s....tanan lakkoilijat!

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Pom:
Onko lakot vaikuttaneet/haitanneet teidän elämään jotenki?

Omasta puolesta voin sanoa että ei mitenkään.... Ruoka-alan lakko/sulku vai-mikä-se-oli ei haitannut mitenkään.... noh, ei ehkä ollut juuri sitä leipää mitä aina ollaan ostettu, mutta ostettiinpa jotain muuta... jauheliha oli loppunut kaupasta, noh, ostettiin nakkeja ja tehtiin siitä ruokaa tai kasvis ruokaa jne.... tai käy syömässä ulkona.... aina on vaihtoehtoja

Antaa toisten lakkoilla...... jos se niitä auttaa

(tämä on vain minun mielipide)
Mä myönnän sivistymättömyyteni ja kerron että oon pudonnut kärryiltä aika päivää sitten että kuka ja mikä lakkoilee. Meidän lähikaupassa ei ollut tänään juuri mitään ja mun rahatilanne ei kauan anna periksi ostaa luomujauhelihaa kun muuta ei ole. Ei ole varaa syödä ulkona jne. Eli kyllä köyhien perheisiin lakko vaikuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja syysmamma78:
mä alan oikeesti boikotoimaan nyt niitä tiettyjä tuotteita ja puljuja!
minä kans liityn joukkoon

Oottakaas vaan jos ensi tiistain lakko alkaa, sitten onkin paljon boikotoitavaa :whistle:

Onhan se harmillista mutta kyllä mulla on sympatiat lakkoilijoiden puolella..mitä tähän keskusteluun tulee - huomaa että joidenkin elämä pyörii vaan oman navan ympärillä. AIKUISET ihmiset juupajuu..
 
vieras
Meillä ei ole paikallisessa S-marketissa mitään lihoja, nakkeja, leipää tai eineksiä. Ollaanpa siirrytty K-kaupan asiakkaiksi. Sympatiat ovat kyllä elintarviketyöntekijöiden puolella ja heidän lakko-oikeudelleen, mutta muuten tilanne v----taa! Työnantajapuoli on oikeaa verenimijäsakkia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ottaisivat loparit jos ei työt kelpaa. Tässä taloustilanteessa luulisi olevan kiitollinen että ON ylipäänsä töitä. Sopii olla tekemättäkin jos tuntuu siltä!
Peesi. Kyllä ne yrittäjätkin siellä tekee jopa 7 päiväistä viikkoa ilman ylityökorvauksia ja ilman kesälomia puhumattakaan sairasajan palkasta tai ylimääräisestä lomakorvauksesta. Ei tietenkään mitkään isojen puljujen omistajat, mutta nämä kaikki tulee aina pienyrittäjänkin niskaan. Ai niin, mutta itsehän ovat osansa valinneet :snotty:
 
nakki pihvistä puhumattakaan
Alkuperäinen kirjoittaja syysmamma78:
Alkuperäinen kirjoittaja Pom:
Onko lakot vaikuttaneet/haitanneet teidän elämään jotenki?

Omasta puolesta voin sanoa että ei mitenkään.... Ruoka-alan lakko/sulku vai-mikä-se-oli ei haitannut mitenkään.... noh, ei ehkä ollut juuri sitä leipää mitä aina ollaan ostettu, mutta ostettiinpa jotain muuta... jauheliha oli loppunut kaupasta, noh, ostettiin nakkeja ja tehtiin siitä ruokaa tai kasvis ruokaa jne.... tai käy syömässä ulkona.... aina on vaihtoehtoja

Antaa toisten lakkoilla...... jos se niitä auttaa

(tämä on vain minun mielipide)
no kyllä mua ihan oikeesti vähän vitutti kun ei vappuna ollu nakkeja eikä perunasalaattia kaupas,puhumattakaan mistään pihveistä tai muista grilliherkuista mitä meillä on tapana vappuna syödä kun avataan niin sanottu "grillikausi"


No voi kamala, kyllä nyt meni varmasti vappu ihan persseelleen :LOL: Kun ei ollut grilliherkkuja, mitä tapana syödä grillikauden avajaisissa... Byhyyy...

Voi helevetti, miten noloa, mä ihan kuolen nauruun täällä :LOL: :LOL: :LOL:

Ja elintarvikeala ei kosketa meitin porukkaa muuten mitenkään, mutta tuo nakkien ja perunasalaatin puuttuminen pani työtuolin uusiksi-kun tuli kusi alle naurusta :LOL:
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei ole paikallisessa S-marketissa mitään lihoja, nakkeja, leipää tai eineksiä. Ollaanpa siirrytty K-kaupan asiakkaiksi. Sympatiat ovat kyllä elintarviketyöntekijöiden puolella ja heidän lakko-oikeudelleen, mutta muuten tilanne v----taa! Työnantajapuoli on oikeaa verenimijäsakkia!
Teillä on sentään varaa valita kauppa. Kaikilla ei ole sitäkään mahdollisuutta. Eikä pakastimessa puolta hirveä...

Ikävä tilanne, kaikille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ottaisivat loparit jos ei työt kelpaa. Tässä taloustilanteessa luulisi olevan kiitollinen että ON ylipäänsä töitä. Sopii olla tekemättäkin jos tuntuu siltä!
Peesi. Kyllä ne yrittäjätkin siellä tekee jopa 7 päiväistä viikkoa ilman ylityökorvauksia ja ilman kesälomia puhumattakaan sairasajan palkasta tai ylimääräisestä lomakorvauksesta. Ei tietenkään mitkään isojen puljujen omistajat, mutta nämä kaikki tulee aina pienyrittäjänkin niskaan. Ai niin, mutta itsehän ovat osansa valinneet :snotty:
niin että jos töissä on , niin on suostuttava mihin tahansa ehtoihin,kun pitää olla vaan KIITOLLINEN että on töitä ?
tuota logiikkaa mä en ymmärrä. paitsi katkeran työttömän suusta :ashamed:
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ottaisivat loparit jos ei työt kelpaa. Tässä taloustilanteessa luulisi olevan kiitollinen että ON ylipäänsä töitä. Sopii olla tekemättäkin jos tuntuu siltä!
Peesi. Kyllä ne yrittäjätkin siellä tekee jopa 7 päiväistä viikkoa ilman ylityökorvauksia ja ilman kesälomia puhumattakaan sairasajan palkasta tai ylimääräisestä lomakorvauksesta. Ei tietenkään mitkään isojen puljujen omistajat, mutta nämä kaikki tulee aina pienyrittäjänkin niskaan. Ai niin, mutta itsehän ovat osansa valinneet :snotty:
Nestlen pomot tuskin ovat tarkoittamiasi yrittäjiä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mä myönnän sivistymättömyyteni ja kerron että oon pudonnut kärryiltä aika päivää sitten että kuka ja mikä lakkoilee. Meidän lähikaupassa ei ollut tänään juuri mitään ja mun rahatilanne ei kauan anna periksi ostaa luomujauhelihaa kun muuta ei ole. Ei ole varaa syödä ulkona jne. Eli kyllä köyhien perheisiin lakko vaikuttaa.
Sellon Cittarissa oli ainakin eilen illalla hyllyt täynnä. Ei siis olisi tarvinnut ostaa luomua, jos ei olisi halunnut.

 
H
Aika itsekästä ajattelua tosiaan se, että kunhan vaan löytyy se tuttu eines kaupan hyllystä, viis siitä millaset riisto olosuhteet on paikan työntekijöillä.
 
minä
Noi ainakin on lakossa
- Lakossa on noin 30 leipomoalan tuotantoyksikköä. Mukana ovat Fazer, Vaasan, Linkosuo, Leivon leipomo, Elonen, Leipomo Rosten, Leipomo Salonen, Moilas Leipomo, Pielispakari, Porokylän Leipomo ja Pullapirtti.

- Lihanjalostusalalla pysähtyy 15 laitosta, muun muassa Atrian, HK Ruokatalon ja Saarioisten tehtaita. Muita ovat Kivikylän kotipalvaamo, Lihatukku Harri Tamminen ja Wursti.

- Meijereitä lakon piirissä on 13. Valion, Arlan ja Ingmanin ohella listalla ovat Hämeenlinnan Osuusmeijeri, Osuuskunta Maitomaa ja Suomen Nestle.

- Juomien tuotantoa pysähtyy Altian, Hartwallin ja Sinebrychoffin laitoksissa.

- Muita yrityksiä ovat esimerkiksi Apetit, Fazer Makeiset, Felix Abba, Paulig, Leaf, LU, Meira, Panda ja Suomen Soker
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja syysmamma78:
Alkuperäinen kirjoittaja Pom:
Onko lakot vaikuttaneet/haitanneet teidän elämään jotenki?

Omasta puolesta voin sanoa että ei mitenkään.... Ruoka-alan lakko/sulku vai-mikä-se-oli ei haitannut mitenkään.... noh, ei ehkä ollut juuri sitä leipää mitä aina ollaan ostettu, mutta ostettiinpa jotain muuta... jauheliha oli loppunut kaupasta, noh, ostettiin nakkeja ja tehtiin siitä ruokaa tai kasvis ruokaa jne.... tai käy syömässä ulkona.... aina on vaihtoehtoja

Antaa toisten lakkoilla...... jos se niitä auttaa

(tämä on vain minun mielipide)
no kyllä mua ihan oikeesti vähän vitutti kun ei vappuna ollu nakkeja eikä perunasalaattia kaupas,puhumattakaan mistään pihveistä tai muista grilliherkuista mitä meillä on tapana vappuna syödä kun avataan niin sanottu "grillikausi"
No voi ei.. Kyllä sua nyt on kaltoin kohdeltu!

 
täällä on jo ikuisuuden huutanut eines hyllyt/leipä tyhjyyttään.

leipää voin kyllä itsekkin väsätä.

mutta mun mielikuvitus ei riitä ruokiin mitä tehdä jos ei oo jauhelihaa/makkaraa

tuntuu jo nyt että kauheen yks toikkosia ruokia saa syödä..

vappuna ei saanut ees makkaroita täältä..
 
Miä
Antakaas kun miä selitän kauniisti sen :D Kaupoista on kaikki halvemmat tuotteet loppu. Ja tietysti paljon muutakin mutta köyhien kamat on viety :xmas: Se ärsyttää koska ei ole varaa ostaa sitä kalleinta. Kukaan ei kuole nälkään mutta se mitä on jäljellä ei vaan sovi budjettiin. Ja kiitos kysymästä, miua ei vielä ärsytä, vielä :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mä myönnän sivistymättömyyteni ja kerron että oon pudonnut kärryiltä aika päivää sitten että kuka ja mikä lakkoilee. Meidän lähikaupassa ei ollut tänään juuri mitään ja mun rahatilanne ei kauan anna periksi ostaa luomujauhelihaa kun muuta ei ole. Ei ole varaa syödä ulkona jne. Eli kyllä köyhien perheisiin lakko vaikuttaa.
Sellon Cittarissa oli ainakin eilen illalla hyllyt täynnä. Ei siis olisi tarvinnut ostaa luomua, jos ei olisi halunnut.
Ei aina jaksais lähtee selloon asti ostoksille B) . No ei vaan täytyy vissiin huomenna suunnata sit sinne. Toivottavasti sieltä saa jatkossakin ruokaa, jos toi lakko nyt jatkuu ja laajenee ties miten pitkään.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja syysmamma78:
mä alan oikeesti boikotoimaan nyt niitä tiettyjä tuotteita ja puljuja!
minä kans liityn joukkoon

Oottakaas vaan jos ensi tiistain lakko alkaa, sitten onkin paljon boikotoitavaa :whistle:

Onhan se harmillista mutta kyllä mulla on sympatiat lakkoilijoiden puolella..mitä tähän keskusteluun tulee - huomaa että joidenkin elämä pyörii vaan oman navan ympärillä. AIKUISET ihmiset juupajuu..
Juuri näin.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ottaisivat loparit jos ei työt kelpaa. Tässä taloustilanteessa luulisi olevan kiitollinen että ON ylipäänsä töitä. Sopii olla tekemättäkin jos tuntuu siltä!
Peesi. Kyllä ne yrittäjätkin siellä tekee jopa 7 päiväistä viikkoa ilman ylityökorvauksia ja ilman kesälomia puhumattakaan sairasajan palkasta tai ylimääräisestä lomakorvauksesta. Ei tietenkään mitkään isojen puljujen omistajat, mutta nämä kaikki tulee aina pienyrittäjänkin niskaan. Ai niin, mutta itsehän ovat osansa valinneet :snotty:
Yrittäjäon aina yrittäjä. Jos menee huoosti, kalahtaa omaan niskaan, jos menee hyvin, kilahtaa omaan pussiin.

Kilahtaako työntekijöille kun menee hyvin?! Tuskinpa vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ottaisivat loparit jos ei työt kelpaa. Tässä taloustilanteessa luulisi olevan kiitollinen että ON ylipäänsä töitä. Sopii olla tekemättäkin jos tuntuu siltä!
Peesi. Kyllä ne yrittäjätkin siellä tekee jopa 7 päiväistä viikkoa ilman ylityökorvauksia ja ilman kesälomia puhumattakaan sairasajan palkasta tai ylimääräisestä lomakorvauksesta. Ei tietenkään mitkään isojen puljujen omistajat, mutta nämä kaikki tulee aina pienyrittäjänkin niskaan. Ai niin, mutta itsehän ovat osansa valinneet :snotty:
niin että jos töissä on , niin on suostuttava mihin tahansa ehtoihin,kun pitää olla vaan KIITOLLINEN että on töitä ?
tuota logiikkaa mä en ymmärrä. paitsi kateran työttömän suusta :ashamed:
En mä ehkä puolla näitä työaikajuttuja, mutta on jo pitkään ihmetyttänyt, että miksi työnantajan täytyy maksaa palkkaa sairastamisesta tai siitä, että työntekijällä on ylimääräistä rahaa kesälomalla sen normaalin palkan lisäksi, jonka saa vaikka ei tee töitä. Enkä ole työtön. Olen vain sitä mieltä, että kaikki menee nykyään enemmän ja enemmän työntekijän pussiin.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja :
täällä on jo ikuisuuden huutanut eines hyllyt/leipä tyhjyyttään.

