Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

No en sit mennyt jumppaan, oli kyl niin jeesuksen tukkonen olo ja on yhä et kun vaan jaksas jotenkin notkua työpaikalla (vaikka töihinkin on vähän vaikee keskittyy tässä olotilassa). Mua vaan hirvittää kun on vaan 3kk kortti tonne jumppaan, ja taas menee yks viikko ilman mitään käyttöä (viime viikkokin meni samanlaisesti jostain syystä).

Täällä ruokana sosekeittoa: Perunaa, porkkanaa, paprikaa ja chilitomaattimurskaa + paljon yrttejä. Omalle lautaselle viel sekaan raejuustoa :) nam. Ainaki rasvatonta, mutta onhan tossa tota perunaa mitä mun ei pitäny syödä. On muute nykyään yks miehen lempiruuista ku sain sen joskus houkuteltua maistamaan :)

Mie palaisin nyt sitten vihdoin ruotuun.

Imetysasioita sain tuossa välissä hiukan korjattua, mutta nyt meillä on lähtenyt kiinteiden popsiminen vauhdilla käyntiin + ollaan sovittu miehen kanssa, että uusi vauva saa tulla vaikka heti - niin päätin nyt sitten, että en enää imetyksen takia himmaile painonpudotusta.

Eli nyt on sitten enää omat mieliteot ja laiskuus esteenä! Kiloklubi mulla ei toimi vieläkään, eli jonnekin uuteen laskuriin mun pitäisi myöskin kirjautua.

Päätin myös, että mun kokonaispainon ei tarvii näkyä tuolla listalla ollenkaan. Listaa pidemmälle lukeneet tietävät sitten kuin paha tilanne todellisuudessa on.

Täs olis mun starttirivi tälläkertaa:

A= 31.10.2014
LP= xx
TP= 4,6 (eka välitavoite)
NP = xx
VT= -100g
S= (maksan tauosta ja siitä ettei paino siis ole tippunut vielä just ollenkaan 10 e)

• Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Hieno tulos mariah33 :)

Täällä paino 67,3, eli +1,5kg ei tullu yhtään mietittyä edes laihduttamista tän viikon aikana. Lähes pelkkää pastaa tuli syötyä. Tyhmä minä..

Minttumaari mekin alettiin yrittää kakkosta esikoisen ollessa 6 vko :) esikoisen plussaan meni reilu 2 vuotta niin ajateltiin aloittaa ajoissa. Nyt jo 7 kk. Raskaus kiloja tuli 28, joten ihan hyvä että olen kerennyt saamaan suurimman osan pois ennen seuraavaa jos semmoinen on tullakseen. Mulla ei polvet meinannu lopussa enää kestää ollenkaan kun painoa oli synnärille lähtiessä 92 kg ja 4v sitten 46 kg..

Hieno tulos Mariah33! :) Missä ajassa oot saanut tuon määrän pudotettua?

Mulle voi päivittää painoksi 79,3kg. En ole vielä hakenut vaakaan uusia pattereita ja nyt se heitteli lukemia välillä 78,4-79,9. Tuon ilmoittamani lukeman sain kolmesti, joten olkoot nyt se tällä kertaa. :O

• Tykkää
Onnea hyvistä tuloksista kaikille miinusmerkkisille! :flower:

Itselle tuli nyt sit kuitenkin pari sataa grammaa lisää ja 75,1 mittarissa aamulla. No oviskin on ovella, toivottavasti se paino johtuu monista suurista munasoluista, joita olis tuonne kasvanut... lähdenkin tästä ultrattavaksi ja päivittelen taulukkoa sitte myöhemmin päivällä. :wave:

ps. Mun pitänee alkaa tehdä omat safkat... oon huomannu et mies laittaa joka ruokaan kermaa puol purkkia :p ja vaikka se onkin vaan 10%, niin se ei ehkä oo laihduttavimmasta päästä kuitenkaan). Mut miten mies sitte laihtuu koko ajan :confused:

(todellisuudessa painonnousu johtunee TAAS kerran siitä, että sitä vettä ei tullut eilen litkittyä juuri mitään, kun ensin rämmin innoissani metsässä tunteja (ilman vettä) ja sitten ilta kului saalista putsatessa (en huomannut vettä juoda siinäkään)). Mutta liikuttu ja touhuttu on (lauantainakin haravoisin koko pihan, kauhee duuni ja hiki valui) =)

• Tykkää
Reactions: Mariah33
Tänään mitattu 85,0kg eli -400g... Puolustuspuheitahan voi pitää halutessaan, mutta todellisuudessa omaa laiskuuttahan tämä pääosin on. Urhoollinen ratsuni hajosi eli takapyörä tipahti irti alamäessä. Mustelmat ovat kohtuulliset, mutta näin se vain taas menee. Ovulaatio meni ja vihelsi mennessään, kun mies oli vierailemassa vanhemmillaan. Huomenna sitten hallille uudella enegialla.

Kaikille pudottaneille tuhannesti onnea. Kyllä tää taas etenee ja Mintuumaarille tervetuloa takaisin projektin pariin.

• Tykkää
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT

A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoiteltu pudotus, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 39S
Äiti 744030.9.201474,31,3kg75,1kg+400g16
Ihaa823231.12.20141041499,3kg??g0
Mariah333424.12.201498,620kg87,4-800g0
Merope2924.12.2014947kg94,7??g2
SalVe301.11.201479,56kg76,6??g0
Mimmi92221.1.201567,88kg67,3+1500g4
Valonkantaja2431.12.2014110,713kg104,3-400g0
tilastoija2385,915kg85,0-500g0
katti_2825.12.201480,35,3kg79,3kg-700g8
hannuliini??30.11.201471,86kg71,8uusi0
Minttumaari*3731.10.2014-4,6-100g-100g0

[/TR]

Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.

Jep jep, olihan niitä kolme (vaikka vain yksi iso) ja varmasti painoivat vaikka miten :kieh:

Tilastoija, sullehan sattuu ja tapahtuu. Vakavampaa on tietty tuo miehen poissaolo, mutta ei ne mustelmatkaan kivoja oo.

Minttumaari, merkkasin nyt noin, ehkä tuo kelpaa?

Paino tänä aamuna 103,7kg eli -600g tuli tiputusta, jee. :)
Onnistuin saamaan tuon satakolmosen näkyviin näin syyskuun loppuun eli aikataulussa ollaan loistavasti. Lokakuun loppuun siis toiveissa nähdä ainakin vilaukselta sataykkönen. Ei ole siis enää kauhean pitkä matka satasen alitukseen. Tänä vuonna se tulee ehdottomasti.

Tilastoijallehan on sattunut. :eek:
Onneksi selvisit siitä pelkillä mustelmilla. Tollasessa tilanteessahan voisi käydä oikeasti hullustikin.

• Tykkää
Reactions: Merope ja Mariah33
Kiitos Äiti74, hyvältä näyttää, kun ei näy :LOL:

Noista vaakojen temppuilusta tuli nyt sitten mullekin kokemusta. Eli meillä on kaksi vaakaa joista molemmista loppui patteri tuossa aiemmin. Eilen vaihdoin patterin vain toiseen, kun epäilen ettei meillä ole oikeanlaisia tuohon toiseen laitettavaksi. Mulla on se, että jos painoa tarkkailen, niin vaa'alla on käytävä joka päivä - muuten asia unohtuu kokonaan. Niin tänäänpä sitten huomasin, että riippuu siitä asennosta missä seison mitä tuo kelvoton vaa'an rohjake näyttää! Eli ens viikon viikkopunnitukseen pitää laittaa tuo toinen vaaka kuntoon ja ottaa lukemat sillä.

Mimmi92 - kiva kun kirjoitit tuosta sun kokemuksesta. Mullakin raskauskiloja tuli todella reippaasti - mutta tosiasia on, että olen aina muutenkin ollut lihava. Mutta synnärille en tosiaan aio mennä ainakaan yhtään lihavampana kuin ensimmäisellä kerralla!!! Eli jos tärppi tulisi nyt, olisin koko raskauden (ja olen varmasti muutenkin) ihan super tarkalla ruokavaliolla. Se, että yhdeksässä kuukaudessa hiipii painoa lisää yli 20 kiloa on jotenkin niin absurdia. Mullakin kipuili loppuvaiheessa toinen polvi, mutta itse ajattein sen johtuvan myös lähestyvästä synnytyksestä.

Meilläkin yksi tärkeimmistä syistä aloittaa kuumeilu jo nyt on se, että pelkäämme yrityksen kestävän mahdollisesti kauankin. Mulla on diagnoosi oikein pahasta PCO:sta ja ikää kun on niin emme halua jättää asiaa roikkumaan. Viime kerralla kyllä plussasin tosi nopeasti yk3:sta eli sikäli asia ei liene ihan toivoton.

Huomenna mulle tulee tikkupaketti ja hiukan jännään sitä tikuttelun aloitusta. Minipillerit jätin viikko sitten ja sen jälkeen mun naamaan on levähtänyt muutama oikein mojova hormonifinni. Se tuo elävästi mieleen ekan raskauden ensipäivät... eli samanlaiset tuli silloinkin. Mutta tää nyt lienee sellaista toiveajattelua, että oksat pois.

Tilastoijalle toipumisia! Onneksi selvisit mustelmilla - tuossa olis voinut käydä huonostikin.

Kiitoksia kaikille myötätunnosta! Siinä olisi oikeasti voinut käydä pahemminkin, mutta onni onnettomuudessa. Vihaan kyllä koko sanontaa. Tie oli suora, ei muuta liikennettä eikä vaaraa joutua muualle kuin ojaan. Sinne sitten päädyinkin ja säikähdin kunnolla. Mustelmat paranevat ajallaan. Enemmän harmittaa ovulaatio, joka vihelsi mennessään. Eipähän tarvitse parin viikon päästä edes yrittää tuskailla.

Nyt on pyörä kunnossa, toivottavasti ja kiitos miehen. Vähän piti säätää ja vääntää. Lokasuoja hajosi tässä onnettomuudessa pahemmin kuin nainen itse eli uutta pitää jossain vaiheessa hakea. Asumme niin kaukana keskustasta ja kaupoista, että jos ei pyörällä pääse, käveleminen ei oikein ole vaihtoehto. Menee niin paljon aikaa paikasta toiseen siirtymiseen, että ennemmin nappaan autokyydin. Nyt posti ja nainen kulkevat jälleen.

Minttumaari toivotaan nopeaa plussaa kun se kerran on mahdollista :)

Itse olen varautunut että kestää pitkään. Nyt jo yk 7 menossa (kp 12/28-30) ja oviksen tikuttelu käynnistyi. Torstaina eka lääkärikäynti raskautumusvaikeuksiin liittyen. Saas nähä mikä tuomio tulee. Esikoisesta en ehtinyt käymään tutkimuksissa kun yllätysplussa vihdoin tulikin :)

Painoa yritän nyt maltillisesti pudottaa. Mulle vaan on vaikeeta syödä sopivasti. Joko syön ihan liikaa (ja lihon), tai en lähes ollenkaan (ja laihdun nopeasti). Pitäis yrittää löytää terve suhtautuminen ruokaan. Nyt olen opetellut syömään aamupalaa. 2 greippiä + kahvia mennyt melkein 2 viikon ajan..

Mariah33 Hui, varmasti huomaa eron olossa kun noin nopeasti on paljon kiloja lähtenyt. :)

Minttumaarille tsemppiä uuteen alkuun!

Aika jännät paikat on tilastoijalla ollut... Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin ja pyöräkin taas kunnossa. Sitä paitsi 400g pudotus ON hyvä viikkotulos!

Valonkantajallakin hienosti putoaa ja varmasti pääset kaksinumeroisiin lukemiin ihan pian! :)

Äiti74 eikös se yksikin solunen ole vallan hyvä juttu, toivottavasti nyt tärppää! :heart:

Tänään sain vaakaan numerot 79,6 joka punnituskerralla. Varmaan ois ollu eilisellekin oikeampi lukema tämä. :S Ei taida ensi viikon lukemissa paljon miinusta näkyä!

