Kaipailen ruokaohjeita, joihin tulisi soijasuikaleita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ohjeita vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ohjeita vailla

Vieras
Hei!

Löytyisiköhän joltakin sellaisia ruokaohjeita, joihin tulee soijasuikaleita? Tuntuu, että teen soijasuikaleista ruokaa aina samalla kaavalla, joten uudet vinkit olisivat tervetulleita =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2006 klo 11:29 harmaakissa kirjoitti:
Oletko kokeillut etsiä googlella, se on sen verran harvinainen tuo soijasuikale että täällä ei näytä kukaan siitä tekevän.

Olen eikä oikein löytynyt. Siksipä täältä kyselenkin. Ei mulla ole tapana kysellä täältä sellaisia ohjeita, jotka löytyy googlea käyttämälläkin ;) Ikäväkseni huomasin, että ei täältä kannata kysellä kuin niitä ruokaohjeita, joita löytyy googlellakin pilvin pimein :(

Jännä ettet sä löytyänyt googlettamalla....

toivottavasti sulla ei ole vielä tätä :D
mut tässä nyt kuitenkin yksi ohje..

Chili sin carne

iso sipuli silputtuna
vihreä paprika kuutioina
3-4 valkosipulinkynttä hienonnettuna
tölkillinen ruskeita papuja
tölkillinen tomaattimurskaa
2dl soijapyöryköitä tai -suikaleita
1 tuore chili tai 1-2tl chilijauhetta (tai oman maun mukaan)
1 tl oreganoa
0,5tl kuminaa
öljyä paistamiseen

1.Keitä pyörykät tai suikaleet ohjeen mukaan.valuta pavut.
2.kuumenna öljyä paistinpannussa ja ruskista sipuli ja valkosipuli.Lisää pyörykät ai suikaleet ja jatkakypsentämistä n.5min.Lisää paprika ja kypsennä vileä 5min.Lisää tomaattimurska ja mausteet.Anna kypsyä 15min.Lisää pavut ja anna kypsyä vielä 5min.tai kunnes paprika ja sipulit ovat pehminneet.nauti.

Ohjeita löysin googlettamalla sanoilla:sijasuikaleita,soijaruokia,kasvisruokaohjeita,kasvisruokia ja soija.
Niin et googeleen vaan :D

täältä löytyi kans pari ohjetta.
www.bosoy.fi/ruohonjuuri/index.html

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2006 klo 13:37 harmaana kirjoitti:
Jännä ettet sä löytyänyt googlettamalla....

toivottavasti sulla ei ole vielä tätä :D
mut tässä nyt kuitenkin yksi ohje..

Chili sin carne

iso sipuli silputtuna
vihreä paprika kuutioina
3-4 valkosipulinkynttä hienonnettuna
tölkillinen ruskeita papuja
tölkillinen tomaattimurskaa
2dl soijapyöryköitä tai -suikaleita
1 tuore chili tai 1-2tl chilijauhetta (tai oman maun mukaan)
1 tl oreganoa
0,5tl kuminaa
öljyä paistamiseen

1.Keitä pyörykät tai suikaleet ohjeen mukaan.valuta pavut.
2.kuumenna öljyä paistinpannussa ja ruskista sipuli ja valkosipuli.Lisää pyörykät ai suikaleet ja jatkakypsentämistä n.5min.Lisää paprika ja kypsennä vileä 5min.Lisää tomaattimurska ja mausteet.Anna kypsyä 15min.Lisää pavut ja anna kypsyä vielä 5min.tai kunnes paprika ja sipulit ovat pehminneet.nauti.

Ohjeita löysin googlettamalla sanoilla:sijasuikaleita,soijaruokia,kasvisruokaohjeita,kasvisruokia ja soija.
Niin et googeleen vaan :D

täältä löytyi kans pari ohjetta.
www.bosoy.fi/ruohonjuuri/index.html

Kiitos :flower: Tuttuja nuo ohjeet jo, mutta kiitos joka tapauksessa.