leipää voin kyllä itsekkin väsätä.

mutta mun mielikuvitus ei riitä ruokiin mitä tehdä jos ei oo jauhelihaa/makkaraa

tuntuu jo nyt että kauheen yks toikkosia ruokia saa syödä..

vappuna ei saanut ees makkaroita täältä..
Nyt on oikea aika opetella käyttämään palkokasveja muuallakin kuin nenukissa ja soijarouhetta varmaan riittää, kun sitä tuodaan ulkomailta.
 
PuoliQ
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ottaisivat loparit jos ei työt kelpaa. Tässä taloustilanteessa luulisi olevan kiitollinen että ON ylipäänsä töitä. Sopii olla tekemättäkin jos tuntuu siltä!
Peesi. Kyllä ne yrittäjätkin siellä tekee jopa 7 päiväistä viikkoa ilman ylityökorvauksia ja ilman kesälomia puhumattakaan sairasajan palkasta tai ylimääräisestä lomakorvauksesta. Ei tietenkään mitkään isojen puljujen omistajat, mutta nämä kaikki tulee aina pienyrittäjänkin niskaan. Ai niin, mutta itsehän ovat osansa valinneet :snotty:
niin että jos töissä on , niin on suostuttava mihin tahansa ehtoihin,kun pitää olla vaan KIITOLLINEN että on töitä ?
tuota logiikkaa mä en ymmärrä. paitsi katkeran työttömän suusta :ashamed:
Peesaan täysin.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Antakaas kun miä selitän kauniisti sen :D Kaupoista on kaikki halvemmat tuotteet loppu. Ja tietysti paljon muutakin mutta köyhien kamat on viety :xmas: Se ärsyttää koska ei ole varaa ostaa sitä kalleinta. Kukaan ei kuole nälkään mutta se mitä on jäljellä ei vaan sovi budjettiin. Ja kiitos kysymästä, miua ei vielä ärsytä, vielä :xmas:
Youtubessa on hyviä videoita, joilla pääsee dyykkaamisen alkuun.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Ei aina jaksais lähtee selloon asti ostoksille B) . No ei vaan täytyy vissiin huomenna suunnata sit sinne. Toivottavasti sieltä saa jatkossakin ruokaa, jos toi lakko nyt jatkuu ja laajenee ties miten pitkään.
11.5 laajenee jos ei tule sopua
 
unna
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja syysmamma78:
Alkuperäinen kirjoittaja Pom:
Onko lakot vaikuttaneet/haitanneet teidän elämään jotenki?

Omasta puolesta voin sanoa että ei mitenkään.... Ruoka-alan lakko/sulku vai-mikä-se-oli ei haitannut mitenkään.... noh, ei ehkä ollut juuri sitä leipää mitä aina ollaan ostettu, mutta ostettiinpa jotain muuta... jauheliha oli loppunut kaupasta, noh, ostettiin nakkeja ja tehtiin siitä ruokaa tai kasvis ruokaa jne.... tai käy syömässä ulkona.... aina on vaihtoehtoja

Antaa toisten lakkoilla...... jos se niitä auttaa

(tämä on vain minun mielipide)
no kyllä mua ihan oikeesti vähän vitutti kun ei vappuna ollu nakkeja eikä perunasalaattia kaupas,puhumattakaan mistään pihveistä tai muista grilliherkuista mitä meillä on tapana vappuna syödä kun avataan niin sanottu "grillikausi"
sama juttu mein kylän kaupoista oo enään viikkoon tai toiseen löytynyt yhtään mitään. kirjaimellisesti eines hyllyt /mmakkara hyllyt tyhjänä mä oon käynyt aikasin aamulla mutta tyhjää täys..

No voi ei.. Kyllä sua nyt on kaltoin kohdeltu!
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Antakaas kun miä selitän kauniisti sen :D Kaupoista on kaikki halvemmat tuotteet loppu. Ja tietysti paljon muutakin mutta köyhien kamat on viety :xmas: Se ärsyttää koska ei ole varaa ostaa sitä kalleinta. Kukaan ei kuole nälkään mutta se mitä on jäljellä ei vaan sovi budjettiin. Ja kiitos kysymästä, miua ei vielä ärsytä, vielä :xmas:
Tai se mitä on, ei muuten sovi...

Onneksi minulla on lammasta ja poroa pakkasessa, muuten olisi aika hankalaa saada kaupan valikoimasta monipuolista sapuskaa aikaan. Eipä löydy juuri mitään...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä