Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

Niin, siinä samassa viestissä sanoin että kaloreita tulee niukasti, mutta annoskokoa suurentamalla sen asian saa hoidettua ja mm. pähkinöillä sitä hyvän rasvan määrää lisättyä. ;) Tuo on kuitenkin mielestäni hyvä pohja ruokavaliolle, ja pidän sitä mainitsemieni muutosten kanssa varsin pätevänä dieettinä, mutta tokihan jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Tarkoitus oli vinkata muillekin toimiva dieettipohja josta itse olen tuloksia saanut aikaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Äh. Tosi hienosti meni tää mun "uusi alku". Plussaa tuli 400 g.

Edelleen punnaan sillä vaa'alla jossa asento vaikuttaa asiaan, eli tuo on nyt ALHAISIN paino jonka siinä suorana seisten sain. Ihan hiukan korkeampikin kävi näkyvissä. Kyllä hirvittää, ihan kiltisti nimittäin olin koko viikon. En kuitenkaan laskenut kaloreita, käynyt päivittäin vaa'alla tai edes pitänyt ruokapäiväkirjaa. Eli niissä koitan nyt skarpata.

Toiveissa olis, että plussa painossa johtuisi uudesta raskaudesta, mutta tää siis ihan niin toiveajattelua kuin olla ja voi. Oviksen pongasin viime viikolla ja ihan kokonaan hyödyntämättä se ei jäänyt, vaikka täsmäharjoitukset jäivätkin puuttumaan. Nyt on ollut kipuilua rinnoissa ja alavatsalla, mutta kyllähän sitä kuumeillessa keksii itselleen vaikka minkälaiset "oireet".

Hiukan kuitenkin tajusin huolestua, että edessä voi olla vaikea raskaus, jos näissä lukemissa plussaan. Sitten pitää ihan oikeasti katsoa, ettei paino lähde nousemaan raskauden myötä ja se ei tosiaan ole helppoa. Aion nyt aloittaa raskaudiabetesruokavalion, niin sitä voisin sitten noudattaa myös jos se plussa jossain vaiheessa saadaan.

Mä oon muuten joskus koittanut laihduttaa hiukan muokatulla "juttailulla" tai go-fat-go:lla. Lisäsin siihen kuitua ja hyviä rasvoja. Oli epäilemättä terveellistä, mutta en saanut painoa tippumaan. Mulla muutenkin paino on aina tippunut vain ja ainoastaan painonvartijoiden tiukan linjan dietillä tai ateriankorvikkeilla. Ateriankorvikkeisiin en nyt halua ryhtyä, paikkareita voisin hiukan kertailla vanhoista ohjeista joita olen säilyttänyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Olin jo aika satavarma, että tälle viikolle pamahtaisi plussaa painoon, koska viime viikolla ainakin paino kohosi aika paljonkin yli maanantain arvon. :D
Toisin kuitenkin kävi, paastopäivä tuli ja pelasti perjantaina. Tänä aamuna paino siis 102,8kg! Eli -900g.

Mulla on enää 2,1kg -10 kiloon ja alle kolme kiloa satasen alitukseen! Iik! Kahdeksan kiloa nyt lähtenyt 3,5kk. Aika pirun mukavaa katseltavaa, kun vertaa vaikkapa viime vuoden lopussa/tän vuoden keväällä pitämääni "syö vähemmän, liiku enemmän" -laihdutukseen. Silloin tulos samassa ajassa oli just ja just 3 kiloa. Joko tässä välissä on tapahtunut jotain mun aineenvaihdunnalle, että se suostuu luovuttamaan kiloja pois vihdoin ja viimein tai sitten tää paasto on vaan yperhyvä tapa mulle.
 
Minttumaari tuo kuulostaa hyvältä suunnitelmalta!

Itellä tuli jo yli 10 kg ennen rv 20. Okei tupakoinnin lopettamisesta (kerkesin repsahtaa 2 viikoks, lopettanu ajat sitte, mutta häästressi..) tuli heti +5kg ja pahoinvoinnin takia söin koko ajan (olis pitäny syödä jotain terveellistä..) Nyt jos plussa jossain vaiheessa tulis niin aion pitää huolen ettei paino nouse ennen kuin se on tarpeellista. Multa lähti 5 viikossa itestään se 15kg eli sen verran vois seuraavassa sitä painoa tulla..

Tänviikon tulos +-0 onneks ei sentään noussu..
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Tänään 76,4kg eli -100g. Eilen aamul oli jo tasan 76,mut sit repsahdin syömään suklaata eilen ihan reilulla kädellä!:D Ja veden juonti on myös jäänyt liian vähälle. Nyt ryhdistäydyn ainakin siinä. Muuten täytyy kaikki aika ja energia laittaa pakkaamiseen...muutto lauantaina.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Hienoja saavutuksia täällä! Ja onnea muuttoon SalVe!

Täällä totaalinen kyvyttömyys seurata syömisiä, liikkua saati sitten punnita itseensä. Väsymys ja aloitekyvyttömyys päällimmäisinä.. Yritetään..
 
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT





A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoiteltu pudotus, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 40S
Äiti 744030.10.201474,31,3kg74,3kg-800g16
Ihaa823231.12.20141041499,3kg??g0
Mariah333424.12.201498,620kg86,8-600g0
Merope2924.12.2014947kg94,7??g2
SalVe301.11.201479,56kg76,4-100g0
Mimmi92221.1.201567,88kg67,30g4
Valonkantaja2431.12.2014110,713kg102,8-900g0
tilastoija2385,915kg85,0-500g0
katti_2825.12.201480,35,3kg78,7kg-600g8
hannuliini??30.11.201471,86kg71,8uusi0
Minttumaari*3731.10.2014-4,6+300g+400g2
Maggis2631.12.2014113,116,1+700g113,8g2

[/TR]


Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa maggis, alku aina hankalaa, mutta toivottavasti jo tämä toinen viikko toisi toivottavan laskusuunnan. Itsehillintää se tosin vaatii aikamoisen määrän. Tsemppiä!

Minttumaari, tsemppiä sinne myös!

Onnea kiloja karistaneille :flower:

Itselläni on ollut tsempittäjänä ihan hirveä kurkkukipu, veden juontikin on kaksi vuorokautta tuntunut siltä, kuin puukkoja nielis. No nyt näyttää antibiootit tehonneen ja pystyy jo nieleen. Sen takii eilen aamulla oli alhaiset lukemat -800g, mutta tänään jo alkoi 73.... mikä oli niiiin kiva fiilis. Mulla on nyt viimeisen inssin piinailut alkumetreillä. Kumpa tästä sen tärpin saisi. Jos joutuu ivf hoitoo koittaan, ei jää paljon rahaa syödä :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa....

Turkin reissu takana ja oli kyllä hyvä päästä hetkeksi pois täältä rentoutumaan ja vaan olemaan.

Paino pysyi todella hyvin kurissa, eilen aamulla paino 99,8kg eli todella vähä tuli lisää ja sekin näyttäs tällä hetkellä olevan tilapäistä, mutta laitetaan tuo nyt sit tälle viikolle....

Mullahan oli Luget mukana ja siirsin muutamalla päivällä menkkoja niiden avulla. Muuten ois ollut vuotoa koko viikko perillä. Nyt ne alko vasta lauantaina, kun keskiviikkona lopetin luget.
Eli uutta kiertoa kohti, nyt mukana myös Glucophaget, kansan kielellä metut kai se on...

Ihaa82
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Täällä vihdoin kp 2. Eilen oli mieli aika maassa, vaikka en plussaa silleen odottanu, mut keskenmenot suretti taas. Tässä kuussa olis ollu pisimmälle edenneen La. Miehen mielestä mun pitäs ottaa vaan positiivinen asenne, ni sit onnistuu. Helppohan sen on,kun ei tarvii mitään menkkoja ym kestää!

Mut jos tän kierron nyt pyhitin laihduttamiseen ja karistais vielä ne 3kg. Nyt on vaan suklaa maistunut,kun menkat alkoi.:/
 
Kp 1.
Ei tarvinnut piinailla, mutta piinailin silti. Jotenkin oli sellainen ehkä sittenkin olo, mutta mitäs turhia. Parasta asennoitua pistelemään ja popsimaan itsensä joulun jälkeen täyteen lääkkeitä ja sitä ennen karistella painosta pahimmat pois, että ei ole sitten siitä kiinni.
Tässä kuussa on lisää lääkäreitä. Tämän viikon ajat piti perua, koska sairastan maailmanlopun flunssaa enkä ole vilkaissutkaan vaakaa. Ei siellä nyt ainakaan hyviä lukuja ole, kun eilen oli jo sellaiset kivut, että mätänin sängyssä ja söin jäätelöä.

Katsellaan asiaa taas maanantaina, jos flunssa olisi helpottanut siihen mennessä.
 
tilastoija Täälläkin kp1... :hug:

SalVe Mun viime vuonna keskenmenneen la oli kans tässä kuussa, mutta siis viime vuonna... Tarkalleen ottaen 24.10.2013. Keskenmenon sain rv 15+6. Kaikki oli kunnossa, mutta mun kohtuun pääsi joku bakteeri mistä syystä se alkoi työstää vauvaa pihalle ja mitään ei ollut tehtävissä. :'( La vaihtuikin sitten s. 6.5.2013 ja k. 6.5.2013.
 
Mariah33: En pysty kuvittelee miltä susta on tuntunut,kun nähnyt jo pienen ultrassa ja kaikki on ollu kunnossa ja sit menettää kaiken!:'( Itellä LA olis ollu 20.10., mut viikkoa ennen np-ultraa 11+0 meni kesken. Nyt odotellaan, et päästäisiin tutkimuksiin, kun se vaadittu kolmaskin km tuli koettua.
 
Olen todella pahoillani Mariah. :/
Ihan kauheaa tuollainen. Itselläni on kanssa keskenmeno tapahtunut helmikuussa, mutta mimmin tapaan se on tapahtunut niin alussa, rv 6+ kanssa. Surullista on ajatella, että ensi kuussa mulla olisi ollut laskettu aika, mutta samalla vähän tekopyhää itkeä jotain sellaista joka on lähinnä ollut vain haaveajatus. Silti niin rakas.

Ja jos ensi viikolle ei ole luvassa plussaa painossa niin olen syvästi ihmeissäni. Niin tuntuu menneen tämä viikko ihan päin peetä.
 
SalVe ja muutkin... Se oli kyllä kamalinta mitä oon joutunut kokea. Mun äiti kuoli yllättäen kolme viikkoa sitä ennen ja se oli ihan hirveä shokki. Mulla oli silloin kaksi päivää aiemmin ollut np-ultra ja sen jälkeen julkistin raskauden. Äitikin ehti sitten jo hehkuttaa facebookista kun hänestä tulee mumma ja sitten kaksi päivää sen jälkeen hän kuoli aivoverenvuotoon. Ikääkään hänellä ei ollut kuin 53v ja oli muutenkin tosi nuorekas. Äidin hautajaisten jälkeisenä päivänä mun keskenmeno sitten alkoi. Se tunne oli kyllä sellainen että mitä pahaa mä oon tehny että multa viedään kaikki! :'( Meidän pienen pojan tuhkat laskettiin sitten äitin tuhkien kanssa yhtäaikaa samaan hautaan. Olin kyllä todella pimeissä, syvissä vesissä sen jälkeen oikeastaan viime kevääseen asti, jolloin alkoi vasta tulla tunne "elämä jatkuu" takaisin... Pelottavaa ajatellakin näin jälkikäteen kuinka synkkiä ne mun ajatukset tosiaan olikaan vuosi sitten... :( Mutta, en halua puhua siitä enempää nyt kun oon vihdoin saanut elämän ilon takaisin. Aika parantaa haavat. Toivottavasti en joudu toista keskenmenoa kokemaan sitten kun joskus vielä raskaudun. Vaikka mullakin on kovia menetyksiä takana, niin en pysty edes kuvitella kuinka pahalta tuntuu teistä jotka ootte joutuneet kokea useamman keskenmenon! :hug: Mulle sanottiin silloin kun tuo keskenmenon syy selvisi (oli harvinaisempi kuin yleensä kun sikiössä ei ollut mitään vikaa) että seuraavan kerran kun raskaudun niin neuvolan lisäksi kontrollit sairaalalla aloitetaan jo raskauden alkuvaiheessa että vastaavaa ei pääse tapahtumaan (että huomataan tulehdus ajoissa jos sellainen tulee). Se kyllä huojentaa mieltä... Kunhan nyt vaan tulisi se plussa ensin! :) Tänä aamuna paino 86,1 kg ja kokonaispudotus tähän mennessä -12,5 kg. :cool: Enää ei oo siis montaa kiloa siihen lukemaan mistä raskauduin viimeksi. ;) Voi olisipa se jo tämä kierto... :heart: Tänä iltana meinaan kyllä vähän herkutella poppareilla :popcorn: mutta ei se herkuttelu silloin tällöin pahaa tee! :D

Ihanaa syksyistä viikonloppua ihanaiset! :heart:
 
Sairastelun ja menkkasurujen päälle punnittu 84,6kg eli -400g. Kai siihen kaikkineen olisi syytä olla tyytyväinen, mutta vähän harmittaa. Eteenpäin, sanoi mummo lumessa ja näillä jatketaan.

Haluan ilmaista äärimmäiset pahoitteluni kaikille keskenmenon kokeneille. Niitä ei kenellekään soisi. Kaikeksi onneksi te olette vahvoja eikä menetyksen ns. pienuus vähennä sen tuskaa.
 
Mimmi, olisko vaan turvotusta kuitenkin?

Muakin harmittaa, kun koko viikon olen punnannut kahdella vaa'alla ja tiedän keskellä viikkoa olleen aika paljonkin alempia lukemia. Nyt kuitenkin -900g. Tulin siihen tulokseen, että noi meidän viikonloppuherkuttelut on kuitenkin suolaisempia ja sen vuoksi olen hiukan turvoksissa aina viikonlopun jäljiltä. + tänä viikonloppuna olin mielestäni tosi kiltti ja silti kun lasken mitä kaikkea herkkua on tullut syötyä, niin onhan sitä kertynyt. Mun mies on melkoinen herkkusuu (kuitenkin normaalipainoinen), niin ihan liian usein lähden hänen kelkkaansa ja sorrun johonkin herkkuun. Hyvä kuitenkin että edes nyt jälkeenpäin huomasin laskea mitä kaikkea olen syönyt niin ehkä sitten opin jotakin.

Nyt arkena pidän ruokapäiväkirjaa ja koitan noudattaa sitä RADI ruokavaliota. Se sopii mulle, on paljon vaihtoehtoja ja ei tarvitse laskea kaloreita. Mulle tuo laskeminen ja merkkaaminen on aina hiukan mälsää. Johonkin vihkoon saan vielä merkattua, mutta jos pitää netissä mennä johinkin palveluun niin voin kyllä vannoa, ettei pidemmänpäälle ole mun juttu. Lisäksi kaikenmaailman karppausten ja juttailujen jälkeen tuollainen virallisterveellinen diettiruokavalio tuntuu jotenkin raikkaan mukavalta.

Multa myös myötätunnot keskenmenoja kohdanneille. :hug: Tosi kipeitä tarinoita on täältä saanutkin lukea. Mulle itselleni aina sanottiin, että mulla on niin paha pco tai (pcos -en tiedä kummasta on puhuttu) että en varmaankaan tule raskautumaan luomusti. sitten kun sitä oikeaa miestä ei löytynyt heti nuorena, niin melkoisella paniikilla olen itsekin suhtautunut lastenhankintaan. Nää asiat ei kuitenkaan mene aina käsikirjoituksen mukaan. Meillä tuo esikko sai alkunsa nopeasti ja raskaus sujui helposti ja ongelmitta. Kyllä sitä välillä ihmettelee näitä asioita.

