Peesi!Alkuperäinen kirjoittaja Pörröpää:Ei roikuta, mutta en estelemään ala jos jotain haluavat ostaa lapsille!
Peesi!Alkuperäinen kirjoittaja Pörröpää:Ei roikuta, mutta en estelemään ala jos jotain haluavat ostaa lapsille!
Alkuperäinen kirjoittaja ei roikuta:Molemmat on saaneet kotoaan sen periaatteen, että omillaan on pärjättävä. Siksi yritetään opettaa lapsillekin järkevää rahankäyttöä ja opettaa että esim. kotitöitä tekemällä voi ansaita hieman rahaa, sitä ei tule ilmaiseksi. Tietysti jos jokin katastrofitilanne tulisi, niin toki omaa lastaan auttaisi. En ole ikinä ymmärtänyt niitä, jotka kehuvat "pappa betalar"... Minunkin isäni voisi maksaa, mutta en ottaisi rahaa vastaan.
tuo onkin tympeää. mä en oleta että autetaan mutta mä tiedän apua saavani jos sitä tarvitsen. mä osaan kyl kiittääkin. takaisin mula ei ole varmaan ikinä rahaa maksaa kaikkea sitä mitä olen saanut, mut annan sit takaisin erilailla. käyn siivoamassa vanhemmillani välillä, laitan ruokaa sielläkin, auttelen pihahommissa jne.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Itse en missään nimessä arvostele sitä jos vanhemmat haluavat lapsiaan auttaa ja nämä ottavat avun vastaan.Alkuperäinen kirjoittaja musta harmailee:Tältä minustakin tuntuu. :\ En ymmärrä, että mitä pahaa siinä on, jos isovanhemmat/vanhemmat haluavat ostaa jotain lapsenlapselleen/lapselleen? Tai sitä miksi itse ostettu olisi jotenkin arvokkaampi.Alkuperäinen kirjoittaja otan ja saa muutkin..:Yleensä se, jota ärsyttää tällainen on kateellinen sille joka saa kun itsellä ei ole samaa onnea. Sitten se asia käännetään päinvastoin, ettei kateus paistaisi täydeltä taivaalta.
Omasta tuttavapiiristä joskus vaan kummastuttaa kolmekymppiset perheelliset ihmiset jotka katsovat että vanhempien velvollisuus on elättää heitä. Siis hankkia kaikki isommat asiat autoista ja kodinkoneista aina lasten vaatteisiin ja harrastusvälineisiin, sekä tietty maksaa jokakuukaisista talousrahaa. Jos vanhemmilla tekee itsellään tiukkaa tai eivät muuten halua (vaikka jonkun oman isomman hankinnan varjolla) johonkin osallistua niin siitä nostetaan iso meteli. Kiitosta ei sanota oikeastaan koskaan mistään. :/
Mielelläni siis haluaisin tulevaisuudessa omille lapsilleni ja lapsenlapsilleni jotain hankkia, mutta en niin että heidän elättämisensä jäisi velvollisuudekseni.
Siis mä olen kade ja katkera niistä vanhemmista, en rahasta tms krääsästä.Alkuperäinen kirjoittaja no:No mutta mitäs se kademieli ja katkeruus auttaa? Ja sitä paitsi vaikka monilla näyttäisi päälle päin onnelliselta, et koskaan voi tietää, mitä tragediaa siellä taustalla piilee. Ja sitten on myös ihmisiä, joilla on asiat vielä kurjemmin kuin sulla.Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:Omat vanhempani eivät ole olleet tekemisissä kanssani sen jälkeen kun täytin 16v. ja siitä olen monelle kateellinen ja katkera.Alkuperäinen kirjoittaja otan ja saa muutkin..:Yleensä se, jota ärsyttää tällainen on kateellinen sille joka saa kun itsellä ei ole samaa onnea. Sitten se asia käännetään päinvastoin, ettei kateus paistaisi täydeltä taivaalta.
Mutta sitä pikkasen miettii mikä on soveliasta ottaa vastaan ja mikä ei.
Sano mitä sanot, mutta tässä tapauksessa lapsi on 3kymppinen, joka roikkuu ja jättää isänsä varaan taloutensa!! Ja se normaalia?Alkuperäinen kirjoittaja musta harmailee:Tältä minustakin tuntuu. :\ En ymmärrä, että mitä pahaa siinä on, jos isovanhemmat/vanhemmat haluavat ostaa jotain lapsenlapselleen/lapselleen? Tai sitä miksi itse ostettu olisi jotenkin arvokkaampi.Alkuperäinen kirjoittaja otan ja saa muutkin..:Yleensä se, jota ärsyttää tällainen on kateellinen sille joka saa kun itsellä ei ole samaa onnea. Sitten se asia käännetään päinvastoin, ettei kateus paistaisi täydeltä taivaalta.
Tässä oli kyse siitä, että "lapsi" 3kymppinen jätkä olettaa isin kustantavan elämistään milloin mitenkin. Viimeksi skootterin muodossa, että pääsee töihin. Heille kun ei 1 auto riitä.Alkuperäinen kirjoittaja musta harmailee:No, mutta oliko tässä nyt kyse siitä, että isovanhemmat itse HALUAVAT ostaa vaiko siitä, että odotetaan isovanhempien elättävän.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Itse en missään nimessä arvostele sitä jos vanhemmat haluavat lapsiaan auttaa ja nämä ottavat avun vastaan.Alkuperäinen kirjoittaja musta harmailee:Tältä minustakin tuntuu. :\ En ymmärrä, että mitä pahaa siinä on, jos isovanhemmat/vanhemmat haluavat ostaa jotain lapsenlapselleen/lapselleen? Tai sitä miksi itse ostettu olisi jotenkin arvokkaampi.Alkuperäinen kirjoittaja otan ja saa muutkin..:Yleensä se, jota ärsyttää tällainen on kateellinen sille joka saa kun itsellä ei ole samaa onnea. Sitten se asia käännetään päinvastoin, ettei kateus paistaisi täydeltä taivaalta.
Omasta tuttavapiiristä joskus vaan kummastuttaa kolmekymppiset perheelliset ihmiset jotka katsovat että vanhempien velvollisuus on elättää heitä. Siis hankkia kaikki isommat asiat autoista ja kodinkoneista aina lasten vaatteisiin ja harrastusvälineisiin, sekä tietty maksaa jokakuukaisista talousrahaa. Jos vanhemmilla tekee itsellään tiukkaa tai eivät muuten halua (vaikka jonkun oman isomman hankinnan varjolla) johonkin osallistua niin siitä nostetaan iso meteli. Kiitosta ei sanota oikeastaan koskaan mistään. :/
Mielelläni siis haluaisin tulevaisuudessa omille lapsilleni ja lapsenlapsilleni jotain hankkia, mutta en niin että heidän elättämisensä jäisi velvollisuudekseni.