Ristiäislahja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Mitä antaa ristiäislahjaksi sellaiselle perheelle jossa on jo monta lasta ennestään, niin vaatteita, ensiastioita ja lelujakin niillä on ennestään. Emme tule olemaan kummeja niin ei voi kummi tavaraakaan antaa...

Onko kun olin pienikirjat, vauva valokuva albumit mukavia, vai mitä sitä vois keksiä? Tehdä itse joku nätti fleece huopa?

Mun mielestä paras lahja mitä poika sai oli leikekirja maailman tapatumista pojan syntymäpäivänä. Kirja oli tehty tosi huolella ja ajatuksen kanssa. Aivan mahtava aika-matka pojalle sitten aikuisena. Kirjastoissahan on vanhoja lehtiä, joista voi ottaa kopioita (näin tämä oli tehty).

Mä voisin antaa jonkun kivan uuden vaatesetin. Vauvanvaatteet kun kulahtaa pesussa aika nopeesti, niin olisi kiva että tällä uudellakin vauvalla olisi muutama uudempikin vaate. Antaisin esim. kietaisubodyn ja puolipotkarin, jotka omasta mielestäni ovat kätsyimmät ihan pikkuisella ihmisellä! Samoin tuo mainitsemasi fleecehuopakin on hyvä ajatus!:)

Äskeisen mainitsemat vaatteet ovat aina tervetulleita. Tai koon 68 tai 74 on aina likaisia kun aloitellaan syömistä. Ainakin näin meillä. Body ja siihen puolipotkarit tai housut.
Tai sitten joku valokuvakehys.

Miten olisi lahjakortti vaikka sitten johonkin lastentarvikeliikkeeseen tai liikkeeseen mistä saa lastenvaatteita? Minä annoin (olin kyllä kummi mutta minusta toimii muutenkin) pankin lahjaksi. Sinne saa pikkunen sitten aikanaan opetella laittamaan kolikoita ja kylässä käydessään voi kolisutella possua ja kysyä onko säästetty... ja antaa 5 senttisensä lapselle possuun laitettavaksi =)

Meidän poika sai mm. puukon mihin oli kaiverretty nimi ja siinä oli myös että eräretkiä varten. Mielestäni loistava lahja. Hän sai myös valokuva-albumin ja myös niitä leluja, vaatteita ja muumi-aterimia tuli. Tosin meillä lapsi ensimmäinen joten kaikki tuli tarpeeseen. Ja tosiaan, pojan iso-mummu antoi keräilyrahan. Mutta sekin on sellainen lahja että saattaa olla kallis =(

Tai tee vaippakakku! Käärit vaippoja (yksittäisiä siis) rullalle ja rakennat niistä kaksi pyöreää n.s kakkua. Toinen isompi ja toinen pienempi. (Laitat niitä vaippoja pystyyn ja muodostat niistä pyöreän ja tiiviin säilyketölkin näköisen lieriön). Laitat sitten sen isomman sen pienemmän päälle ja koristelet vaikka nauhalla. Tulee ainakin tarpeeseen ja näyttää kivalta! ""Kynttiläksi"" kakun päälle vaikka tutti.

Tässä nyt muutama mitä tuli mieleen...

Tuo leikekirja oli hyvä idea, jos sen tekee huolella. Kun perheessä on jo useampi lapsi, voi olla ettei vanhemmat ehdi niin kauheasti paneutumaan enää esim. vauvakirjan täyttelyyn. Siksi tuollainen ""valmis paketti"" olisi kiva muisto. :)

Mustakin toi leikekirja on tosi hyvä idea! Sitten tuli mieleen että jos olet käsityöihmisiä niin itsekudotut nuttu, tossut ja myssy olis kiva, tai tosiaan toi huopakin. Meidän tyttö sai mun kaverilta itse tehdyn tilkkupeiton ja mun mielestä se oli tosi ihana. Vauvakirjat ja -albumit on kans hyviä vaihtoehtoja mutta ei kovin omaperäisiä.

Miten olisi soittorasia, vauvan koru (meidän tyttö sai kultaisen ranneketjun laatalla, jossa kaiverrus ja tossukaulaketjun)

Joku yksittäinen laatuvaate; esim. ruskovillan silkkimyssy, lastenmusiikki CD, lahjakortti valokuvausliikkeeseen esim. ½v tai 1v kuvaa varten (on hyvä kimppalahjan idea), tyynyliina tai joku vauvan vaate, johon jo kirjailtu/teetetty vauvan nimi (jos tiedossa) tms.

Mä toivoin (kun kysyttiin) meidän tytölle taulua...sellaista joka sopisi lasten huoneeseen, mutta myös tytön omaan kotiin sitten kun sellaisen aika on. Olisi pysyvä ja pitkäaikainen muisto...
Sopivan taulun löytäminen on sitten toinen juttu!! Me emme saaneet taulua :)

Muuten tuli kummitavaraa, vaatteita, rahaa, koru, lakanat ja rahasto...ja tietenkin paljon kukkia.

Meidän poika sai aarikan kasteristi korun isovanhemmilta, sitten tuli tietty kummilusikka ja kehys, mukavia muistoesineitä oli myös hopeinen soittorasia ja säästölipas, sitten tuli vaatteita ja ensiastioita. Turhin lahja oli taulun kokoinen valokuvakehys mihin mahtuu 9 kuvaa! On jäänyt kaapin perälle ainakin siihen asti kun keksin mihin sen ripustan valokuvineen. Poika nukkuu vielä meidän kanssa ja siirtyy sieltä siskon kanssa samaan huoneeseen eli täytyy miettiä viitsiikö lasten yhteiseen huoneeseen laittaa niid paljon vain pojan kuvia!

Yhteistyössä