Kertokaas nyt tyhmälle, miten teevesi keitetään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
No ei vaan, kyllä vedenkeitin osaa sen.. mutta asiaan.
Oon aika uus täällä palstalla, satunnaisesti lueskelen. Lähinnä mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta. ;)

Oon miettiny että miks joka ikisestä asiasta pitää täällä kysellä ja tehdä aloitus. Ihan normeista jutuista, perunan keittämisestä, lapsen nimestä, menkoista, seksistä ym. ym. ym. Jotku jutut on tosi asiallisia ja hyviä, en mä sitä kiellä. Monista jutuista on kiva vaihtaa mielipiteitä.

Mutta tollaset asiat, mitkä jokanen loppuviimeks päättä itse, lapsen nimet sun muut. Onko se sitä, ettei luota itseensä, haluu tukea muilta vai mitä se on? Kun mua ei ainakaan kiinnosta mitä muut on mieltä mun lapsen nimestä. Sitte syntyy kauheet riidat, kun muut sattuu olemaan eri mieltä. Kaikki kun nyt vaan ei tykkää samoista nimistä tms.

Sitte noi perunankeitto-ohjeet ja vastaavat. Paljon nopeemmin vastauksen löytäs kun vaikka ettis googlesta. Tai soittas vaikka sille omalle äidille tai kaverille. :)

Kukin saa tehdä alotuksia mun puolesta mistä vaan, eikä ne mua häiritse. Mutta kummastuttaa. Kaipailenkin mielipiteitä, että mitä luulette, miks kaikki tuodaan täälä esille?

Itseasiassa eipä kovin helposti ihan niihin "yksinkertaisimpiin" asioihin löydä googlettamalla vastausta. Ei missään ruokasivustolla kerrota miten kananmunat tai puuro keitetään.. Jos ei ole koskaan kasvattanut pääsiäisruohoa tai kukkia niin minun mielestä on ihan järkevääkin kysyä muilta hyviksi todettuja keinoja.

kyllä mä ainaki löydän heti googlella ohjeen kananmunan keittoon. :) ihan ekaks google jopa ite sitä ehdottaa, jos alan kirjottaa sanaa kananmuna. ja tulee pitkä lista sivuja, esim. blogi uusavuttomille. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
No ei vaan, kyllä vedenkeitin osaa sen.. mutta asiaan.
Oon aika uus täällä palstalla, satunnaisesti lueskelen. Lähinnä mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta. ;)

Oon miettiny että miks joka ikisestä asiasta pitää täällä kysellä ja tehdä aloitus. Ihan normeista jutuista, perunan keittämisestä, lapsen nimestä, menkoista, seksistä ym. ym. ym. Jotku jutut on tosi asiallisia ja hyviä, en mä sitä kiellä. Monista jutuista on kiva vaihtaa mielipiteitä.

Mutta tollaset asiat, mitkä jokanen loppuviimeks päättä itse, lapsen nimet sun muut. Onko se sitä, ettei luota itseensä, haluu tukea muilta vai mitä se on? Kun mua ei ainakaan kiinnosta mitä muut on mieltä mun lapsen nimestä. Sitte syntyy kauheet riidat, kun muut sattuu olemaan eri mieltä. Kaikki kun nyt vaan ei tykkää samoista nimistä tms.

Sitte noi perunankeitto-ohjeet ja vastaavat. Paljon nopeemmin vastauksen löytäs kun vaikka ettis googlesta. Tai soittas vaikka sille omalle äidille tai kaverille. :)

Kukin saa tehdä alotuksia mun puolesta mistä vaan, eikä ne mua häiritse. Mutta kummastuttaa. Kaipailenkin mielipiteitä, että mitä luulette, miks kaikki tuodaan täälä esille?

Koska tää on keskustelupalsta. Musta on ainakin mukava ottaa osaa erilaisiin galluppeihin ja muutenkin jos joku kysyy neuvoa johonkin asiaan, minkä itse tietää niin on kiva vaan auttaa. Millaisista asioista sun mielestä täällä sitten pitäisi keskustella? Tää mitäs nyt - palsta on juuri tätä tarkoitusta varten että voidaan keskustella asiasta kuin asiasta eikä asian tarvitse erikseen liittyä mihinkään tiettyyn aihealueeseen.

Tossa oot oikeassa, että miksei tyyliin perunankeitto-ohjetta voi googlettaa vaan pitää kysyä se täällä. Oikeastaan kaikki asiat mitä täällä kysellään voi googlettaa, mutta asia on eri saako niihin sitä kautta kunnon vastausta.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kyllä mä ainaki löydän heti googlella ohjeen kananmunan keittoon. :) ihan ekaks google jopa ite sitä ehdottaa, jos alan kirjottaa sanaa kananmuna. ja tulee pitkä lista sivuja, esim. blogi uusavuttomille. :)

Täältä voi silti saada hyviksi koettuja vinkkejä. Jos joku esim nuolee kananmunia ennenkuin keittää ne. Tai laittaa kalsarit samaan kattilaan munien kanssa.

on on, tää on hyvä palsta munki mielestä. En mä sitä sano etteikö SAISI tehdä alotuksia ihan mistä vaan. Tottakai saa. Mutta sitä ihmettelen vaan siis, kun eka kysellään ja sit monet ottaa nokkiinsa, kun tuleekin asiatonta kommenttia tai muut ei oo samaa mieltä.

Noi on just parhaita lukee missä on hyviä vinkkejä, vaikka kalsarit samaan kattilaan munien kans.. :) Joskus nauran vedet silmissä kun luen.

Ihan koukkuunhan tänne jää, kun alkaa aktiivisemmin lukee. Mulla on sellanen tyyli että kun tulee joku asia mikä mietityttää, niin laitan sen googleen. Sitte tulee miljoona keskustelua siitä samasta aiheesta ja löydän oikeesti hyviä vastauksia. Tää on elämäni eka alotus tälläsillä palstoilla, aika mielenkiintosta kyllä. Myönnän. :)

Täysi peesi, ap!

Olen ihmetellyt aivan samaa että miksi joka hemmetin päivä on monta aloitusta keksikää lapselle nimi, mitä mieltä tästä nimestä jne.. Haluaako joku todella palstalaisten keksivän lapselleen nimen tai laittaa oman nimiehdotuksensa tänne haukuttavaksi.

Ja sitten tuo uusavuttomuus, miten perunat keitetään jne. Jos ei aikuisella ihmisellä ole alkeellisintakaan käsitystä ruoanlaitosta niin missä on oma äiti, mummi, kummi jne jolta kysyä, eikö ihminen omista yhtäkään keittokirjaa...

Minä luulen että tuo on vain sitä että ihmiset eivät osaa perusasioitakaan enää nykyään, ollaan niin avuttomia ja haetaan yleistä hyväksyntää.
Kouluttaudutaan korkeasti mutta sitten ei osata niitä perunoita keittää.
Keksitään lapselle joku aivan tuulesta temmattu nimi kun nykyään pitää olla niin pirun erikoista, sitten ollaan pahoilla mielin kun kaikki täällä eivät kilju riemusta nimen kuullessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Täysi peesi, ap!

Olen ihmetellyt aivan samaa että miksi joka hemmetin päivä on monta aloitusta keksikää lapselle nimi, mitä mieltä tästä nimestä jne.. Haluaako joku todella palstalaisten keksivän lapselleen nimen tai laittaa oman nimiehdotuksensa tänne haukuttavaksi.

Ja sitten tuo uusavuttomuus, miten perunat keitetään jne. Jos ei aikuisella ihmisellä ole alkeellisintakaan käsitystä ruoanlaitosta niin missä on oma äiti, mummi, kummi jne jolta kysyä, eikö ihminen omista yhtäkään keittokirjaa...

Minä luulen että tuo on vain sitä että ihmiset eivät osaa perusasioitakaan enää nykyään, ollaan niin avuttomia ja haetaan yleistä hyväksyntää.
Keksitään lapselle joku aivan tuulesta temmattu nimi kun nykyään pitää olla niin pirun erikoista, sitten ollaan pahoilla mielin kun kaikki täällä eivät kilju riemusta nimen kuullessaan.

Päläpälä

Alkuperäinen kirjoittaja yhyy:
Täysi peesi, ap!

Päläpälä

Osui ja upposi siis ;) Että pälä pälä vaan :D

Täysi peesi, ap!

Katsotaan, osaanko tän lainaushomman vai meneekö harakoille.

Kiva, kun olet samaa mieltä kanssani. Just tota tarkotin, kun monta kertaa päivässä on samat alotukset jne.

Niin ja eikö ihmiset oo kuitenki peruskoulun käyneitä, pakolliset kotitaloustunnit jne.

Mietin myös sitä, että miten ihmisillä on aikaa täällä olla tosi paljonkin, päivät ja yöt.. Jokasella omat tapansa tottakai, mutta mulla ainaki on henk.koht. niin paljo hommaa kotona ja vauvan kanssa haluan todellaki viettää kaiken ajan kun se on hereillä. Käydään pitkillä vaunulenkeillä, on ruuanlaittoo, siivousta, pyykkäystä ym ym.
Toki kaikilla muillakin perheellisillä on samat hommat, en mä tuomitse ketään. Kukaan ei ole samanlainen mitä minä olen, eikä tarvikkaan olla. Kunhan toin ajatuksiani julki. :)

Yhteistyössä