Nyt täällä podetaan ihan hirvittäviä lihaskipuja ja oloja on ollut jos jonkinlaisia jo pidemmän aikaa. Raskaustesti on kuitenkin sitkeästi päättänyt, että viivaa ei näytetä - joten kaipa tää nyt jotenkin liittyy tuohon ehkäisyn ja imetyksen lopettamiseen ja kierron käynnistymiseen (toivottavasti). Olot on kuitenkin sitä luokkaa, että taidan jo pian varata lääkäriajan, että katsoisivat hiukan mitä tuolla oikein on tapahtumassa.
 
Joo no kyllähän se tämmöisen mässäilyn jäljiltä turvottaa :D punkkuaki nyt viikon tullu lipitettyä pari lasia illassa :D

Ärsyttäny koko viikon kun kävin lääkärissä ja se kirjoitti lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. Meni pari päivää ja lähete peruuntui. Kesällä voi kuulemma kokeilla uudestaan. Olis vaan pitäny esikoista yrittäessä varata se aika kun nyt se vuos lähetään laskee vasta x ajan kuluttua synnytyksestä, vaikka mulla alkokin menkat jo maaliskuussa säännöllisinä..
Ajattelin tän vuoden loppuun yrittää luomusti kaikilla mahdollisilla poppakonsteilla ja sit jos mitään ei tapahdu niin tammikuussa yksityiselle..
Nyt dpo 8 ja aamun testi nega..

Laihdutus jäänyt vähän vähemmälle, mutta tuo vaaka lukema alkoi masentaa ja asialle on tehtävä jotain, ennen kuin lihon kaiken vaivalla pudotetun takaisin..
 
Positiivista(?), etten ole ainut jolla on tarjota plussaa tälle viikolle. :kieh:
+600g, eli paino tänään 103,4kg. Turvotusta toki, viime viikko tuli vähän syötyä miten sattuu. Paastopäivien jälkeen on tosin ollut jo ihan kivojakin lukuja näkyvissä, joten eiköhän ensi viikolla olla taas oikeassa suunnassa.

Millähän poppakonsteilla sitä nyt oikein saisi menkat alkamaan? :(
Ku puolen vuoden menkattomuuden rajapyykki alkaa jo kolkuttelemaan ovia. Okei, laihduttaminen ja etenkin tää paastoaminen eivät ole mitenkään menkkoja tukevaa toimintaa, mutta kun mä aloitin tän homman siinä vaiheessa, kun ne olivat jo melkein 2kk myöhässä. Ja hommaahan ei siis pääse hoitamaan lääkärin kautta ennen kuin multa saadaan tutkittua yksi toinen ongelma ja se tapahtuu vasta (sentään...) tän kuun lopussa/ensi kuun alussa. Tietty jos jotain vikaa löytyy niin sitten sen hoitaminen voi taas kestää ikuisuuden eli mä tuskin tulen vuotamaan tänä vuonna ollenkaan.... :(
Hyvässä lykyssä nää kaksi ongelmaa ovat samasta syystä tapahtuvia ja ku toinen hoidetaan niin toinenkin hoituu, mutta ku ei oikeesti jaksaisi enää odottaa. Joten täytyy tähän sanoa, että vaikka se kp1 on maailman mälsin asia, kun lasta yrittää saada alulle niin olkaa silti onnellisia siitä, että sellainen tapahtuu. Se mälsin asia on kuitenkin lippu uudelle kierrokselle ja uudellee mahdollisuudelle. Ei tarvitse jäädä tällaiseen välitilaan odottamaan, että joku ihme tapahtuisi ja kroppa hoksaisi alkaa toimimaan niin kuin sen kuuluisi. :headwall:

Pitäisi varmaan vetää joku macajauhe/gelee royal/vitamiinipommi soijamaidosta valmistettuun pirtelöön sekoitettuna ja katsoa saisiko se aikaan kropassa jotain... :LOL:
Noiden kaikkien mömmöjen kun pitäisi tukea ja tasapainottaa kehon hormonitoimintaa. Unohtamattakaan tietysti, että pitäisi lopettaa kaikki stressaavat asiat, muuttaa jonnekin korpeen meditoimaan ja nukkua kellon ympäri. :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä