komennatteko muiden lapsia

  • Viestiketjun aloittaja äiti myös
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Täh!:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Perskärpänen:
Ihan oikeesti missä tälläista tapahtuu?Siis 2 päivää olivat kunnolla ja taas paskovat,ihan kuin jossain eläintarhassa?
no meidän pihapiirissä...no ei ne nyt päivittäin pasko ympäri pihoja! pari-kolme kertaa mut virtsaavat kyllä yleensä kun hätä iskee...sinne missä sillonkin ovat...
No kai lapsi nyt saa pissata pusikkoon jos hätä tulee?
Toki pusikkoon mut ei hiekkalaatikolle...
 
lässyti lää
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Asiat voi ilmaista myös kohteliaan kauniisti eikä komentamalla.
Näin!
No siinäpä toinen jolle elämä takuulla vielä opettaa :headwall:
Miten niin elämä opettaa?Olen 3 lapsen 40v.äiti joten kyllä tässä on kaikenlaisia nähty!
Ok jos ton ikänen on noin sanoisinko elämää kokematon lässy ni :eek:
 
jep
komennan. olen pph ja mulla on todella jääräpäisiä lapsia hoidossa. huomaa että kotona voi tehdä paljonkaikkea, ei äiti/isi jaksa kieltää. mut oon tehny näille lapsille selväks että meillä totellaan :)
 
ReddyHead
Komennan, ja silti ne kaikki tenavat uskaltavat vieläkin meille tulla. Käsken hakemaan pyöräilykypärää ja pipoa, sanon märistä vaatteista että vie lämpöpatterille kuivumaan... Ja muiden vanhempien kanssa on sovittu, että ei ne minunkaan lapset rikki mene komentamisesta. Vähän tämmöistä vanhan ajan meininkiä meillä... ;)
 
Tarvittaessa. Viimeksi toissa päivänä kun 2 kymmenen vuotiasta pojan naskalia laski mäkeä 3 metriä korkean ja jyrkän kallion laelta laski mäkeä. Perkele se on kallo halki jos pulkaa lähtee alta ja pää naksahtaa siihen kallioon...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sari:
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Asiat voi ilmaista myös kohteliaan kauniisti eikä komentamalla.
Oon samaa mieltä kanssasi. Toimii huomattavasti rumaa komentamista paremmin. Lapsia täytyy kohdella asiallisesti. Kauniisti kieltäminen ei tarkoita mitään lässytystä. T. 5 lapsen äiti, joista 2 erityslasta. Lisäksi runsaasti kokemusta muista lapsista.
:flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Juu kyllä komennan jos on aihetta. Eikä oo kukaan valittanu :D (ne ei ehkä uskalla) :D
:D

Itse olen kyllä sanonutkin että lastani saa komentaa jos on aihetta ja esim eilen kylässä oli... en pistä pahakseni..
muiden lapsia siten varoivaisesti komennan koska mielipiteet joskus eriä vaikka olisi ihan aihetta
 
Juu kiellän tällä "noitamaisella" äänelläni painottaen sen matalaksi ja selitän miksi niin ei saa tehdä ja miten toimin seuraavalla kerralla jos näin tapahtuu.
Ja jos joku kiusaa toista niin sitten mennään selvittämään asiaa kiusaajan vanhempien kanssa.

Mutta kun isommat heitteli nyrkinkokoisia kiviä pienempien päälle siis yläaste ikäiset ekaluokkalaisia päin niin kyllä taisin niille karjaista :eek: :eek:
 

Yhteistyössä