Saanko tunnustaa?

Kannattaisi jo harkita sieltä tossun alta pois tulemista.

Jos ne rahat on sulle tarkoitettu, käytät ne itseesi, ja sitten istutte ukon kanssa YHDESSÄ miettimään miten laskuista selvitään.

:hug:
Mä ymmärrän sua NIIN hyvin, ap!
Meilläkin on tilanne usein just tollanen; mies tilailee kalliita tietokoneen osia sun muita, ja mun kontolle jää sitte ne ikävät kaupassa maksamiset yms.
Ja vaikka esim. Marraskuussa sovittiin, että kun mä maksoin kaikki safkat koko kuukauden ajalta, niin mies maksaa Joulukuussa, oli kaikki sopimukset unohtuneet, kun miehen vuoro olis ollu maksaa. |O Ja sitten se ihmettelee, että miks en mä osta ikinä itelleni mitään tms.

Noh. On onneks ihan just entinen.

Njaah. Pitääpä vielä lisätä, että AINA, jos jostain tulee riitaa, jaksaa mies muistuttaa rahoista, jotka mulla on säästötilillä; mä olen pihi ja itsekäs, kun en niitä käytä elämiseen.
Niitä rahoja säästelen pahanpäivän varalle; mm. MIEHEN monen sadan euron ylinopeussakot maksettiin sieltä. Ja voi sitä narinaa, kun olis pitäny takas maksaa.

Meillä minä maksan käytännössä kaikki lainat ja laskut koska käyn oikeissa töissä ( vaimo siis loisii kotona kolmen lapsen kanssa...) mutta vaimo maksaa ruoat ym. kun kaupassa käy.Eihän tuolla kotihoidontuella isoja laskuja maksella.Mutta ei meillä rahoja ikinä olla eritelty.

Mitä tämä auttaa valittaa täälä, kerro miehellesi sama.
Jos hän ei ymmärrä eikä tunne myötätuntoa mitä me vieraat ihmiset jopa
tunnemme sinua kohtaan, niin taitaa olla aikamoinen narsisti ja sika
kyseessä. Enpä sietäisi itse vastaavaa ja osaan sanoa sen ääneenkin miehelleni, jolle onneksi menee puhe perille.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Sinuna lopettaisin kaiken ylimääräisen tilaamisen omiin nimiin ja käyttäisin säästöt itseeni.

Minkä ylimääräisen? Se lehtilasku on Aku Ankka ja ainoa lehti, joka lapsille tulee. Se sallittaneen heille. Mulle ei tuu mitään lehtiä eikö meille tule edes sanomalehteä. Mulle ei jää säästöä. 4-henkisen perheen arkimenot vie mun kaikki rahat. Sit jos onni potkii ja saan töitä, tilanne toki muuttuu.

Juu-u. Pääsin vihdoin verkkopankkiin ja sain laskut maksettua. Rahaa jäikin ruhtinaalliset 300e ja sillä pitää nyt kolmisen viikkoa pärjäillä... Siis ruuat, pesuaineet, jne. Toivottavasti ei enää yllärilaskuja pamahda postilaatikkoon...

Alkuperäinen kirjoittaja jossain se raja kulkee:
Kannattaisi jo harkita sieltä tossun alta pois tulemista.

Jos ne rahat on sulle tarkoitettu, käytät ne itseesi, ja sitten istutte ukon kanssa YHDESSÄ miettimään miten laskuista selvitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Sinuna lopettaisin kaiken ylimääräisen tilaamisen omiin nimiin ja käyttäisin säästöt itseeni.

Minkä ylimääräisen? Se lehtilasku on Aku Ankka ja ainoa lehti, joka lapsille tulee. Se sallittaneen heille. Mulle ei tuu mitään lehtiä eikö meille tule edes sanomalehteä. Mulle ei jää säästöä. 4-henkisen perheen arkimenot vie mun kaikki rahat. Sit jos onni potkii ja saan töitä, tilanne toki muuttuu.

Eikö mies siis osallistu arkimenoihin?
Meillä mies käy töissä ja minä olen vuoroin kotona, vuoroin koulutuksessa. Mies elättää meidät, tottakai. Maksaa asumisen ja laskut. Minä ostan ruokaa ja jos/kun rahat ei riitä niin mies antaa rahaa ruokaakin. Lahjarahojani en käyttäisi laskujen maksuun.
Se, että joutuisit ottamaan lainaa vanhemmiltasi saadaksesi yhteiset laskunne maksettua, vaikka sulla on mies joka käy töissä, on tosi tosi outoa mun mielestä, ja väärinkin se on.

Ja mies tilaa jotain ihme krääsää ja sä hoidat kulut? Maksaako mies mitään? Anteeks nyt mut mä en katsois yhtään noin itsekästä miestä.
itse sain sedältä 500e ja mies olettaa että käytän ne mihin haluan. Osa menee ruokaan ja sit käydään ostaa kaikille jotain. Eikä meillä ole "sinun ja minun" rahoja. laskut maksetaan sen tililtä missä on rahaa ja loput menee ruokaan ym.

Meillä oli tilanne joskus tuollainen, kaikki mulle tarkotetut rahat meni ihan perusmenoihin. Mies kyllä osteli itselleen tietokonejuttuja ihan surutta, eihän ne rahat nyt mulle kuuluneet... Lopulta opettelin ihan itsekkääksi ja käytän rahat itseeni. Kukas se kissan hännän nostaisi ellei kissa itse? Nykyäänkin saattaa mies oikeasti valittaa kun hänellä ei ole vaatteita (mitäs tuolta kaapista sitten pursuilee) ja samaan hengenvetoon mainita, että täytyy käydä hakemassa postista verkkokauppa.comista tilattuja tavaroita. Ja noi verkkokaupan tavarat on sitten miehelle ihan itselleen. Olen jo riittävän monta kertaa sanonut, että mulle on asiasta turha itkeä, iso mies priorisoi itse tarpeensa. Kummallekin siis jää sitä "omaa" rahaa perheen menojen jälkeen.

Et voi, ap, muuttaa sitä toista mutta omaa käytöstäsi voit. Älä suostu kynnysmatoksi, jollet oikeesti halua sitä olla.

Miks maksat päivähoitomaksuja, jos et edes ole töissä :ashamed:

Mä en kyllä hyväksyis, et mies vähistä rahoista ostelis ittelleen sitä sun tätä, ja sit kun mä saisin LAHJAKS hiukan ylimäärästä, tarttis se kaikki pistää pakollisiin menoihin... :o

No, onneks meillä ei sellaista tilannetta tuliskaan, yhdessä vastataan pakollisista laskuista ja koitetaan elää niin et molemmat sais ees joskus jotain kivaa itselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja koiramamma:
mä harjoittaisin kuristusotteita mieheen tuossa tilanteessa :kieh:

Mitä se auttaa? Uhmaantuu vaan entistä enemmän.

Aikuiset ei uhmaannu, tenavat kyllä... toivottavasti oma miehesi aikuistuu joskus, nythän oma lahjarahasi meni "miehesi" omiin harrastuksiin...

Yhteistyössä