runsaat kuukautiset

Hei.
mua on aina vaivannut että vaikuttaako raskautumiseen runsaat kuukautiset?
mulla on vuoto älyttömän runsasta ja kestää 6-8päivää. Vuotoa siis tulee niin paljon että tamponi+side ei sitä pitele. Ja hyytymiä tulee paljon. Ollut ongelma niin kauan kuin muistan.
Ainokaistani yritettiin yli 5vuotta, tyttö nyt 7v ja toista ei ole tullut. Clomit oli juuri käytössä ilman tulosta.
niin ja vaikuttaako kierron pituus mitenkää?
Kierto 24-26päivää, useimmiten 25päivää.
-Heirii, 32v.
kiitos vastauksestanne!
 
Hei,

Kiitos kysymyksestä. Itse vuodon määrä sinänsä ei vaikuta raskaaksi tulemiseen, mutta runsas vuoto voi olla merkki muusta ongelmasta (esim. kohtuontelon hyvälaatuinen lihaskasvain eli myoma, limakalvopullistuma eli polyyppi, veren hyytymistekijähäiriöt jne.). Osalla näistä tekijöistä voi olla vaikutusta raskaaksi tulemiseen. Monesti taustalta ei kuitenkaan löydy mitään erityistä syytä runsaille kuukautisille.

Kiertosi pituus on normaalin alarajoilla. Kierron pituudella voi olla vaikutusta munasolun kypsymiseen. Mikäli Clomifen ei ole toiminut toivotusti, kannattaisi kokeilla vielä letrozolia, joka tutkimusten mukaan voi toimia hyvin niillä, joilla Clomifenille ei saada vastetta. Suosittelen sinua ottamaan yhteyttä lapsettomuusklinikalle, ellet ole jo niin tehnyt.

Sanna Uotila, lääkäri, Dextra Lapsettomuusklinikka
 

Yhteistyössä