Roikutteko vanhempienne tai appivanhempienne rahapussissa?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
En todellakaan roiku.

Minusta on aika pateettista että yli 25-vuotiaat on taloudellisesti riippuvaisia omista vanhemmistaan. Toki saamme usein avustusta vanhemmilta isompiin hankintoihin, mutta normaalin elämisemme, asumisen, autot, matkat, vaatteet ym. kustannamme itse.
Ja sä et näe mitään ristiriitaa tossa kirjoituksessas? :D :D
Oletko vähän yksinkertainen?

Emme ole vanhemmista RIIPPUVAISIA, vaikka joskus saammekin heiltä pientä extraa. Tulisimme oikein hyvin toimeen ilman mitään avustuksiakin.
pientä ekstraa kun on saanut asunnon ja veneen. haista nyt kukkanen.

tytär
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Kai ne vanhemmat saa lapsiinsa rahaa käyttää niin halutessaan? Kertaakaan en ole pyytänyt, mutta otan vastaan kyllä. Hoidan itse omat laskuni ja sen sellaset, mutta jos äiti tuo kassin uusia vaatteita lapsille, käskenkö viedä takaisin kauppaan? Eipä mene yhtä paljon perintöveroa, jos ottaa etukäteen vähän.
Näin meilläkin....
Mun vanhemmat ovat aina antaneet meille lapsille saman verran rahaa jos on jotain antaneet... Samaten kaikille lastenlapsille :)

Äiti aina sanoo että antaa mieluummin nyt ite meille kun haluaa antaa kuin sitten verottajan taskuun kun kuolee...

En todellakaan roiku. Olen muuttanut kotoa 17vuotiaana ja siitä asti olen tullut toimeen omillani. Silloin kun kotoa on valmis lähtemään pitää mielestäni kyetä myös itsensä elättämään.
Minulla on myös aikuset tyttäret eivätkä hekään minun kukkaroa ole rasittaneet.

Susse
Ei pyydetä mitään. Appivanhemmat antoivat juuri tonnin meille yli 30-vuotiaille ja ostivat lapsille parilla sadalla eurolla vaatetta :) Olen todella kiitollinen, raha tulee tarpeeseen eikä mene tupakkaan tai alkoholiin. Omat vanhemapani eivät auta. Mies käy töissä ja minä opiskelen ja teen keikkatöitä, eli ei ole kyse siitä, etteikö itse oltaisi yritteliäitä/pärjättäisi.

No ei me roikuta vanhempiemme kukkarolla, mut niin mun kuin miehenkin vanhemmat haluu osallistua pojan kuluihin ja otetaan kyllä kiitollisina vastaan. Joskus myös saadaan lahjaks "ylimäärästä", vaikka ei olis merkkipäiväkään... Vanhemmat antaa mieluummin nyt kuin säästää isoo perintöpottia. Nythän sitä enemmän tarvitaankin, mut pärjättäis kyllä hyvin ilmankin.

Jos tulee tiukka paikka ja tarvii pyytää, niin se on kyl sitten lainaa enkä herkästi pyydä. Ei niillä tosiaan o enää elatusvelvollisuutta.

kolmen mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja Ronkeli:
En roiku, mutta vastaan otan, jos jotain haluavat antaa =)
no juuri näin. miksi ei saisi ottaa vastaan jos vanhemmat(isovanhemmat) kokevat että a) heillä on varaa auttaa b) heillä on halua auttaa?
sinänsä en ymmärrä että aikuiset ihmiset OLETTAVAT että vanhemmat(isovanhemmat) maksavat esim lasten haalarit tai fillarit jne (tai skootterit autot, asunnot), mutta omiksi ihmeessä lahjoista pitäisi kieltäytyä???
meidän perheessä ei rahallista avustusta juuri saada, mutta kyllä mummut on usein lastenvahteina - pitäiskö miedän siitäkin kieltäytyä tai vaatia saada maksaa mummoilla?

Yhteistyössä