RUOKAHAASTE vk.06

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Professional Griefer
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juurespihvit

250g lanttua
150g perunaa
150g porkkanaa
130g purjoa
175g mozzarellaraastetta
3 kananmunaa
n. ½dl vehnäjauhoja
suolaa
mustapippuria

Kuori ja raasta lanttu, peruna ja porkkanat. Silppua purjo. Sekoita kaikki ainekset kulhossa tasaiseksi massaksi. Paista lettupannulla pieniä pihviä.

Mulla lautasella lisäksi täysjyväriisiä, ruohosipulituorejuustoa ja kotijuustoa (leipäjuusto).

Viimeksi muokattu:
Juurespihvit

250g lanttua
150g perunaa
150g porkkanaa
130g purjoa
175g mozzarellaraastetta
3 kananmunaa
n. ½dl vehnäjauhoja
suolaa
mustapippuria

Kuori ja raasta lanttu, peruna ja porkkanat. Silppua purjo. Sekoita kaikki ainekset kulhossa tasaiseksi massaksi. Paista lettupannulla pieniä pihviä.

Mulla lautasella lisäksi täysjyväriisiä, ruohosipulituorejuustoa ja kotijuustoa (leipäjuusto).

Puristatko perunoista nesteen pois ennen paistoa? Joskus olen koittanu noita ja maistu raalta perunalta koko pihvi?

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29540483:
Puristatko perunoista nesteen pois ennen paistoa? Joskus olen koittanu noita ja maistu raalta perunalta koko pihvi?

En puristanu, mutta kävi kyllä mieles. Ei mun mielestä maistunu raa'alta perunalta koko pihvi vaan kaikki maut maistu.

Juurespihvit

250g lanttua
150g perunaa
150g porkkanaa
130g purjoa
175g mozzarellaraastetta
3 kananmunaa
n. ½dl vehnäjauhoja
suolaa
mustapippuria

kuinka paljon suunnilleen suolaa ?

Tota Rva Ilkeälle näin sivusta, tuliko sulle mieleen että sulla saattoi toi perunan määrä olla niissä sun pihveissä hieman eri luokkaa kuin Scarletilla?

Tota Rva Ilkeälle näin sivusta, tuliko sulle mieleen että sulla saattoi toi perunan määrä olla niissä sun pihveissä hieman eri luokkaa kuin Scarletilla?

Eihän siinä vikaa jos maistuu perunalta, mutta jos maistuu pahalta niin eri asia. Veikkaan jos siitä olisi nesteet puristanut pois niin olisi maistunut oikealta tai huuhdellu sen raasteen.

Viimeksi muokattu:
LinqvistinPihvi
w1qtde.jpg

Osta pihvejä kaupasta ja lämmitä pannulla.
koristele ruisnapeilla ja kallen kaviaarilla.

Muoks. mulla olikin väärä piuha, se ei halunnut näyttää hdmi:llä mitään vaan piti olla perinteinen usb. Kriisi ratkaistu.

Eli Lindströmin pihvi tai Linquistin hihvi kuten se palstalla tunnetaan.

Paketti jauhelihaa
Noin 1dl kermaa
About saman verran korppujauhoja
Juustoraastetta ehkä 3 reilua ruokalusikallista
suolaa ja pippuria maun mukaan
4 pienehköä punajuurta keitettynä ja raastettuna
10cm pätkä purjoa pieneksi silputtuna
1 iso valkosipulin kynsi
1muna
Pari rkl säilykepunajuurien lientä

Turvota korppujauhot kermassa ja sekoita kaikki ainekset reippaasti keskenään taikinaksi. Muotoile hihveiksi ja paista pannulla. Tarjoa mieleisilläsi lisukkeilla.

(Mulla oli kaverina eiliseltä jääneet lisukkeet eli salaattia missä oli kurkkua, tomaattia, purjoa, raejuustoa sekä friseesalaattia ja lisäksi vielä peruna-bataatti-herne-purjo-muussia ja keitettyä parsakaalia.)

Viimeksi muokattu: