Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joojoo:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja joojoo:
Alkuperäinen kirjoittaja hyi sua:
Alkuperäinen kirjoittaja Joojoo:
Kyllä mä sellaisen vauvan joka ei taatusti itse osaa pinniksestä pois, niin voin jättää vaikka 10 minuutiksi yksin (nukkumaan siis). Eli haen klapit vajasta ja vien roskat. Just vein naapuriin mummolle ruoan LÄMPIMÄNÄ, meni varmaan 10 minsaa. Sit on tosiaan vielä toi itkuhälytinkin keksitty..
Mä oon vaan niin laiska etten koiraa jaksais ottaa vaikka täällä maalla sen vois vaan pistää ovesta pihalle. Mummoa lukuunottamatta naapureihin kun on puolisen kilsaa.
No, itse tietty päätät miten toimit. Mutta todella edesvastuuttomasti toimit. Kuten edellä sanottiin, se olis heitteillejättö ja lastensuojeluilmoituksen paikka jos joku vahinko sattuisi.
Niinpä päätänkin. Musta ei oo yhtään sen paremmin apua oonko mä talon alakerrassa kun se pinnis rysähtää vai hälärin kanssa saman matkan päässä pihalla.
Totta. Mutta näin se vain on kuten kirjoitin:
Toki nämä samat vahingot olisivat sattuneet jos äiti vaikka vieressä. Mutta JOS äiti silloin ulkona ja vauva yksin kotona: Se on heittelle jättö ja ilmoitus lastensuojeluun.
Vielä kiinnostais toi kodin määritelmä. Onko esim. parveke tai terassi kotia kun kerran piha ei ole?
Ja onko heitteillejättö, jos käy ulko-ovelta parin metrin päästä hakemassa vaikka postin ja vauva tässä tapauksessa muutaman metrin päässä? Entä onko heitteillejättö, jos omistaa järjettömän kokoisen kartanon, jonka itäsiipeen laittaa lapsen päiväunille ja vaikka tekee ruokaa länsisiivessä.
Tuntuu etteivät kaikki nyt oikein ymmärrä. Mulle on ihan sama vaikka joku polkkaisi pihalla harva se päivä. Mutta laki on laki, byrokraattisia kiemuroita täynnä, ei siinä käytetä montaakaan adjektiivia eikä tunteilla ole merkitystä. Monet yksityiskohdat ovat ristariitaisia keskenään, mutta silti laki on laki. Tuntuu ettei kaikki käsitä analyyttista ajattelua. Se miten hyvin hoidat lasta, tai mitä osaat ja miten hyvä pinniksen pohja tai kuinka kipeästi naapurin mummo tarvitsee ruokansa; ei ole merkitystä lain silmissä JOS jotain sattuu kun vauva on yksin kotona.
Parveke lasketaan kuuluvaksi kotiin. Muistatteko lehdistä sen jutun, kun joku laittoi natsilipun parvekkeellen liehumaan Hesan keskustassa? Ja valituksista huolimatta taloyhtiö ei voinut käskeä poistamaan lippua, koska se kuului yksityisasuntoon (sitten taloyhtiö teki määrityksen, että parvekkeilla ei saa pitää ko lippua).