s*taanan mies!Nyt isot halit taksikuskille kannelmäen prismassa!!

Mun ukko teki Jumbossa mulle saman. Venasin neljättä rv 30+jotain, tää suuttu ja otti auton. Mitään muuta hyvää ei tilanteessa ollu, muutaku se, et mulla oli nuorin rattaissa, ja pääsin bussilla pois. Kotiin ku pääsin, ni äijä tyynesti kysyy, et mitä me syödään. Tuumasin vaan, et ei mitään, ku sä toit mun kukkaron kotiin...
Et ei oo ihan kaikki noil äijil aina kotona...

vieras
Eikö olis viisainta pitää anopit poissa parisuhdeasioista ja -riidoista? Sehän on selvää kenen puolella anoppi on. Vain hyvin harvassa tapauksessa anoppi on omaa lastansa vastaan, vaikka oma lapsi olisi väärässä. En usko, että parisuhdetta saa ikinä kuntoon, jos siihen sotketaan appivanhemmat mukaan.

Voi kylläpä sulla on hankalatilanne :whistle: Itse olen kyllä sen verran äkänen akka,että mulle miehen ei tarvis tehdä kun kerran noin niin sais kyllä sen verran kyytiä että tietäs että se on sitten viimenen kerta tai lentää pers otteella ulos....en silti halua sinua neuvoa koska se on ulkopuolisen vaikea neuvoa kun ei tiedä taustoita,mutta älä missään nimessä hyväksy tuollaista!!

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö olis viisainta pitää anopit poissa parisuhdeasioista ja -riidoista? Sehän on selvää kenen puolella anoppi on. Vain hyvin harvassa tapauksessa anoppi on omaa lastansa vastaan, vaikka oma lapsi olisi väärässä. En usko, että parisuhdetta saa ikinä kuntoon, jos siihen sotketaan appivanhemmat mukaan.
Peesi :flower: :flower: :flower: :flower:

tonttu
No kyllä mää vain soittaisin anopille (pummaisin puhelinrahat mummoilta ja muilta ystävällisiltä ihmisiltä) ja kertoisin, että täällä olen, poikas lähti, synnytän ehkä nyt, että jos kiinnostaa tule sinä tai poikasi hakemaan minut. Kertoisin myös riidan syyn, mutta en alkaisi tivaamaan, miten olet poikasi kasvattanut. Jos anoppi kehtaisi kettuilla sanallakaan, pitäisin huolen, että on turha näyttää naamaa sitten synnytyslaitoksellakaan. Miehelle en puhuisi pariin viikkoon, mutta minä nyt olenkin pitkävihaista sorttia... Ja rakentava riitely, mitä se on? Ei se ainakaan ole raskaanaolevan naisen jättämistä oman onnensa nojaan. Sellainen mies melkein kerjää jätetyksi tulemista.

Mä en jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta mulle tuli mieleen että ei kukaan (mulk ku kaan) voi olla noin typerä ja jättää yhden soossin takia toista yksin kauppaan ilman rahaa. Vaan olisiko niin että takana on jotain muutakin? Mies sai hyvän tekosyyn tuosta ja riitautua kanssasi? Pääsi kotoo pois hyvällä syyllä?

Voimia sulle :hug: :hug: :hug:

en oo vähään aikaan käynyt täällä kun olin akkuja lataamissa isän luona :whistle:
Onhan tuon miehen kanssa tullu juteltua,viimeksi eilen...ja ihan naamatusten.päätettiin että mies muuttaa nyt tavaroinensa takasin kotiin (äidin luokse),ei nyt heti erota kuitenkaan vaan tekee ehkä hyvää asua erillään.
mies saa rauhassa nyt koota ittensä sekä miettiä tosissaan ollakko isä vai poika.
ymmärsi tehneensä väärin silloin kun mut sinne prismaan jätti.Nyt siten pelkää menettävänsä mut ja lapsen kokonaan,joka hyvinkin mahdollista jos ei tyyli muutu.
Nyt jo tuntuu heti paremmalta kun on saanut hengähtää ja olla rauhassa.
Sovittiin että käydää syömässä tai kahvilla sillontällön mutta pidetään pienesti etäisyyttä aluksi koska muutenhan mikään ei muutu.
Kauhee ikävähän tässä heti tuli mutta eroahdistusta tai jotain semmostahan se.
Katsotaan miten tästä eteenpäin.
Mun hyvän ystävän kanssa sovittiinkin jo että hän auttaa ja tulee mukaan synnytykseen jos on tarvis,hän ite ehdotti joten turvallisin mielin saan olla =)
Joku tuolla joku mainitsi "isäksi tulemisen kriisistä",tätä olen miettinyt myös itse..ja mies sen myönsikin että hänelle on jotenkin outoa ajatella itseään isänä,eli hän ei ole käsitellyt asiaa itsekseen loppuun.
Kuitenkin päätös pitää lapsi on yhdessä tehty.
jospa tämä tästä lähtis rullaamaan,jos ei niin ei.Asiat on nyt jokatapauksessa puhuttu halki (aivan kaikki),ja jos ei onnistu niin sitten ei.
Vahvaksi olen varmaankin kasvanut ajanmittaan,jotkut asiat on vaan kohdattava eikä niitä voi muuttaa.ja on mullakin ne heikot hetket :whistle: :LOL:

Kiitos kaikille ja yv:tä laittaneille!! :hug:

No ehkä tekee tosiaan hyvää asua erillään. Miehen pitäis nyt aivan oikeasti miettiä elämäänsä ja sitä, että on pikkuhiljaa pakko aikuistua. Eihän tuollaista voi tehdä toiselle mitä mies teki.

