Ruokakuvaketju

[QUOTE="vieras";23025291]Ihanan herkullisen näköistä taas :). Mitä tuossa salaatissa on? Jotakin lihaa/ kalaa?[/QUOTE]

Salaatti oli ihan vain vihanneksia ja hedelmiä; napolinsalaattia, kurkkua, kirsikkatomaattia, mandariinia, purjoa ja viinirypäleitä.

Perunavuoka kuorimattomista perunoista, sipulista ja valkosipulista. Nesteenä kookosmaito.
Ja liha soijalla ja mustapippurilla maustettua possua.
Simppeleitä jokainen, mutta hyvälle maistui.
:)
 
Non compos mentis
Löysin vasta tämän ketjun. Wau. :D Mulle ruoka on yleensä vain pakollista tehtävää, jotta pysyy hengissä, mutta voisi kai sitä joskus yrittää panostaa enemmänkin...
 
Krokotiilimurekkeen taikina sama millä teen lihapullat yms. eli jauhelihaa, maissia, säilykepaprikaa, sipulia, valkosipulia, suolaa ja mustapippuria.

Suolakurkut on muistaakseni tuossa lisätty pellile vasta paistamisen jälkeen, mutta suolakurkkua VOI paistaakin.
Yksi naapuri tapaa tehdä kurkkuveneitä, jotka kuorruttaa rapeapintaisiksi valkosipulijauheella. Hän tarjoilee niitä snapsin kyytipoikana mutta voisin kuvitella syöväni muutenkin.
:)
 
"taaperon äiti"
Päivälliseksi saksanhirveä, pottumuusia ja kuullotettuja pottuja.
Kun ei kuvia muonasta (kamera oli kokkauksen ajan varattuna lasten hiihtoladulla) niin laitetaan sitten kattauskuva sen sijaan.
:)

Siististi jaksat kattailla lautasliinoineen kaikkineen usein :) Näyttää kivalta.Itse laitan lautasliinat lähinnä viikonloppuisin,jos aina silloinkaan..:D
 
[QUOTE="taaperon äiti";23043210]Siististi jaksat kattailla lautasliinoineen kaikkineen usein :) Näyttää kivalta.Itse laitan lautasliinat lähinnä viikonloppuisin,jos aina silloinkaan..:D[/QUOTE]

Minulla on noita pikkuapulaisia jotka mielellään laittavat.
Ei tarvitse itse.
:)
 
[QUOTE="mums";23043581]mukavan pulleita sämpylöitä. voisiko saada ohjetta? :p[/QUOTE]

Me tehdään aina vähän omasta päästä nuo.
Mutta periaatteessa perussämpylätaikina; vettä, hiivaa, suolaa, hiivaleipäjauhoja, vähän siirappia.
Noihin likka oli maittanut maisteeksi silputtuja aurinkokuivattuja tomaatteja ja vähän valkosipulitahnaa, mutta muitakin mausteita voi kokeilla mielensä mukaan; porkkana- tai omenaraastetta, valkosipulia, säilykepaprikaa jne.
 
No jos mäkin vähän.. On tosin sen luokan kamera ettei mitään herkkukuvia saa..


Possua menossa uuniin pinaatti-fetatäytteessä.


Tässä fetapossua siis, ja peruna-porkkana-paprikapaistos jossa tilliä limeä ja kookoskermaa.


Jälkkäriksi kookoslettuja (kookosmaidon jämästä ja ruokakermasta) ja pirkan lettuhilloa :)


Tässä sitten naudan sisäfilettä joka pääsi ylikypsäksi.. Ja ihan perus peruna-porkkanasotku kermalla, suolalla ja pippurilla, sipulilla ja valkosipulilla..
 
[QUOTE="mamma";23054782]mitäs kaikkea sulla on tossa possu-vihannespadassa? ja mitä mausteeksi?[/QUOTE]

Se tehtiin edellisen päivän liemeen eli siihen mitä hirvenkäristyksestä oli jäljellä.
Mukana possua, pekonia, omppua, lanttua, punakaalia, sipulia, valkosipulia ja sieniä.
Mausteena vain suolaa ja mustapippurirouhetta.
:)
 
No jos mäkin vähän.. On tosin sen luokan kamera ettei mitään herkkukuvia saa..


Possua menossa uuniin pinaatti-fetatäytteessä.


Tässä fetapossua siis, ja peruna-porkkana-paprikapaistos jossa tilliä limeä ja kookoskermaa.


Jälkkäriksi kookoslettuja (kookosmaidon jämästä ja ruokakermasta) ja pirkan lettuhilloa :)


Tässä sitten naudan sisäfilettä joka pääsi ylikypsäksi.. Ja ihan perus peruna-porkkanasotku kermalla, suolalla ja pippurilla, sipulilla ja valkosipulilla..
Kookoslettuja en olekaan koskaan kokeillut.
Kiitos vinkistä!
 
[QUOTE="kjh";23068749]mummeliisa, oletko sä päivätöissä ollenkaan, kun tuntuu, että kokopäiväisesti ruokit ja viihdytät katrastasi?[/QUOTE]

Heh, olen minä.

Tai olin marraskuun puoliväliin asti.
Mutta nyt olen sairaslomalla ja sen jälkeen yritän vuorotteluvapaalle, jotta voisin hoitaa lapsenlapsia ainakin kevään (mahdollisesti jopa vuoden loppuun riippuen siitä, miten saan asiat järjestymään töissä ja koululla).

Kommenttisi on kuitenkin kovin hauska arkeni kontekstissa. Eli nykyään kannan jatkuvasti pikkuisen huonoa omaatuntoa siitä että ruokin ja viihdytän vähemmän kuin ennen.

:D
 
Keittiönoita
Muutama kuva päättyvältä viikolta...

Aamiainen: sitruunarahka vadelmien kera + ohrarieska, johon lätkäisin edellisen illan punajuuri-perunasoseen



Aamiainen: Salaattia, paistettuja jättikatkarapuja + munakasleipä



Päivällinen: Lihapullat keitettyjen perunoiden kera + kaali-porkkanasalaatti



Päivällinen: Tilliliha keitettyjen perunoiden kera, kukkakaaligratiini ja salaattia. Viini tillilihan kanssa on siksi, että kansakoulun tillilihasta ikuiset traumat saaneena tein ensimmäistä kertaa elämässäni tillilihaa...päivä oli siis historiallinen ja siten juhlimisen arvoinen :D

 
Keittiönoita
Tuollaisia pizzarullia voisi oikeastaan tehdä joskus aamiaispöytäänkin :p

Tässä vielä tämän päivän sapuskoita eli päiväruuaksi oli siskonmakkarakeittoa borssitapaan:



ja iltapalaksi meze:



Jääkaapissa odottaa vielä pieni mango-suklaahyytelökakku hyytymistään. Toivottavasti se hyytyy :D
 
"vieras"
No joopa taas :( Mummeliisa ja Keittis banniin. Eihän tavallisella ihmisellä ole tuommosia ruoka-aineita kaapissaan eikä edes taitoja tehdä noista mitään. *yrmeä palstailija, jolla on X-tra -lenkki ja muutama muna kaapissa*. Maitokin on mennyt yli parhaan päivän jo aikoja sitten...
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23073190]No joopa taas :( Mummeliisa ja Keittis banniin. Eihän tavallisella ihmisellä ole tuommosia ruoka-aineita kaapissaan eikä edes taitoja tehdä noista mitään. *yrmeä palstailija, jolla on X-tra -lenkki ja muutama muna kaapissa*. Maitokin on mennyt yli parhaan päivän jo aikoja sitten...[/QUOTE]
Hmm... mä kyllä laitan ruokaa ihan perusraaka-aineista. Punajuurta, kaalia, porkkanaa, sipulia, perunaa, tomaattia, kurkkua, kermaa, voita, öljyä, jäävuorisalaattia, jauhelihaa tai paistia/etuselkää, omenaa, appelsiniä jne.

Hmm...lenkki ja pari munaa... ei mitään muuta? *miettii ateriaehdotusta*
 
[QUOTE="vieras";23073190]No joopa taas :( Mummeliisa ja Keittis banniin. Eihän tavallisella ihmisellä ole tuommosia ruoka-aineita kaapissaan eikä edes taitoja tehdä noista mitään. *yrmeä palstailija, jolla on X-tra -lenkki ja muutama muna kaapissa*. Maitokin on mennyt yli parhaan päivän jo aikoja sitten...[/QUOTE]

Heh.
Eiköhän se kaikilla vaihtele miten jaksaa ja tahtoo kokata ja köökissä tohottaa: väliin enemmän, väliin vähemmän.
:)
 

Yhteistyössä