Ruokakuvaketju

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;23172831:
Mummeliisa, ihanan rentoa kun kersa saa nuolla lautasensa :D Miä olen liian natsi kun en anna tehdä mitään tuollasta ruokapöydässä :ashamed:
Heh. En minäkään välttämättä isommalla lapsella sitä hilpeänä pitäisi, mutta Lova on vasta 14 kk ja syö normaalisti tosi nätisti itse.
:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä;23172967:
Tätä on varmaan siulta kysytty ennenkin mutta miä en ole niin seurannut joka ikistä tappeluketjua :whistle: Ootteko minkä ikäisenä ruvenneet antamaan pikkusille samaa ruokaa kun muille? Siun ruokia ja kattausta on ilo katsoa, teillä on myös varmaan ilo syödä :D
Noh Lova on 14 kk ja syö ihan samaa ruokaa kuin muutkin. (Tosin ei karkkia eikä limsaa ole vielä maistanut)

PikkuW on 9 kk ja syö pääosin samaa ruokaa kuin muutkin, mutta jos pöperö kovin tulista tms niin sitten pyritään tekemään pimulle oma annos tai syö jotain purkkimuonaa.

Eli sanoisin että noin vuoden iässä alkavat syömään samaa kuin muutkin.
:)
 
Miä
Noh Lova on 14 kk ja syö ihan samaa ruokaa kuin muutkin. (Tosin ei karkkia eikä limsaa ole vielä maistanut)

PikkuW on 9 kk ja syö pääosin samaa ruokaa kuin muutkin, mutta jos pöperö kovin tulista tms niin sitten pyritään tekemään pimulle oma annos tai syö jotain purkkimuonaa.

Eli sanoisin että noin vuoden iässä alkavat syömään samaa kuin muutkin.
:)
Onko teillä ollut yhtään sihtikurkkua? Jestas kun oli hankalaa, pieninkin pala ja yörk :D
 
"vieras"
Olen nyt viikon hoitanut 9 kk:n ikäistä lapsenlastani, koska äitinsä lähti töihin. Lapsi on nyt saanut kurkkua järsittäväkseen, mutta mietin mitä ne maissinaksut on?

Tottahan puhun miniän kanssa ensin, ennenkuin mitään uutta kokeillaan. Lapsella on kumminkin hampaita jo sekä ala- että yläleuassa.
 
[QUOTE="vieras";23173068]Olen nyt viikon hoitanut 9 kk:n ikäistä lapsenlastani, koska äitinsä lähti töihin. Lapsi on nyt saanut kurkkua järsittäväkseen, mutta mietin mitä ne maissinaksut on?

Tottahan puhun miniän kanssa ensin, ennenkuin mitään uutta kokeillaan. Lapsella on kumminkin hampaita jo sekä ala- että yläleuassa.[/QUOTE]

Maissinaksut ovat sellaisia juustosuikeron näköisiä suolattomia, lisäaineettomia naposteltavia.
Myydään nimikkeellä muksu tms.

Valmiswokkeja olen myös antanut pienille sormiruokailijoille. Ne sopivina paloina jo valmiiksi.
:)
 
"vieras"
Laitan tähän aikataulun lapsenlapseni päivästä. Kertokaa, jos jotain on pielessä. Tämä on ensimmäinen vauva heillä ja minullakin jo yli 20 vuotta aikaa vauvoista.

Siispä:
- lapsi herää n. klo 8.30 ja äitinsä on antanut maitoa hänelle jotain seiskan aikaan.
- pieni siinä heräilee ja annan sitten hänelle puuroa marjasoseen kanssa
- jonkun ajan päästä maitoa ja unille

Unilta kun herää niin ei tahdo oikeen syödä mitään vaan sitten purkki lihasosetta ja taas ehkä tunnin päästä maitoa.

- päikkäreiden jälkeen välipalana jogurttipilttiä

Tää ei varmastikaan ole kaikkien mielestä hyvä, mutta neuvokaa hyvät ihmiset te, joilla on kokemusta.
 
Mummeliisa: minusta se kuva missä (kääks mikä hänen nimensä olikaan) tyttö nuoli lautastaan puhtaaksi oli aivan ihana. Sydäntä lämmitti <3 Mutta mä oonkin tämmönen brutaali lähiön kasvatti ;D

Mun tietokone hajos ja jouduin kaivaa vanhan pommikoneen esiin, enkä pysty inhimillisessä ajassa hilaamaan ylös ja alas. Ja tossa ei toimivassa on kaikki ruokakuvatkin, joten ei mitään uutta minulta tällä erää.
 
[QUOTE="vieras";23173222]Laitan tähän aikataulun lapsenlapseni päivästä. Kertokaa, jos jotain on pielessä. Tämä on ensimmäinen vauva heillä ja minullakin jo yli 20 vuotta aikaa vauvoista.

