Säälin kokopäivätyössä olevia perheenäitejä joulun aikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";29357734]Minusta olisi kauheata, jos koko ruljanssi pitäisi hoitaa muutamassa päivässä. Pelkästään koko talon täydelliseen siivoamiseen menee viikkoja tai muuten se menee ärsyttäväksi suorittamiseksi. Tokikaan kaikki ei tätä tee. Ja huomaa töissäkin, että ihan hermona on mammat :([/QUOTE]

Hmmm, meillä kävi tiistaina siivooja ja imuroi ja luutusi lattiat joka huoneesta, pyyhki pölyt myös, lisäksi pesi vessan ja kylppärin sekä saunan. Keittiön kaapitkin putsas, ovet siis. Ei hirmuista stressiä siis, kun on näin työssäkäyvänä varaa siivoojaan... tosin nyt olen äitiyslomalla, mutta rahaa ehtiny töistä kerätä silti niin ettei tarvi stressata.

• Tykkää
Reactions: Porho
[QUOTE="Just";29357859]Niin no, ihmiset lukee asiat miten haluaa. Jos nyt ihan välttämättä tahtoo tuohtua, ja joku janari päätti vielä nokkelasti vähän päätäänkin rääpiä tän aloituksen takia, niin mikäs siinä, ei paljon joulumieltä vielä ole ainakaan kiireiltään ehditty hankkia :)[/QUOTE]

Aloitus sen sijaan oikein pursuilee joulumieltä?

Toivotan hyvää joulua, jokaiselle tapansa mukaan! Joulu tulee siivosi huolella tai huolettomammin, laittoi ja leipoi sitten vähän taikka paljon. Joulussa ei ole kyse siivoamis- ja leipomiskilpailusta vaan yhdessäolosta niiden tärkeiden ja rakkaiden ihmisten kanssa.

Ei kannata käydä kilpailemaan jouluvalmisteluilla eikä sääliä muita, kun se mikä merkitsee on se oma joulu ja sen tunnelma. Yritetään nauttia niistä, arvostelematta toisten tapaa elää ja olla.

[QUOTE="a p";29357781]Minulla jouluhössötykseen menee paaaaljon aikaa ja olisi kamalaa jos pitäisi muutamassa päivässä tai viikossa kaikki tehdä :) Ja sanoin jo aloituksessa, ettei tämä koske niitä jotka ei hössötä, eivät siivoa joka koloa jne :) Tietenkin sinä saat sääliä, mutta kokopäivätyö vie paljon aikaa, vieläpä matkat siihen, osa-aikaisuus ei sen sijaan tarkoita että perhe olisi köyhä.[/QUOTE]

Pakko tähän vielä kommentoida, että tietenkin SINULLA menee paaaaaljon aikaa, kun sulla ei muuta elämässä ole kuin kotimamman hommat. Silloinhan onkin mukava keskittyä johonkin vuoden kohokohtaan, kun muita kohokohtia ei juuri ole.

[QUOTE="a p";29357785]En minäkään ymmärrä kauheaa hössöttämistä, saatikka stressaamista. Siksi mä teenkin pikkuhiljaa ja nautin joka hetkestä <3 Hyvää joulua sinulle! :) Luojan kiitos en ole itse töissä....[/QUOTE]

Luojan kiitos mä olen töissä, että voin elää rennommin rahan suhteen ja ostaa meille sen mitä tarvitaan. Säälittää tukien varassa elävät koska tiedän mitä sellainen elämä on. Siinä on joulumieli kaukana kun lasketaan senttejä ihan perusruokaan.

[QUOTE="Just";29357892]Blue: miksi sinä tuohduit noin kovasti asiasta? Mikä otti eniten aivoon?
Onko oma kommunikointisi pelkästään halaushymiöiden varassa?[/QUOTE]

Miten minä tuohduin? Ihan yhtä vahvaa (ellet jopa vahvempaa) kieltä sinä käytit. Mikäs sinua nyppii?

Ap:lla se tuntuu olevan säälin että onneksi ei itse ole töissä-fraasin hokeminen.

Miksi muuten vielä nykypäivänä elää käsitys, että vain kokopäivätyö on työtä? :)

Voin myöntää ihan rehellisesti, etten haluaisi maksaa siivoojalle "tyhjästä" enkä kelpuuttaisi muiden tekemää siivousta :D Ihan siitä syystä, että siivoojalla menisi ikuisuus että tekisi samanlaista jälkeä kuin minä :D

[QUOTE="Sairaanhoitaja";29357899]Luojan kiitos mä olen töissä, että voin elää rennommin rahan suhteen ja ostaa meille sen mitä tarvitaan. Säälittää tukien varassa elävät koska tiedän mitä sellainen elämä on. Siinä on joulumieli kaukana kun lasketaan senttejä ihan perusruokaan.[/QUOTE]

Miten tämä liittyy aloitukseen? :)

Anteeksi,kun tyhmänä kysyn ,mutta mitä te siivoatte?Olen kokopäivä työssä ja meillä on kyllä ihan siistiä,kaapit aina ok,perus pölyjen pyyhkimiset,imurointi,vessat jne.tehdään joka tapauksessa joka viikko eli teen ne varmaan su tai ma.Ruuat oatan su ja teen ma mitä itse teen,lahjat olen ostanut monta viikkoa sitten muutamana iltana kaupoilla.Töihin menen 7.1 seuraavan kerran,olen koulussa töissä.

[QUOTE="vieraana";29357855]Eli mikä sopii sulle pitäisi sopia kaikille muillekin? Mä en ainakaan ole ollut naama norsunvitulla töissä jouluvalmistelujen takia eikä onnekseni työpaikalla ole muita naisia :)

[/QUOTE]

Kateeksi käy :D Alanvaihtoa miettiessä...:D

[QUOTE="a p";29357914]Miten tämä liittyy aloitukseen? :)[/QUOTE]

Jatkan samalla linjalla kuin sä. Sä teit todella asenteellisen ja typerän aloituksen. Ei kukaan sun sääliä kaipaa ja mun mielestä todella typerät ajatukset sulla.

[QUOTE="a p";29357909]Miksi muuten vielä nykypäivänä elää käsitys, että vain kokopäivätyö on työtä? :)

Voin myöntää ihan rehellisesti, etten haluaisi maksaa siivoojalle "tyhjästä" enkä kelpuuttaisi muiden tekemää siivousta :D Ihan siitä syystä, että siivoojalla menisi ikuisuus että tekisi samanlaista jälkeä kuin minä :D[/QUOTE]

Suora lainaus sinun tekstistäsi: Luojan kiitos en ole itse töissä.... Eli miten tuo kommenttisi liittyy tuohon sanomaani?

Pakko tähän vielä kommentoida, että tietenkin SINULLA menee paaaaaljon aikaa, kun sulla ei muuta elämässä ole kuin kotimamman hommat. Silloinhan onkin mukava keskittyä johonkin vuoden kohokohtaan, kun muita kohokohtia ei juuri ole.

Tuota, mistäs ihmeestä sinä tällaisen kuvitelman keksit? :D Heitän sulle saman kysymyksen, miksi vielä nykypäivänä ajatellaan että vain kokopäivätyötä tekevät olevat työssäolevia? Joulu kyllä on yksi vuoden kohokohtia, siinä olet oikeassa!

Toi lause että luojan kiitos en ole töissä kertoo jo kaiken.ihminen kiittää että ei ole töissä,asenteessa korjattavaa.toki jos sitten elää omilla eikä tukirahoilla,toki ei kaikille aina ole töitä.mutta se että kiittää siitä että on työtön.joo ja kotiäiti ei ole ammatti,piste.

Vastauksena aloitukseen: käyn kokopäivätöissä ja tykkään laittaa joulua mutta mielestäni ehdin oikein hyvin työstä huolimatta. Suuri osa tarpeellisesta on jo hankittu ja osa pakastettu ja kun viikonloppuna siivotaan ja käydää kaupassa voidaan keskittyä joulusta nauttimiseen ja tavata sukulaisia. Mun mielestä kaikki on hyvin näin :)

Mutta päätit kuitenkin juuri tästä asiasta, jonka itse hoidat niin täydellisesti että säälit muita sitä eri lailla yrittäviä, tehdä aloituksen. Joo ei, jotenkin tulee tuntu että vihdoinkin olet keksinyt sen millä voit yrittää päteä. Olet vissiin joutunut kuuntelemaan liikaa "kun sinä olet vain kotona"-hokemaa. :hug: Älä välitä niistä.

En minä sanonut, että hoidan täydellisesti. Väännän vielä kerran. Säälin niitä, jotka haluaisivat käyttää paljon aikaa ja vaivaa jouluun, mutteivat pysty/joutuvat tekemään kiireellä ja ovat sitten hirveässä stressissä ja näitä todellakin riittää! :( En tiedä miksi olet jäänyt jankkaamaan tuota, että olisin vaan kotona joten vastaan nyt kysymykseesi(?) vaikka tiedän, että ärsyynnyt siitä. Itse asiassa kuulen aika paljon positiivista työn järjestämisestäni.

[QUOTE="Just";29357929]Blue: juu, voi olla että käytin, heti sen jälkeen, kun luin ensimmäisen viestisi ap:lle.[/QUOTE]

Koita olla ottamatta sinä stressiä sinulle kuulumattomista toisten kirjoituksista ja löytää se rauhallinen joulumieli. :)

[QUOTE="a p";29357943]En minä sanonut, että hoidan täydellisesti. Väännän vielä kerran. Säälin niitä, jotka haluaisivat käyttää paljon aikaa ja vaivaa jouluun, mutteivat pysty/joutuvat tekemään kiireellä ja ovat sitten hirveässä stressissä ja näitä todellakin riittää! :( En tiedä miksi olet jäänyt jankkaamaan tuota, että olisin vaan kotona joten vastaan nyt kysymykseesi(?) vaikka tiedän, että ärsyynnyt siitä. Itse asiassa kuulen aika paljon positiivista työn järjestämisestäni.[/QUOTE]

Mutta sinähän sanoit ettet ole töissä. :confused:

meillä siivotaan arkena ihan kunnolla, kerran viikossa isompi siivous, joten ei tule koskaan mitään paniikkia joulu/kevätsiivoiluista. kinkun paistan itse, laatikot teen itse, pipareita on leivottu jo pari viikkoa sitten, osa syöty osa säästetty ens viikolle, tortutkin jo leivottu, suklaat tehty, salaatit teen vasta maanataina, mies hakenut kuusen ja pesee saunan. lahjat ostettiin yhden illan aikana, paketointi vei saman verran.. ei stressiä mistään :) ja siis tykkään joulusta. koristeluita on aloitettu jo marraskuun puolella valoen laittamisella ja sitten lisäilty tonttuja sinne tänne :) nin ja kolmivuorotyössä olen.

[QUOTE="a p";29357952]Aah..aivan, muotoilin huonosti :) Tarkoitin siis tietenkin sitä, että luojan kiitos en ole _jouluna_ töissä :)[/QUOTE]

Aaah. katohan kun moka kävi. No, ei se mitään, nyt se on uskottavasti korjattu. :D

Yhteistyössä