Ruokakuvaketju

Hu,hu... Tälläsiäkö ihmiset kokkaa päivittäin... Tulipas alemmuus olo. Meillä kun herkkua on itse tehdyt lihapullat ja muusi tai esim lasagne. Nekin minusta melko työläitä.... Yleensä mennään ihan keitetyillä perunoilla ja jollain kastikkeella:ashamed:
 
Hu,hu... Tälläsiäkö ihmiset kokkaa päivittäin... Tulipas alemmuus olo. Meillä kun herkkua on itse tehdyt lihapullat ja muusi tai esim lasagne. Nekin minusta melko työläitä.... Yleensä mennään ihan keitetyillä perunoilla ja jollain kastikkeella:ashamed:
Lihapullat ja muusi sekä lasagne minunkin mielestäni kohtuutyöläitä kokattavia eli ihan turha alemmuusolo. Ylipäätään kokkaus on yksi harrastus muiden joukossa; osaa kiehtoo, osaa ei.
:)
 
[QUOTE="Mamma italiana";23100960]mummeliisa, eikò noi tagliatellet jàà kuivaksi kun laitat tuon kastikkeen erikseen (tuohon pastan viereen eikà sekaan) ?[/QUOTE]

En ole huomannut sellaista. Kuva omasta annoksestani (Yritin saada keittiönoita-tyyppisen kuvan, mutta pitää kyllä vielä harjoitella... :D ). Pitääpäs kokeilla sitä sekaan laittamista ensi kerralla. Kiitos vinkistä.
:)
 
[QUOTE="äitix2";23100937]Pyöräytin tuossa parit lihapulla :D On se jännää katsoa tosiaan, kun suurperheellinen tekee ruokaa. Meidän nelihenkinen perhe söis tuosta viikon :)

Herrrrkullisen näköistä kyllä :)[/QUOTE]

Heh. Noh meitä on tänään lounaallakin aika monta enemmän kuin neljä.
Mutta toivon kyllä että noita jäisi myös teinille ja tämän ystäville, kun tulevat koulun jälkeen.
Muut eivät sitten olekaan kotona päivällisaikaan...
:)
 
[QUOTE="minä";23100866]Tää ketju oli ihan vihoviimeinen, kun muutenkin on meneillään "mäenjaksaenääyhtääntätäallergia-arkea"-jakso :([/QUOTE]

Meillä myös yhdellä erityisruokavalio. Siksi menyyllä ei kalaa muuta kuin tosi harvoin kun hän poissa kotoa ja arkiruoissa ei käytetä mitään maitotuotteita eikä kananmunaa.

Toisaalta lapsella joka vielä etsii niitä sallittuja ruoka-aineita varmasti paljon rankempaa kuin aikuisella, joka jo omat ruokarajansa oppinut...
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö;23101407:
Mummeliisa tuo tän päivän ruoka näyttää niin hyvältä! Jaksatko kertoa mitä kaikkea laitoit tuohon lihapullakastikkeeseen vai mikälie onkaan?
Laitan lihapullataikinaan jauhelihan ohella suolaa, mustapippurirouhetta, sipulia, valkosipulia, maissia ja säilykepaprikaa.
Kastike oli jokin valmispurkki (tarjoustuote kokeilussa ja ok maistui, vaikka ei varmasti vedä vertoja oikeiden kulinaristien kastikkeille:) ) johon itse lisätty porkkanaa, sieniä ja purjoa.
Tagliatellekin oli pussista eikä tuoretta saati itse tehtyä.
Mutta ihan hyvin maittoi.
:)
 
"minä"
Meillä myös yhdellä erityisruokavalio. Siksi menyyllä ei kalaa muuta kuin tosi harvoin kun hän poissa kotoa ja arkiruoissa ei käytetä mitään maitotuotteita eikä kananmunaa.

Toisaalta lapsella joka vielä etsii niitä sallittuja ruoka-aineita varmasti paljon rankempaa kuin aikuisella, joka jo omat ruokarajansa oppinut...
Meillä on perheessä kolme jäsentä, joilla sopivia ruoka-aineita on noin 15. Että siltä pohjalta. Mä oon niin kyllästynyt. Hirssiä ja porsasta tulee korvista ulos :x
 
[QUOTE="minä";23101736]Meillä on perheessä kolme jäsentä, joilla sopivia ruoka-aineita on noin 15. Että siltä pohjalta. Mä oon niin kyllästynyt. Hirssiä ja porsasta tulee korvista ulos :x[/QUOTE]

Uskon sen. Varmasti rankka tilanne.
Toivottavasti aikaa myöden helpottaa.
 
"hmm"
Keittiönoita syö miniannoksia. Mummeliisa on ilmeisesti jonkin sortin ruokaongelmainen, kun päivityksiä tulee jopa neljä päivässä ja kyse on kuitenkin vain ruoasta? Tunnustan tuossa jotain samaa syömishäiriö-kaudeltani...
 
Keittiönoita
[QUOTE="hmm";23106525]Keittiönoita syö miniannoksia. Mummeliisa on ilmeisesti jonkin sortin ruokaongelmainen, kun päivityksiä tulee jopa neljä päivässä ja kyse on kuitenkin vain ruoasta? Tunnustan tuossa jotain samaa syömishäiriö-kaudeltani...[/QUOTE]
Mä söin aiemmin 1-2 kertaa päivässä ja silloin söinkin "saavillisen" kerralla. Nyt olen ruvennut syömään aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan, joten ei ole enää samanlaista norsunnälkää kuin ennen ja pienempikin annos kerralla riittää :)
 

Yhteistyössä