s....tanan lakkoilijat!

Status
Viestiketju on suljettu.
JONSERED Karhunkantaja
:eek:

Aivan älyttömiä kommentteja ja herjaavaan sävyyn tässä ketjussa.

Mielipiteitä saa ja pitääkin olla, mutta niin käytöstapojakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja syysmamma78:
Alkuperäinen kirjoittaja Pom:
Onko lakot vaikuttaneet/haitanneet teidän elämään jotenki?

Omasta puolesta voin sanoa että ei mitenkään.... Ruoka-alan lakko/sulku vai-mikä-se-oli ei haitannut mitenkään.... noh, ei ehkä ollut juuri sitä leipää mitä aina ollaan ostettu, mutta ostettiinpa jotain muuta... jauheliha oli loppunut kaupasta, noh, ostettiin nakkeja ja tehtiin siitä ruokaa tai kasvis ruokaa jne.... tai käy syömässä ulkona.... aina on vaihtoehtoja

Antaa toisten lakkoilla...... jos se niitä auttaa

(tämä on vain minun mielipide)
no kyllä mua ihan oikeesti vähän vitutti kun ei vappuna ollu nakkeja eikä perunasalaattia kaupas,puhumattakaan mistään pihveistä tai muista grilliherkuista mitä meillä on tapana vappuna syödä kun avataan niin sanottu "grillikausi"
No voi buhuu!
NIIMPÄ!
 
...
joo v***n lakkoilija! Mulla palaa päre tohon... todella säälittävää. sairaalat, koulut jne. on pulassa tämän ansiosta. Ja eläinpara kärsii. Ja minä aloitan boikotin ja paaston :D HAA HAA!
 
Kyllä mä kannatan lakkoa vaikka alkaahan tuo jo väsyttää, tosiaan kun ei kyse ole siitä palkankorotuksesta. Työaikamallit sun muut, ei tosiaan mene läpi. Ei ole perheellisiä ajateltu ollenkaan.
Mutta ei tämä lakkoilukaan tosiaan kivaa ole, mies kuuluu tuohon lakon piiriin ja voitte kuvitella, kuinka iso lohkaisu se on palkasta kun se palkka-avustus on sen muutaman euron, että jännitetään seuraavaa tiliä, millä laskut maksetaan :/
 
diu
kyllä mä voin sanoa että jos 6viikkoiseksi työt menee niin sen jälkeen te syötte sitä mun tekemää paskaa lautaseltanne :D voi hieman työnlaatu kärsiä kun pitää aina olla töissä :)
 
...
Ottaisivat loparit jos ei työt kelpaa. Tässä taloustilanteessa luulisi olevan kiitollinen että ON ylipäänsä töitä. Sopii olla tekemättäkin jos tuntuu siltä!
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Valaiskaa nyt mua vähän.. Mistä tossa koko lakossa on kyse? Ei kai vaan jostain parin prosentin palkankorotuksesta??

Alkaa jo muakin vähän ärsyttää, kun ei enää löydy töihin evästä, ei jaksais aina ite laittaa ruokaa.:| ja kohta ei näköjään oo edes mistä laittaa.
Haluaisitko tehdä kuusipäiväistä työviikkoa? Ilmeisesti työnantajapuoli haluaisi myös "kieltää" kesälomat elintarviketeollisuudessa. Eli Saarioisten äidit eivät voisi koskaan viettää koululaistensa kanssa lomia.
Kaikki täällä syyttelee puolin ja toisin, Voisiko joku asiasta tietävä kertoa tarkasti minkä takia lakkoillaan? Kannnatan lakkoa jos on aihetta jos soljetaan työoloja/ aikoja ym. muuta Mutta alkaa pikkuhiljaa kyrsimään. itse ollut lomautettuna reilut puolivuotta.
 
Non compos mentis
Ihmiset eivät näe kuin oman napansa. Työnantaja saa ilmeisesti tehdä mitä vain, koska on "lama". Hikipajoihin orjiksi vaan, oma moka kun tuli valittua moinen ala. "MINÄ TAHDON syödä halpaa kotimaista ruokaa ja just sitä laatua, mitä itte haluan! Paskat minä muiden oikeuksista, kunhan itsellä menee hyvin."

Turha sitten kaivata toisia tukemaan, jos omalla alallasi alkaa työnantaja vaatimaan työpäiviä kellon ympäri tms.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
:eek:

Aivan älyttömiä kommentteja ja herjaavaan sävyyn tässä ketjussa.

Mielipiteitä saa ja pitääkin olla, mutta niin käytöstapojakin.
Tällä palstalla? Ehei :snotty:
Hups... Anteeksi, taisin luulla olevani jossain muualla.

Ei kun siis, en pyytänyt anteeksi, hakuin teidät kaikki ja solvasin vanhempiannekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
kyse on siitä että työnantaja vaatii 50tunnin työviikkoja /6 päivän työviikkoja ilman ylityökorvausta.. joillakin on muutakin elämää.. kuten myös sinulla joka jaksat ruikuttaa jostain kaupan hyllyistä.. tuliko tää yleinen tieto tosiaan sulle yllätyksenä? :D olisit ostanu talteen. hae äkkiä leipääkin, maanantaina jatkuu lakko ja sen loppumisesta ei oo tietoakaan
hmm, mutta voisko joku nyt valaista mulle, et miks työnantaja vaatii tollasta? mä alotin tonne oman ketjunkin, mut siihen ei paljoa vastauksia herunut.
onko nyt kyse siitä, että työnantajilla menee huonosti? eli, että vaihtoehdot alkaa olemaan joko työntekijän joustaminen tai irtisanomiset? vai ihan vaan kettuillakseen tollasta vaativat? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
joo v***n lakkoilija! Mulla palaa päre tohon... todella säälittävää. sairaalat, koulut jne. on pulassa tämän ansiosta. Ja eläinpara kärsii. Ja minä aloitan boikotin ja paaston :D HAA HAA!
kyllä ne sitten mammat herää tähän touhuun kun ei nico-petterille ollutkaan koulussa sitä parempaa maitoa saatavilla tai sitten on saatavana vaan näkkileipää..
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
mites ois jos sanottais et s**tanan työnantajat??
Eihän työnanatajat lakkoile :D :LOL:
Voi työsulun järjestää...
Nyt on kyseessä LAKKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Äh...

Anti olla. Pointti olikin siinä, että kumpi tahansa osapuoli voi pysäyttää pyörät.
 
Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan oikea lakko! Ja itse olen sh, jotka kaikki kanssa haukuttiin alimpaan helvettiin. Sanon vaan kaupan alalle että go girl! Jatkakaa samaan malliin, muuten ei muutosta tapahdu näin naisvaltaisella alalla!
Täytyy kyllä peesata. On näköjään sisaruuden ja myötätunnon ajatukset kaukana suomen naisilla... ajatellaan vaan omaa napaa. :(

Ja VOI KAMALA kun on kaupasta einekset ja makkarat loppu; syökää jotain muuta! Kyllä meillä ainakin kaupasta löytyy ostettavaa ja saadaan ruokaa pöytään. Ja ollaan kyllä vähän omavaraisiakin, kun on suku täynnä metsästäjiä ja pakasteet pullollaan riistaa. Ja onhan suoramyyntitilat olemassa. Ja perheleipomot.

 
?
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Valaiskaa nyt mua vähän.. Mistä tossa koko lakossa on kyse? Ei kai vaan jostain parin prosentin palkankorotuksesta??

Alkaa jo muakin vähän ärsyttää, kun ei enää löydy töihin evästä, ei jaksais aina ite laittaa ruokaa.:| ja kohta ei näköjään oo edes mistä laittaa.
Haluaisitko tehdä kuusipäiväistä työviikkoa? Ilmeisesti työnantajapuoli haluaisi myös "kieltää" kesälomat elintarviketeollisuudessa. Eli Saarioisten äidit eivät voisi koskaan viettää koululaistensa kanssa lomia.
Kaikki täällä syyttelee puolin ja toisin, Voisiko joku asiasta tietävä kertoa tarkasti minkä takia lakkoillaan? Kannnatan lakkoa jos on aihetta jos soljetaan työoloja/ aikoja ym. muuta Mutta alkaa pikkuhiljaa kyrsimään. itse ollut lomautettuna reilut puolivuotta.
Anteeksi kirjotusvirheet.
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Hups... Anteeksi, taisin luulla olevani jossain muualla.

Ei kun siis, en pyytänyt anteeksi, hakuin teidät kaikki ja solvasin vanhempiannekin.
Jos meinaat kuolla nälkään niin lähetän siulle hyvää kurkkua :D JOS olet nätisti :xmas:
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
kyse on siitä että työnantaja vaatii 50tunnin työviikkoja /6 päivän työviikkoja ilman ylityökorvausta.. joillakin on muutakin elämää.. kuten myös sinulla joka jaksat ruikuttaa jostain kaupan hyllyistä.. tuliko tää yleinen tieto tosiaan sulle yllätyksenä? :D olisit ostanu talteen. hae äkkiä leipääkin, maanantaina jatkuu lakko ja sen loppumisesta ei oo tietoakaan
hmm, mutta voisko joku nyt valaista mulle, et miks työnantaja vaatii tollasta? mä alotin tonne oman ketjunkin, mut siihen ei paljoa vastauksia herunut.
onko nyt kyse siitä, että työnantajilla menee huonosti? eli, että vaihtoehdot alkaa olemaan joko työntekijän joustaminen tai irtisanomiset? vai ihan vaan kettuillakseen tollasta vaativat? :eek:
Noh, sama meno oli 3 vuotta sitten. Taloustilanne oli toinen ja samoja asioita vaati työnantaja. Joten se lamajuttu ei mene läpi.

Vuonna 2007:
http://www.selry.fi/?x17423=2059614
 
hieman selkeyttä, ehkä
Suomen Elintarviketyöläisten Liitto SEL ry:n liittovaltuusto päätyi hylkäämään valtakunnansovittelija Esa Lonkan tekemän sovintoesityksen äänestyksen jälkeen äänin 5 - 25, 1 tyhjä.

Sovintoesitys on nelivuotinen, eikä se sisältänyt kokonaisuutena riittävästi parannuksia verrattuna aiempiin sovintoesityksiin. Sovintoesitys ei edelleenkään kohdellut sopimusaloja tasapuolisesti ja muun muassa teollisuuden alan erityskysymyksiä ei esityksessä huomioitu.

Liittovaltuusto ei voinut hyväksyä sovintoesityksen sisältämiä työaikaheikennyksiä. Sovintoesityksessä oli edelleen heikennyksiä työaikoihin liha- ja leipomoalalle. Leipomoalalle työaikamuutokset olisivat mahdollistaneet 48 tunnin ja kuusipäiväiset työviikot. Käytössä olisivat olleet kaikki viikonpäivät. Liha-alalle sovintoesityksessä esitettiin paikallista sopimista lauantaityöstä.

Liittovaltuuston näkemys on, ettei uusista työaikamalleista olisi tarjolla sellaista korvausta rahana ja vapaa-aikana, että vapaaehtoisia työaikaan siirtyjiä olisi löytynyt työnantajan tahtomaa määrää ilman työnantajan painostusta. Sovintoesityksen hyväksyttyään liittovaltuusto ei olisi voinut taata, ettei yksikään elintarviketyöntekijä olisi joutunut tahtomattaan tekemään lauantai- ja sunnuntaityötä.

Liittovaltuusto tahtoo painottaa, ettei se ole valmis hyväksymään paikallisesti sovittavia työaikamuutoksia. Sopimuskierros on osoittanut selkeästi, miten heikosti paikallisella tasolla pidetään sopimuksista kiinni ja pystytään sopimaan paikalliset työriidat. Elintarvikealan paikallisen sopimuskulttuurin olisi parannuttava selkeästi, ennen kuin alalla voidaan luopua liittotason sopimuksista työaikakysymyksissä.

Elintarvikealan lakonuhka on toteutumassa ja alalla alkaa kuusipäiväinen lakko, joka tarvittaessa laajenee koko alaa koskevaksi lakoksi.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä