Rukousketju lapsettomille

Ihanaa, DancingQueen! :heart: Onnea hirmusti!

Mansikkatyttö, muistan sinua toki myöskin rukouksessa :flower: Sinäkin olet paljon joutunut kokemaan... :/ Ihana olet, kun silti jaksat ja haluat muidenkin taakkoja kantaa!

Ekotyttö :hug: Voimia!
 
Kiitos kaikille rukouksista! Plussasin toisesta inseminaatiosta, nyt kun se vielä pysyisi sisällä. Rukoilisitteko, että saisin rauhan, keskenmenon pelkääminen on niin turhauttavaa. Se tulee, jos on tullakseen, näin oli edellisillä kerroilla rukouksista huolimatta.
Onnea DancingQueen!
 
Olen lukenut teidän ketjua vähän aikaan ja päätin rekisteröityä tänne jäseneksi, että voisin kirjoittaa tänne vähän myös.
Olen lapseton ja luomusti lapsia olen yrittänyt ensin vanhassa suhteessa hyvin pitkään (hoitoihin ei ryhdytty koska opiskelin monta vuotta ja suhde oli muutenkin epävakaalla pohjalla), ja nyt hoidot aloitin sitten uudessa suhteessani. Puolisollani ei entuudesta myöskään ole lapsia, itselläni vain yksi kohdunulkoinen raskaus menneisyydessä. Nyt syön ekoja kertoja klomefenia ja toivon parasta.
Lapsettomuus on koskettanut syvältä ja olen kokenut myös niin kuin kaikki muutkin täällä olevat varmasti, hyvin monenlaisia tuntemuksia odotuksista pettymyksineen. Minulla on pco, keskivaikeata sellaista sanoi lääkäri.
Haluaisin teille kaikille toivottaa kovasti jaksamista ja voimaa tämän kaiken lapsettomuuden ympärillä tapahtuvissa asioissa ja kamppaillussa siinä eteenpäin.
Tahdon uskoa rukouksen voimaan myös lapsettomuus asioissa, sillä viime kädessä Jumala on se joka suo raskauden ihmeen. Uskon, että jokaisen esirukoukset myös täällä toistemme puolesta käsitellään tuolla ylhäällä ja kaikella täytyy olla jokin tarkoitus ja aikansa. Uskon että lapsen saamisella että myös lapsettomuudella on tarkoituksensa, vaikka se on joskus hyvin kipeää.
Kiitos kauniista ja hyvästä viestiketjusta!
Toivon Taivaan Isän siunausta ja mukana oloa teille kaikille täällä oleville niissä kaikissa kysymyksissä ja kaipauksissa mihin odotatte vastauksia, sekä muille tätä lukeville jotka sitä tarvitsevat!
Toivoisin esirukouksia myös mieheni ja minun puolesta!
 
Ihanaa,että löysin tämän ketjun ! Jotenkin nyt on vaikea uskoa siihen että Jumalalle kaikki on mahdollista, kun emme ole saaneet lasta, eikä mieheni ole ollut valmis hoitoihin. Silti kovasti yritän luottaa, että mekin vielä saismme kaipaamamme pienokaisen. Niin monesti olen kysynyt:"Herra miksi"?
 
Hei Ninni :) Minulta meni 6 v. saada mies hoitoihin. Ihmettelen vieläkin, miten olin niin kärsivällinen.
Tässä tilanteessa kysyin mieheltä, haluaako hän vielä 3. ivf-hoitoon ja hänelle se on ok :) Itseä ei kyllä enää huvittaisi... :(
Oikeastaan monille miehille ( ei tietenkään kaikille) lapsettomuushoidot ovat fyysisesti niin helppoja, että saisivat olla kiitollisia meille vaimoille, että jaksamme käydä tällaista rääkkiä läpi..
Olet rukouksissa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on ihana ketju! Itse jaksan joka päivä olla kiitollinen Taivaan Isälle kaikista Hänen siunauksistaan. Välillä tosin tulee aikoja, jolloin tämä lapsettomuus vaan tuntuu liian rankalta ja alan kyseenalaistaa Jumalan tekoja, mikä ei ole hyvä juttu... Tällä hetkellä olen kiitollinen Jumalalle siitä, että pääsimme aloittamaan ensimmäisen ivf-hoitomme ja että mieheni spermanäyte oli yhtäkkiä parantunut 0,5 miljoonasta 32 miljoonaan, mikä oli todellinen ihme! Siitäkin olen kiitollinen, että työkuvioni järjestyivät parhain päin. Roikuin pitkään työssä, jossa en viihtynyt, koska ajattelin, että se on työaikojen puolesta helppo yhdistää näihin hoitoihin. Lopulta sain tarpeekseni, mutta mietin, miten tulee käymään uuden työn kanssa, kun ivf-hoito juuri alkamassa samaan aikaan kun pitäisi vaihtaa työpaikkaa. Päätin kuitenkin irtisanoutua, ja loppujen lopuksi Jumala järjestikin minulle uuden työn, jossa liukuva työaika ja henkisestikin ei ollenkaan niin stressaavaa kuin edellinen työ. Pieni asia, mutta siitäkin sain ongelmat kehiteltyä itselleni sen sijaan, että olisin luottanut asian Jumalan käsiin.

Haluaisin rohkaista kaikkia luottamaan Jumalaan ja siihen, että Hänen tahtonsa on aina parasta meille, vaikka se ei siltä todellakaan aina tunnu. Älkää kukaan loukkaantuko tästä, itsellänikin on aina ajoittain todella vaikeita kausia, jolloin tuntuu vaikealta ajatella noin. Itse koen myös tärkeänä rukoilla näiden hoitojen puolesta muistuttamalla Jumalaa siitä, että Hän on kuitenkin se, joka lapsia antaa - sitä ei voi kukaan lääkäri tehdä. Eikä mikään ole Hänelle mahdotonta... Siunausta kaikille!
 
chidi Mahtava juttu sun miehen kohdalla !!
Olet ihan oikeassa, Jumalan tahto on meille parasta. Ajattelin jopa niin, että vaikka joutuisin elämään joskus yksin lapsettomana naisena, se on mulle ihan ok vaihtoehto. Tiedän, että yritimme kaikkemme ja jos Herralla oli muut suunnitelmat, se käy mulle. En ole oikein mikään miesten perään huutelija ( ainakaan pääasiassa...) joten jos mies haluaa lähteä joku päivä lapsettomuuden takia, menköön. Miehille toivon kyllä aina omia lapsia, koska minusta ne ovat siunaus ja hiukan kasvatus myöskin miehille ;) Minusta itsestäni ei ole niin väliä. Tykkään myös vapaudesta. Herra saa johdattaa, miten haluaa.
Olet rukouksissa, chidi :)
 
Kiitos, Mansikkatyttö! Olet rukouksissa myös.

Itselleni ajatus elämästä ilman lapsia tuntuu jotenkin kamalan vaikealta, mutta toki, jos se on Jumalan tahto, alistun siihen. En kuitenkaan usko niin, vaan luotan, että Hän vielä siunaa meitä, kunhan oikea aika tulee. Jotenkin lapsettomuuden ajatteleminen kristinuskon kautta on paljon lohdullisempaa kuin lääketieteen kautta. "Luonnollisesta" näkökulmasta tulee helposti sellainen ajatus, että ehkä kaikkia ei vain ole tarkoitettu lisääntymään, kaikkien solut eivät ole kunnollisia jne. Kristinuskon näkökulmasta taas lapset ovat lahja Jumalalta ja Hän päättää, milloin niiden aika on. Lupaus on annettu kaikille, joten lapsettomuus ei tarkoita, että olisi yhtään huonompi ihminen kuin muut. Päinvastoin, monet Raamatun "suurista" henkilöistä ovat syntyneet nimenomaan pariskunnille, joilla oli vaikeuksia saada lapsia...
 
Minäkin näkisin elämäni ilman lapsia jotenkin tyhjältä osittain. Kai se on niin, että sitä luonnostaan kaipaa sylin täytettä lapsen osalta. Jos lapsia ei kuitenkaan tule on siihenkin tyydyttävä ja uskon, että elämässä on paljon hyvää niinkin, kuin jo nyttenkin on. Ajattelen, että miehelleni lapsettomuus, totuus siitä ettei niitä koskaan tulisikaan, koskettaisi häntä myös erityisen syvältä, sillä hänellä on myös iso tarve tulla isäksi.
Rukouksin kaikkien meidän puolesta!
 
Tässä ketjussa on samanlaisia ajatuksia kun itsellänikin ja tottakai pohjalla usko Jumalaan. Neljä vuotta kohta lapsettomuutta takana ja ajoittaisista epätoivon hetkistä huolimatta uskon yleensä vahvasti että asiat menee kuten Hän on suunnitellut. Olen uskossani vielä aika "vihreä". Pitkän aikaa kyseenalaistin ja mietin, mutta tällä tavalla nyt eteenpäin mennään.

chidi Luin mitä kerroit työpaikan vaihdosta ja se lohdutti ja tsemppasi. Itse olen hieman samanlaisessa tilanteessa ja olen paljon rukoillut asian vuoksi voimia itselleni. Monivuotinen raskaskin henkinen koettelumus töissä on vienyt välillä voimat eikä ole ollut voimia/rohkeutta irtisanotua. Siihen päälle tämä lapsettomuus, niin joskus on ollut niin väsynyt kaikkeen. Nyt on menossa vaihe, että olen saanut voimia ajatella tosissani irtisanoutumista ja se voi tapahtuakin lähiaikoina.

Rukouksin.
 
Mä tulen rukoilemaan voimia miehelleni. Kaikkien meidän miehille. Oman kivun ja surun keskellä unohtaa välillä, että toinenkin suree. Sitä itkuisena hakeutuu miehen kainaloon turvaan ja hakee tukea ja voimaa itselleen. Kunpa hän edes vähän saisi minulta takaisin sitä tukea, jota itse antaa. Kun heikoimpina hetkinäni en kykene antamaan mitään, rukoilen Jumalalta voimaa hänelle.
 
EtelänHetelmä paljon tsemppiä tilanteeseesi! Itse koen oloni paljon paremmaksi nyt kaiken kaikkiaan, kun ei koko ajan ahdista töissä. Olen huomannut, että lapsettomuuskaan ei ahdista niin paljoa, kun on muuta ajateltavaa uuden työn myötä. Mutta ei ne helppoja ratkaisuja ole... Ainahan voi pikku hiljaa katsella uusia töitä ja irtisanoutua vasta, kun uusi paikka on löydetty, niin ei jää ihan tyhjän päälle. Töiden etsiminen on vaan niin raskasta puuhaa... Jaksamista! :hug:

engeli, sanoit sen naulan kantaan!
 
Hei kaikille! Lueskelin tätä ketjua, en ole varma olenko tänne jo kirjoittanut, mutta nyt olisi tarvetta kirjoittaa uudestaan.


Olemme kulkeneet tätä lapsettomuuden matkaa yli kaksi vuotta, ja nyt olisi aika lähteä hoitoihin. Toivon, että meille riittäisi kevyemmät hoidot (clomeja tosin on jo kerran kokeiltu), ja plussaisin heti lääkkeillä. Asiat eivät vain tahdo mennä aina niinkuin suunnittelee, se on tullut kantapään kautta opittua. Kaikkea ei saa mitä haluaa.


Usko kuuluu elämääni nykyään, ennen en uskonut mihinkään. Vieläkin olen etsikkomatkalla, en oikein tiedä mihin uskon ja mihin en. Sen uskon, että Jumala on tuolla jossain ja Hän tietää tälle kaikelle tarkoituksen. Katkeruuden ja vihan tunteita koen hetkittäin, joskus taas luotan siihen, että elämä ja Luoja kantaa.


Kovasti koitan lukea Raamattua ja varsinkin Psalmeista olen löytänyt lohduttavia jakeita. Mielellään ottaisin vastaan vinkkejä, mistä kohtaa Raamatusta voisi löytää lohtua tähän lapsettomuuteenkin liittyen :) Saan Raamatusta lohtua pahimpina hetkinä ja iltaisin ahdistuksessani sitä luen.


Matka on pitkä ja saattaa jatkua vielä pitkäänkin, joten toivoisin teiltä rukouksia tänne suuntaan. Jaksamista, kärsivällisyyttä ja tietenkin toivoa, että meille lapsi suotaisiin. Miehelleni toivoisin erityisesti kärsivällisyyttä minun suhteen. Toivoisin myös ymmärrystä toisilta ihmisiltä. Rukoilkaa meidän puolestamme, lähetän itsekin rukouksia Herran puoleen. Kiitos :heart:
 
Moonbride: olet rukouksissa. :heart:
Raamatusta löytyy esim. Samuelin kirjasta kertomus lapsettomasta Hannasta, joka sai Samuelin. Sitten on tietysti Mooseksen kirjoissa kertomus Aabrahamista ja Saarasta, sekä Iisakista ja Rebekasta ja Jaakobista ja Raakelista. Siellä oli kolmen sukupolven ajan lapsettomuutta. Uudessa Testamentissa oli Elisabet ja Sakarias, jotka saivat Johannes Kastajan.
 
Lapsettomuutta takana neljä vuotta. Nyt vihdoin on toivottavasti alkamassa IVF hoito. Pelottaa pistely, hormonien sivuvaikutukset ja epäonnistuminen jälleen taas.

Toivon kaikille teille muille samassa jamassa oleville toivoa ja onnea. Aurinko toivottavasti pilkahtaa välillä risukasaankin.
 
Kiitos, Jumala! Lupasin Sinulle, että en jätä Sinua vaikka mitä tapahtuisi ja että uskon Sinun sanaasi, en siihen, mitä silmät näkevät. Kunnia kuuluu yksin Sinulle - ei lääkäreille, ei lääkkeille, ei kenellekään muulle. (Testasin tänään plussan ensimmäistä kertaa elämässäni viiden vuoden yrityksen jälkeen.) :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikkatyttö
Tämä ketju näyttää olleen tauolla pidemmän aikaa. Onnea Chidi ja toivottavasti sinulla on mennyt hyvin. Kiitos Herralle lapsemme syntyi 22.12. ja nyt meillä on ihana 2kk ikäinen poika. Haluaisin välittää Jumalan rakkautta kaikille lapsettomille riippumatta siitä, saatteko joskus lapsen vai ette. Itse en tiedä, olisinko kuitenkaan kestänyt ilman tätä ihmettä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mansikkatyttö

Yhteistyössä