• Tykkää
Heheeei, täältä yksi paksukainen liittyisi mukaan! :wave:
Ensin ajattelin että ens viikolle sitten, mutta ehei, tää lykkääminen on nyt lopetettava! Eli maggis, 26 v, lp 113,1 kg (itketti vähän kun kävin vaa'alla...)
Ekaksi tavoitteeksi ajattelin laittaa sen mitä painoin ennen ekaa raskauttani, eli tp 97, mutta enemmänkin toki haluan tiputtaa mutta tosta olis hyvä aloittaa. Nyt siis toinen lapsi työn alla, yk 1 vasta, mutta haluaisin mahdollista raskautta ajatellen keventää ja olishan se parempi olla hoikemmassa kuosissa että jaksais muutenkin paremmin touhuta tuon ensimmäisen mukulan kanssa :)
Esikoinen on nyt 1 v 8 kk, ja paino on synnytyksen jälkeen mennyt ylös alas, valitettavasti jumien nyt taas ylös. Aina on ollut enemmän tai vähemmän ylipainoa, mutta nyt sitä tosiaan alkaa olla jo sen verran enemmän että tartteis tehdä jotain ja heti kun on jollekin tilivelvollinen niin kummasti jaksaa tsempata paremmin kuin itekseen! :rolleyes:

Paino tänään 76,5kg eli -100g. Oli tossa viikonloppuna tankkauspäivä ja nyt taas ruotuun.:) Salilla pitäs jaksaa käydä useammin. Sitä innostusta lisäämään tilasin eilen protskujauheita!:) Tavoitteena enempi kiinteytys kuin painon tiputus. Painoa saanut nyt kuitenkin -9kg pahimmasta.:)

Tsemppiä kaikille!:)

Täällä junnataan samassa. Alkaa menemään hermo, mutta toisaalta en viime viikolla käynyt jumppailemassakaan. Lenkillä kyllä kävin, mutta en tarpeeksi sitäkään. On tämä yhtä touhua..

Mutta aivan upeaa nähdä, miten jotkut täällä ovat onnistuneet aivan tajuttoman hienosti! Onnea!! :flower:

Vinkkinä kaikille joiden paino jumittaa samoissa lukemissa:

Jutta Gustafsberg dieetti | Go Fat Go dieetti | Rasvanpoltto.info

Tuolla ruokavalio-ohjeella on moni saanut painoa pudotettua, myös minä silloin kun motivoidun tuota noudattamaan. :D Kaloreita tuosta tulee aika vähän, itse olen jonkin verran annoskokoja suurentanut, sillä tarkoitus ei olisi sekoittaa kroppaa liian niukalla dieetillä. Välipalalla napsin myös muutamat pähkinät joista saa hyviä rasvoja, niitäkin dieetti antaa aika niukasti. Paino putoaa siitä huolimatta. :)

Ja paremmin tietävät väittävät, että juomalla kerralla puoli litraa kylmää vettä voisi kiihdyttää aineenvaihduntaa. Täytyisi varmaan kokeilla sitäkin, tulee muutenkin juotua välillä ihan liian vähän! :O

• Tykkää
Reactions: SalVe
katti_ mulle sanoi yks terveysintoilija tyyppi kerran, että kylmää vettä ei saisi juoda olleskaan, maksa ei tykkää. Että huoneenlämpöistä tai ihan vähän viileää vaan. Joo tiedän, kaikkiin on aina kaks mielipidettä :headwall:

Jee, tänään taas alle 75, et on varmaan kaks pienintä follia kutistunut pois ;)

Ei vaan, mua tosissaan harmittaa tää flunssa joka vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja nyt on jo kurkkukin kipeenä ku mikäkin. Mun 3kk jumppakortista on kohta mennyt 1kk ihan hukkaan :(

Äiti74 No jopas jotakin! En olekaan tuollaisesta koskaan kuullut. Piti ihan googlata mutta sekään ei tuottanut tulosta. :confused:

Mä juon aina niin kylmää vettä kuin hanasta tulee ja välillä pidän vesikannua jääkaapissa (lähinnä seuratakseni juodun veden määrää). Kesällä heitän vielä jääpalat sekaan! :LOL:

Noi dieetit on kyllä hyviä. Ton tyylisillä ohjeilla itekin menen. Ainoa ero,et en käytä viljoja kuin treenipäivänä ja raejuustoa vähän enempi. Perunaa,pastaa enkä muita syö ollenkaan,vaan ne korvaan vihanneksilla. Niitä lounaalla ja päivällisellä 300g. Ainoastaan rasvaa elimistö tarvis vähän enempi. Oliiviöljyä,pähkinöitä ja avokadoa vois vähän lisätä. Suosittelen kyllä myös noita Jutan ohjeita. :)

• Tykkää
Reactions: katti_
Mä en pidä Jutan dieetistä sen takia, että siinä tuputetaan ihan liikaa proteiinia (josta valtaosa on maitotaloustuotteista -> ihan ok proteiininlähde, mutta ei välttämättä anna kaikkia tarvittavia aminohappoja), siinä on liian vähän energiaa ja aivan liian vähän hyviä rasvoja. Kyllähän se toki laihduttaa ja jos sen yhdistää kunnon kuntosalirääkkiin niin voi olla ihan ok pienellä muuntelulla.
Jos tolla Jutan dieetillä yrittää kuitenkin vain laihduttaa ja kuntoilu jää koirankusetus-tasolle niin huonosti käy. Oon joskus naputellut jonkun Jutan ohjeen mukaisen ruokavalion laskuriin ja se antaa energiaa 1300 kaloria, proteiinia aivan järkkypaljon ja rasvaa liian vähän. Tässä nyt pitää huomioida sellainen kehon toiminnallinen juttu, että jos syöt proteiinia liikaa niin se paitsi rasittaa munuaisia, myös kehosi muuntaa kaiken ylimääräisen proteiinin sokereiksi, jotka taas varastoituvat kehoosi energiaksi = läskiksi... eli tuollaisen proteiinintuputtamisen lisäksi pitäisi myös rikkoa lihaksiaan (kuntoilla kunnolla -> liikkuessasi lihakseksi "kärsivät" -> se kipuilu kunnon rääkin jälkeen -> kroppa korjaa -> käyttää proteiineja) jotta ne ylenpalttiset proteiinit tulisi käytettyä. Proteiininlähteetkin pitäisi olla vähän monipuolisempia kuin maitorahka ja kuiva kananrinta. Kroppa tarvitsee niitä rasvojakin ja ennenkaikkea myös energiaa jotta se voisi poistaa kehostaan ylimääräisiä varastoja todetessaan, ettei niitä tarvita. Rasva, kun ei ravinnosta varastoidu ensimmäisenä kehoon vaan ensimmäisenä varastoituu helpoimmin työstettävät hiilihydraatit, sitten ylimääräinen proteiini ja sitten vasta se ylimääräinen rasva jota ei hormoneiden rakentamiseen tarvita.

Okei aika kärjistettyä ja asiavirheitäkin voi tekstissäni vilistä, mutta näin minä ajattelen. ;)
Voi olla ja onkin varmasti ihan yhtä hyvä dieetti-idea kuin mikä tahansa muukin, mutta omaan makuuni ihan liian rajoittunut, yksitoikkoinen ja anteeksiantamaton dieetti.
Itse tykkään noudattaa sellaista kultaisen keskitien linjausta, jossa on vähän viitteitä inhoamastani THL:n mussutuksesta (esim. lautasmalli), vähän karppaamis/hiilihydraattitietoisuuden fiiliksiä, kunnollista kotiruokaa sillä volyymilla johon on varaa, hyviä rasvoja, hitaita hiilihydraatteja ja sopivasti proteiineja + vitamiineja ja hivenaineita purkista (D-vitamiini, omega 3). Tähän olen vain tehostajaksi ottanut pätkäpaastoilun. :)

Ja mitä tulee tuohon vedenjuontiin niin runsas kylmänjuominen voi tosiaan lisätä kehon energiankäyttöä (veden lämmitys ruumiinlämpöön), mutta ruoan yhteydessä vettä ei kannata nauttia suuria määriä jos ollenkaan. Runsas vedenjuonti ruokailun yhteydessä laimentaa mahahappoja, jonka myötä ruoka ei välttämättä sula niin helposti joka taas voi vaikeuttaa imeytymistä suolistossa = ripuli/ummetus.

• Tykkää
Reactions: mimmi92

Yhteistyössä