Ruusa jättää hyvästit. (haikeana, mutta pakosta)

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ruotikaa nää asiat muualla kuin täällä palstalla
En todellakaan tiennyt, että asia on ollut esillä täällä...
Ja tuo että olisin urkkinut hänen kirjoituksiaan on kyllä ikävää sattumaa...
Tähän asti luulin, että voin luottaa hänen apuunsa mikäli tarvetta on = yhteishuoltajuus...

 
Olenkohan mä jotenkin vanhanaikainen kun olen sitä mieltä että "oma likapyykki hoidetaan kotona"? Meinaan että mulla itsella ainakin olisi helkkarin vaikea ja tyhmä olo jos kävisin jonkun läheiseni/entisen läheiseni kanssa "sotaa" julkisesti. Ja siis mä tarkotan niin julkkiksiakin kuin meitä taviksiakin. En mä tajua miksi jotkut Keskiset, Tukiaiset, Nykäset ynnä muut mediahörhöt käyvät omia henkilokohtaisia välien selvittelyitä kaiken kansa silmien edessä lehdissä ja töllössä - mutta en myöskään ymmärrä taviksia jotka käyvät läpi vastapuolensa kanssa huoltajuuskiistaa, eroprosessia tai mitä nyt milloinkin, keskustelupalstoilla, irc-galleriassa tai muualla netissä, täysin ulkopuolisten ihmisten seuratessa sivusta.

Tuntuu etteivät ihmiset enää arvosta toisiaan, saati oma yksityisyyttään. Tämä nykyeläminen on helkkarin julkista kiitos blogien, Facebookin, gallerioiden ynnä muiden yhteisöjen ansiosta. Ennen vanhaan juorut kulki akalta toiselle, suurinpiirtein ainoa apuväline oli puhelin. Tänä päivänä ihmiset auliisti itse raportoivat elämänsä tapahtumista ja käännekohdista julkisesti erilaisten palvelujen avulla. Juoruajat pääsee helpolla ja samoiten toisten ihmisten asioiden selvittäminen tai "urkkiminen" on helpompaa.

Mikä sitten on urkkimistä? Mikä kyttäämistä? Mikä seuraamista? Jokainen vetäköön rajan mihin tahtoo. Mä itse olen sitä mieltä että asiat jotka ITSE on kirjoittanut julkiseen palveluun, ovat silloin julkista omaisuutta - niiden lukeminen ei ole mun mielestä urkkimista, eihän sellainen tieto ole salattuakaan, vaan nimenomaan julkista - kaikkien saatavilla olevaa ja siten kaikkien hyödynnettävää. Sitten aletaan jo pikkasen mennä urkkimisen puolelle jos tieten tahtoen "soluttaudutaan" johonkin kerhoon tai muuhun suljettuun yhteisöön ihan sitä varten että päästään seuraamaan toisten asioita. Mutta siinäkin tullaan sitten siihen, että koska kyseessä on netti, ei ole olemassa mitään takeita että ihmiset ovat mitä väittävät ja tämä tulisi jokaisen aikuisen ihmisen ymmärtää ennen kuin kirjoittaa lausettakaan mihinkään Internetin palveluun.

Loppupeleissä vastuu omista asioista, tai niiden jakamisesta netissä, on ihan henkilöllä itsellään.

muoks: Tuli niin helkkrain hienoa tekstiä, vaikka itse sanonkin, että pakko rykästä tämä omaksi aloituksekseen.. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1137831
 
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Sen sanon etten ymmärrä että lapset laitetaan siihen kiistakapulaksi. En siis väitä että nyt näin olis mutta missään eroissa ei sais lapsia vetään siihen miksikään kapuloik missään suhteessa!


Näin. Myö ollaan mun lapsen isän kanssa välillä erittäin huonoissa väleissä, mutta ikinä ei olla 8 1/2 vuoden aikana käytetty lasta kiistakapulana. Tai no, pari kertaa vaan sanallisesti kun on mennyt hermot :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:
[
En todellakaan tiennyt, että asia on ollut esillä täällä...
Ja tuo että olisin urkkinut hänen kirjoituksiaan on kyllä ikävää sattumaa...
Tähän asti luulin, että voin luottaa hänen apuunsa mikäli tarvetta on = yhteishuoltajuus...
Olen suht uusi nimimerkki täällä mutta olen ymmärtänyt ettei ruusalle ollut helppoa jättää lapsia sinulle ja jäädä ns. etävanhemmaksi? Asia ei selviä ilman puhumista ja jos ette voi keskustella niin sitten pitää löytää jokin muu keskustelukanava.. Kokemuksen rinta-äänellä sanon että parempi keskustella kuin olettaa.