Siispä:
- lapsi herää n. klo 8.30 ja äitinsä on antanut maitoa hänelle jotain seiskan aikaan.
- pieni siinä heräilee ja annan sitten hänelle puuroa marjasoseen kanssa
- jonkun ajan päästä maitoa ja unille

Unilta kun herää niin ei tahdo oikeen syödä mitään vaan sitten purkki lihasosetta ja taas ehkä tunnin päästä maitoa.

- päikkäreiden jälkeen välipalana jogurttipilttiä

Tää ei varmastikaan ole kaikkien mielestä hyvä, mutta neuvokaa hyvät ihmiset te, joilla on kokemusta.[/QUOTE]

Meillä ei ole "hoidossa" noin pientä joten vertaan Lovan joka 14 kk aikatauluun:

Hän herää seiskan-kasin maissa ja äitinsä pukee ja ajavat sitten tänne mummolaan aamupalalle (Matkalla poimivat mukaansa lapsen tädin ja tämän vauvan. Tämä täti on se joka periaatteessa tällä hetkellä on päivisin hoitovastuussa pienistä, vaikka toki jaamme asioita sen mukaan miten kullakin aikaa on.)

Aamupala; puuroa, sämpylää ja jotain hedelmää noin klo 8-9.

Aamiaisen jälkeen ensin vähän aikaa pottatreeniä ja sitten leikkimistä muiden lasten kanssa noin klo kymmeneen. Sitten yläkertaan aamupäivänokosille.

Lounas 11-12 ja sen jälkeen joksikin aikaa ulos. Pimu tepsuttelee ilman tukea sisällä, mutta kävely on vielä tönkkiä ulkokengät jalassa eli lähinnä pulkassa istumista tai mönkimistä lumilabyrintissa tms.
Jos sää salli niin leikin jälkeen päiväunet verannalla kärryissä. Muuten sisällä.

Välipala; jotain mitä leivottu, marjarahkaa, hedelmiä , mitä milloinkin noin klo 14.
Sen jälkeen tavallisesti askartelua tai leikkiä.

Päivällinen noin klo 17. Välillä isä tai äiti hakee jo aiemmin ja neito syö kotonaan, välillä isä ja äiti syövät hekin päivällisen Tönössäni - tuo vaihtelee.

Illaksi kotiin tai uimaan tai keilailemaan tai... mitä nyt vanhempiensa ohjelmassa kulloinkin on.
Illalla kylpy, iltapala ja unille neito vaipuu noin klo 20.

Tämä on karkea päiväaikataulu. Sitä ei noudateta mitenkään orjallisesti vaan pikemminkin antaa vain osviittaa.
 
Mummeliisa: minusta se kuva missä (kääks mikä hänen nimensä olikaan) tyttö nuoli lautastaan puhtaaksi oli aivan ihana. Sydäntä lämmitti <3 Mutta mä oonkin tämmönen brutaali lähiön kasvatti ;D

Mun tietokone hajos ja jouduin kaivaa vanhan pommikoneen esiin, enkä pysty inhimillisessä ajassa hilaamaan ylös ja alas. Ja tossa ei toimivassa on kaikki ruokakuvatkin, joten ei mitään uutta minulta tällä erää.
Heh. Kiitos. Minunkin mielestäni se kuva on hauska.
:)
 
"vieras"
Meillä ei ole "hoidossa" noin pientä joten vertaan Lovan joka 14 kk aikatauluun:

Hän herää seiskan-kasin maissa ja äitinsä pukee ja ajavat sitten tänne mummolaan aamupalalle (Matkalla poimivat mukaansa lapsen tädin ja tämän vauvan. Tämä täti on se joka periaatteessa tällä hetkellä on päivisin hoitovastuussa pienistä, vaikka toki jaamme asioita sen mukaan miten kullakin aikaa on.)

Aamupala; puuroa, sämpylää ja jotain hedelmää noin klo 8-9.

Aamiaisen jälkeen ensin vähän aikaa pottatreeniä ja sitten leikkimistä muiden lasten kanssa noin klo kymmeneen. Sitten yläkertaan aamupäivänokosille.

Lounas 11-12 ja sen jälkeen joksikin aikaa ulos. Pimu tepsuttelee ilman tukea sisällä, mutta kävely on vielä tönkkiä ulkokengät jalassa eli lähinnä pulkassa istumista tai mönkimistä lumilabyrintissa tms.
Jos sää salli niin leikin jälkeen päiväunet verannalla kärryissä. Muuten sisällä.

Välipala; jotain mitä leivottu, marjarahkaa, hedelmiä , mitä milloinkin noin klo 14.
Sen jälkeen tavallisesti askartelua tai leikkiä.

Päivällinen noin klo 17. Välillä isä tai äiti hakee jo aiemmin ja neito syö kotonaan, välillä isä ja äiti syövät hekin päivällisen Tönössäni - tuo vaihtelee.

Illaksi kotiin tai uimaan tai keilailemaan tai... mitä nyt vanhempiensa ohjelmassa kulloinkin on.
Illalla kylpy, iltapala ja unille neito vaipuu noin klo 20.

