Ruokakuvaketju

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23130287:
Mä kiinnitin kuvissani huomiota ihan samaan :D Mutta tosiasiassa meidän arkiruuat ON aika mössöjä.
hyvàt perusmaut lòytyy juuri epàvalokuvauksellisista ateriosta. mà ihan tahallaan laiton noita kuvia tosi epàesteettisità ruoasiata. onhan leipàkin hyvàà ;)
 
Keittiönoita
hyvàt perusmaut lòytyy juuri epàvalokuvauksellisista ateriosta. mà ihan tahallaan laiton noita kuvia tosi epàesteettisità ruoasiata. onhan leipàkin hyvàà ;)
Totta :) Noita kuvia kun on nyt räpsinyt, niin huomasin itsekin, että esim kokolihaa ei ole tullut viime aikoina laitettua. Tänäänkin olin aikeissa tehdä possuwokin, joten mössöä sekin. Ehkä pitänee kehitellä tuosta possun fileestä jotain muuta kuin wokkia.
 
Keittiönoita
ihanaa kun joku ymmàrtàà! mà en fuskaa mutta ei oo kauheen kiva kun aina jàà niin paljon. sitten heitetààn pakkaseen tai syòdààn vielà seuraavina pàivinà (kun tekisi jo milei kokeilla jotain uutta)
Sulla on liian suuria ruuanvalmistusastioita. Kun esikoinen muutti omilleen ja jäätiin kuopuksen kanssa kaksin, hankin pieniä paistinpannuja, pieniä uunivuokia ja pieniä kattiloita.
 
Mulla on täällä yksi kaalisoppakuva jo.
:D

Tänään meillä suunnitelmissa broiskun filepihvejä ja aurinkoriisikakku.
JOS jaksaa saisi leipoakin jotain: Viime aikoina on ollut paljon sellaista terminaalimeininkiä eli sukua, ystäviä, tuttuja, kylänmiehiä kulkenut sisään ja ulos ja iso osa ryystänyt kahvitkin. On kiva jos on pullanpuolta niille joille moinen maistuu...
 
"vieras"
joo siinà on làhinnà vain kalan maku, ei kermaa ei tomaattia, pelkkàà kalaa, oliiviòljyà, valkosipilia, pippuria, paprikaa ja kesàkurpitrsaa. siis làhinnà pelkkàà kalaa. tykkààn laittaa kuvia myòs ihan perusjutuista. meillà tuo on se pààruoka tànààn, paljon kòyhemmin kuin ylensà. sen kanssa teen lisukkeeksi jotain perunasta ja toisen lisukkeen maa-artisokasta. ensimmàiseksi ruoaksi pastaa, pestokastikkeen tein kyllà jo eilen. alkupaloiksi buffalaa ja salamia. jàlkkàriksi valmiita leivoksia ja viini pitàà mennà vielà valkkaamaan tuolat hyllystà. hedelmàpuoli on aika kòyhà ehkà vàànnàn vaan simppelisti hedelmàsalaatin.
ps mà teen kolmelle :) joskus olis kiva tehdà vaikka 50 ihmiselle
Voi kyllä kuvitella ihan herkullisen aterian. :) Mä olen ollut aika pieniruokainen ja se ruoan ulkonäkö, kattaus ja ympäristö on olleet maun lisäksi tärkeitä. Italialainen ruoka on yleensä herkullisen, maustetun ja maukkaan näköistä. Perus suomalainen ruoka on aika valjua ja siihen ulkonäköön voisi kiinnittää enemmän huomiota minun perspektiivistäni katsottuna.
Ruoka kiinnostaa, siksi näitä katselen ja ehkä joskus vaikka osallistun kuvilla, kuka tietää.

Tänään on sushia ja kuten arvata saattaa, meillä on kattaus niin japanilaistyylinen kuin mahdollista. Kattauksiin yritän saada aina lämpöä ja houkuttelevuutta, joten ihan pelkistetyllä ei kuitenkaan teemasta huolimatta tänäänkään mennä.
Laita italialaista kattausta meille kuvina. :)
 
carissima vieras, totta se kattaus tekee puol ruokaa. just nyt ei ole kuvaa, mutta jonkinlainen kattaus ja lautasliinat on aina. mà en voi ottaa jotain kauheen hioenoja kuvia koko menuusta kun meillà ruokalajit tupsahtaa pòytààn yks kerrallaan: ensin antipasto, sitten alkuruoka, sitten pààruoka ja lisukkeet, jàlkkàri ja hedelmàt. vaikee kuvata kaikkea yhtaikaa.
 
Keittiönoita
ongelma on enemmànkin valmispakkaukset, niiden sisàllòn paino. toiseksi se ettà koko perhe on pahuksen pieniruokainen. usein teenkin iltapàivàllà kaukkuja sun muuta ja vien muakni leikkipuistoon kaikille jaettavaksi
Valmispakkaukset on tosiaan ongelmallisia. Eilen katsoin Cittarista lohta ja järkiään kaikki pakatut lohet olivat 800 g tai yli. Ja ne, mitkä olivat pienemmissä pakkauksissa, oli laitettu johonkin marinadiin lillumaan. Liha- ja kalatiskit on jees, niistä voi ostaa vain sen määrän, mitä itse haluaa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23130478:
Valmispakkaukset on tosiaan ongelmallisia. Eilen katsoin Cittarista lohta ja järkiään kaikki pakatut lohet olivat 800 g tai yli. Ja ne, mitkä olivat pienemmissä pakkauksissa, oli laitettu johonkin marinadiin lillumaan. Liha- ja kalatiskit on jees, niistä voi ostaa vain sen määrän, mitä itse haluaa.
Minusta taas on jees pyydystää itse se kala ja myös savustaa (tai valmistaa muuten) se itse.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23130558]Minusta taas on jees pyydystää itse se kala ja myös savustaa (tai valmistaa muuten) se itse.[/QUOTE]
No se olisi tietysti paras vaihtoehto, mutta ei taida tuosta meidän lähilammesta kummoistakaan eväkästä saada :D
 
Hahaa, kun joku ehdotti näiden epäesteettisten ruokien kuvaamista, niin mulla sattuu olemaan sopiva kuva viime viikolta. Tälle ruualle nimeäkin mietittiin, mutta ei päästy yksimielisyyteen... kuin lasagnea tai moussakaa, mutta perunaviipaleista. Kamalan näköistä mutta sairaan hyvää!

 
Hahaa, kun joku ehdotti näiden epäesteettisten ruokien kuvaamista, niin mulla sattuu olemaan sopiva kuva viime viikolta. Tälle ruualle nimeäkin mietittiin, mutta ei päästy yksimielisyyteen... kuin lasagnea tai moussakaa, mutta perunaviipaleista. Kamalan näköistä mutta sairaan hyvää!

Kieltämättä kamalan näköistä.
Ja silti sen näköistä että voi olla kovin hyvää...
:)
 

Yhteistyössä