Ruokakuvaketju

Keittiönoita
Lounaaksi tähteitä eli eiliset paistin- ja perunamuusinjämät uunissa lämmitettynä lihaperunasosekakkuna:

Ihana idea!!!! Tuollaista pitääkin kokeilla.

Mun tän aamun aamiaiseni jä vähän vajaaksi. Aamullapa ei ollutkaan enää tarpeeksi hedelmiä heedelmäsalaattia varten ja eilinen mansikkarahkakin oli kadonnut jääkaapista. Joten aamiaiseksi jäi lasi omenamehua sekä reissari, jossa päällä paistia, kurkkua, makeaa sipulia ja wasabimajoneesia.
 
Keittiönoita
Minulal on vahva epäilys että sinulla, Keittiönoita, on paremmat päivät kuin meillä muilla.
Ihan vain siksi että ne alkavat hyvältä maistuen ja silmäniloa tuottaen.

:)
Mä olin vuosia syömättä aamiaista ja nyt olen opettelemassa sitä uudestaan. Mulla ei ole aamuisin nälkä ja jos laitan reissarin juustoviipaleella, niin se takertuu kurkkuuni jo ensimmäisellä yrityksellä ja tarvitsen litran kahvia huuhtelemaan sen alas. Siksi näen vähän enemmän vaivaa aamiaiseni suhteen ja olen huomannut, että päivä tosiaan alkaa paremmin, jos aamiaisen syö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23093174:
Mä olin vuosia syömättä aamiaista ja nyt olen opettelemassa sitä uudestaan. Mulla ei ole aamuisin nälkä ja jos laitan reissarin juustoviipaleella, niin se takertuu kurkkuuni jo ensimmäisellä yrityksellä ja tarvitsen litran kahvia huuhtelemaan sen alas. Siksi näen vähän enemmän vaivaa aamiaiseni suhteen ja olen huomannut, että päivä tosiaan alkaa paremmin, jos aamiaisen syö.
Minä taas väkerrän muille aamiaista heti aamusta, mutta itse ryystän vain kahvia pari ekaa hereilläolotuntia ja sitten vasta sämpylä tykötarpeineen.
Jos on kotona päivän, tuo ei ongelma. Jos taas lähtee töihin tai koululle, ketuttaa kun itseleivotut sämpylät jää itseltä maistamatta.
:)
 
Keittiönoita
Minä taas väkerrän muille aamiaista heti aamusta, mutta itse ryystän vain kahvia pari ekaa hereilläolotuntia ja sitten vasta sämpylä tykötarpeineen.
Jos on kotona päivän, tuo ei ongelma. Jos taas lähtee töihin tai koululle, ketuttaa kun itseleivotut sämpylät jää itseltä maistamatta.
:)
Mä olen todennut, että ensin pitää ottaa itse. Jos ei ota ja poistuu kotoa vaikka vain tunniksi, voipi olla, ettei ole enää mitään otettavaa :D
 
tiimarinvihko harmaana
Mulla ei ole paljon varaa tälläsiin ketjuihin osallistua.. tänäänkin hk:n valmislihamureketta ja perunamuussia. Btw ekan kerran ostin tota valmismureketta ajatellen, että ei se voi paljon omatekosesta erota, raakavalmistehan se kuitenkin on. Hyyyyi se on kauhea kuminen käntty!
 
Mulla ei ole paljon varaa tälläsiin ketjuihin osallistua.. tänäänkin hk:n valmislihamureketta ja perunamuussia. Btw ekan kerran ostin tota valmismureketta ajatellen, että ei se voi paljon omatekosesta erota, raakavalmistehan se kuitenkin on. Hyyyyi se on kauhea kuminen käntty!
Minä kokeilin kans valmismureketta kerran, kun sellainen punalappuinen osui kohdalle.
En muista valmistajan merkkiä (niissä saattaa olla isojakin eroja?), mutta yllätyin positiivisesti. Oli mielestäni ihan syötävää.
Tosin "voitelin" pinnan maun lisäämiseksi soijalla ja paistoin aika lailla ylikypsäksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23097096:
Mummeliisa: Mä alan varmaan kohta opettelemaan leipomista, kun katson näitä kuvia :D Miten toi sokerikuorrute (???) käyttäytyy pakastettuna?
Se kestään ihan hyvin pakastamista, kunhan vain muistaa antaa sulaa rauhassa sitten kun ottaa pakkasesta. Ei tykkää mikrosulatuksesta vaan imetyy sillä lailla kakun sisään.
:)
 
[QUOTE="Kenguru";23097971]Voi ärsytys:(. Mä en sais ikinä mitään noin hienoa aikaseks :ashamed:.[/QUOTE]

älä sure, en mäkään osaisi ikinä.

mutta luen silti innolla tätä ketjua, musta on tosi kiva katsoa kun jotkut osaa.
 

Yhteistyössä