s*taanan mies!Nyt isot halit taksikuskille kannelmäen prismassa!!

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
eioo ukko "kotiutunu" vielä...tää ei ole enää kuulema sen koti??!! :eek:
pankkiin varasin ajan,sen saisn puhelimessa selville ettei autoa voi myydä,rahotussopimuksessakin lukee niin.
Kerran olen miehen kanssa tänään puhelimessa puhunut,oli anoppi sanonut että unohtais mut että saat kyllä jonkun paremman..näin ainakin mies sano.muttei kuitenkaan toteuta anopin toivetta vaikka sitä myös itse ehdotin.
joten jonkun näkösessä välitilassa ollaan.

kävin tänään neuvolassakin,puhuin siellä tuosta miehen käytöksestä.
soittivat sitten mulle ajan sitten tohon meijän sossuun,saa nähdä mitä siellä sitten puhutaan,sanoin vaan olevani henkisesti niiiiin loppu.

kiitos teille kannustavista sanoista,ja kiitokset myös verenpainetta nostattaville mielipiteille :D
onneks on jotakin asiat jo pikkuhiljaa menemään eteenpäin. voimia sinulle ja masuasukille. eiköhän ne kaikki asiat järjesty parhain päin teille.

hei vaan
Kuule. Nyt vähän kuulostais siltä kaiken kaikkiaan, että vois olla paras sekä sinun, lapsesi että miehesi kannalta, että annat toisen mennä takaisin äidin helmaan kasvamaan aikuiseksi. Sulla on jo yksi lapsi tulossa siellä mahassa, et sä tarvitse/varmaankaan halua kahta alkaa yhtä aikaa kasvattaa. :)

Eli pidä kiinni siitä sossu tapaamisesta. Se ukkos oppii elämän tavoille luultavasti aika pikaisesti, kun tajuaa, että oma lapsi on jäämässä ilman isää. ..jos ei se opeta, niin viimeistään se opettaa sitä kantamaan edes jotain vastuuta, kun tulee pakollinen elatusmaksulappu joka kuukausi maksettavaksi.

Ja tosta anopistasi. Onpas akka. Joillekin äideille se poika ei koskaan kasva aikuiseksi ...ja ennen kuin sun miehes katkasee napanuoran, teidän tilanne ei muutu. Eikä se sitä katkaise, jos sä et "pakota".

tuli mieleen, että jos mies ei ole kuvioissa synnytyksen aikoihin, pyydätkö sinne jotain kaveria? minusta joku tuttu ihminen mukana antaa kummasti voimia. jos vaikka synnytys venyy tai muuten on yksinäinen olo. tämä ei missään nimessä ole vinoilua, vaan ihan tuli omat raskaudet ja synnytykset mieleen. oli ehdottomasti hyvä että oli joku tuttu mukana. koitahan pyytää joku! :hug:

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
Hyvän kasvatuksen saanut miehesi. Taitaa olla samaa kastia kuin vanhempansakin. Opetettu oikein ottamaan vastuun teoistaan. Anoppihan on oikein selvä esimerkki pojalleenkin :headwall: Minun poikani jos vastaavaa tekee joskus 20v kuuttua niin voin tosiaan sanoa, että saa edelleen ympäri korvia. Voi luoja sentään!
ook sää tosiaan sitä mieltä oikeasti, että jos ukon kans menee asiat ristiin, niin ukko lempataan heti pihalle, tai sit tenavia vedellään korville, jos ne ei tottele, kun tossakin sanot että edelleen saa ympäri korvia poika, jos aikuisena tollasia temppuja tekee.

Ei kun lähtisin viemään poikani puolesta laukkua oven taakse ja taputtelisin olalle! |O Vaikka lapseni olisi yli 18 olen edelleen VANHEMPI ja minulla on EDELLEEN vastuu lapsestani ja MYÖS hänen tekemisistään! |O
Mun mielestä täysi-ikäinen on ihan yksin vastuussa tekemisistään.
on toki vastuussa, mutta vastuussa ovat edelleen myös vanhemmat. Ehkä jos vanhemmat ottaisivat vastuuta myös isommista lapsista niin kaikenmaailman poliisin päälleajot olisivat myös vältettävissä!
Tuosta mä olen kanssasi eri mieltä. Mä en aio todellakaan olla lapsistani vastuussa enää sen jälkeen, kun mun oikeuteni päättää niiden tekemisistä lakkaa. Eli kun tulevat täysi-ikäisiksi. Lohdutan, autan ja neuvon, jos lapseni niitä multa pyytävät, mutta saavat ihan itse vastata tekosistaan ja toimia kumppaneidensa kanssa riitatilanteissa miten itse parhaaksi katsovat. En myöskään aio koskaan asettua sovittelukapulaksi tyttäreni-vävyni tai poikani-miniäni välisiin riitoihin, sillä pahimmassa tapauksessa musta tulee syntipukki kaikkeen ja vaikka olisi kuinka puolueeton, saattaisin mutkistaa heidän asioitaan vain entisestään. Muutenkin olen sitä mieltä, että sellainen "mä kerron sun äidille" kuuluu alle 10-vuotiaiden juttuihin, aikuiset selvitelkööt asiansa keskenään.

vieras
Ja nyt ANOPPI oli sitten kertonut oman mielipiteensä jonka poikansa välitti sinulle... :headwall: Oikeesti, tuo anoppi vaikuttaa kyllä sellaiselta, että jos nyt miehen kanssa jotenkuten pärjäisikin niin anoppi olis alituinen riesa. On tainnut kasvattaa pojan hieman piloille?

Voimia jybikselle!

viiden äiti
Kyllä minäkin tyttären erotessa sen verran puutuin asiaan kun meinasivat jakaa pienet lapset!
En yleensä puutu aikuisten lasten asioihin mutta silloin sanoin, kannattaako noin pieniä lapsia erottaa toisistaan, jatkuvasti ikävä isää tai äitiä ja vielä toisiaan.
Enempää en sanonut ja eivät jakaneet lapsia ja hyvin on mennyt, ihan sopuisa ero!
Kyllä aikuiselle lapsellekin voi mielipiteensä sanoa jos sitä kysytään, vaikka kuinka omaa elämää elää! Ja tyhmyyksistä ainakin!
Hävettää pojan ja vielä enemmän äitinsä käytös ja lapsenlapsi tulossa!

Alkuperäinen kirjoittaja giggare:
"mies" täyttää 24 tänävuonna..eli periaatteessa olis miehen iässä jo :/
miehen iässä =0 siis 23-24v miehen iässä? täys pentu...
Jotkut on miehiä paljon aikaisemminkin. Toiset saa paljon vastuuta niskaansa jo pentuna, ja opettelevat sitten elämään sen mukaan. Jotkut ei kasva aikuisen mittaan ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mistä näitä mulkkuja oikeen löytyy? Myrkytä se ukko kärpässienillä.

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: nyt irtos naurut!

ei mutta, oikeesti, kyllä sen anopin käytöskin jo kertoo ettei siinä perheessä oo järki kohillaan (viittaan nyt siihen laukuntuomisjuttuun) :whistle:

Potkut persauksille
Ihan minun anoppi,pikku riitaa niin ehdotellaan eroa ja samaa miehen sisko harrastaa.Ja napanuoraa ei ole katkaistu täälläkään,olen anopillekkin sanonut että se täytyy katkaista..mutta siitäkös vauhkoontui ja alkoi kylillä levitellä perättömyyksiä..mut minkäs voi kun on katkera rupsahtanut vanha akka;)näin kauniisti olen lohduttautunut.Hyvä että sait ajan sossuun ja kehtasit ottaa neuvolassa puheeksi miehesi sikailut.Esim.minulla ei ole vaan aina ajattelen avautua ja sitten pidänkin suuni supussa...Vaikutat kuitenkin voimakkaalta joten sinuna en ukkelia kotiin enää ottaisi,olkoon nyt siellä mammanhelmoissa,tehköön sitten keskenään vaikka sisäsiittoisia tenavia ja syököön sitten vaikka keittoa PahanSilmän mainitsemista kärpässienistä.

