Ruusa jättää hyvästit. (haikeana, mutta pakosta)

Status
Viestiketju on suljettu.
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksikö ei sitten uskottais Ruusaa että mies kyttää ja etsii hänen kirjoituksiaan...? Voihan se olla,että Ruusa valehtelee mutta kummastuttaa vaan, että heti kun mies tähän ketjuun kirjoitti, niin kanta vaihtui heti.
Ehkä siksi kun mies eo ole aiemmin kantojaan esille tuonut?Enemmän ruusa?

Mutta mulle ihan sama,heillä oma elämänsä mistä minä en kaikkea tiedä.Murusia vain.

 
Ruusaa tulee kyl ikävä.
Huonompi homma et välit on noin huonot (no kuinka moni eroaa heti sydänystävinä?) Voimia tasapuolisesti molemmille et saatte asiat hoidettua ja pystytte jatkamaan lasten takia ihmismäisillä väleillä.
 
Oi ja voih kummallekkin osapuolelle!Ero on aina raskasta kaikille osapuolille.
Vaikutatte kuitenkin järkeviltä ihmisiltä,jotka osaa hoitaa eron niin ettei lapset kovasti kärsi!
Helposti eron ollessa ajankohtainen tulee kummallekkin kaikenmaailman ylilyöntejä.
Voimia teille! :hug: :hug: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä se äijä-69 tarkoitti ruusan oman elämän alkamista kun muuttaa pois sillä, että niin kauan kun saman katon alla asuu niin on velvollinen osallistumaan kodin ja lasten hoitoon, eikä vaan istua palstalla ja kitata viiniä.
Ja tämähän ei ruusan hännystelijöillä edes käväissyt mielessä...
 
hyvää tekstiä
Alkuperäinen kirjoittaja Peikkopojan Kylkiluu:
Olenkohan mä jotenkin vanhanaikainen kun olen sitä mieltä että "oma likapyykki hoidetaan kotona"? Meinaan että mulla itsella ainakin olisi helkkarin vaikea ja tyhmä olo jos kävisin jonkun läheiseni/entisen läheiseni kanssa "sotaa" julkisesti. Ja siis mä tarkotan niin julkkiksiakin kuin meitä taviksiakin. En mä tajua miksi jotkut Keskiset, Tukiaiset, Nykäset ynnä muut mediahörhöt käyvät omia henkilokohtaisia välien selvittelyitä kaiken kansa silmien edessä lehdissä ja töllössä - mutta en myöskään ymmärrä taviksia jotka käyvät läpi vastapuolensa kanssa huoltajuuskiistaa, eroprosessia tai mitä nyt milloinkin, keskustelupalstoilla, irc-galleriassa tai muualla netissä, täysin ulkopuolisten ihmisten seuratessa sivusta.

Tuntuu etteivät ihmiset enää arvosta toisiaan, saati oma yksityisyyttään. Tämä nykyeläminen on helkkarin julkista kiitos blogien, Facebookin, gallerioiden ynnä muiden yhteisöjen ansiosta. Ennen vanhaan juorut kulki akalta toiselle, suurinpiirtein ainoa apuväline oli puhelin. Tänä päivänä ihmiset auliisti itse raportoivat elämänsä tapahtumista ja käännekohdista julkisesti erilaisten palvelujen avulla. Juoruajat pääsee helpolla ja samoiten toisten ihmisten asioiden selvittäminen tai "urkkiminen" on helpompaa.

Mikä sitten on urkkimistä? Mikä kyttäämistä? Mikä seuraamista? Jokainen vetäköön rajan mihin tahtoo. Mä itse olen sitä mieltä että asiat jotka ITSE on kirjoittanut julkiseen palveluun, ovat silloin julkista omaisuutta - niiden lukeminen ei ole mun mielestä urkkimista, eihän sellainen tieto ole salattuakaan, vaan nimenomaan julkista - kaikkien saatavilla olevaa ja siten kaikkien hyödynnettävää. Sitten aletaan jo pikkasen mennä urkkimisen puolelle jos tieten tahtoen "soluttaudutaan" johonkin kerhoon tai muuhun suljettuun yhteisöön ihan sitä varten että päästään seuraamaan toisten asioita. Mutta siinäkin tullaan sitten siihen, että koska kyseessä on netti, ei ole olemassa mitään takeita että ihmiset ovat mitä väittävät ja tämä tulisi jokaisen aikuisen ihmisen ymmärtää ennen kuin kirjoittaa lausettakaan mihinkään Internetin palveluun.

Loppupeleissä vastuu omista asioista, tai niiden jakamisesta netissä, on ihan henkilöllä itsellään.

muoks: Tuli niin helkkrain hienoa tekstiä, vaikka itse sanonkin, että pakko rykästä tämä omaksi aloituksekseen.. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1137831
:flower: :flower:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:
Peikkopojan kylkiluu:
Tätä olen juurikin yrittänyt saada aikaiseksi ja sanonut, että vapaus astuu voimaan sillä sekunnilla, kun osoite muuttuu...
Charlottis74:
Jos se osoittautuu lasten eduksi, niin saavat mennä ruusan luokse asumaan...
En viime kädessä MISSÄÄN tapauksessa käytä lapsia lyömä-aseena
Mitä tällä vapaudella sitten tarkoitetaankin.

 
Eena
Likapyykki pestään kotona.
Aika mauton viestiketju , tähän ei voi muuta sanoa kun se joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa.
Aikuiset ihmiset vatvoo kotiasioita julkisesti luulisi olevan älliä senverran että riitelisivät keksenään. Kukaan ei voi meistä täyttä totuutta tietää kuin asianomaiset itse siksi ketju on todella mauton.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eena:
Likapyykki pestään kotona.
Aika mauton viestiketju , tähän ei voi muuta sanoa kun se joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa.
Aikuiset ihmiset vatvoo kotiasioita julkisesti luulisi olevan älliä senverran että riitelisivät keksenään. Kukaan ei voi meistä täyttä totuutta tietää kuin asianomaiset itse siksi ketju on todella mauton.
Mielestäni on mautonta koko nykyinen foorumikulttuuri, jossa ihmiset tilittävät tuntojaan suhteessa muihin läheisiinsä, kertoen heistä intiimejäkin yksityisasioita. Sitten nillitetään perään, jos joku tunnistaa, jonka jälkeen onkin hyvä heittää ilmaan väite kyyläämisestä.
 
Niin. Ja kun todellista asianlaitaa ei tiedä kun Ruusa ja Äijä. Netissä on helppo antaa tietynlainen kuva itsestään. Minusta on turhaa puolustaa/haukkua kumpaakaan koska ei niitä asioita tiedetä.

Kukkia ja haleja kumpaisellekin :flower: :hug:
 
Tuli vaan mieleen että mitenkähän mahtais olla jos joku muu äiti kuin ruusa täällä ilmoittaisi eroavansa ja jättävänsä lapsensa isänsä luokse asumaan.
Luulenpa että sontakasa jonka kyseinen äiti sais osakseen olis moninkertainen tähän tapaukseen verrattuna.


Ja tässä tapauksessa kun molemmat osapuolet palstailee, ymmärrän kyllä että se toinenkin kertoo oman näkemyksensä asioista, jos niistä on täällä kirjoiteltu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Niin. Ja kun todellista asianlaitaa ei tiedä kun Ruusa ja Äijä. Netissä on helppo antaa tietynlainen kuva itsestään. Minusta on turhaa puolustaa/haukkua kumpaakaan koska ei niitä asioita tiedetä.

Kukkia ja haleja kumpaisellekin :flower: :hug:
Näin juuri!!


 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
No siinähän se sitten hirnosti tulikin.

Mies on tehnyt työtä, mies on rempannut, mies on hoitanut lapsia, mies on vaikka mitä.

Eikä tarvitse tapella. Mies saa lapset, mies saa talon ja mies saa elarit.

Mutta on se jumalauta kumma, kun on jo kaiken antanut minkä voi, pois ei pääse, kun ei ole kämppää eikä rahaa, niin sitten vahditaan sitä viimeistäkin kanavaa missä voi olla yhteydessä toisiin.

On liikaa minulle.
Ehkä tästä kannattaisi puhua kotona?
Ja kun päätitte erota,kävittekö perheneuvolassa tai jossain muualla puhumassa asioista?

 
Menipä rumaksi tämäkin ketju... :/ Kummakin pointin ymmärrän ja paha mieli on nyt jotenkin kummankin puolesta. Toivottavasti saisitte puhuttua asioista sovussa niin loppuis tämmöinen turhanpäiväinen vääntäminen...
 
vieras
Voi äly.

Ehdotan että ketju lukitaan Ruusa on kohta muuten pulassa.

Vahditaan viimeistä kanavaa ? Kirjoita hyvä ihminen sähköpostia, se ei ole julkista.

Ja haluamasi huomion sait. Ilmoituksena Ruusa jättää palstan mutta eipä oikeasti jätäkään

on toiminut.

Osanottoni ikävästä erosta, mutta itse tästä julkisen teitte.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Mikä teillä on lasten etu? Millä tavoin se määritellään?
Siihen löytyy jopa ihan viralliset määritelmät...
Ruusan hyväksi täytyy myöntää, että hän on varmasti parempi etävanhempi kuin minä...
Minä jään lasten kotiin... Miksi heidän pitäisi muuttaa?
Minä olen parempi tuloinen...
Olen myös TODELLA paljon lasten kanssa...
Olisiko siis parempi, että lapset ovat äidillä siksi, että hän on äiti...
Tämä on siis myös ruusan mielipide (tai ainakin oli)...
Ei lasten tarvitse aina mennä äidin mukana tietenkään.Äidillä ei ole siihen etuoikeutta.Riipppuu niin tilanteestakin (noin yleisesti) missä lasten on hyvä tai helpompi olla.
Tiedän pehreen missä lapset enemmän isän luona asumassa eikä se ole paha juttu ollenkaan.Eikä äidillä taas ole mitään viina tms ongelmia syynä että näin olisi.

 
Ei tästä pitänyt tulla haukkuketjua.

Mä vaan halusin kertoa miksi katoan.

Syyttää ja luulla saatte (jopa Äijä, jos oikeasti uskot mut niin huonoksi äidiksi että jättäisin lapseni miehelle jonka en usko pärjäävän, niin ole luulossasi) ihan mitä vaan...

Mä vaan en jaksa sitä että vahditaan.

 
vieras myös
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
Menipä rumaksi tämäkin ketju... :/ Kummakin pointin ymmärrän ja paha mieli on nyt jotenkin kummankin puolesta. Toivottavasti saisitte puhuttua asioista sovussa niin loppuis tämmöinen turhanpäiväinen vääntäminen...
Melkeinhän sen arvasi kun molemmat palstailee ja kommentteja laittaa..

Mutta ehkä olisi aika laittaa tähän lukko?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Ei tästä pitänyt tulla haukkuketjua.

Mä vaan halusin kertoa miksi katoan.

Syyttää ja luulla saatte (jopa Äijä, jos oikeasti uskot mut niin huonoksi äidiksi että jättäisin lapseni miehelle jonka en usko pärjäävän, niin ole luulossasi) ihan mitä vaan...

Mä vaan en jaksa sitä että vahditaan.
Mutta kuten kerroit, et katoa :D

Julkisella palstalla voi tuntea olonsa vahdituksi, vaikka onhan se ikävää.

Voimia sinulle.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä