s*taanan mies!Nyt isot halit taksikuskille kannelmäen prismassa!!

huono
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
on toki vastuussa, mutta vastuussa ovat edelleen myös vanhemmat. Ehkä jos vanhemmat ottaisivat vastuuta myös isommista lapsista niin kaikenmaailman poliisin päälleajot olisivat myös vältettävissä!

Siis et voi olla tosissas sitä mieltä että se on vanhempien vika jos 20-vuotias ajaa tolkuttomassa humalassa autolla ihmisen päälle...!!!???
Tän on pakko olla provoilua...

jybis: onko mitään uutta?

nii jos on anoppiki tollanen niin mitä siltä lapselta vois odottaa sitten? :kieh:

kyllä on miehellä pienet murheet elämässä jos pitää tollaset herneet vetää jostain jauhelihakastikkeesta! :eek:

ja sit tosta häipymisestä.. todellakin edesvastuutonta! asias olis ollu melkein eri jos olis palannut takaisin pahimman vitutuksen jälkeen mutta ei!

ja mikä tää "kiitos" oli??? Kiittikö se sua siitä et olit saanu sen vittuuntumaan?? voi elämä! :LOL:

sunhan se pitäs "kiitellä" ja lujaa! :kieh: :kieh: Nakkaat sille vaatepussin rappukäytävään tms. oven taakse ja laita lappu KIITOS.... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mitä luulette pojan kertoneen äidilleen tapahtuneesta?
No olipa sitten kertonut mitä hyvänsä, on raukkamaista anopilta(kin) häipyä vaan... Ja minusta vanhemmat eivät ole vastuussa aikuisen lapsensa tekemisistä. Siihen kuuluu myös se, että ei sitten pidä ruveta tuota "lasta" myöskään hyysäämään, jos tällä on jo omakin perhe, josta on vastuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja kammotus:
Alkuperäinen kirjoittaja evph-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
Hyvän kasvatuksen saanut miehesi. Taitaa olla samaa kastia kuin vanhempansakin. Opetettu oikein ottamaan vastuun teoistaan. Anoppihan on oikein selvä esimerkki pojalleenkin :headwall: Minun poikani jos vastaavaa tekee joskus 20v kuuttua niin voin tosiaan sanoa, että saa edelleen ympäri korvia. Voi luoja sentään!
ook sää tosiaan sitä mieltä oikeasti, että jos ukon kans menee asiat ristiin, niin ukko lempataan heti pihalle, tai sit tenavia vedellään korville, jos ne ei tottele, kun tossakin sanot että edelleen saa ympäri korvia poika, jos aikuisena tollasia temppuja tekee.

Ei kun lähtisin viemään poikani puolesta laukkua oven taakse ja taputtelisin olalle! |O Vaikka lapseni olisi yli 18 olen edelleen VANHEMPI ja minulla on EDELLEEN vastuu lapsestani ja MYÖS hänen tekemisistään! |O
Minä oon ihan samaa mieltä! Mie vaikka hiuksista retuuttaen veisin pojan kotiinsa ja laittaisin pyytämään anteeksi! Vanhempien pitää kasvattaa lapset niin että osaavat elää ihmisiksi, ja sitä on jatkettava niin kauan et lapsi osaa käyttäytyä!!!
Siis tekisitkö ihan oikeesti näin pojan ollessa 24v???? Menisitkö sotkeutumaan tuolla tavoin poikasi suhteeseen tai yleensä käyttäytyisit noin jos lapsesi ei käyttäydy oikein???? Ei se oppi mene perille hiuksista retuuttaen. Kyllä silloin on kasvatuksessa isoja puutteita eikä ne enää korjaannu.
siis tuo hiuksista retuuttaen oli lähinnä kielikuva... Mut en antais tulla kotiin piilottelemaan jos noin huonosti on käyttäytynyt... Ja kasvatusta jatkan niin kauan kun lapsi osaa elää ihmisiksi ja käyttäytyä kunnolla, vaikka olisi 40!!!

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja kammotus:
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
Hyvän kasvatuksen saanut miehesi. Taitaa olla samaa kastia kuin vanhempansakin. Opetettu oikein ottamaan vastuun teoistaan. Anoppihan on oikein selvä esimerkki pojalleenkin :headwall: Minun poikani jos vastaavaa tekee joskus 20v kuuttua niin voin tosiaan sanoa, että saa edelleen ympäri korvia. Voi luoja sentään!
ook sää tosiaan sitä mieltä oikeasti, että jos ukon kans menee asiat ristiin, niin ukko lempataan heti pihalle, tai sit tenavia vedellään korville, jos ne ei tottele, kun tossakin sanot että edelleen saa ympäri korvia poika, jos aikuisena tollasia temppuja tekee.

