Hei, minun nimeni on huume

Ajankohtainen asia niin Suomessa kuin muuallakin maailmassa.


Löysin vanhahkon tekstin mikä herättää ajatuksia ja tunteita - ajattelin jakaa sen teidän kanssa:



Hei, minun nimeni on huume.
Tuhoan koteja, revin perheitä toisistaan, otan lapsia – ja se on vasta alkua! Olen kalliimpaa kuin kulta, kalliimpaa kuin mitkään jalokivet. Tuon surua, mutta jos tarvitset minua, muista, että olen helposti löydettävissä. Minä elän kaikkialla ympärilläsi – olit sitten kaupungissa tai maalla. Asun rikkaassa, asun köyhässä, asun kadulla ja ehkä jopa naapurissasi.
Minun voimani on mahtava. Kokeile, niin näet, mutta jos sen teet, et voi koskaan olla varma, että enää päästämme toisistamme irti. Voit yrittää minua kerran ja voisin antaa sinun mennä, mutta yritä minua kahdesti ja minä otan sielusi - olet omani. Kun meillä on toisemme, sinä varastat ja valehtelet vuokseni. Teet mitä ikinä sinun täytyy, jotta pääset kokemaan minut uudestaan. Teet rikoksia, minun hurmani on taatusti sen arvoista. Sylissäni tunnet ilon. Sinä valehtelet vanhemmillesi, voit varastaa isältäsi. Kun näet heidän kyyneleensä, sinun pitäisi tuntea surua. Minun valtani sinuun on niin suuri, että kauttasi vaikutan jopa läheistesi elämään. Voit unohtaa oman moraalisi ja sen, miten sinut kasvatettiin. Olen sinun omatuntosi, minä opetan sinua kulkemaan tietäni.
Otan lapset vanhemmilta ja vanhemmat lapsilta. Vien sinun ystäväsi. Otan kaiken sinulta. Ulkonäkösi, ylpeytesi ja terveytesi. Olen kanssasi, vierelläsi. Sinä luovut kaikesta: perheestäsi, kodistasi, ystävistäsi ja rahoistasi. Ja olet niin yksin. Vien ja vien, kunnes ei ole enää mitään otettavaa. Kun olen lopettanut kanssasi, olet onnekas, jos vielä hengität. Jos annat mahdollisuuden, teen sinut hulluksi. Minä raiskaan kehosi, minä hallitsen mieltäsi. Minä omistan sinut kokonaan, sielusi tulee olemaan minun. Annan sinulle painajaisia aina, kun nukut. Kuulet ääniä päässäsi, hikoilet, täriset, vapiset ja näet harhoja. Haluan teidän tietävän, että nämä kaikki ovat lahjoja minulta, mutta sitten se on jo liian myöhäistä. Tiedät sydämessäsi, että olet minun, ja emme tule koskaan eroamaan.
Kadut, että päätit kokeilla minua. Sinä tulit luokseni, en minä sinun luoksesi. Tiesit, että näin tapahtuisi. Monta kertaa olisit voinut lähteä, mutta uskalsit haastaa voimani. Päätit olla rohkea, tyhmänrohkea. Olisit voinut vain kävellä pois. Jos voisit elää sen päivän nyt, mitä päättäisit? Olen sinun mestarisi ja sinä olet minun orjani! Tulen jopa mukaasi hautaan.

Nyt kun olet tavannut minut, mitä teet? Kokeiletko minua vai et? Jos otat kädestäni, vien sinut helvettiin. Voin tuoda sinulle enemmän kurjuutta, kuin sanat voivat kuvailla. Minun nimeni on huume.
 

Yhteistyössä