Ruuanlaittoa lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinttura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sinttura

Jäsen
20.10.2005
337
0
16
Kokkailetteko paljon lasten kanssa? Meidän 3v neiti on heti hellan ääressä kun ruokaa käydää laittaa. Haluais osallistua perunoiden keittoonkin mutta siinä kun ei voi paljon auttaa.

Yksi vinkki kun itse ajattelin taas tänään tehdä...

OMAT PIZZAT

Mä olen tehny pizzataikinan itse ja siitä kaulinu pikku pizzoja, sellasia pienen lautasen kokoisia. Täytevaihtoehtoja on sitte kasattu erilaisia mm. jauhelihaa, kinkkua, herkkusieniä, oliiveja, aurajuustoa, suolakurkkua, ananasta, katkarapuja ym ym ihan mitä vaan.

sitte lapset on saanu itse kasata oman pizzan eli itse valkanneet täytteet ja levittäneet ne pizzan päälle. Lisäksi sitte vielä juustoraastetta, ihan vaikka edamia kun ei kaikki lapset emmentalista tykkää (jota itte tykkään laittaa omaa pizzaa). Monastihan täytteenä muksuilla on vaan jauhelihaa ja kinkkua mut mitäs sitte. Maistuu hyvälle kun on vielä itse tehnyt!

Näin aikuisella meinaa kyl karata mopo käsistä jos täytevaihtoehtoja on paljon.. Mieskin teki viimeeksi sellaisen rakennelman että muistutti enemmän tulivuorta kuin pizzaa...

On muuten itsestäkin kivaa kun saa tehdä ihan sellaisen mistä ite tykkää!

Meillä lapset on aina osallistuneet kokkaukseen myös =) Toinen toisella puolella ja toinen toisella puolella. Jos eivät muuten voi auttaa, niin narskuttavat porkkanaa tai paprikaa alkupaloiksi.

Hauska juttu, meillä tehtiin kans juuri viime viikolla omia pizzoja! Käytimme kylläkin rainbown pieniä pakastepohjia. Tosi hyviä tuli ja kaikki sai mieleisensä. Tyttö ei halunnut tomaattipyrettä, joten sekin onnistui näin itse tehden. =)

Meillä on kanssa poika vajaa 3 v aina valmis auttamaan keittiössä kokkailemaan. Hakee itselleen essun eteen ja laatikosta kauhan, että pääsee sekoittelemaan, mitä sitten onkaan valmistumassa ja on ahkera mausteitten laittaja. Nyt tosin annan vain tyhjän maustepurkin käteen, kun kerran laitttoi reilusti suolaa ruokaa, mutta niin se käy sillä tyhjälläkin aivan yhtä hyvin.

hyvä idea toi pikku-pizzojen teko

Yhteistyössä