Potkut Persauksille
jatkaa..niin ja kannattaa todellakin harkita olisiko ketään ystävää/sukulaista jonka haluaisi pyytää mukaan synnärille...nimimerkillä 12h synnytyssalissa...aika kämästä yksin olla kun kätilö ei siinä kuitenkaan ehdi paljoa olla...jos siis menee pidemmän kaavan mukaan.

jybis vaikuttaa kovasti just henkisesti voimakkaalta ihmiseltä. tässä vaiheessa mä oisin jo ihan hysteerinen surusta ja kauhusta, ajatellen sitä että jybis on raskaana ja tämä kaikki tapahtunut noin nopeasti.lisäksi se kaikki loukkaus jne. jota hänelle heitetään niskaan, niin täällä kuin anoppilastakin. jos tuo tapahtuis omalle kohalle en pärjäis, sen minä sanon.

Huh! Olipa lukemista.

Ensikskii miehes teki TO-DEL-LA typerästi ja on ajattelematon paska!!

Tulee tosin mieleeni oma ukko, vaikkakin ukkoni ei jätä minua (+lapsia) kävelemään, vaikka kuin hitosti otetaan yhteen kaupassa(kin).
Mutta suuttuu välillä tosi pikkuasioista ja on mamman poika. Ikää kyllä on jo 10 vuotta enemmän :whistle:
Ei ne miehet aina muutu ja toiset ei kasva koskaan aikuiseksi.

:hug:
Hyvä homma että olet nyt puhunut asiasta muillekin (neuvolassa) ja saat pikkuhiljaa apua ihan käytännönkin asioihin, jos (kun) meinaat erota.

Ettei ukollas olisi "isäksi tulemisen kriisi"
Meinaan vaan sitä että jos häntä uusi tilanne jännittää ja pelottaa eikä osaa sitä muuten purkaa kuin lapsellisella kiukuttelulla.

Myötätuntoni on sinun puolella-itsekkin joskus ja vieläkin ukon lapsellisia tempauksia kokeneena.

Liinuska74
[
tää kaikki oikkuilu ym. alkoi siitä kun mies kertoi äidilleen lapsesta.
taitaa olla äidin otteessa ihan tosissaan.
Voi sua, on sulla kestämistä.
Sun pitäisikin vissiin pitää kunnon keskustelu anopin kanssa! Kertoa sille, että sen pitäis jo päästää irti pojastaan, kun siitä on isäkin jo tulossa.
Ja kysyisit, että onko anoppi ylpeä, kun on saanut kasvatettua miehestä oikean mammanpojan?!

katinka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap:lle voimahali! Mä en kuitenkaan aio puuttua lasteni ja heidän kumppaneidensa riitoihin. En millään tavalla. Ymmärrän ap:n anoppiakin, sillä en minäkään olisi halunnut jäädä kuuntelemaan mitään katkeraa vuodatusta poikani idioottimaisesta käytöksestä.

No olishan se anopiltakin ihan fiksua, että pystyis myöntämään ja näkemään lapsensa virheet.

Usein vaan oma lapsi on äitien mielestä NIIIN täydellinen.

Ylipäänsä en neuvo ketään eroamaan tuosta vaan. Täytyy olla painavemmat syyt kuin tämä tilanne, vaikka mies tosi törkeästi tekikin.
Taustoista en tosin tiedä joten sikäli olen jäävi.

mie
tää kaikki oikkuilu ym. alkoi siitä kun mies kertoi äidilleen lapsesta.
taitaa olla äidin otteessa ihan tosissaan.
meillä miehen äiti ei tullut edes katsomaan esikoista aluksi vaikka appiukko ja miehen veljet ym tulivat, ei ole koskaan siis pitänyt minusta joten ei sitten viitsinyt tulla vauvaakaan katsomaan vaikka oli hänelle ensimmäinen lapsenlapsi jne

Yhteistyössä