Tämä on karkea päiväaikataulu. Sitä ei noudateta mitenkään orjallisesti vaan pikemminkin antaa vain osviittaa.
Tuo kuullostaa hyvältä. Kysyinkin, että osaisko joku sanoa, onko tuossa minun ja vauvan päivärytmissä jotain rukattavaa.

Sinä Mummeliisa osaat nämä kaikki, kun sinulla on niin paljon kokemusta. Minä taas olen ihan heikoilla jäillä poikani ja miniäni kanssa.

Tosin lapsi kyllä kasvaa ja voi hyvin, mutta hänelle haluaisi antaa kaikista parasta hoitoa.
 
[QUOTE="vieras";23173363]Tuo kuullostaa hyvältä. Kysyinkin, että osaisko joku sanoa, onko tuossa minun ja vauvan päivärytmissä jotain rukattavaa.

Sinä Mummeliisa osaat nämä kaikki, kun sinulla on niin paljon kokemusta. Minä taas olen ihan heikoilla jäillä poikani ja miniäni kanssa.

Tosin lapsi kyllä kasvaa ja voi hyvin, mutta hänelle haluaisi antaa kaikista parasta hoitoa.[/QUOTE]

En minä oikein tiedä voiko muita lapsia "osata" kuin omat ja ne joita hoitaa. Jokainen kuitenkin oma yksilönsä. Itse en nähnyt moitittavaa teidän päiväohjelmassanne. Ulkoilla olisi hyvä, mutta nyt ollut nämä pakkaset joten se jäänyt itsekullakin aika vähiin...
:)
 
Ja tässä kuvassa tämän illan EET-iltapala (Ehdottoman EpäTerveellinen)
Kun keitin suklaakastikkeen, lorautin mukaan mausteeksi lirauksen kahviakin.
Arvatkaa nukkuuko kukaan pienistä vielä, vaikka normaalisti menevät petiin pian seiskan jälkeen?
:)

 
"vieras"
En minä oikein tiedä voiko muita lapsia "osata" kuin omat ja ne joita hoitaa. Jokainen kuitenkin oma yksilönsä. Itse en nähnyt moitittavaa teidän päiväohjelmassanne. Ulkoilla olisi hyvä, mutta nyt ollut nämä pakkaset joten se jäänyt itsekullakin aika vähiin...
:)
Se onkin ongelma. Vauvaa ei uskalla viedä pihalle. En tee vastoin vanhempien ajatuksia. Toki ei näin pakkasilla, mutta keväällä vien vauvan haistelemaan tuulia.
 
[QUOTE="vieras";23172868]Oletko mitenkään esikypsentänyt? Kypsyykö lanttukin ihan pannulla?[/QUOTE]

Juu, kypsyy kyllä. En esikypsentänyt, mutta estin pohjaan palamista lorauksella vettä sen jälkeen kun nuo olivat saaneet vähän väriä. Ja kansi päälle. Sit kansi pois ja antaa vaan veden höyrytä ilmaan... Sen jälkeen pistin vielä vähän partaäijäjogurttia kun ruoka oli jo kypsynyt.. Tässä kuvassa olen siis vasta pilkkonut tavarat pannulle ja maustanut.
 
"taaperon äiti"
Ja tässä kuvassa tämän illan EET-iltapala (Ehdottoman EpäTerveellinen)
Kun keitin suklaakastikkeen, lorautin mukaan mausteeksi lirauksen kahviakin.
Arvatkaa nukkuuko kukaan pienistä vielä, vaikka normaalisti menevät petiin pian seiskan jälkeen?
:)

Oi,taatusti nannaa :p

Tarkoituksena huomenna tehdä meilläkin hernerokkaa,herneet yön yli muhimaan :) Jos muistan,otan kuvan sitten valmiista sopasta.
 


Aamupala, näyttää todella herkulliselta :D Kaurapuuroa maitoon ja nam, ruokosokeria sekaan.. Olin vähän epis ja suhautin itelleni vähän enemmän ku muksuille :D





Tässä ruoka tulossa, kalkkunanfileepaloja pekoniin käärittyinä ja maustettuina v-sipulirouheella, valkopippurilla ja sipulijauheella..

Ja sit aurajuustokermaperunoita...

Viel pitäis kekkaa jotain vihreetä tohon lisäks..
 


Aamupala, näyttää todella herkulliselta :D Kaurapuuroa maitoon ja nam, ruokosokeria sekaan.. Olin vähän epis ja suhautin itelleni vähän enemmän ku muksuille :D





Tässä ruoka tulossa, kalkkunanfileepaloja pekoniin käärittyinä ja maustettuina v-sipulirouheella, valkopippurilla ja sipulijauheella..

Ja sit aurajuustokermaperunoita...

Viel pitäis kekkaa jotain vihreetä tohon lisäks..
NYT tuli nälkä!
Varmasti herkullinen ateria!
 

Yhteistyössä