Ruokaohjeita, joihin tulee aurinkokuivattua tomaattia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohjeita kaipaileva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohjeita kaipaileva

Vieras
Laittaisitteko minulle herkullisia ruokaohjeita, joihin tulee aurinkokuivattua tomaattia? Olisin erittäin kiitollinen ohjeista =) Myös leipäohjeet kelpaavat.

Tulee tosi hyvää pitsaa, kun päälle laittaa tomaattisosetta, maustettua jauhelihaa, vähän metwurstisilppua, auinkokuivattuja tomaatteja, feta-murskaa ja juustoraastetta! Muffiniohjekki on jossain,kaivelen, kunhan ehdin.

mä olen käyttänyt aurinkokuivaatuja tomaatteja ihan perus sämpylä/patonki/leipätaikinan sekaan, sit hiukan pizzamaustetta ja sipulijauhetta, niin nam, hyvää on

Hyva pizza: aurinkokuivattuja tomaatteja (muista liottaa jos ovat kuivina sailottyja), artisokan sydamia, pinjansiemenia. Mozzarellaa paalle, ja vihreaa pestoa taytteiden alle, tomaattisosetta ei tarvitse laittaa ollenkaan (mutta voi laittaa jos oikein tahtoo). Voit myos laittaa sienia tms, mutta ala kasaa liikaa tavaraa, parhaissa pitsoissa ei ole loppujen lopuksi vuorikaupalla taytteita.

Aurinkokuivatuista tomaateista tulee myos ihana maku kanapatoihin yms. Ja ne tomaatit maistuvat kylla ihan hyvilta vaikka leivan paallakin, varsinkin jos ovat oljyssa sailottyja.

Salaatteihin: esim. aurinkokuivattua tomaattia, fetajuustoa, rucola salaattia, tomaattia, ananasta. Oman mielenmukaan voi tehdä ruokaisamman salaatin laittamalla kalaa, kanaa tai lihaa.
Itsekin olen vasta päässyt tuon aurinkokuivatun tomaatin makuun.
Tänään söinkin muuten suolaista piirakkaa, jossa oli kinkkua, tomaattikastiketta ja aurinkokuivattua tomaattia.

Yhteistyössä