 
Aika ikävältä kuulostaa tuo tilanne, mutta harvemmin kai ero on kummallekaan osapuolelle helppoa. :/
Luulisin kuitenkin että tää palstalla asian vatvominen vaan pahentaa asiaa :(

Olkaahan ihmisiks molemmat ja muistakaa ajatella aina ensimmäisenä ja viimeisenäkin lastenne parasta.
 
Jos Äijän 69 tarkottaa vuosilukua, niin luulisi olevan sen verran järkeä aikuisen? päässä ettei lähde ruotimaan täällä asioitaan.
Minkä takia pitää toista kytätä? Miksi pitää käydä mustamaalaamassa? Tekeekö se sitten mustamaalaajasta paremman ihmisen?

Tilanne varmaan on ikävä, mutta vatvominen tälleen jollain palstalla ei ole se oikea tapa.
 
Peikkopojan kylkiluu:
Tätä olen juurikin yrittänyt saada aikaiseksi ja sanonut, että vapaus astuu voimaan sillä sekunnilla, kun osoite muuttuu...
Charlottis74:
Jos se osoittautuu lasten eduksi, niin saavat mennä ruusan luokse asumaan...
En viime kädessä MISSÄÄN tapauksessa käytä lapsia lyömä-aseena
 
Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:
Peikkopojan kylkiluu:
Tätä olen juurikin yrittänyt saada aikaiseksi ja sanonut, että vapaus astuu voimaan sillä sekunnilla, kun osoite muuttuu...
Charlottis74:
Jos se osoittautuu lasten eduksi, niin saavat mennä ruusan luokse asumaan...
En viime kädessä MISSÄÄN tapauksessa käytä lapsia lyömä-aseena
Hyvä niin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Jos Äijän 69 tarkottaa vuosilukua, niin luulisi olevan sen verran järkeä aikuisen? päässä ettei lähde ruotimaan täällä asioitaan.
Minkä takia pitää toista kytätä? Miksi pitää käydä mustamaalaamassa? Tekeekö se sitten mustamaalaajasta paremman ihmisen?

Tilanne varmaan on ikävä, mutta vatvominen tälleen jollain palstalla ei ole se oikea tapa.
Katsohan kenen aloitus tämä on...
Etsi minun aloitukseni missä mustamaalaan...
Et löydä täältä muista ketjuista minulta muita kuin rakkaudella lähetettyjä viestejä...

 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Jos Äijän 69 tarkottaa vuosilukua, niin luulisi olevan sen verran järkeä aikuisen? päässä ettei lähde ruotimaan täällä asioitaan.
Minkä takia pitää toista kytätä? Miksi pitää käydä mustamaalaamassa? Tekeekö se sitten mustamaalaajasta paremman ihmisen?

Tilanne varmaan on ikävä, mutta vatvominen tälleen jollain palstalla ei ole se oikea tapa.
Mä varmaan joudun joukkolynkkauksen kohteeksi mutta mun mielestä tässä on nyt kaksi ihmistä jotka ruotii näitä asioitansa täällä. Molemmilla kuitenkin käsittääkseni hyvinkin tiedossa että puoliso palstailee täällä vakituisesti. Että sikäli, kuka täällä ruotii ja mitä ja kenen kanssa ja mustamaalaa toista on mun mielestä vähän kysymysmerkkinä. Mä en ole näiden kahden eroa käsitteleviä ketjuja juurikaan nähnyt, että sinänsä olen jäävi kyllä sanomaan. Mutta siis, meinaan että molempien kait passais pitää suunsa supussa ja käydä nämä asiat keskenänsä läpi ilman netin avustusta. En nyt siis yksin äijää syyttelisi, vaikka ruusasta palstailijana pidänkin. Tähän riitaan, kuten muihinkin, on tarvittu kaksi ihmistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Jos Äijän 69 tarkottaa vuosilukua, niin luulisi olevan sen verran järkeä aikuisen? päässä ettei lähde ruotimaan täällä asioitaan.
Minkä takia pitää toista kytätä? Miksi pitää käydä mustamaalaamassa? Tekeekö se sitten mustamaalaajasta paremman ihmisen?

