Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

Painossa ei muutoksia, eli +-0.

Fiilistelen tässä, että en meidän rahatilanteessamme tai tällä painonpudotustahdilla ole lähtemässä hetkeen täältä mihinkään, eli voin jatkossa hoitaa päivityksen joka maanantai! Ei tarvitse kenenkään stressailla.

Äiti74, kaikkea hyvää ja rauhaa. Olen vähän lapsettomuuspuolelle kurkistellut ja olen niin kovin pahoillani.

Minttumaarille onnea ja viivan vahvistumista! Kiitoksia myös lohduttavista sanoista. Olen vain ensimmäisistä kuukautisistani asti saanut kuulla, että munasarjoissa on jotain. Kukaan ei oikein sano mitä eikä tätä ennen ole oikein ollut syytä ajatellakaan asiaa. PCO-tyyppisyydestä puhuivat viimeksi. Ahdistaa kaikista eniten se, etten tiedä mistään mitään eikä kukaan kerro sen enempää. Peruspessimistinä laskeskelen tässä jo, mistä kaikesta voi säästää. YTHS, jonka piiriin tällä hetkellä kuulun, on myös legendaarisen tunnettu hienotunteisuudestaan sekä ehkäisyn että lapsettomuuden kanssa. Tutuille on sanottu päin naamaa: "Et sinä mitään gyneä tarvitse, kun olet tuon ikäinen. Teillä on vielä aikaa hankkia lapsia." Yksityiselle puolelle ei ole rahaa mennä (vielä!), joten tiputtelen painoa tässä hissukseen, säästelen sitten niihin varsinaisiin koetuksiin.

Tietämättömyys ahdistaa. Paljon.
 
Täällä yksi porukkaan liittyvä. Lähtöpaino on karmivat 102,8 punnittu 20.10. Ikää on 27 ja tavoitepudotus on 32 kg (kääk!), mutta armollinen on myös aikatauluni, sillä tarkkaa takarajaa en itselleni aseta. Mutta raskaushaave väijyy niskassa, mutta en haluaisi lähteä yrittämään ennen kuin paino olisi tuolla noin 70 kilossa. Vaikka kyllä se aivan viimeinen tavoitepaino alkaa kutosella, niin tällä erää tyydyn seiskalla alkavaan :)

Aion pudottaa painoa ihan normaalilla kotiruoalla enkä millään fitness-touhuilla. Liikun paljon muutenkin, mutta suklaa- ja pullalakko alkoi maanantaina ja ruoka-annosten pienentäminen samaten :)
Mutta mitä tätä muutoin todella ihanan kannustavaa (ja välillä koskettavaakin) ketjua tuli luettua, niin haluaisin muistuttaa arvon naisia olemaan itselleen myös armollisia. Lisääntymisikäisiä naisia kun olemme, pitäisi muistaa, että paino voi kuukautiskierron mukaan vaihdella peräti kolme kiloa (normaali vaihteluväli on 1-3 kg), joten ei niistä puolen kilon lisäyksistä ainakaan kannata kovinkaan suurta murhetta ottaa :)

Mutta mahtava idea tämä ketju, toivottavasti saan itse tästä vielä lisäbuustia.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Gillian: Tervetuloa joukkoon! Itse olen ollut vähän taka-alalla. Jotenkin elämä on sen verran potkinut, etten kertakaikkiaan ole saanut vaakaa kiskastua esille. Mutta mukana menossa kuitenkin! Ja tosiaan, painoa pitäisi saada pois, mutta mieluusti lopullisesti, eikä vaan tämän projektin takia :)
 
Äiti-74 :hug: Kaikkea hyvää! Oot mielessä! :heart:

tilastoija Kiitos että voit jatkaa listan päivittelyä! :) Itsestäni ei ainakaan nyt oo siihen ja jos kukaan ei päivittele niin alkaa varmaan ketjukin hiipumaan tai ainakin kaikki menee ihan sekaisin... :D

Täällä megaluokan flunssa kaatoi loppuviikoksi lepoon. :( Nyt ei siis paljon ruokavalion seuraaminen nappaa kun ei meinaa mikään maistuakaan... Ajatuskin salaatista tekee aivan häjyä tällä hetkellä.. :x Nyt hoidan itteni kuntoon tästä taudista ja sitten taas jatketaan! :)
 
Eipä vahvistunut se mun viiva, joten en taida olla raskaana. Sain jokusen muunkin testiajan jälkeisen haamun, mutta viiva ei ole lähtenyt vahvistumaan. Vuotokaan ei ole alkanut, joten ei taida olla kiertokaan vielä kunnossa. Huomenna menen lääkäriin ja toivottavasti viisastun siellä hiukan. Mulle tässävaiheessa suurempi murhe on tuo kierron puuttuminen kuin se, että en vielä ole raskaana. Eli ei meillä vielä mikään kiire ole, todellakaan, mutta ketuttaa tällainen arpominen ja testaaminen kun ei yhtään tiedä missä mennään.

Paino on nyt -1 kg viimeviikkoisesta.

Sekin vähän harmittaa, koska mulla oli jo silloin aikaisemmalla viikolla näitä alempia lukemia, mutta niin se heittelee ees-taas. Lisäksi kuvittelin painon lähtevän näissä lukemissa paljon rivakampaan laskuun - - - mutta en saa kaloreita laskettua riittävän alhaiseksi. Kuluneella viikolla tulokset ovat olleet 1600-2000 kcal / vrk. Noh, ainakin linja on ollut sellainen, että sillä voisi jatkaa vaikka lopunelämää, kunhan ensin tottuu siihen, ettei ihan kaikkia herkkuja voi tunkea suuhunsa. Siinä onkin opettelua :LOL:

Mutta etiäpäin... hitaasti on parempi kuin ei ollenkaan, joten parempi olla valittamatta =)
 
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT





A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoiteltu pudotus, NP = nykyinen paino, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPNPvko 44S
Äiti 744030.10.201474,31,3kg75,1kg+800g18
Ihaa823231.12.20141041499,3kg??g0
Mariah333424.12.201498,620kg83,9-2400g0
Merope2924.12.2014947kg94,7??g2
SalVe301.11.201479,56kg75,0-1400g0
Valonkantaja2431.12.2014110,713kg103,4+600g2
tilastoija2385,915kg84,600
katti_2825.12.201480,35,3kg78,7kg+-0g8
Minttumaari*3731.10.2014-4,6-1500g-1000g2
Maggis2631.12.2014113,116,1113,8g??g2
Vivi Hellion34??113??113uusi0
Gillian27??102,832102,8uusi0
outius2830.4.201586kg10kg86uusi0

[/TR]


Punnitus joka maanantai. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt pienet juhlat kehiin, kun sain painittua päivityksen oikean näköiseksi \o/

Tosin sillä välin paino on kolmatta viikkoa sama. Ehkä tällä viikolla tapahtuisi jotain, kun olen selättänyt melkein kaikki suurimmat stressinaiheeni. Paitsi edelleenkään lääkärissä eivät sano juuta tai jaata mihinkään suuntaan. Kaipa sitä joskus.

Jo näin ennakkoon onnittelut kaikilla pudottajille ja tsemppiä niille, joiden paino ei heilu tavoitteiden mukaisesti.

Ja tervetuloa mukaan Gillian!
 
Mä en kyllä nyt käsitä mikä tätä mun kroppaa vaivaa... :confused: Nimittäin nyt kun olin kipeänä niin en yhtään piitannut dieetistä, päinvastoin! Mässäsin oikein huolella suklaata, sipsiä, pullaa ja lauantai-illalla jopa pari makkaraa saunan jälkeen! No mitä mun kroppa tekee: Laihtuu!! :confused: :LOL: Paino nimittäin tänä aamuna 83,9 kg eli viikon pudotus -2,4 kg! Mitä ihmettä täällä tapahtuu??? :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: tilastoija
Pikainen päivitys vain, paino pysynyt samassa (sentään). Kierto venähti 50 päivään ja oon ollut niin v*ttuuntunut siitä, että oon kiertänyt kaukaa kaikkia vauva-aiheita netissä viime viikot :| Sain sentään hankittua kortin kuntosalille, nyt sitten vaan ihmettelen milloin siellä ehtisi käymäänkin... Koitan tsempata nyt matkaan, ehkä jokainen ymmärtää että välillä on vähän kurjempiakin fiiliksiä :ashamed:
 
Onnea miinusmerkkisille ja tsemppiä muille tähän viikkoon :)

minut voi poistaa listalta, ei tämä painonpudotus oikein tahdo onnistua ja motivaatio ei tällä hetkellä oikein riitä tähänkin projektiin.

Onnea jatkoon kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Päiviä.