Kirjoitin kyllä, että ei oikein löytynyt. Tarkoitin sitä, että löytyi muutama, mutta ne olivat jo kokeiltuja ohjeita :(

Keitä soijasuikaleita kuumassa vedessä kunnes ovat pehmeitä..puolituntia? vai mitenkä nyt ottaa..
sen jälkeen lisäät pannulle ja pistät perään vaikka purkin pirkan hapanimeläkastiketta ja riisin kera.

on hyvää..

toinen on..turvota suikaleita kuumassa vedessä.Heitä liemikuutio ja keitä kunnes ovat pehmeitä.
Paista pannulla sipulia ja tomaattia,heitä puristetut suikaleet perään, kääntele hetken aikaa.
Lisää persiljaa,korianteria,mustapippuria,paprika jauhetta,inkivääriä ja juustokuminaa ja vettä ja hauduta!

tarjoa riisin tai perunan kera :D

itse olen ainakin ajatellut että voisi kokeilla soijasuikaleita useisiin kanaruokiin kanankorvikkeeksi. Eli jos on jokin kanaruokaohje mihin tulee kanasuikaleita niin vaihtaa vaan tilalle keitetyt ja marinoidut soijasuikaleet! Luulisi tomivan!

En ole niin kovin perehtynyt näihin soija juttuihin, mitenkä niitä "kypsennetään"... (Edes koulussa ei näistä ole ollut mitään :()

Voisiko siitä olla apua, että kokeilisit laittaa näitä soijasuikaleita lihan/kanan tilalla.. Näin ollen saisit ainakin vaihtelua, kun ottaisit tälläisen "tavallisen" ohjeen ja vaihtaisit vain lihan soijaan... ??

jep elikkäs perusohjeena soijasuikaleitä keitetään vedessä esim kasvisliemikuution kanssa muistaakseni noin 15 minuuttia, paketissa varmaan on tarkemmat keitto ajat.

Sen jälkeen sitten paistellaan vaikka pannulla mausteiden kanssa, soijakastike ja pippuri esim, tai ihan mitä vaan, curry käy myös mainiosti. tai jos oikein villiksi heittäytyy niin laittaa kunnon marinadiin pariksi tunniksi ennen paistamista. hyvän marinadin saa kun laittaa esim. öljyä, soijakastiketta, pippuria, valkosipulia, paprikajauhetta...
voi sitten napsia paitamisen jälkeen vaikka pelkälleen tai lisukkeena vaikka uusien perunoiden kanssa.:p

mutta tosiaan jos korvaat ohjeessa mainitun lihan soijasuikaleilla niin oleellisinta on että muistat keittää suikaleet ensin. sen jälkeen niille voi tehdä periaatteessa ihan mitä vaan. ja ylimääräiset nesteet kantsii myös puritella pois ettei tule vetistä.

herkkuhetkiä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2006 klo 12:30 ohjeita kaipailen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2006 klo 11:29 harmaakissa kirjoitti:
Oletko kokeillut etsiä googlella, se on sen verran harvinainen tuo soijasuikale että täällä ei näytä kukaan siitä tekevän.

Olen eikä oikein löytynyt. Siksipä täältä kyselenkin. Ei mulla ole tapana kysellä täältä sellaisia ohjeita, jotka löytyy googlea käyttämälläkin ;) Ikäväkseni huomasin, että ei täältä kannata kysellä kuin niitä ruokaohjeita, joita löytyy googlellakin pilvin pimein :(

kuules, itse ainakin ihan vaan auttamisen riemusta ja ohjeiden vaihto-mielessä täällä vierailen, että on aika tylyä käydä arvostelemaan noin ikävästi. ja itse ainakin laitan tänne ohjeita joita olen kokeillut ja hyväksi havainnut, en copy-paste meiningillä... ja juuri sellaisia ohjeita täältä myös etsin, kun eihän googlettamalla löydy tietoa siitä onnistuuko ruoka oikeasti...

Yhteistyössä