Mutta voimia teille molemmille ja koittakaa saada homma pelaamaan! :hug:

vieras
Minäkin veikkaan kyllä vahvasti tuota isäksi tulemisen kriisiä, miehet kun on sellasia hyvinkin monet ennen vauvan syntymää, toiset tosin alkaa ryypätä enemmän ja jopa pettää tulevan lapsensa äitiä että sikäli ihan kiva ellei sellaseen teillä sentään olla menty. Voimia odotukseen ja synnytykseen ja toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin, tarkoitti se sitten eroa tai yhdessä jatkamista miehesi kanssa.

sanoin miehelle että en ajattele pelkästään itseäni ja omia tunteitani,vaan myös lasta.
olen taas innostunu leittamaan pienelle vaatekaappia uuteen järjestykseen,hypistelly koko illan vaatteita ja tehny kaikkea pientä valmiiksi.oma mielenterveys rupee jo nyt selvästi voimaan paremmin kun ei stressaa koko ajan
:whistle:

wautsi!

olen sanaton. hyvällä ja aikuismaisella otteella alatte tätä sokkeloa selvittämään. todella hyvin otatte ongelmista kiinni. en osaa tosiaan muuta ku taputtaa. *tapu-tapu-klap-klap* en ois ite voinu hoitaa paremmin!

toivottavasti suhteenne saa uutta tuulta ja mieskin huomaa miten lähellä oli perheen menettäminen ja kuinka "pienestä" se on kiinni (siis täähän ei ollu mikään pieni juttu minkä teki, sitä en tarkoita, vaan lähinnä sitä kuinka pienestä kimpaantumisesta ja tavasta kuinka siihen reagoi tulee iso ja vakava soppa )

jos osais ittekki olla noin vahva ja fiksu sitten jos ja kun tuollainen tilanne tulee ittelleen eteen...mä oisin jo heti tuuppaamassa itteäni takaisin tuollaisen tempun jälkeen enkä rankasis tai antais mitään seuraamuksia miehelle...

pelastit elämän :)

Liinuska74
Vois olla hyvä, että mies asuis erossaolo ajan jossain muualla, kuin äidillään! Opettelis itsenäisyyttä, eikä olisi aina jonku passattavana. Osais sitte auttaa suakin kotitöissä paremmin vauvan synnyttyä, kun asuis ihan omillaan jonkun aikaa. Halvemmaksihan se tulee asua äidin luona, mutta uskoisin, että vuokrarahat kannattais tässä tilanteessa maksaa. Hyvää jatkoa sulle! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Vois olla hyvä, että mies asuis erossaolo ajan jossain muualla, kuin äidillään! Opettelis itsenäisyyttä, eikä olisi aina jonku passattavana. Osais sitte auttaa suakin kotitöissä paremmin vauvan synnyttyä, kun asuis ihan omillaan jonkun aikaa. Halvemmaksihan se tulee asua äidin luona, mutta uskoisin, että vuokrarahat kannattais tässä tilanteessa maksaa. Hyvää jatkoa sulle! =)
tääkin on kyl totta. moni mies ymmärtää kodin hoidosta jotain vasta kun ovat itse joutuneet hoitamaan kaiken, kasvattaa.. (ei kaikkia tietty)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
tääkin on kyl totta. moni mies ymmärtää kodin hoidosta jotain vasta kun ovat itse joutuneet hoitamaan kaiken, kasvattaa.. (ei kaikkia tietty)

tämä on kyllä ihan totta,paras paikka ei välttämättä ole äidin helmoissa.
mutta olen tyytyväinen tähän,vihdoin päästään asiassa eteenpäin =)

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
wautsi!

olen sanaton. hyvällä ja aikuismaisella otteella alatte tätä sokkeloa selvittämään. todella hyvin otatte ongelmista kiinni. en osaa tosiaan muuta ku taputtaa. *tapu-tapu-klap-klap* en ois ite voinu hoitaa paremmin!

toivottavasti suhteenne saa uutta tuulta ja mieskin huomaa miten lähellä oli perheen menettäminen ja kuinka "pienestä" se on kiinni (siis täähän ei ollu mikään pieni juttu minkä teki, sitä en tarkoita, vaan lähinnä sitä kuinka pienestä kimpaantumisesta ja tavasta kuinka siihen reagoi tulee iso ja vakava soppa )

jos osais ittekki olla noin vahva ja fiksu sitten jos ja kun tuollainen tilanne tulee ittelleen eteen...mä oisin jo heti tuuppaamassa itteäni takaisin tuollaisen tempun jälkeen enkä rankasis tai antais mitään seuraamuksia miehelle...

pelastit elämän :)
mun isä sai mut tajuumaan tän tilanteen vakavuuden,maalaili tarpeeks piruja seinille.mietin myös mihin tää kaikki saattaa johtaa jos ei asialle mitään tee ym. niin ymmärsin itekkin että nyt kannattaa ottaa aikalisä ja selvittää asiat.

narsisti-isän tytär
mun isä on aina ollut samanlainen, kuin sun miehes ja se oli koko perheelle kärsimystä, kamala tyranni ja laiska passattava räyhääjä ja aina oikeassa joka asiassa. lapsuuteni oli kamalaa ja aikuisenakaan välit eivät ole tulleet kuntoon. jotkut ei vaan osaa kasvaa aikuisiksi, olen huomannut eron aikuisen ja lapsellisen ´miehen välillä, kun olen verrannut omaa miestäni isääni. aikuinen mies ei ajattele joka asiassa ensin sitä, että onko MINULLA nyt varmasti kaikki hyvin, vaan sitä onko lapsilla (ja vaimolla ) kaikki hyvin ja hän osaa myös tinkiä omasta mukavuudestaan perheensä eteen, narsistit eivät tunnevammaisina osaa.

Yhteistyössä