Tilanne varmaan on ikävä, mutta vatvominen tälleen jollain palstalla ei ole se oikea tapa.
Mä varmaan joudun joukkolynkkauksen kohteeksi mutta mun mielestä tässä on nyt kaksi ihmistä jotka ruotii näitä asioitansa täällä. Molemmilla kuitenkin käsittääkseni hyvinkin tiedossa että puoliso palstailee täällä vakituisesti. Että sikäli, kuka täällä ruotii ja mitä ja kenen kanssa ja mustamaalaa on mun mielestä vähän kysymysmerkkinä. Mä en ole näiden kahen eroa käsitteleviä ketjuja juurikaan nähnyt, että sinänsä olen jäävi kyllä sanomaan. Mutta siis, meinaan että molempien kait passais pitää suunsa supussa ja käydä nämä asiat keskenänsä läpi ilman netin avustusta. En nyt siis yksin äijää syyttelisi, vaikka ruusasta pidänkin. Tähän riitaan, kuten muihinkin, on tarvittu kaksi ihmistä.
Minen ainakaan lynkkaa, samoin ajattelen asiasta itsekin :|

 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Mikä teillä on lasten etu? Millä tavoin se määritellään?
Siihen löytyy jopa ihan viralliset määritelmät...
Ruusan hyväksi täytyy myöntää, että hän on varmasti parempi etävanhempi kuin minä...
Minä jään lasten kotiin... Miksi heidän pitäisi muuttaa?
Minä olen parempi tuloinen...
Olen myös TODELLA paljon lasten kanssa...
Olisiko siis parempi, että lapset ovat äidillä siksi, että hän on äiti...
Tämä on siis myös ruusan mielipide (tai ainakin oli)...

 
Lähinnä tarkotettu ihan yleiseksi sanomiseksi. Muotoilin sanani väärin tähän aikaan yöstä.
Siis ylipäätään, miksi netti olisi paikka, jossa ruotia omia yksityisiä asioitaan ja kyttäillä toisten tekemisiä/sanomisia?
Riitaan tarvitaan aina kaksi, että tuskin nyt kukaan yksinkään riitelee.
Aikuisia ihmisiähän täällä palstalla pitäs olla, mutta aina ei voi olla ihan varma :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Mikä teillä on lasten etu? Millä tavoin se määritellään?
Siihen löytyy jopa ihan viralliset määritelmät...
Ruusan hyväksi täytyy myöntää, että hän on varmasti parempi etävanhempi kuin minä...
Minä jään lasten kotiin... Miksi heidän pitäisi muuttaa?
Minä olen parempi tuloinen...
Olen myös TODELLA paljon lasten kanssa...
Olisiko siis parempi, että lapset ovat äidillä siksi, että hän on äiti...
Tämä on siis myös ruusan mielipide (tai ainakin oli)...
Jos tosiaan olette sitä mieltä molemmat että lasten on parasta jäädä sun luokse, niin ei kai siinä sitten mitään epäselvää ole.

 
Tiedän, että lapsen etuuden määrittelemiseen löytyy ihan viralliset määritelmät.
Käyn itse läpi samaa asiaa.
Mä muutin muksuni kans vieraalle paikkakunnalle ja kauas. Enkä ole se parempi tuloinen... Ihan samat edut mulla on tarjota muksulleni kuin isälläänkin.

Teillä jos on sovittu asioista, niin ei siinä mitään. Hyvä niin. Eihän se kenellekään kuulu miten te asianne järjestätte.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Mikä teillä on lasten etu? Millä tavoin se määritellään?
Siihen löytyy jopa ihan viralliset määritelmät...
Ruusan hyväksi täytyy myöntää, että hän on varmasti parempi etävanhempi kuin minä...
Minä jään lasten kotiin... Miksi heidän pitäisi muuttaa?
Minä olen parempi tuloinen...
Olen myös TODELLA paljon lasten kanssa...
Olisiko siis parempi, että lapset ovat äidillä siksi, että hän on äiti...
Tämä on siis myös ruusan mielipide (tai ainakin oli)...
Jos tosiaan olette sitä mieltä molemmat että lasten on parasta jäädä sun luokse, niin ei kai siinä sitten mitään epäselvää ole.
No tässä asiassa ei PITÄISI olla mitään epäselvää...
Tämän aloituksenkaan ei pitäisi edes hipaista kyseistä asiaa, vaan sitä, että sattumalta näin hänen chatissa TODELLA pahasti halveeravan perhettään lapsiaan myöden...
Minäkään en ollut kymmeneen vuoteen muuta kuin odottanut häneltä ruokaa pöytään ja kakaratkin kitisevät...
Minä olen kuitenkin sen kymmenen vuotta ollut se työssä käyvä osapuoli ja silti ollut lasten kanssa niin paljon kuin mahdollista...
Olen myös vapaa-aikana remontoinut tämän talon, joten tuo vain iski yli "sietokynnyksen" jostain syystä...
En kirjoittaisi koko ketjuun, mutta hieman häiritsee tuo ruusan varaukseton kannatus, joka ei liity muuhun kuin viestien lukumääriin...
Jo joku vuosi sitten sanoin hänelle, että hän vain leikkii viisasta täällä, vaikka oma avioliitto murenee hänen selkänsä takana...
Uskoiko hän?
Katsokaa itse...

 


No tässä asiassa ei PITÄISI olla mitään epäselvää...
Tämän aloituksenkaan ei pitäisi edes hipaista kyseistä asiaa, vaan sitä, että sattumalta näin hänen chatissa TODELLA pahasti halveeravan perhettään lapsiaan myöden...
Minäkään en ollut kymmeneen vuoteen muuta kuin odottanut häneltä ruokaa pöytään ja kakaratkin kitisevät...
Minä olen kuitenkin sen kymmenen vuotta ollut se työssä käyvä osapuoli ja silti ollut lasten kanssa niin paljon kuin mahdollista...
Olen myös vapaa-aikana remontoinut tämän talon, joten tuo vain iski yli "sietokynnyksen" jostain syystä...
En kirjoittaisi koko ketjuun, mutta hieman häiritsee tuo ruusan varaukseton kannatus, joka ei liity muuhun kuin viestien lukumääriin...
Jo joku vuosi sitten sanoin hänelle, että hän vain leikkii viisasta täällä, vaikka oma avioliitto murenee hänen selkänsä takana...
Uskoiko hän?
Katsokaa itse...

[/quote]


Mä tossa mietin äsken tupakalla käydessäni että miltä musta tuntuis jos näkisin miehen kirjoituksia/valituksia meidän perhe-elämästä esim. tällä palstalla.
Eikä se ajatus ollut kovinkaan mieluinen :/
Toisaalta mä siis ymmärrän sun reaktion ja kenties suuttumuksen tai mitä se kirjoitus sitten saikaan sinussa aikaan.

Pitääpä muistaa itse miten tätä näppistä käyttää ja mihin niitä omia perheasioita purkaa.

Sekavaa tekstiä, mut anyway; sopuisaa eroa ja eloa teille kuitenkin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
joo eiköhän tää ollu tässä. :/
Toivottavasti ainakin tämän palstan osalta...
Aion nimittäin jatkossakin välillä palstailla täällä, kun olen jo aikast kauan niin tehnyt...
Eli toivottavasti kyseinen asia ei ole ainakaan negatiivisessa mielessä täällä esillä...
Nyt menen nukkumaan...
Öitä...

 
Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
joo eiköhän tää ollu tässä. :/
Toivottavasti ainakin tämän palstan osalta...
Aion nimittäin jatkossakin välillä palstailla täällä, kun olen jo aikast kauan niin tehnyt...
Eli toivottavasti kyseinen asia ei ole ainakaan negatiivisessa mielessä täällä esillä...
Nyt menen nukkumaan...
Öitä...
saahan tänne purkautua jos haluaa, monille palstatutut on suunilleen yhtä hyviä kavereita ku ihan irl ystävätkin. mut toisaalta jos on tarvetta selvitellä eroa eikä se onnistu kasvokkain ni täällä pelaa myös noi yv:t. eikä tää oo pelkästään sulle.

ja kyllä, muistan että oon suhun törmänny joskus parisen vuotta sitten ekan kerran.... itse ku taisin alottaa ehkä 2004. joten ei kait oo mitään syytä lopettaa palstailua nyt.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä