpaistiin kuuluu pelkkää lihaa kuutioina ja juhlavaan versioon useita lihalajeja, kuten sian-, naudan- ja lampaanlihaa. Muina aineksina käytetään vettä, sipulia, suolaa ja pippuria ja laakerinlehtiä. Perusohjeesta on lukuisia muunnelmia. Raaka-aineena saatettiin käyttää myös sisäelimiä, kuten maksaa ja munuaisia, tai juureksia, sipulia, perunaa tai porkkanaa. Myös ryynejä tai papuja, lähinnä härkäpapua,[1] voitiin käyttää. Yleensä karjalanpaistin lisukkeena tarjotaan keitettyjä perunoita tai perunasosetta. Karjalanpaisti, jossa on myös juureksia tai pelkkiä juureksia, on arkisempaa ruokaa ja perinteiseltä nimeltään lohko. Pelkästään lihasta tehty versio on juhla- ja pyhäruokaa, arkipataa jatkettiin kasviksilla[1]. Luut antavat ruoalle makua, joten niitä on syytä panna mukaan.[2]

Oleellista valmistuksessa on matala lämpötila (alle 100 astetta) ja pitkä kypsymisaika, mieluummin yön yli, mutta joissakin ohjeissa neuvotaan mikrobien lisääntymisen estämiseksi korkeampia lämpötiloja.[1]

Karjalanpaisti nousi suosioon 1950-luvulla, kun evakkoon ja asutustiloille hajautuneet karjalaiset alkoivat järjestää kylä- ja heimojuhliaan.lähde?

Vuonna 2007 Iltalehden lukijat äänestivät karjalanpaistin Suomen kansallisruoaksi.[3]Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiön ELO:n, MTK:n ja maa- ja metsätalousministeriön järjestämässä äänestyksessä kansallisruoasta syksyllä 2016 karjalanpaisti tuli toiseksi ruisleivän jälkeen.[4]
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Se on arkiruoka. :p
Mun lapsuudessa se oli myös jouluruoka:p

Että angiinaa se sitten ois.... no ainakin saat sitten lääkkeet, toivotaan että toimivat vikkelään
Joo ja angiinaakin on kahden sorttista ja siihen toiseen eivät täällä anna antibiootteja lainkaan...oliks se nyt viirus ja bakteeri..aina pitää sen takia testata sillä nielunäytteellä (joka saa joka kerta kakomiset aikaan).:sick:

Mutt hei jotain kivaa tähän väliin!!
Ei oo enää pitkä aika!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Aqela
Karjalanpaisti on karjalainen perinneruoka, alun perin nimeltään pelkästään paisti tai tarkemmin määriteltynä ruukkupaisti, uunipaisti tai pätsiliha. Karjala-etuliitteen ruoka sai levitessään koko maahan sotien jälkeen evakkojen mukana[1].

Karjalanpaistiin kuuluu pelkkää lihaa kuutioina ja juhlavaan versioon useita lihalajeja, kuten sian-, naudan- ja lampaanlihaa. Muina aineksina käytetään vettä, sipulia, suolaa ja pippuria ja laakerinlehtiä. Perusohjeesta on lukuisia muunnelmia. Raaka-aineena saatettiin käyttää myös sisäelimiä, kuten maksaa ja munuaisia, tai juureksia, sipulia, perunaa tai porkkanaa. Myös ryynejä tai papuja, lähinnä härkäpapua,[1] voitiin käyttää. Yleensä karjalanpaistin lisukkeena tarjotaan keitettyjä perunoita tai perunasosetta. Karjalanpaisti, jossa on myös juureksia tai pelkkiä juureksia, on arkisempaa ruokaa ja perinteiseltä nimeltään lohko. Pelkästään lihasta tehty versio on juhla- ja pyhäruokaa, arkipataa jatkettiin kasviksilla[1]. Luut antavat ruoalle makua, joten niitä on syytä panna mukaan.[2]

Oleellista valmistuksessa on matala lämpötila (alle 100 astetta) ja pitkä kypsymisaika, mieluummin yön yli, mutta joissakin ohjeissa neuvotaan mikrobien lisääntymisen estämiseksi korkeampia lämpötiloja.[1]

Karjalanpaisti nousi suosioon 1950-luvulla, kun evakkoon ja asutustiloille hajautuneet karjalaiset alkoivat järjestää kylä- ja heimojuhliaan.lähde?

Vuonna 2007 Iltalehden lukijat äänestivät karjalanpaistin Suomen kansallisruoaksi.[3]Suomalaisen ruokakulttuurin edistämissäätiön ELO:n, MTK:n ja maa- ja metsätalousministeriön järjestämässä äänestyksessä kansallisruoasta syksyllä 2016 karjalanpaisti tuli toiseksi ruisleivän jälkeen.[4]
Mun ukki oli järkyttynyt jo siitä, että toiset laittoivat karjalanpaistiin sipulia...saati sitten mitään muuta:eek:

Itte taas tykkään karjalanpaistissa eniten porkkanoista, niitä pitää olla paljon:coffee::coffee:
 
  • Tykkää
Reactions: Aqela ja Ellimaar

Yhteistyössä