Keittiönoita
Oletko tehnyt itse nuo koristeet vai saako niitä valmiina?Ihania herkkuja!
Porkkanakakku
Oletko tehnyt itse nuo koristeet vai saako niitä valmiina?Ihania herkkuja!
Porkkanakakku
Itse oon tehny sokerimassastaAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23079240:Oletko tehnyt itse nuo koristeet vai saako niitä valmiina?
Sulla täytyy olla joku muotti.. vai millä sä nuo leikkaat noin tasaisiksi?Itse oon tehny sokerimassasta
Joo, muotti on. Tällänen: Painettavat muotit- KukkanenAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23079281:Sulla täytyy olla joku muotti.. vai millä sä nuo leikkaat noin tasaisiksi?
Täng juu :flower: Laitoin suosikeihin, sillä nyt olen taas ideaa rikkaampi systerin tuleviin joululahjoihinkinJoo, muotti on. Tällänen: Painettavat muotit- Kukkanen
Ollos hyvä!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23079341:Täng juu :flower: Laitoin suosikeihin, sillä nyt olen taas ideaa rikkaampi systerin tuleviin joululahjoihinkin
Miten tehdään? Voinko saada reseptin?Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23079132:etikkavihannekset
Kiitos tästäAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23079271:Kuuluu sarjaan helpot ja nopeat: sei uunivuokaan, ripotellaan päälle silputtua sipulia, sekoitetaan kermaviili, kerma, tilkka sitruunamehua, suolaa ja mustapippuria ja kaadetaan seos sein päälle. Pinnalle vähän juustoraastetta ja vuoka uuniin 200 asteeseen noin puoleksi tunniksi.
Hyväntuulisen näköinen porkkanakakku.Ihania herkkuja!
Porkkanakakku
Oi hienoa! Kiitos paljon tästä! Laitan talteen ja kokeilenAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23079590:Mä käytän kaikkiin etikkasäilykkeisiin peruslientä, jota sitten muuntelen sen mukaan, mitä tekee mieli kokeilla tai mitä sattuu löytymään kaapista. Perusliemeen laitan litarn vettä, 3 desiä väkiviinaetikkaa, noin 2 dl sokeria, yhden ruokalusikallisen suolaa ja ½ rkl kokonaisia maustepippureita ja sinapinsiemeniä. Keitän tuota lientä noin 15 minuuttia. Noissa etikkavihanneksissa, missä on porkkanaa ja kukkakaalia mukana, laitan porkkanat ja kukkakaalin noin viideksi minuutiksi sinne liemeen mukaan. Puhtaisiin lasipurkkeihin laitan sitten kerroksittain silputtua sipulia, paprikaa, avomaankurkkua ja niitä porkkanoita ja kukkakaalia. Kuuma liemi päälle. Kansi kiinni ja muutama kuukausi säilytetään ennen käyttöä.
Mä en muista, mitä juuri noihin etikkavihanneksiin viime kesänä laitoin muuta kuin em aineita paitsi että laitoin purkkiin myös siivuja valkosipulinkynsistä. Sinne voisi laittaa mukaan myös vaikkapa kokonaisia neilikoita, rosepippureita, tuoreen rosmariinin oksan, chilin, kanelitangon tai oikeastaan melkein mitä vaan. Maku muuntuu sen mukaan, mitä kaikkea siellä purkissa on. Mutta noissa em vihanneksissa ei luultavasti ollut perusliemen lisäksi muuta kuin valkosipuli.
Luumua.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23088865:Mummeliisa: Kiitos vinkistä, nytpä tiedänkin, mitä syön huomenna aamiaiseksi Mulla vaan taitaa olla vähän aneemisemmat aineet kuin sulla tuossa kuvassa, luumuako tuo yksi on? Vai nektariinia?
Mansikkarahka... sitä enkelit syövät.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23088894:Me syötiin tänään lindströmin pihviä ja paistettuja juureksia. Jälkiruuaksi oli mansikkarahka.
Mä meinasin ostaa tänään luumuja kaupasta, mutta sitten ajattelin, että syödään noi muut ensin pois... hitsi, vielä ehtisi kyllä kauppaanLuumua.
"Siivosin" hedelmäkorin eli vähänsitäsuntätä-systeemillä tehty.