Ei kun lähtisin viemään poikani puolesta laukkua oven taakse ja taputtelisin olalle! |O Vaikka lapseni olisi yli 18 olen edelleen VANHEMPI ja minulla on EDELLEEN vastuu lapsestani ja MYÖS hänen tekemisistään! |O
Minä oon ihan samaa mieltä! Mie vaikka hiuksista retuuttaen veisin pojan kotiinsa ja laittaisin pyytämään anteeksi! Vanhempien pitää kasvattaa lapset niin että osaavat elää ihmisiksi, ja sitä on jatkettava niin kauan et lapsi osaa käyttäytyä!!!
Siis tekisitkö ihan oikeesti näin pojan ollessa 24v???? Menisitkö sotkeutumaan tuolla tavoin poikasi suhteeseen tai yleensä käyttäytyisit noin jos lapsesi ei käyttäydy oikein???? Ei se oppi mene perille hiuksista retuuttaen. Kyllä silloin on kasvatuksessa isoja puutteita eikä ne enää korjaannu.
siis tuo hiuksista retuuttaen oli lähinnä kielikuva... Mut en antais tulla kotiin piilottelemaan jos noin huonosti on käyttäytynyt... Ja kasvatusta jatkan niin kauan kun lapsi osaa elää ihmisiksi ja käyttäytyä kunnolla, vaikka olisi 40!!!

Näin minäkin aion tehdä :wave: Kyllä minua on ohjattu/neuvottu tekemään oikeita ratkaisuja vanhempien taholta myös silloin kun olin jo täysi-ikäinen. Se on todellista rakkautta...joskus on vaan lapsia potkittava persuuksille (tämäkin on kielikuva) kun eivät ITSE tajua, vaikka ovatkin yli 18v !

tuli tässä mieleen että mulle ja mun miehelle oli loppuraskaus vaikeeta aikaa. stressaavaa ja kumpaakin varmaan jännitti iso elämänmuutos. olis ollu niin houkuttelevaa vaan lyödä hanskat tiskiin. me vaan sovittiin riidat tai annettiin olla ja pantiin stressin piikkiin. voisko sun nuori miehes jännittää miten pärjäätte? esim taloudellisesti? ja siten purkautuu eri lailla se stressi.
oon silti yhä samaa mieltä kuin ennen eli teki törkeesti ku sut jätti sinne kauppaan.
sit ku vauva syntyi meille ei jaksanu/ollu tarvetta riidellä pikkuasioista, ei ollul ykkössijalla ärsyttää tahallaan toista. ja ei toisen lärvi enää ärsyttäny kun oli niin jännittävää ja ihanaa uuden vauvan kanssa.

ja siitä ku jotkut sano ettei miehen äidin pitäs miestään enää ojentaa oon eri mieltä. äidillä on oikeus aikuista lastaan myös komentaa ja antaa palautetta,sehän sen on kasvattanut. luulis anopille olevan tärkeetäolla väleissä kun vauvakin syntyy. kerro vaan rohkeesti oma kanta riitaanne jos huvittaa.
jotenki en haluais kannustaa eroomaan teitä siltikään... jos rakkautta on ollu viel vähän aikaa sitten ni tilapäinen huono aikamenee voi mun mielestä stressin piikkiin.ja niin palon on ollut rakkautta että lapsen olette halunneet ja se on iso juttu että se on syy yrittää päästä tän vaiheen yli :hug:

Liinuska74
Mä en jaksanu lukea koko ketjua, ilmeissti on rönsyillyt aika lailla... Mutta mulle heräs yks kysymys, miksi ette ostaneet kahta kastiketta? Kai ne jääkaapissa säilyis, vaikka ei kaikki kerralla käytetyksi tulisikaan?
Mutta miehen käytös oli kyllä lapsellista.

vieras
Ap:lle voimahali! Mä en kuitenkaan aio puuttua lasteni ja heidän kumppaneidensa riitoihin. En millään tavalla. Ymmärrän ap:n anoppiakin, sillä en minäkään olisi halunnut jäädä kuuntelemaan mitään katkeraa vuodatusta poikani idioottimaisesta käytöksestä.

Munkkipossu
Alkuperäinen kirjoittaja totuuden torvi:
1. Jätä miehesi. Se on ihan narsisti/kakara ja elämästä pienen vauvan kanssa tulee helvettiä, jos pitää tuollaisen aikuisen lapsen kanssa yrittää asioista yhdessä sopia ja antaa sen vaikuttaa lapseen jatkuvalla syötöllä. tavatkoot pari kertaa viikossa jos tahtoo. Lapselle joka tapauksessa kurjaa, että on tuollaisen isän "saanut" :( Ilmeisesti päätittekin molemmin puolin jo erota. Peukut sille! :hug:

2. Miehesi äitikin häpeää poikansa käytöstä niin, ettei kehtaa sinua naamaan katsoa. Varmasti pollansa sisällä miettii kovasti, että mitä on tehnyt kasvatuksessa väärin. Koita ymmärtää häntä. Aseta itsesi hänen tilanteeseensa.

3. Vaikka kuinka yritän asettaa itseni miehesi tilanteeseen, en löydä mitään oikeutusta hänen käytökselleen. Edelleen: jätä se. Kyllä se laina-asia hoituu, kun pankkiin menet. Tietenkin pyydät kyydin joltain etkä kävele :D
1. samaa mieltä.
2. samaa mieltä, mutta voisin vielä lisäillä jotain jos jaksaisin naputtaa.
3. miten sitä selväpäinen normaali ihminen asettuu persoonallisuushäiriöisen asemaan? ja juu: ap, mene pankkiin!

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Onpa teillä lämpimät välit anopinkin kanssa... Toihan on ihan huippu lapsellista anopilta. Mutta hän on lukemani perusteella jo niin tottunu näihin teän teiniriitoihin että varmaan ei viitsi asialla päätänsä vaivat avaan luikkiin pois koko touhun tieltä. Anteeksi vaan, mutta aika teinimeininkiä todellakin kaikin puolin. Aivan sama vaikkette ihan varsinaisesti teinejä enää ookaan mutta touhut on kyllä samat kuin joillain keskenkasvuisilla. Kasvun paikka olis nyt teillä molemmilla. Kuka oikeesti riitelee noin turhista ja tyhjänpäiväsistä noin tulisesti. Hemmetti, opetelkaa joustamaan. MOLEMMAT! Tehkää komprosmisseja. Ostakaa hemmetti kahdenlaista kastiketta jos ei rauha muuten maassa pysy. Olis ollu molemmat tyytyväisiä. Jos noin pienistä tapellaan niin siinä on sula mahdottomuus pärjätä perhe-elämän haasteiden kanssa ja vaikeet aylläpitää onnellista parisuhdetta. Miehes on kyllä ihan huippu teinari. Mennä nyt riidan tullen äitinsä nurkkiin. Ihan huippu nössö tyyppi. Oikeesti, hoitakaa tää homma nyt siellä aikuisten kesken (vihdoin) ja lopeta sinäkin asian purkaminen tänne. Paljoin aikuismaisempaa hoitaa homma ensin asianosaisten kesken kuin ruotia tilannetta jossain keskustelupalstalla. Siitä se aikuisuus alkaa.

no,ehkä osaisit valita sanas paremmin jos tuntisit meidät.

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Mä en jaksanu lukea koko ketjua, ilmeissti on rönsyillyt aika lailla... Mutta mulle heräs yks kysymys, miksi ette ostaneet kahta kastiketta? Kai ne jääkaapissa säilyis, vaikka ei kaikki kerralla käytetyksi tulisikaan?
Mutta miehen käytös oli kyllä lapsellista.
olisin tehty toki kahta kastiketta mutta totesin kaupassa miehelle etten voi tuota syödä niin katsoi asiakseen "jatkaa ostoksia",omien sanojensa mukaan,eli lähti kävelemään.en edes kerennyt ehdottaa kompromissia.
kaiksita hassuinta tässä on se että ollaan AINA syöty jauhelihakastikkeen kanssa ne tortillat ja ´hyvin on maistunu.nyt se ei sitten yht'äkkiä sovikkaan niiden kanssa.
tää kaikki oikkuilu ym. alkoi siitä kun mies kertoi äidilleen lapsesta.
taitaa olla äidin otteessa ihan tosissaan.

eioo ukko "kotiutunu" vielä...tää ei ole enää kuulema sen koti??!! :eek:
pankkiin varasin ajan,sen saisn puhelimessa selville ettei autoa voi myydä,rahotussopimuksessakin lukee niin.
Kerran olen miehen kanssa tänään puhelimessa puhunut,oli anoppi sanonut että unohtais mut että saat kyllä jonkun paremman..näin ainakin mies sano.muttei kuitenkaan toteuta anopin toivetta vaikka sitä myös itse ehdotin.
joten jonkun näkösessä välitilassa ollaan.

kävin tänään neuvolassakin,puhuin siellä tuosta miehen käytöksestä.
soittivat sitten mulle ajan sitten tohon meijän sossuun,saa nähdä mitä siellä sitten puhutaan,sanoin vaan olevani henkisesti niiiiin loppu.

kiitos teille kannustavista sanoista,ja kiitokset myös verenpainetta nostattaville mielipiteille :D

Kaktus
Myötäntuntoa tulee a.p:lle täältäkin. Omalla ukollani oli ennen vähän samaa vikaa. Saattoi suuttuessan vain esim. jostain tilaisuudesta vain ottaa ja häipyä sanomatta minulle mitään. Hiukka noloa sitten kulkea etsimässä ja kyselemässä, että näkikös kukaan minne se ukko nyt meni. Ei kyllä onneksi koskaan jättänyt 'pulaan' niinkuin sinut. Tuli aina lopulta takaisin 'jäähdyttyään'.

Onneksi nykyään on jo tuosta tasoittunut, eikä ole niin äkkiväärä =)

Pidäpäs ukolle puhuttelu ja kysy miltä hänestä tuntuisi jos SINÄ häipyisit tuolla tavalla jostain...

Yhteistyössä