Saako liittyä seuraan, vaikka yritystä ei olla vielä aloitettu? Se olisi tarkoitus aloittaa huhtikuussa 2015. Mietin tuossa, että voiko lievä ylipainoni vaikuttaa ovuloimiseen? Lopetin pillerit tammikuussa, jonka jälkeen tunsin ovulaation n.puolen vuoden ajan. Tästä olen varma, koska kivut ovat kovat. Paino on noussut tänä aikana tasaisesti ylöspäin. Nyt elokuusta lähtien en ole tuntenut mitään ovulaatioonkaan viittaavaa, kierrot ovat myös venyneet. Edellinen oli 38 päivää ja nyt on menossa jo 37 päivä. Päätin siis otaa itseäni niskasta kiinni ja laihduttaa mahdollisimman paljon, jotta raskautuminen olisi ainakin todennäköisempää sitten keväällä.

Ruhtinaalliset mittani ovat siis 170cm ja 86 kg. Haluaisin saada edes sen 10 kg pois huhtikuuhun mennessä. Ikää on 28v.

Tekeekö kukaan teistä muuten 3- vuototyötä? Miten saatte liikuttua, kun on niin epäsäännöllinen rytmi elämässä? Tämä on minun haasteena. Voi siis olla, että laitan vain ruoka asiat kuntoon ja katsotaan mihin se riittää.

Tsemppiä jokaiselle tasapuolisesti!
 
  • Tykkää
Reactions: tilastoija
Tervetuloa mukaan outius! Meilläkään ei varsinaisesti ja virallisesti vielä yritetä, mutta joulusta on tarkoitus alkaa panostaa projektiin tosissaan, kun elämäntilanne muuttuu. Kun ovat minutkin mukaan ottaneet, olet tervetullut mukaan.

Ylimääräinen paino ei nyt ainakaan edesauta ovulointia, mutta ei aina suorastaan estä sitä. Joskus se voi olla syy ovuloinnin häiriöihin, mutta käsittääkseni usein silloin on muitakin syitä. Eipä se ylipaino ainakaan auta tässä projektissa. Jos en nyt ihan väärässä ole, ylipaino saattaa pidentää kiertoa. Korjatkaa ihmeessä, jos puhun läpiä päähäni.

Laitan sinulle deadlineksi huhtikuun viimeisen, mutta tarvittaessa vaihdan päivää.

Onnea Mariah! Mahtava pudotus!

Maggikselle
tsemppiä. Voidaan yhdessä kiroilla painoa, joka ei muutu miksikään. Kuten itse sanoit, ainakaan painoa ei ole tullut lisää. Toivottavasti kierto siitä tasaantuu.

Olet tervetullut takaisin, jos siltä tuntuu, Mimmi92. Toivottavasti kaikki menee siellä putkeen ja asiat asettuvat tolalleen. Onnea jatkoon.
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Mariah, todennäköisesti sulla on ollut joku kropan säästökausi joka sitten purkautui sillä, kun vetäisit kunnolla hiilareita plus ennen kaikkea relasit asian suhteen. Tuollaista tapahtuu aika useinkin. Onnea tiputuksesta. :)

Tänne voi pistää painoksi 102,6kg eli -800g. Hmm.... miksiköhän mie oon pistänyt itselleni viimeviikoksi painoksi 102,8kg? Noh, tiedä häntä. :D
 
Se mun maanantain paino olikin hölynpölyä!! Mun puntarista oli patteri vähissä joten se näytti mitä sattuu! :LOL: Huomasin eilen kun kävin aamulla puntarissa niin ensin näytti 83,3 kg, puin päälle ja kokeilin uudelleen niin näytti 86,3 ja siinä se sitten vaihteli 2-3 kilon välillä kun kokeilin varmaan neljä kertaa uudestaan! :D Eli nyt mulla ei oo mitään hajua mitä se oikeasti olis ollut maanantai-aamuna! :ashamed: Kävin eilen heti ostamassa sitten uuden patterin ja paino tänä aamuna 85,3 kg eli -1 kg siitä mitä se oli viime viikon maanantaina. Korjaisitko siis tilastoija tuohon tämän viikon listaan mun painon vaikka samaksi kuin se oli viime viikolla? Se on enemmän oikein kuin tuo lukema mikä siinä listassa on nyt... Eli korjaa mun kohdalle paino 86,3 kg ja tulos +-0. :)
 
Mä pystyn samaistumaan Mariahin patteri-episodiin, itse kerran luulin laihtuneeni useamman kilon, mutta sitten tajusinkin vaa'an olleen epätasaisella alustalla ja näyttäneen mitä sattuu. Että se niistä kadonneista kiloista xD

Mutta nyt on vaaka asetettu tasaiselle ja päivän punnistus näytti 100,7 kg, eli -2,1 kg. Mulla on punnituspäivä sunnuntai, kun maanantaisin olen vaa'an kanssa sitten jo eri osoitteessa :)

Edit:
Niin ja lisäyksenä piti mainita, että tulin jutelleeksi lääkärini kanssa painonpudotuksesta ja lapsihaaveesta ja hän oli onneksi todella kannustava. Hän ei myöskään ollut aivan niin vaativa, kuin itse olin (alustavasti) ollut, sillä hänen mukaansa vauva-yritys olisi jo turvallista aloittaa, kun paino alkaa kahdeksikolla. Vaikka itsellä oli se seiska tavoitteena, niin mukava tietää, että ihan niin kauas ei tarvitse haavetta lykätä. Etenkin kun ei voi tietää kuinka pitkään saa yrittää, joten mukavahan se on aloittaa yrittäminen vähän aiemminkin, vaikka painoprojekti sitten jatkuisikin :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariah33 ja SalVe
Huomenta!

Täälä on taasen todistettu vaa'alla, että ihmeiden aika ei ole ohi. Tulos on nyt tasan sama kuin viime viikolla - ja tarkistin asian siis molemmilla, kun meillä on kaksi vaakaa.

Tälläkertaa olisin kuvitellut painon nousseen, sillä olen repsahtanut oikein koko viikoksi glögin ja pipareiden vietäväksi. Seli-seli-selityksenä tietty vieraat + se että hiukan masennuin tuosta tiistain lääkärireissusta. Mulla OLI ihan selvät raskausoireet, mutta ne laantuivat reilu viikko sitten loppuviikon aikana, muutamaan testiin sain haamuja, yhteen aika selvänkin viivan. Tiistaina menin gynelle ultrattavaksi ja kohtu oli kuitenkin tyhjä.

Nyt täällä on menty äärilaidasta toiseen, ryvetty itsesäälissä ja herkuteltu ihan rauhassa kaikenmaailman pyhäinpäiväherkkuja kaloreita laskematta. Olen miettinyt että haluanko edes enää toista lasta.



Täytyy nyt vaan toivoa, ettei herkuttelu kostaudu ensi viikolla, sillä nyt aion taas vakaasti palata kaloreiden laskentaan ja projektin äärelle.
 
Gillian kylläpäs on huima pudotus viikossa, Vau! Kiva myös, että on olemassa mukavia lääkäreitä.

Itselleni tuli -700 g pudotusta. Nykyinen paino siis 85,3 kg. Ihan hyvin mielestäni, kun meillä oli viikonloppuna juhlat ja tulihan sinne leivottua jos jonkinlaista herkkua. Hyvin pystyin pitämään näppini erossa niistä. Ruokaa tuli vain syötyä hyvin vähän ja sunnuntaina oltiin niin väsyneitä, että käytiin Hesessä syömässä. Muut söi hamppareita ja ranskalaisia ja itse otin kanasalaatin ilman majoneesia. Olen ylpeä itsestäni:D
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Unohdin viime viikon punnituksen. No tänään sit herkuttelu viikonlopun jälkeen paino 74,7kg. Ei sen pahempi kuitenkaan.

Nyt taas ruotuun. Mut välillä on hyvä pitää tankkauspäiviä. Esim. vaikka 2viikon välein. Kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Pahoittelut Minttumaarille!:( Toivottavasti tärppi tulee pian!

Tää viikko onkin porraspäiväviikko!:) Eli täytyypä jättää hissin käyttö kotonakin...6.kerros. Hyvää treeniä!;)

Mukavaa alkavaa viikkoa ja joulun odotusta...mä ainakin jo tunnelmoin täällä!;)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Aamupaino 102,5kg eli hurjat -100g viime viikosta. :D
Noh, onhan sentäs jotain ja esim. perjantaina huideltiin vielä lähempänä sataaneljää. Paastopäivä lauantaina vähän korjasi juttua. Katsotaan josko tässä kuussa päästäisiin jo siihen -10kg eli tarkoittaisi sellaista 1,8kg tiputusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Pikapäivitys lomalta: Paino nyt 84,9 kg eli kun nyt sitten verrataan siihen kahden viikon takaiseen lukemaan sen viime viikon puntarisekoilun takia, niin tulos -1,4 kg. :) Oon tosiaan lomalla nyt joten tämä ruodussa pysyminen on vähän niin ja näin, mutta toivottavasti ens viikkoon tulisi edes pieni miinus. :) Tsemppiä kaikille! :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: SalVe
Heippa ruotuilijat

Mietin tässä elämänmuutoksen kynnyksellä, että onkohan mun tapa laihduttaa oikeanlainen. Siksi kysynkin,että minkälainen tyyli teillä muilla on?
Mulla on paheena herkuttelu ja tunnesyöminen. Iloisena, surullisena, ja tylsistyneenä tulee napsittua jotain pientä. Suuria määriä en mässäile, vaan pari karkkia/keksiä joka päivä. Tästä on hemmetin vaikea päästä eroon!!!:headwall:

Nyt olenkin yrittänyt välttää tätä napostelua ja lisännyt kasviksia, hedelmiä ja marjoja ruokavalioon. Liikuntaa en voi oikein lisätä kuin silloin tällöin epäsäännöllisesti vuorotöiden takia, joita tekee siis me molemmat. Yleensä ollaan vielä erivuoroissakin. Tyttären kanssa on vaikea lähteä lenkille tai jumpalle. Siksi siis panostan ruokavalioon. Katsotaan toimiiko.

Onko kenelläkään kilpirauhasen vajaatoimintaa? Epäilen sitä itselläni ja jos joku haluaa niin saa kertoa oireista ja siitä miten se vaikuttaa laihduttamiseen.

Entä mitä te keksitte evääksi töihin? Sellaista jota voi syödä kylmänä. Alkaa leipä jo tympimään, eikä senkään puputtaminen varmasti ole kovin terveellistä...

Hyvää lomaa mariah33lle. Nauti:D
valonkantaja tavoitteesi on kova, mutta varmasti saavutettavissa. Tsemppiä.
 
Mulla on ihan yhtä tärkeää se, että saan pysyvät elintavat nyt vihdoin sellaisiksi, että paino ei nouse ja että voin noudattaa niitä yhtä hyvin töissä kuin kotonakin ollessa + että saisin painon putoamaan vähän kerrallaan aina sinne normaalipainoon saakka.

Mun mielestä paras laihdutusvauhti olisi oikeastaan jossain 250-500 g miinusta per viikko, niin silloin tietäis että kalorimäärä on aika lähellä sitä mitä se saisi tulevaisuudessakin olla.

Mutta sepä onkin helpommin sanottu kuin tehty. Oon melkoinen repsuilija ja etenkin kalorien laskeminen on mulle oikea akilleen kantapää - en vaan saa siinä ryhdistäydyttyä.

Oon kuitenkin nyt päättänyt, että en enää tule tänne raportoimaan painoa vaan jatkan tästä eteenpäin omin avuin.

Meillä tapahtuu nyt muutenkin elämässä suuria suuria muutoksia ja en edes tiedä kuumeillaanko meillä enää vauvaa :ashamed: Itse kovasti haluaisin - ja kyllä mieskin - mutta tähän tuli nyt vähän muuta väliin. Mutta joka tapauksessa koitan nyt keskittyä tuohon muuhun elämään nyt hiukan enemmän ja jättää palstailua pois.

Oikein paljon tsemppiä meille kaikille näihin tavoitteisiin + monta vauvamasua ensi vuoden inkkarikesään tän ryhmän naisille :heart:
 
Täällä kolmannen yrittäjä, joka ajatteli tässä nyt aloitella semmosen pikarutistuksen (keskustelin kyllä onko siitä haittaa tms yritykselle). Painoa on runsaasti, samanverran painana nyt kun mennessäni toista lastani synnyttämään! Eli jos tähän vielä uuden vauvamahan päälle, niin eihän tästä tule mitään. Tuntuu jo nyt että kumartelut vaikeita ja hengityskin tukalaa välillä. Eli lähden liikkelle keskiviikkona Cambridge-kuurilla. Olen aiemmin laihduttanut parikymmentä vastaavalla xtravaganzalla mutta muutamassa vuodessa kilot hiipi takaisin :( Nyt on uusi elämäntilanne, onnellinen parisuhde, elämä vakaata ja mukavaa, niin jospa ne laihdutetut kilotkin pysyis poissa. Olen sopinut tuon Cambridge-valkun kanssa, että plussaukseen asti mennään tasolla 1, eli pelkillä pusseilla ja sit mahdollisen raskauden ajan mennään normiruoalla tietenkin, keskittyen vain painonhallintaan raskausaikana. Onko muita Cambridge-kuurilaisia täällä?
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33

Yhteistyössä