Säälitkö joskus muiden lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Super Mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä säälin.
Eilen viimeks katoin kun olin parvekkeella mein vauvaa nukuttamassa, niin yks perhe oli kävelyllä. Isä oli ihan humalassa ja äiti sekä isä kumpikin potti tupakkaa. Ja vauva oli vaunuissa ja isompi lapsi käveli vieressä. Jotenkin teki niin pahaa kattoo tollasta :/

En ymmärrä miksi pitäisi sääliä lapsia, joilla ei ole aina esim puhdas naama tai puhtaat vaatteet viimesen päälle, ei se kerro millasta niillä on kasvaa kotona, voi olla tosi mukava lapsuus. Vaikka vanhemmilla oli rikostausta ei sekään kerro välttämättä nykytilanteesta mitään yms.

Ei ketään voi määritellä pätevästi yhden asian tai tilanteen perusteella....

Vaikka joku on eri mieltä näistä asioista, niin on aika epäreilua AP:n osalta heti kuitata nämä hänen luokittelemikseen säälitapauksiksi tai huonoiksi vanhemmiksi jotka nyt tuntevat piston omassa tunnossaan.

Tarvii varmaan muidenkin alkaa varmistelemaan omien mielipiteiden ehdoton ainut oikeellisuus tällasilla varmistuksilla, et jos et ole samaa mieltä tarkoittaa se et olet just se huono... :(

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Mulla käy sääliksi eräs lapsi jota kylvetetään tosi harvoin.Kulkee aina likaisissa vaatteissa ja haisee pahalle muutenkin :'( :ashamed:

Mä taas en taida sääliä muita lapsia useinkaan. Paitsi jos näen lapselle tehtävän jotain vääryyttää. Mutta saatan vihata jotakin aikuista sen takia mitä tekee näkemättä aikuista tekemässä niin.

Tollaisesta likaisesta haisevasta lapsesta tiedän yhden tytön tarinan. Sen äitillä on psykopaattinen persoonallisuushäiriö ja sen äiti tahalteen panee sen menemään likaisena kouluun. Koulusta ne soittelee äidille joka sanoo.. "Toi meidän "Liisa" on niin hankala ja ei suostu laittamaan puhtaita päälle vaan haluaa kulkea tuollaisena. Voi sitä meidän Liisa raukkaa"
Sama pätee ruokaan.. Äiti syöttää keksejä ja muuta roskaa ja Liisa kyllä halus ja pyysi kunnon ruokaa.. mutta ei saanut.
Siitäkin äiti syytti ulkopuolisille Liisan pahansuopaisuutta...

Liisa siis aikuinen nykyään ja osasi ihan itse kertoa elämästä sadistin psykopaatin äidin kanssa .. jonka nautti kun lapsi kärsi.

Säälin joskus...

Säälitään kyllä varmaan meikäläisen lastakin, kun me ollaan köyhiä, asutaan vuokralla, olen yh, lapsi on hoidossa, lapsen isällä on päihdeongelma ja mulla on rikosrekisteri (joka kylläkin ihan piakkoin vanhenee.)

Moni kakku päältä kaunis....Moni ei, mutta sisältä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Mulla käy sääliksi eräs lapsi jota kylvetetään tosi harvoin.Kulkee aina likaisissa vaatteissa ja haisee pahalle muutenkin :'( :ashamed:

Mä taas en taida sääliä muita lapsia useinkaan. Paitsi jos näen lapselle tehtävän jotain vääryyttää. Mutta saatan vihata jotakin aikuista sen takia mitä tekee näkemättä aikuista tekemässä niin.

Tollaisesta likaisesta haisevasta lapsesta tiedän yhden tytön tarinan. Sen äitillä on psykopaattinen persoonallisuushäiriö ja sen äiti tahalteen panee sen menemään likaisena kouluun. Koulusta ne soittelee äidille joka sanoo.. "Toi meidän "Liisa" on niin hankala ja ei suostu laittamaan puhtaita päälle vaan haluaa kulkea tuollaisena. Voi sitä meidän Liisa raukkaa"
Sama pätee ruokaan.. Äiti syöttää keksejä ja muuta roskaa ja Liisa kyllä halus ja pyysi kunnon ruokaa.. mutta ei saanut.
Siitäkin äiti syytti ulkopuolisille Liisan pahansuopaisuutta...

Liisa siis aikuinen nykyään ja osasi ihan itse kertoa elämästä sadistin psykopaatin äidin kanssa .. jonka nautti kun lapsi kärsi.

Kirjoituksen yhä senkun paranee ja paranee... Kannattaisko mennä juttelee jonnekin?

terapia.. Jos sua painaa muiden elämät niin se en varmaan ole kenenkään mielestä minä joka on terapian tarpeessa :D ? *wink* Taitaa kuitenkin olla jostain muusta kyse kuin mun kannanotoista...

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Sanonpa vaan, että sääli on sairautta ja jep, kuulun tähän lukemattomien huonojen äitien joukkoon; mulla on rikosrekisteri, tai siis ollut :ashamed:
Ja kaikenlisäksi tunnen muutenkin itseni maailman huonoimmaksi äidiksi, mutta jospa joku joskus neuvoisi minua tai veisi sitten lapset sinne missä niillä on kunnon elämä. Mitäpä sitä muuta lapsilleen haluaa, kun täydellisen elämän :'(

Tulihan se vanha väärä klisee jonku suusta. Sääliä ei voi kokea ihmiset, joilla ei ole kykyä olla empaattisia. He sanovat aina tuon saman kliseen, koska eivät itse ole koskaan säälineet ketään, eivätkä tiedä minkälainen tunne se on. Säälin tunne lähtee empaattisesta sydämestä.